Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:Så vi kunne sende Peter Madsen ned og bekæmpe pirater som en slags samfundstjeneste ...

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
NU begynder denne tråd at give mening!

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Vi kunne også sende ham til Nordkorea - de tager bestemt med glæde imod en raket-bygger der ingen moral har. :twisted:


Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

I starten af sagens forløb havde jeg en forestilling om, at en "leg" om bord på ubåden var gået galt, og at Madsen derfor pludselig var kommet til at stå i en forfærdelig situation, hvor han forudså en stor risiko for fejlagtigt at blive dømt for at have dræbt hende med vilje og derfor valgte at skille sig af med liget og lyve om hændelsesforløbet. Jeg håbede i et stykke tid, at det "bare" var sådan noget, der var sket.

Men efterhånden som flere og flere fakta kom frem i sagen, så tegnede der sig desværre langsomt og sikkert et mere dystert billede af sagen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... 30#p635380

Ganske creepy at se på idag ^^
Ja.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mr. Soundman skrev:Nu ved jeg så ikke, om der ligger noget særligt i udtrykket "samlet IQ". Er det med sproglige, sociale, kunstneriske evner m.m. medregnet, eller er det bare det man normalt forståer ved IQ??
Jeg fik en eller anden intelligenstest da jeg blev indkaldt til session i sin tid. Min far havde taget en del af sådan nogen, og fortalte mig lidt om principperne i dem. Det som slog mig var, at det tydeligvis var en test som en programmør med aspberger nok ville score vanvittigt højt i. Så hvis det er sådan en test der ligger til grundlag for en IQ test, så vil jeg kalde den for en meget specifik test af folks kombinatoriske, logiske og matematiske evner - og på ingen måde en test af "samlet intelligens", som jeg mener også dækker over alle de andre ting du netop nævner der.

Ja, det er nærmest en "Er du nørd?"-test.

Nåja, og så var der lige selve emnet: I lang tid prøvede jeg at bortforklare hele den her gruhistorie med, at det nok var et uheld, og at PM var gået i panik. Jeg har jo immervæk talt med manden et par gange, og været nede i ubåden et par gange for mange år siden. Han virkede bare som entusiastisk nørd, og eftersom jeg elsker raketter, rumfart og den slags nørdede ting, så brugte jeg tid på tænke over hans personlighed særligt meget. Mest af alt ønskede jeg nok bare at det skulle lykkes for ham at komme op i rummet. Jeg var godt klar over at det ver uforsvarligt, og at der måske ville være en ret stor risiko for at landingen blev det sidste han gjorde. Men jeg troede jo han var "gal" på den fede måde dengang, så jeg håbede det ville ske. Så da sagen rullede, gik jeg længe og hældte til at det nok bare et uheld der var kørt af sporet.

Men jeg må sige, at da jeg hørte det der med stikmærkerne, så måtte jeg opgive min sidste tiltro til den teori. Det var dér jeg skiftede mening, og måtte indse at han havde en virkeligt f*cked up side, jeg aldrig kommer til at acceptere. Og jeg droppede min teori om at det var et uheld.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:I lang tid prøvede jeg at bortforklare hele den her gruhistorie med, at det nok var et uheld, og at PM var gået i panik. Jeg har jo immervæk talt med manden et par gange, og været nede i ubåden et par gange for mange år siden. Han virkede bare som entusiastisk nørd.
Nogen husker måske Susan-sagen. Morderen var min nærmeste arbejds-kollega. Vi åbnede hver dag sammen, talte måske 1-2 timer i løbet af en dag, både privat, og arbejdsmæssigt,... Derudover var forholdet til en vis grad venskabeligt, jeg havde besøgt ham et par gange, vi havde mange interesser tilfældes, og han var et vidende og belæst menneske der var spændende at tale med:

https://www.bt.dk/nyheder/livstids-til-susans-morder

Folk omkring ham nægtede at tro på han var skyldig, og ventede sådan set bare på at han blev løsladt igen, efterhånden som der kom styr på sagen

Jeg nægtede også at tro på hans skyld da de slæbte af sted med ham, ja, selv da sidste bølge af DNA-analyser kom hjem fra eksperterne i Scotland Yard, jeg prøvede at bortforklare det med at politiet måske bare havde et motiv for at få ham nakket.

Men til sidst, flere måneder efter dommen, matte jeg erkende at han jo nok VAR skyldig.

Det affødte samtidig en lettere krise for mig selv, for hvordan kunne jeg være så relativt tæt på et menneske gennem flere år, og så havde taget SÅ grundigt fejl ? ,... og hvad så med alle andre jeg gik rundt og "troede på",... var de også potentielle maniacs ???

