Quick poll (skærmopløsning) - kom frisk!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvis din computers skærmopløsning er 1920 x 1080 px eller over, surfer du så nettet med...

Et maximeret (fuld skærm) browservindue
9
41%
Et resized (mindre end fuld skærm) browservindue
7
32%
Jeg har en Retina-skærm og kører med maximeret browservindue
2
9%
Jeg har en Retina-skærm og kører med resized (mindre end fuld skærm) browservindue
4
18%
 
Afgivne stemmer: 22
Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Quick poll (skærmopløsning) - kom frisk!

Indlæg af Holger »

Se poll.

Har du Retina-skærm på din laptop/iMac, så brug venligst en af de tilhørende Retina-svarmuligheder.

Kun 1 svarmulighed, vælg den mest relevante/brugte computerskærm, udover mobil naturligvis.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kører bettersnaptool og har delt skærmen i to browservinduer. Der er ikke sider nok, der optimeres til fuldskærm.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lige nu hælder jeg til at køre 1920 px wide header pics, så alle fra 1920 og ned får dette pic, dvs. fuld opløsning også på mobil. Over den opløsning får man i stedet serveret 2880 px wide header pics og 2x opløsning på resten.

Stort set kun folk med 3440 skærme og maximeret browservindue eller iMac 27" Retina med maximeret vindue vil (måske) kunne spotte opskalering.

Har lige prøvet at opskalere 2048 px til 5120 px, det ser stadig ganske pænt ud her på min 5K skærm.

Tror det er et ok kompromis.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

bryla skrev:Kører bettersnaptool og har delt skærmen i to browservinduer. Der er ikke sider nok, der optimeres til fuldskærm.
Kan man ikke bare dragge vinduet til den ene side så den snapper halvt åbent på en mac?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

bredal187 skrev:
bryla skrev:Kører bettersnaptool og har delt skærmen i to browservinduer. Der er ikke sider nok, der optimeres til fuldskærm.
Kan man ikke bare dragge vinduet til den ene side så den snapper halvt åbent på en mac?
Ikke så vidt jeg ved?
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Vildt... troede bare at Windows og Apple var ens rent feature-wise.

Det er ikke for at starte en Apple vs Microsoft debat :-)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bredal187 skrev:Kan man ikke bare dragge vinduet til den ene side så den snapper halvt åbent på en mac?
Nej, det er en Windows funktion.
Du kan få en masse programmer til Mac som kan gøre det samme. Jeg bruger fx Spectacle: https://www.spectacleapp.com
Det kan nogenlunde det samme -bare med shortcuts, hvilket jeg synes er bedre.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kører vist 2560 x 1600 på en 32" - så det er altid resized. Fuld skærm ville jo være absurd.

Selv på min laptop kører jeg altid resized på 1440 x 900 15".

Default avatar
Romanovich
Medlem
Indlæg: 4
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Romanovich »

3440 x 1440.
Browser halvdelen af skærmen så jeg altid kan have andre ting kørende på den anden del af skærmen
Indehaver af hjemmesider med Joke & Kryb

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fuld 4K ,... 43",.. browser typisk et vindue på en kvart skærm
/Dub

Nyt svar