Middelalder-rekonstruktioner

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 27. apr 2018, 21:31

Jeg har lavet en ny animation (international udgave) over Hald-området.

Søger så meget feedback som muligt inden jeg offentliggører den.

Jeg har tidligere på året lavet en animation over det samme, men jeg synes der var for meget tekst.

Ved ikke om man kan finde ud af filmen nu efter den manglende tekst.

OPDATERING:

Nyt link.


Senest rettet af mediumaevum 11. maj 2018, 22:17, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 3673
Sted: DK/SE

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 28. apr 2018, 11:17

Sgu ikke meget respons du får her på LM f.eks. for sådan et fint stykke arbejde, så er det man søger andre steder hen :wink:

Bare lige en opvendt tommelfinger herfra :thumbup:
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 28. apr 2018, 11:19

DUBTEMPLE skrev:Sgu ikke meget respons du får her på LM for sådan et fint stykke arbejde, så er det man søger andre steder hen :wink:

Bare lige en opvendt tommelfinger herfra :thumbup:


Mange tak :)
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 29. apr 2018, 23:27

Opdateret link.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 30. apr 2018, 17:10

Er der virkelig ingen som har kommentarer?
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 7568
Sted: Vind / Holstebro

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 13:12

mediumaevum skrev:Er der virkelig ingen som har kommentarer?

Du skal huske at det er et forum for noget andet.
Hvis jeg spurgte om hjælp til at renovere hornet på en Volvo amazon ville det også være begrænset hvilke svar jeg ville få herinde, men jeg ville ikke "whine" omkring det.
Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 3673
Sted: DK/SE

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 13:37

Hald skrev:
mediumaevum skrev:Er der virkelig ingen som har kommentarer?

Du skal huske at det er et forum for noget andet.
Hvis jeg spurgte om hjælp til at renovere hornet på en Volvo amazon ville det også være begrænset hvilke svar jeg ville få herinde, men jeg ville ikke "whine" omkring det.
Billede


Jeg syntes ikke han whiner noget videre, man kunne godt have håbet på mere respons, det er beslægtede verdener, og flere arbejder også med med både grafik og film herinde

Han bad heller ikke om højt kvalificeret bedømmelser :-)

Så analogien med den Amazon er helt skæv og unødvendig

Ellers var din post mest en gentagelse af det jeg sagde, bortset fra du ikke gav ham noget svar

DUBTEMPLE skrev:Sgu ikke meget respons du får her på LM f.eks. for sådan et fint stykke arbejde, så er det man søger andre steder hen :wink:

Bare lige en opvendt tommelfinger herfra :thumbup:


Summa summarum ,... yes ,... han bør søge videre

Men giv da manden lidt respons, frem for lort i hovedet, eller spring posten over

Hvem er det reelt der tuder ;-)
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 16:10

Hald skrev:
mediumaevum skrev:Er der virkelig ingen som har kommentarer?

Du skal huske at det er et forum for noget andet.
Hvis jeg spurgte om hjælp til at renovere hornet på en Volvo amazon ville det også være begrænset hvilke svar jeg ville få herinde, men jeg ville ikke "whine" omkring det.


Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet nogen med min film. Det var ikke hensigten da jeg lagde 1+ års energi og tid i at lave en virtuel rekonstruktion af en ruin, som ingen andre (mig bekendt) har gjort.

Men altså, hvis man ikke ønsker at mine værker postes herinde på Lydmaskinen, synes jeg det ville være bedre at være ærlig omkring det.
Så må jeg jo finde et andet sted, men det ville jeg synes er ærgerligt. Jeg er glad for Lydmaskinen, og jeg havde egentlig forventet noget mere konstruktivt end en kommentar om at jeg whiner.

Btw. jeg har ikke fundet noget forum specifikt rettet imod filmklip, teori eller andet. Eller jo, der er et par fora, men de er døde som i ingen posts de sidste 6 måneder.

Hvis du eller andre kender til et forum (som er i live) vil jeg rigtig gerne have links.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 7568
Sted: Vind / Holstebro

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 16:41

Du har skam ikke fornærmet nogen med din film tværtimod, den er skam flot lavet, jeg har egentlig valgt ikke at kommentere på den fordi det bliver sådan nogle smådetaljer som for slutbrugeren måske er ligemeget.

Men f.eks. halen på hesten ser lidt funny ud der hvor den kommer ud af hesten, dens gang er ikke helt ved siden af, men den er heller ikke helt i skabet.
Hvis du laver en hvid plade og bukker den så horisonten forsvinder når kameraet bevæger sig rundt (inden du viser borgen med natur) det kræver dog måske at du laver lidt om på dit lys.

På et tidspunkt samler du stenene omkring skydehullet, de dækker over hinanden, hvilket er lidt ærgerligt.