(altså: kan man stole på nogen ? er min dømmekraft noget værd ?)

Derudover havde jeg nogen etiske overvejelser, da jeg principielt går ind for døds-straf, (specielt i den slags sager), men begyndte at tænke over, at det er dobbeltmoralsk at gå ind for dødsstraf, hvis jeg ikke selv kunne trykke på aftrækkeren,...

Jeg må indrømme, at sidstnævnte er jeg endu ikke afklaret omkring, og er bare glad for at det ikke bliver aktuelt
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 27. apr 2018 14:55, rettet i alt 4 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Joachip skrev: ... I lang tid prøvede jeg at bortforklare hele den her gruhistorie med, at det nok var et uheld, og at PM var gået i panik. ...
... Så da sagen rullede, gik jeg længe og hældte til at det nok bare et uheld der var kørt af sporet.

Men jeg må sige, at da jeg hørte det der med stikmærkerne, så måtte jeg opgive min sidste tiltro til den teori. Det var dér jeg skiftede mening, og måtte indse at han havde en virkeligt f*cked up side, jeg aldrig kommer til at acceptere. Og jeg droppede min teori om at det var et uheld.
Ja - de mange tegn på stik og spidninger i underliv samt stik og snit på hendes hoved er i min verden et af de meget stærke og afgørende beviser imod manden i sagen. Dette gøre det meget meget svært at tro på en panikhandling efter et uheld.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Joachip skrev: I lang tid prøvede jeg at bortforklare hele den her gruhistorie med, at det nok var et uheld, og at PM var gået i panik. Jeg har jo immervæk talt med manden et par gange, og været nede i ubåden et par gange for mange år siden. Han virkede bare som entusiastisk nørd, og eftersom jeg elsker raketter, rumfart og den slags nørdede ting, så brugte jeg tid på tænke over hans personlighed særligt meget. Mest af alt ønskede jeg nok bare at det skulle lykkes for ham at komme op i rummet.
Meget det samme her. For nogle år siden overlappede min danse/ bevægelses-nørd-verden med de danske "burners" (folk, som godt kan lide Burning Man mm.) -- Madsen var fra sin side en perifær del af det via sine herligt skøre idéer og ikke mindst usædvanlige arbejdsomhed.

Da jeg fik chance for en lille tur i ubåden (hans første, mindre) var jeg sføli skide glad.
Og han var en herlig gut.
Jeg var senere tilfældigt faktisk nede på det skib, hvor han holdt sit bryllup -- var deltager i en anden fest, og fik igen en lille snak med ham. Og såe hans nye, store ubåd, der lå fortøjet til Illutron omme på den anden side.

Der var *intet* der fik mine alarmklokker til at ringe.
Okay, det er vel efterhånden også snart ti år siden (?) -- at han mange år senere går full crazy og horrormyrder en svensker kan vel ikke nødvendigvis ses /lugtes lang tid før.

Anyway, jeg troede heller ikke på det, da historien brækkede sig i medierne -- skulle den søde, sjove, venlige mand, Kbh's Georg Gearløs, have *myrdet* og løjet og begået mened og generelt være et klasse 1 as-hul klar til 16 år i fængsel?

Strange fruit in a strange world.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

tomcat skrev:klar til 16 år i fængsel?
Nu har vi så valgt ikke at aflive den slags, men forhåbentligt bliver uhyret i det mindste ikke sluppet løs igen om 16 år ???

Men systemet er jo sygt på det område, ikke kun Peter Madsen selv, så det skulle ikke undre mig :(
/Dub

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Diskuterede dødsstraf med min far forleden aften.
Han er helt principielt imod.

Det er jeg ikke. Men han sagde dog uden tøven, at enkelte af de specifikke forbrydere, vi snakkede om, .. hvis de af de andre fanger blev tæsket ihjel i fængslet, f.eks. Breivik, så ville han ikke ligge vågen over det.

Synes ikke, dødsstraf er et nemt emne. Mit synspunkt er, når eksemplarer af exceptionel ondskab har identificeret sig selv -- ved f.eks. at voldtage spædbørn for profit (til videodistribution osv) og/eller personlig tilfredsstillelse -- så er der nok ikke så meget grund til at holde liv i dem.
Men jeg tænker kun i tilfælde, hvor der er absolut ingen tvivl (f.eks. hvor umennesket har filmet sig selv i færd med .. sine uhyrligheder).
Hvis der er rimelig tvivl, synes jeg dødsstraf er for risikabelt.
Senest rettet af tomcat søn 29. apr 2018 12:03, rettet i alt 1 gang.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Hvis man er for dødsstraf, bør man så ikke principielt være rede til selv at eksekvere den?

