Må jeg se et screenshot af din mobilforside?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Må jeg se et screenshot af din mobilforside?

Indlæg Skrevet: 20. nov 2017, 20:47

Hej alle :)
Må jeg få et screenshot af første side på din åbne mobil - forsiden? Med dem forsøger jeg at skabe et overblik over hvem Smartphone Danmark er. Se de to første analyser af 292 indsendte på linket her, og indsend dit eget: http://paedagonok.evafog.dk/smartphone-danmark/
Målet er ganske enkelt at forstå os homo digitalis bedre. Noget, som alt jeg gør, har omdrejningspunkt i.
Der er en formular på siden.

Lægger du det her, bedes du besvare flg spørgsmål:
Har du redigeret din forside FØR du sendte den ind? *
Nej
Ja
Hvis du på nogen måde flyttede, slettede eller omsorterede app, skiftede baggrundsbillede eller foretog ændringer før indsendelse, er det vigtig information.
Er din mobil en.. *
Privat mobil
Arbejdsmobil
Blandet mobil
Hvilken kategori falder din mobil under?
Type af mobil *
iOS
Android
Senest rettet af evalight 21. nov 2017, 15:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Må jeg så et screenshot af din mobilforside?

Indlæg Skrevet: 20. nov 2017, 22:45

Done. :)

Nogle af dine statistikkers beskrivelse er ikke klart forståelige for andre:

“Indsendelser fordelt på medieplatforme.”

Man indsender jo ikke noget på eller via en medieplatform. Hvad en medieplatform gør i denne sammenhæng er heller ikke klart. Mener du hvilke apps folk har på forsiden? Så skal du skrive det anderledes.

Fordelt “efter” og ikke “på” vil være mere forståeligt, men hele sætningen er uklar rent kriteriemæssigt for andre.

Ordet “indsendelser” kunne du helt fjerne, da det er implicit. Så er der mere plads til en bedre forklaring.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 20. nov 2017, 23:08

Done
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 07:51

Holger skrev:Done. :)

Man indsender jo ikke noget på eller via en medieplatform. Hvad en medieplatform gør i denne sammenhæng er heller ikke klart. Mener du hvilke apps folk har på forsiden? Så skal du skrive det anderledes.

Fordelt “efter” og ikke “på” vil være mere forståeligt, men hele sætningen er uklar rent kriteriemæssigt for andre.

Ordet “indsendelser” kunne du helt fjerne, da det er implicit. Så er der mere plads til en bedre forklaring.

Tak :) Og tak for kommentarerne. Jeg ser på det.

Medieplatformen er fordi, at jeg i begyndelsen sendte ud på alle sociale platforme, og det var ret forskelligt hvem jeg modtog fra, medierne imellem. Mange taler om, at der er flest aktive kvinder på Facebook, og det synes jeg var sjovt at stille op imod besvarelserne. Jeg skal nok gøre det tydeligere ;)
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 07:51

david mondrup skrev:Done

Tak :)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 08:15

Done :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 08:41

Hald skrev:Done :)

Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 09:40

evalight skrev:

Medieplatformen er fordi, at jeg i begyndelsen sendte ud på alle sociale platforme, og det var ret forskelligt hvem jeg modtog fra, medierne imellem. Mange taler om, at der er flest aktive kvinder på Facebook, og det synes jeg var sjovt at stille op imod besvarelserne. Jeg skal nok gøre det tydeligere ;)

Det er ikke så meget statistikken, men at man ikke forstår hvad du mener med beskrivelsen (hvilket du stadig ikke forklarer her) ;-)

Jeg begynder at kunne gætte på det, men det giver stadig ikke helt mening, da der så burde være et felt med "Andre".
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 09:48

Holger skrev:
evalight skrev:

Det er ikke så meget statistikken, men at man ikke forstår hvad du mener med beskrivelsen (hvilket du stadig ikke forklarer her) ;-)

Jeg begynder at kunne gætte på det, men det giver stadig ikke helt mening, da der så burde være et felt med "Andre".