Jeg ville elske at se noget mere gravity på kæderne, jeg ved ikke hvor svært det er at lave, men det er så fedt når en fysik-motor tager over på nogle af den type bevægelser.

Jeg tænker at dette var lidt mere konstruktivt end min forrige kommentar. :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 17:09

Hald skrev:Du har skam ikke fornærmet nogen med din film tværtimod, den er skam flot lavet, jeg har egentlig valgt ikke at kommentere på den fordi det bliver sådan nogle smådetaljer som for slutbrugeren måske er ligemeget.

Men f.eks. halen på hesten ser lidt funny ud der hvor den kommer ud af hesten, dens gang er ikke helt ved siden af, men den er heller ikke helt i skabet.
Hvis du laver en hvid plade og bukker den så horisonten forsvinder når kameraet bevæger sig rundt (inden du viser borgen med natur) det kræver dog måske at du laver lidt om på dit lys.

På et tidspunkt samler du stenene omkring skydehullet, de dækker over hinanden, hvilket er lidt ærgerligt.

Jeg ville elske at se noget mere gravity på kæderne, jeg ved ikke hvor svært det er at lave, men det er så fedt når en fysik-motor tager over på nogle af den type bevægelser.

Jeg tænker at dette var lidt mere konstruktivt end min forrige kommentar. :-)


Helt bestemt, og tak fordi du alligevel gav dig tid til at give mig konstruktiv feedback.

Jeg vil bruge din kritik i mine fremtidige værker og tage det hele til efterretning.

Jeg kan ikke lave om på selve modellerne, de er renderet ud og lavet til en animation som er offentlig (ikke denne animation som vises her, men den første af dem som jeg udgav tror jeg i februar i år).

Men hvad jeg kan gøre er, evt. at lave en ny arkitektur-video som er blottet for karakterer andre end armbrøst-soldaten.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 7568
Sted: Vind / Holstebro

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 17:16

Hvis du laver et script og deler en video, kan det jo ske at en herinde kunne have lyst til at prøve at speake det for dig, det kan også give erfaring til den uerfarne amatør-speaker :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 17:22

Hald skrev:Hvis du laver et script og deler en video, kan det jo ske at en herinde kunne have lyst til at prøve at speake det for dig, det kan også give erfaring til den uerfarne amatør-speaker :-)


Ups, du nåede at kommentere på den del inden jeg redigerede det ud af min kommentar :)

Vidste ikke helt om det var iorden at skrive, men nu vi alligevel er igang:

Jeg har en aftale med et museum om at de evt. vil bruge mine værker, de får de rå filmklip enkeltvis, så de kan klippe dem sammen som de selv synes. Jeg tror det er bedst på den måde.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 7568
Sted: Vind / Holstebro

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 17:25

Ja, det giver god mening, specielt hvis udstillingen bliver ændret på, så har man mulighed for at samle eller sprede videoklip eller grafik til der hvor det virker bedst.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 11. maj 2018, 17:32

Jeg har nu lavet en international version af mit Hald-projekt, dvs. med engelsk tekst.

Dog er jeg meget i tvivl om mine oversættelsesevner. Jeg kalder f.eks. jordvolde for "earthworks" og højen ved Valdemars Skanse for "mound" (oversat til "en høj" - ligesom en gravhøj).

Ordet "rekylbjælke" har jeg ikke kunnet få oversat. Jeg kalder det "anti-recoil", fordi den skal tage rekylet når hagebøssen affyres.

Linket er i skrivende stund skjult, så jeg vil være meget glad for hvis I vil give mig noget mere feedback, både på filmen i det hele taget men i særdeleshed på mine oversættelser.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 3794
Sted: Valby

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 11. maj 2018, 19:59

Kan ikke komme med så meget feedback på oversættelserne, men vil blot sige at det er sgu godt lavet. Meget informativt og jeg synes jeg lærte en del. Synes "pacingen" var god og det var ingen forstyrrende elementer. Var især glad for at lære ordet rekylbjælke. :) Måske er det mere noget ala "recoil absorption beam" man skal bruge hensyn mht. engelsk.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 619

Re: Middelalder-rekonstruktioner

Indlæg Skrevet: 11. maj 2018, 22:16

AvS skrev:Kan ikke komme med så meget feedback på oversættelserne, men vil blot sige at det er sgu godt lavet. Meget informativt og jeg synes jeg lærte en del. Synes "pacingen" var god og det var ingen forstyrrende elementer. Var især glad for at lære ordet rekylbjælke. :) Måske er det mere noget ala "recoil absorption beam" man skal bruge hensyn mht. engelsk.


Takker. Jeg har lavet en del smårettelser nu.

Tilbage til "After Party"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: madsmac og 2 gæster