Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Re: Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Indlæg af kandersen »

Mr. Soundman skrev:
Nå men så kom der lige lidt nyt i sagen:
Peter anker åbenbart kun strafudmålingen - ikke skyldsspørgsmålet: [/quote]

Så må man håbe at landsretten (eller højesteret) dømmer manden til tidsubestemt forvaring. Så kan han sidde i årtier! Gerne resten af livet, for min skyld.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så har Madsens første to nye kvindelige bekendtskaber siden domsafsigelsen været inde og besøge ham...:
https://www.bt.dk/krimi/flere-kvinder-b ... -faengslet

...og så er der jo forholdet til den kvindelige fængselsbetjent med to børn, som drømmer om at få mulighed for at flytte sammen med Peter:
https://www.avisen.dk/peter-madsens-fli ... 12007.aspx
(Stakkels børn :shock: )

Jeg tænkte nok, at det her ville blive sådan noget Lundin-om-igen :roll:

...det næste vi hører er nok noget med et bryllup... :roll:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tråden burde hedde noget med ... "Kim Wall mordet ..." ... selv her får morderen alt for meget fokus.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:Jeg tænkte nok, at det her ville blive sådan noget Lundin-om-igen :roll:

...det næste vi hører er nok noget med et bryllup... :roll:
Er der nogen der kan forklare mig hvad dette fænomen helt præcist handler om ???

En anseelig mængde kvinder tiltrækkes af morderiske galninge ???

Hvad er "mekanismen" bag dette ???

Ja, det er ganske rigtigt set før, og ikke kun med Lundin,..
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:Jeg tænkte nok, at det her ville blive sådan noget Lundin-om-igen :roll:

...det næste vi hører er nok noget med et bryllup... :roll:
Er der nogen der kan forklare mig hvad dette fænomen helt præcist handler om ???

En anseelig mængde kvinder tiltrækkes af morderiske galninge ???

Hvad er "mekanismen" bag dette ???

Ja, det er ganske rigtigt set før, og ikke kun med Lundin,..
Jeg forstår det heller ikke helt - det var vel netop forundringen, der drev mig til tasterne...

Men ifølge denne artikel:
http://www.msn.com/da-dk/livsstil/parfo ... ailsignout
...så hævder en af de unge kvinder, der dater denne type forbrydere, at det skyldes, at de føler sig utrygge og mener, at denne type mænd kan få dem til at føle sig trygge.

Der er nok noget psykologi for viderekomne i det her, som vi dødelige ikke forstår.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...ud fra et Darwinistisk perspektiv kunne man måske tale om hulekvindens fordel i at alliere sig med en han, der ikke er bleg for at tryne andre :roll: Generelt tiltrækkes kvinder jo af mænd, der i en eller anden forstand udstråler dominans over andre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:...ud fra et Darwinistisk perspektiv kunne man måske tale om hulekvindens fordel i at alliere sig med en han, der ikke er bleg for at tryne andre :roll: Generelt tiltrækkes kvinder jo af mænd, der i en eller anden forstand udstråler dominans over andre hanner.
Tror der er noget om det, forklarer også hvorfor en del kvinder også er dem der reelt, og bevidst, sørger for at der startes et slagsmål,..

Har set dette et nogle gange, også prøvet selv at blive sat i den situation,.. (jeg fandt det mere nærliggende at fyre hende)
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:...ud fra et Darwinistisk perspektiv kunne man måske tale om hulekvindens fordel i at alliere sig med en han, der ikke er bleg for at tryne andre :roll: Generelt tiltrækkes kvinder jo af mænd, der i en eller anden forstand udstråler dominans over andre hanner.
Tror der er noget om det, forklarer også hvorfor en del kvinder også er dem der reelt, og bevidst, sørger for at der startes et slagsmål,..
:lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...ja de skal jo teste os for ditten og datten, så de kan afgøre, om man er dem værdig... :lol:
Senest rettet af Mr. Soundman søn 2. sep 2018 19:25, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:...ud fra et Darwinistisk perspektiv kunne man måske tale om hulekvindens fordel i at alliere sig med en han, der ikke er bleg for at tryne andre :roll: Generelt tiltrækkes kvinder jo af mænd, der i en eller anden forstand udstråler dominans over andre hanner.
Tror der er noget om det, forklarer også hvorfor en del kvinder også er dem der reelt, og bevidst, sørger for at der startes et slagsmål,..