Lidt som at man bør kunne slå et dyr ihjel hvis man vil spise kød?

Det er så nemt når det er “en anden” der gør det beskidte arbejde! :wink:

Jeg kan sagtens følge argumenterne for at “ den slags” ikke skal have lov til at leve, men det kan bare virkelig let løbe af sporet.

Hvem skal bestemme, og hvem skal svinge øksen?

(Kan forestille mig det værste i f.eks et Facebook-regi! :shock: )

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ligesom man kun må bruge forbrugerelektronik, hvis man selv er villig til selv at holde 10.000 kinesere som slaver?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

tomcat skrev: Han er helt principielt imod.

Det er jeg ikke. Men han sagde dog uden tøven, at enkelte af de specifikke forbrydere, vi snakkede om, .. hvis de af de andre fanger blev tæsket ihjel i fængslet, f.eks. Breivik, så ville han ikke ligge vågen over det.
Er der nogen, der ville ligge vågen over det?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

madsmac skrev:Hvis man er for dødsstraf, bør man så ikke principielt være rede til selv at eksekvere den?


Helt afgjort nej.
madsmac skrev: Lidt som at man bør kunne slå et dyr ihjel hvis man vil spise kød?

Det er så nemt når det er “en anden” der gør det beskidte arbejde! :wink:
Jeg kender mange, der ikke selv vil lave det "beskidte arbejde", når f.eks. deres bil-motor er gået i stykker. De kan simpelthen ikke klare det der med olie på fingrene... De synes det er så dejlig nemt, at andre kan gøre det for dem. Nogle vil ikke male huset selv. Personligt kunne jeg ikke drømme om at have et job som kirurg - eller tandlæge for den sags skyld... jeg har ikke lyst til at skære i en krop og se alt det blod... eller sidde og rode i Fru Jensens mund.... Jeg kunne absolut heller ikke tænke mig at arbejde i ældreplejen og skulle skifte ble på gamle mennesker, tørre deres røve og vaske dem i skridtet... Dette har dog ingenting at gøre med, om man moralsk kan tillade sig at være for eller imod, at den slags foregår. Det er ganske enkelt bare meget individuelt, hvilken slags arbejde man har let eller svært ved at udføre. Nogle ting vil man føle sig direkte utilpas ved - det behøver ikke at have noget med moral/etik at gøre.
madsmac skrev: Jeg kan sagtens følge argumenterne for at “ den slags” ikke skal have lov til at leve, men det kan bare virkelig let løbe af sporet.
Dette ser jeg slet ingen grund til at tro, så længe man har et for øvrigt velfungerende retssystem, hvor ordentlige retsprincipper følges under rettergangsprocessen og et ordentligt og velfungerende demokrati. Men tager man f.eks. lande som Rusland og Tyrkiet, så kunne man frygte, at f.eks. dødsstraf kunne løbe af sporet, lige såvel som stort set alting kan løbe af sporet i den slags regimer.
madsmac skrev:Hvem skal bestemme, og hvem skal svinge øksen?
Retssystemet skal bestemme - ligesom når man tager stilling til, om nogen skal have en bøde eller en fængselsstraf.
madsmac skrev:(Kan forestille mig det værste i f.eks et Facebook-regi! :shock: )
Må Gud forbyde de sociale medier at afgøre menneskers liv og død. Puhaaaa :puke:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:
madsmac skrev: Lidt som at man bør kunne slå et dyr ihjel hvis man vil spise kød?

