Paypal når der overføres til private i udlandet ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Paypal når der overføres til private i udlandet ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er vist sket en del ændringer ,.. hvordan er det lige det spiller anno 2017 ???

Som eksempel: hvis jeg køber software for 100$ af en privat fra KVR, bosat i USA ???

Hvilke ekstra udgifter fedtes jeg ind i før handlen er i hus ???

Og hvordan sker det i praksis ???

(sælger betaler transfer-fee hos software firma)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er ikke noget at komme efter. Ingen ændringer i forhold til PayPal mellem private - USA eller ej.

Køber du en fysisk vare som sendes med posten risikerer du et importgebyr + told & moms, men det har ikke noget med PayPal at gøre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ok, tak, lyder forjættende, når man tænker på hvilken kontrol vi udsættes for ved bank-transaktioner, og bøvl samt rip, ved alm handel ind og ud af EU

Også lidt vildt, det ku jo være donationer til terror eller hvidvask, knækket ud i små-bidder,...

Men ok, kontrollen med sidstnævnte kører nok mere på "autopilot" via automatiserede værktøjer

Taget i betragtning hvilket bøvl der er med konti og betalinger vedr vores aktiviteter i sverige, så ville det ikke have undret mig hvis jeg på en eller anden måde skulle deklarere selv en mindre overførsel ud af EU via paypal
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

PayPal er desværre blevet mere reguleret for nogle år siden. Du burde ligesom alle andre have dit officielle navn (før kunne man bruge pseudonym), det er matchet op med officielle papirer (før var dette ikke nødvendigt).

Så vil man være i fred for staternes klamme hænder, så er BTC eller lign. måske fremtiden.

Jeg tror ikke pengene i PayPal (længere?) flytter direkte fra afsender til modtager, men rykkes fra enten en PayPal konto i modtagerlandet eller et relevant naboland i øvrigt. Det skete vist efter de fik et påbud om ikke at måtte sætte en minimumsgrænse for beløbsoverførsel, hvilket jo kunne udhule beløbene i bankgebyrer.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg skulle betale 3000 af med 500 pr gang til en ven i norge.
han fik hver gang 455. paypal tog 45 for at overføre..

Nyt svar