Har set dette et nogle gange, også prøvet selv at blive sat i den situation,.. (jeg fandt det mere nærliggende at fyre hende)
Me too, been there, dumped her!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

NRK har en dokumentar liggende som går i dybden med historien til Lundin’s (eks)kone. For hende var det opmærksomhed og tryghed.


https://tv.nrk.no/program/koid30004417/ ... hvite-hest

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Se, også, sådan på det at psykopater kan være begavede og manipulerende. Og kvinderne har måske ikke så meget selv værd.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:NRK har en dokumentar liggende som går i dybden med historien til Lundin’s (eks)kone. For hende var det opmærksomhed og tryghed.


https://tv.nrk.no/program/koid30004417/ ... hvite-hest
"Ikke tilgængelig udenfor Norge" ,... står der :(

Hvad er problemet ?

Kan man omgå sådan noget ?

(især for en anden gangs skyld)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:NRK har en dokumentar liggende som går i dybden med historien til Lundin’s (eks)kone. For hende var det opmærksomhed og tryghed.


https://tv.nrk.no/program/koid30004417/ ... hvite-hest
"Ikke tilgængelig udenfor Norge" ,... står der :(

Hvad er problemet ?

Kan man omgå sådan noget ?

(især for en anden gangs skyld)
Fordi NRK har købt programmet af DR. Så i Danmark kan man se den der: https://www.dr.dk/tv/se/lundin/morderen ... hvide-hest

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev: Fordi NRK har købt programmet af DR. Så i Danmark kan man se den der: https://www.dr.dk/tv/se/lundin/morderen ... hvide-hest
Super, tusind tak, håber så bare, at med de øvrige ting jeg gerne vil sr se fra NRK, at jeg ikke løber ind i lign. probs :)

Vil lige lave en test/stikprøve snarest,..

back on topic
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DUBTEMPLE skrev:
SustainerPlayer skrev: Fordi NRK har købt programmet af DR. Så i Danmark kan man se den der: https://www.dr.dk/tv/se/lundin/morderen ... hvide-hest
Super, tusind tak, håber så bare, at med de øvrige ting jeg gerne vil sr se fra NRK, at jeg ikke løber ind i lign. probs :)

Vil lige lave en test/stikprøve snarest,..

back on topic
De har blocket adgang udefra pga. skam, altså ungdomsserien skam.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ah sorry, jeg har præcist det samme problem med content fra DR :-(

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Morten B skrev:
DUBTEMPLE skrev:
SustainerPlayer skrev: Fordi NRK har købt programmet af DR. Så i Danmark kan man se den der: https://www.dr.dk/tv/se/lundin/morderen ... hvide-hest
Super, tusind tak, håber så bare, at med de øvrige ting jeg gerne vil sr se fra NRK, at jeg ikke løber ind i lign. probs :)

Vil lige lave en test/stikprøve snarest,..

back on topic
De har blocket adgang udefra pga. skam, altså ungdomsserien skam.
Der har været blokeret i flere år, længe før der var tænkt på skam. Kan huske det sagnomspundne program om Stargate teamet(det åbnede de for en weekend)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så har de åbnet op igen for en periode, der blev i hvert fald blokeret da Skam-manien tog fart her i Danmark. I starten kunne du sagtens streame uden VPN.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nu har jeg ikke kigget nærmere. Men mon ikke "bare" der er blokeret for indhold, andre har rettigheder til i f.eks DK - som med ovennævnte udsendelse. Det er jo helt standard i alle lande.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DR gir kun delvis adgang til forskellige udsendelser. Alt som er spændende, er der lukket for fra Norge :-D
“Historien om Danmark” var jeg nødt til at se via NRK. Til gengæld kan jeg se alt det “bonderøven” jeg vil, hvis jeg vil...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Anyways; hvordan klarer en syg stodder som PM at tiltrække en kvindelig fangevogter så kort tid efter han er blevet taget for mishandling og mord.

Måske man i fremtiden skulle undgå mennesker som vagter sådan et sted?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Og det er set før. Peter Lundin scorede vist også mens han var indsat.

Jeg ved sgu ikke hvad mekanismen bag er... måske noget biologisk a'la "tiltrækning af stærke handlekraftige mænd" eller sådan noget? Eller har den her type mennesker bare en eller anden form for sær evne til at charmere sig ind på andre?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er ligesom når folk køber grimme hunde, det er så man kan føle at man "redder dem"
Nogle tror at de kan redde personen, finde det gode frem, men de har ikke læst op på hvordan "psykopat" virker.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev:Det er ligesom når folk køber grimme hunde, det er så man kan føle at man "redder dem"
Nogle tror at de kan redde personen, finde det gode frem, ...
Ja - det moderlige omsorgsinstinkt.

Nyt svar