Det er så nemt når det er “en anden” der gør det beskidte arbejde! :wink:
Jeg kender mange, der ikke selv vil lave det "beskidte arbejde", når f.eks. deres bil-motor er gået i stykker. De kan simpelthen ikke klare det der med olie på fingrene... De synes det er så dejlig nemt, at andre kan gøre det for dem. Nogle vil ikke male huset selv. Personligt kunne jeg ikke drømme om at have et job som kirurg - eller tandlæge for den sags skyld... jeg har ikke lyst til at skære i en krop og se alt det blod... eller sidde og rode i Fru Jensens mund.... Jeg kunne absolut heller ikke tænke mig at arbejde i ældreplejen og skulle skifte ble på gamle mennesker, tørre deres røve og vaske dem i skridtet... Dette har dog ingenting at gøre med, om man moralsk kan tillade sig at være for eller imod, at den slags foregår. Det er ganske enkelt bare meget individuelt, hvilken slags arbejde man har let eller svært ved at udføre. Nogle ting vil man føle sig direkte utilpas ved - det behøver ikke at have noget med moral/etik at gøre.
Der findes også betjente, der får til opgave at tage ud til Fru Jensen og konfiskere hendes unger, fordi de sociale myndigheder har besluttet, at det er bedst for dem at blive anbragt udenfor hjemmet. Personligt ville jeg bestemt ikke bryde mig om, at have sådan et job, og jeg tror, jeg ville sove dårligt et par nætter efter sådan en opgave... Men jeg synes da ikke desto mindre det er en god idé, at den slags foregår, og jeg ser ikke en konflikt i dette.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Smittefar skrev:Ligesom man kun må bruge forbrugerelektronik, hvis man selv er villig til selv at holde 10.000 kinesere som slaver?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Touche’ :)

Jeg har ikke sagt at mine argumenter holder 100% :wink:

Mente det mere som en måde til at reflektere over alvoren i emnet!

Et retsbefalet drab er også et drab. Og hjælper det på andres lyst til at dræbe?

Kald mig bare naiv og blåøjet, men jeg kan altså bare ikke få mig selv til at billige dødsstraf!

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg ved ikke med hr. P. Madsen -- havde aldrig tænkt på dødsstraf til ham. Før det blev nævnt her i tråden.
Hvis vi reelt havde et fængselsvæsen, der *helt garanteret* kunne for evigt indespærre de værste individer. Dem, hvis adfærd ikke er korrigérbar (f.eks. dem, der voldtager og tortérer spædbørn fordi de kan lide det, og/eller tjener penge på det).

Hvis vi havde en straftype i dansk straffelov, der *ikke* gav nogen mulighed, nogensinde, for at lade disse mennesker slippe ud -- så kunne man efter min mening snildt undvære dødsstraf.

Såvidt jeg er orienteret, findes den type straf pt. ikke -- undtagen hvis man beslutter at kalde individet "utilregnelig" og så kalder det en "behandlingsdom" eller hvad det nu er det rigtigt hedder. Så kan man beholde dem i forvaring, til de dør af alderdom.

Men det er i sig selv en utilregnelig metode, synes jeg .. for så har man gjort vedkommende til "syg" = så er der en lille dør på klem til at een eller anden højprofileret cand. psyk. engang om femogtyve år erklærer, at den dømte nu er blevet 'normal' -- og resultatet er, at .. så kan hr. og fr. Pårørende møde Breivik nede i Super Best.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

tomcat skrev:Jeg ved ikke med hr. P. Madsen -- havde aldrig tænkt på dødsstraf til ham. Før det blev nævnt her i tråden.
Hvis vi reelt havde et fængselsvæsen, der *helt garanteret* kunne for evigt indespærre de værste individer. Dem, hvis adfærd ikke er korrigérbar (f.eks. dem, der voldtager og tortérer spædbørn fordi de kan lide det, og/eller tjener penge på det).

Hvis vi havde en straftype i dansk straffelov, der *ikke* gav nogen mulighed, nogensinde, for at lade disse mennesker slippe ud -- så kunne man efter min mening snildt undvære dødsstraf.
Både fængsel på livstid i bogstaveligste forstand samt dødsstraf er nogle rigtig rigtig hårde straffe at give et menneske. Personligt synes jeg ikke det er så vigtigt, om man har mulighed for at give dødsstraf eller ej – bare man har mulighed for på en eller anden form at give en rigtig rigtig hård dom til personer som f.eks. Peter Madsen, hvor man igennem ordentlige retsprocesser har konkluderet udover enhver rimelig tvivl, at vedkommende har begået et rigtig groft drab. Alt andet ville i min verden være en hån imod offeret og dets efterladte pårørende…

Mht. det med dødsstraf så har jeg personligt svært ved at følge den store berøringsangst, som man fornemmer er udpræget i vores del af verden.

Et argument for dødsstraf kunne være at spare de meget store udgifter, der er forbundet med, at have en person siddende rigtig mange år i et fængsel.

Omvendt kunne man argumentere for at rationalisere fængselssystemet ved at lade hårde kriminelle tvinges til arbejde, der er så produktivt, at fængselssystemet samlet set ikke er en økonomisk byrde for samfundet – dette vil endvidere have den gevinst, at mennesker, der har forbrudt sig imod andre, på en konkret måde kommer til at gøre bod overfor fællesskabet.