Andre kommer med tiden. Jeg har før ikke haft indsamlet som jeg gør nu, så der har ikke været andre muligheder end de navngivne. Det begynder at blive mindre relevant med den metode jeg bruger nu, men da jeg startede, havde jeg slet ikke forventet så dejlig mange deltagere. Undersøgelsen voksede ret stor, ret hurtogt, og jeg tilpasser parametrene bedre nu.
Du er velkommen til at hjælpe med formuleringen :)
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 11:48

Ehh..
Hvordan kan 'Andet" være en valgmulighed på spørgsmålet om Køn?
Og foreløbig 7% af besvarelserne har haft "problemer" med begrebet 'Køn'. Det må give visse udfordringer til undersøgelsen set i relation til normalen?
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 11:52

Der findes andet, velkommen til 2017 :-)
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 12:00

lakris skrev:Der findes andet, velkommen til 2017 :-)

Officielt? Og hvis ja, hvilket CPR-nummer ville en sådan person i givet fald få?
Jeg har kun hørt om begrebet tvekønnet. Derfor hæftede jeg mig lidt ved 7%. Det er immervæk temmelig mange procent af de 292 foreløbige svar.
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 12:35

kandersen skrev:
lakris skrev:Der findes andet, velkommen til 2017 :-)

Officielt? Og hvis ja, hvilket CPR-nummer ville en sådan person i givet fald få?
Jeg har kun hørt om begrebet tvekønnet. Derfor hæftede jeg mig lidt ved 7%. Det er immervæk temmelig mange procent af de 292 foreløbige svar.

Andet er en betegnelse for dem, som ikke ønskede at opgive køn - jeg har ikke spurgt ind til grunden. Det må være folks egen sag. Nogen gider bare ikke give det.
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 15:00

evalight skrev:Andet er en betegnelse for dem, som ikke ønskede at opgive køn - jeg har ikke spurgt ind til grunden. Det må være folks egen sag. Nogen gider bare ikke give det.

Så vil jeg gerne have ændret det til Ja/Nej - Køn? Ja :lol:

Spøg til side. Jeg synes faktisk det er en ret interessant undersøgelse du har gang i. Jeg synes bare en svar mulighed som 'andet' forvirrer en del af resultat omkring kønsinddelingen. Jeg ved godt det ikke er dit overordnet mål, fordi du primært er interesseret i danskerne forside. Men du har allerede køns-opdelt i statistikker. Så tror jeg ikke jeg ville have givet den valgmulighed (andet) overhovedet. Men det er nok bare mig :-D
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 15:12

kandersen skrev:
evalight skrev:Andet er en betegnelse for dem, som ikke ønskede at opgive køn - jeg har ikke spurgt ind til grunden. Det må være folks egen sag. Nogen gider bare ikke give det.

Så vil jeg gerne have ændret det til Ja/Nej - Køn? Ja :lol:

Spøg til side. Jeg synes faktisk det er en ret interessant undersøgelse du har gang i. Jeg synes bare en svar mulighed som 'andet' forvirrer en del af resultat omkring kønsinddelingen. Jeg ved godt det ikke er dit overordnet mål, fordi du primært er interesseret i danskerne forside. Men du har allerede køns-opdelt i statistikker. Så tror jeg ikke jeg ville have givet den valgmulighed (andet) overhovedet. Men det er nok bare mig :-D

Det er måske bare dig :) Ud i snart 500 indsendelser jeg har modtaget, er du den eneste der har haft et problem/ kommenteret det. Det er en ganske normal ting nu om dage.
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Re: Må jeg se et screenshot af din mobilforside?

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 16:44

Det siges jeg er unik og anderledes. Så selvfølgelig skal jeg kommentere det :dollargrin:

De 7% må have haft en ide om, at det ikke er vigtigt. Jeg gad godt at vide, hvordan de så efterfølgende læser statistikkerne. Eller nej, det gad jeg nok ikke alligevel.. Tror det ville være op ad bakke at forstå det :-D

Fortsat held og lykke med undersøgelsen.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 17:15

Eva, måske er forklaringen på min undren, at man ikke kan se alle beskrivelser og punkter på iPhone (SE). På browseren kan jeg se mere info.
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 17:46

Holger skrev:Eva, måske er forklaringen på min undren, at man ikke kan se alle beskrivelser og punkter på iPhone (SE). På browseren kan jeg se mere info.

Ahhhh - ja det kan så godt være :) Det har jeg ikke testet på dybdegående

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
evalight
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 21. nov 2017, 17:47

kandersen skrev:Det siges jeg er unik og anderledes. Så selvfølgelig skal jeg kommentere det :dollargrin:

De 7% må have haft en ide om, at det ikke er vigtigt. Jeg gad godt at vide, hvordan de så efterfølgende læser statistikkerne. Eller nej, det gad jeg nok ikke alligevel.. Tror det ville være op ad bakke at forstå det :-D

Fortsat held og lykke med undersøgelsen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbage til "After Party"