video grab (for Sierra 10.12.6)

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

video grab (for Sierra 10.12.6)

Indlæg af tomcat »

Hvilken applikation bruger I andre til at grabbe YouTube-video?

Jeg er ved at lære Thai konsonanterne -- bruger bl.a. en rigtig god video
( hvor bogstaverne vises tydeligt og udtales tydeligt : https://www.youtube.com/watch?v=t_REY-8sVJs )

..men internet er et bumletog her i området. Falder ud flere gange om dagen.

Tænker, så downloader jeg den bare. Hvilken applikation bruger I andre til at grabbe YouTube-video?
En hurtig googlen fandt vildt mange -- f.eks. Clip Grab .. men spørger jer først -- for vil helst ikke installere noget bras, som laver problemer.

pfh tak
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ingen installation: http://en.savefrom.net


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

alternativt - hvis du har VCL player -

Åben linket til youtube videoen i VCL (Media, Open network stream, paste link til video)

Gå derefter ind i menuen under: Tools -> Codec information

I det vindue der kommer frem er der et link til original placeringen aller nederst. (location)

Kopier linket og åben i din browser, så er der et download link til videoen. Det har i hvert fald virket for mig i dag på 2 videoer der ellers var låst.
Senest rettet af Hoby fre 26. jan 2018 07:38, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og i tilfælde at du ikke har VLC, men har lyst til at prøve den, så søg på VLC player på google. Tak tor tippet Michael! En rigtig god afspiller der kan en masse nyttigt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg bruger Mac Videoripper Pro - Fungerer perfekt. Du kan både grabbe video og audio - sammen og hver for sig.

http://www.macvideoripperpro.com

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Davnload helper til firefox

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Christoffer I. N. skrev:Og i tilfælde at du ikke har VLC, men har lyst til at prøve den, så søg på VLC player på google.
Vær dog opmærksom på at den SKAL komme fra VideoLans hjemmeside, kender nogle der flere gange har fået inficeret deres maskine fordi de hentede en VLC der kom fra andres sider desværre.. Er selv kæmpe VLC fan!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK, meget væsentligt at få med.

Så undlad at google VLC, og bare hent herfra:
https://www.videolan.org/vlc/index.da.html

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

hej alle,

tak skal I have -- dagen efter, jeg havde spurgt /lavet tråden her, holdt tastatur + musefelt *helt* op med at virke.
Her på Pha-Ngan i den thailandske golf var tre mdr åbenbart, hvad en temmelig ny MacBook kunne klare af kombi høj temp + max luftfugtighed. Den booter fint, men ingen respons fra musefelt/taster. Overhovedet.

Har haft staklen til forskellige reparatører inde i Tong Sala lige siden .. idag bukkede jeg dog under for savnet af computer. Afhentede maskinen hos hr. thai reparatøren, som tydeligvis godt kunne forstå mig, for han havde igen prøvet noget nyt, som heller ikke gav resultat (det er femte gang han beder om tre dage mere til at forsøge noget nyt).

Så scooter'ede jeg til Big C markedet og blødte lidt kontanter for eksternt tastastur og mus -- på en eller anden måde har reperatøren vist gjort noget galt, for den ene usb-port virker ikke længere -- så jeg måtte også lige indkøbe en usb-hub for at kunne bruge ny mus og tastatur på samme tid.

Laang forklaring, bare for at sige *tak* for svarene --
Vedhæftede filer
20180220_162501.jpg
20180220_162501.jpg (3.33 MiB) Vist 1215 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hoby skrev:alternativt - hvis du har VCL player -

Åben linket til youtube videoen i VCL (Media, Open network stream, paste link til video)

Gå derefter ind i menuen under: Tools -> Codec information

I det vindue der kommer frem er der et link til original placeringen aller nederst. (location)

Kopier linket og åben i din browser, så er der et download link til videoen. Det har i hvert fald virket for mig i dag på 2 videoer der ellers var låst.
Det er meget mærkeligt.. Jeg har prøvet 4 forskellige youtube links, og 3 af dem vil ikke loades i VLC.

Nyt svar