Sidstnævnte har for øvrigt den fordel, at forbrydere vil være for trætte til at lave en masse uro og interne stridigheder om narko, dominans, racekonflikter, bandestridigheder o.m.m., som de ofte bruger deres tid i fængslet på. Så en del af den kriminelle aktivitet, der foregår inde i fængslerne, kunne derved også reduceres.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg så en gang en TV-udsendelse om dødsdomme i Florida. Der sagde de, at i sager, hvor der var mulighed for at gå efter dødsstraf, der var det kutyme, at anklageren spørger den dræbtes nærmeste pårørende, hvad de helst ser, at den dømte får - livstidsfængsel eller dødsstraf. Og det som de pårørende ønsker, det plejer man så at gå efter.

Dette var også en mulighed.

Det er nemt for os at sidde her og sige alle mulige kloge ting for og imod dødsstraf i en skrivebordsøvelse, men i sager som f.eks. den med Peter Madsen, så sidder der altså rigtige mennesker, der skal leve med et kæmpe tab, afsavn, sorg, had, osv. ... for dem bliver det pludselig noget meget personligt, og der giver det måske en vis mening, at lade dem vælge, om gerningsmanden skal henrettes eller bare spærres inde i meget meget lang tid.

Personligt tror jeg, at de fleste danskere, om end de under en skrivebordsøvelse siger noget andet, nok i virkeligheden ville ønske en dødsstraf over gerningsmanden, såfremt offeret stod dem tilstrækkelig nær. Bare mit gæt. Jeg tror dermed også det kræver en vis grad af empati, at kunne se meningen med dødsstraf.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

madsmac skrev:Hvis man er for dødsstraf, bør man så ikke principielt være rede til selv at eksekvere den?
Jeg har en gang hørt noget om, at Himler, der var den øverst ansvarlige for Nazi-Tysklands koncentrationslejre, skal have fået et ildebefindende i forbindelse med et besøg i en af lejrene, hvor han overværede nogle henrettelser.

Jeg tror, at et menneskes umiddelbare følelsesmæssige reaktioner og et menneskes indre dybe moralske/etiske overbevisning nogle gange er to vidt forskellige ting, som ikke nødvendigvis har meget med hinanden at gøre.

Det svarer til, at man går ind og kigger på et operationsbord, kaster op, skynder sig ud igen, men ikke desto mindre mener det er godt, at de fortsætter med det, de har gang i derinde.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: Det er svært at sætte et %-tal på hvorvidt Madsen har dræbt Kim Wall, men ud fra hvad jeg kan læse mig til om sagen, så er min personlige mening, at det har været rigtigt af retten i dette tilfælde, at tildele ham skylden for hendes død. Problemet er, at hvis ikke de beviser og indicier, der er kommet frem i denne sag, skulle være nok til en drabsdom, så vil jeg påstå, at alt for mange skyldige generelt ville gå fri for deres forbrydelser. ...
...
Men det skal da blive interessant at se, hvad Landsretten siger til sagen. Jeg havde næsten anet, at han ville få en efter danske forhold hård dom, og derefter straks ville anke... :wink:
Nå men så kom der lige lidt nyt i sagen:
Peter anker åbenbart kun strafudmålingen - ikke skyldsspørgsmålet:
Ritzau/FOKUS skrev:...har han nu valgt at acceptere byrettens afgørelse om, at han er skyldig.

Det oplyser Statsadvokaten i København, der samtidig konstaterer, at ankesagen dermed alene kommer til at omhandle straffens længde.

...
Kilde: http://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/ ... id=UE07DHP

Sebastian Goos, tv2.nyhederne.dk skrev:Ankesagen mod Peter Madsen kommer alene til at handle om straffens længde og ikke selve spørgsmålet om, hvorvidt han har dræbt den svenske journalist Kim Wall. ...
Kilde: http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-05-07- ... a-kim-wall

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mon det er hans forsvarsadvokat, der har taget fat i ham og sagt ,,Hør nu her lille ven - de er altså ikke dumme - du kommer selvfølgelig til at tabe ankesagen også... Er du klar over, hvad det kommer at koste dig i sagsomkostninger at køre hele showet igennem en gang til..." :roll:

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev:Ja, så kom dommen. Som dog ankes.
Det som jeg undre mig mest over i den dom, det er at det blev en livtidsdom, og ikke en forvaringdom. Jeg fatter det simpelthen ikke. Der er en markant forskel, netop når man har lagt vægt på hans mentalitet. Så burde det ikke være blevet mindre end tidsubestemt forvaring.

Nyt svar