Rettigheder ved køb i EU

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Rettigheder ved køb i EU

Indlæg af mik_c »

Jeg bestilte noget på en online shop som så aldrig dukkede op (SD2SCSI internface dims til en SU700).

Jeg valgte den billigste løsning uden tracking.

Og nu vil eg så have mine penge igen.. men de siger at de har skrevet i deres terms and conditions at de ikke tager ansvar for forsendelserne, når der ikke er tracking på.

Men så vidt jeg kan læse om EUs regler for handel så er det deres ansvar. Og jeg mener at da jeg selv skulle rode med webshop for mit firma fik jeg at vide at man ikke bare sådan kan skrive andre regler i ens terms and conditions end de gældende.. eller at man kun må tilbyde bedre forhold for kunden end de regler der findes men aldrig må fjerne rettigheder.

Kan heller ikke forstille mig det er sådan, da alle butikker online bare ku skrive alt mulig gylle og HAPS så hænger kunderne på det.

Er der nogen derude der har lidt styr på det og kan sige om jeg har ret? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er et godt spørgsmål :-/ Jeg har også set dette i DK, altså at de fraskriver sig ansvar hvis det ikke er sendt som pakke/med T&T.

Hold os lige opdateret hvis du finder ud af det og ingen andre poster svaret her.

Nyt svar