Proff der bruger hacks

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Proff der bruger hacks

Indlæg af DUBTEMPLE »

Egentlig er det meget simpelt, jeg forstår ikke den der med at "fattige" og "unge" skal have lov til at stjæle software, men ikke mælk nede i Netto

Hvem er fattige i DK ??? og i forhold til hvad ???

Sgu de noget irrationelt ynk, og misforstået selvmidlidenhed, ligesom når utilpassede "unge" eller "fattige" fra ghettoen skal have ekstra lang snor

Men rent botset fra det, hvorfor skal der så altid fokuseres så meget hvordan den lille fladpisser Snyder ? og ikke rådenskaben i industrien ?

Hvorfor skal den lille fladpisser jagtes for sine forbrydelser ? mens topansvarlige f.eks. får et gyldent håndtryk når de har kørt noget i sænk ?

VAG koncernen har lige haft et rekord-regnskab oven på århundredets skandale, go figure, var "bøden" mon stor nok ?

Behringer stjal mixer design fra Mackie, som blev dybt foraget, med som selv havde stjålet designet til en af deres højtalere

Jeg syntes det gir mere mening at rette focus mod industrien, og branchernes egen snyd, fremfor ukritisk at forsvare deres interesser
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 21. okt 2017 17:48, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

bredal187 skrev:De unge mennesker, der er født med nutidens teknologi køber jo både musik, apps og tjenester. Det er vist de færreste der downloader cracket shit, af de unge.
Hvad med computerspil, programmer til musik-produktion, office-pakker, fotoredigeringsprogrammer osv.?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

DUBTEMPLE skrev:
bredal187 skrev:Da jeg havde min lovlige kopi af Cubase SL 1 til SX3 crackede jeg den alligevel, da det brugte computerkraft når den kørte dongle-checks og jeg ikke gad deres Dongle pis, generelt.

Min pointe i hele tråden er ikke at det er okay at downloade ulovligt, men at de fleste (nok alle) gør eller har gjort det.
En af Steinbergs omrejsende demonstratører brugte også et crack af deres egen software på et tidspunkt

Simpelthen fordi cracked var mere stabilt end nøgle-versionen

Og man vil jo nødigt gå i stå midt under showet :dollargrin:
Hvem?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

lakris skrev:
Mr. Soundman skrev:Hvad angår adfærd og opførsel på et ikke-digitalt plan, så har vi haft mange tusinde år til at udvikle vores moralske normer for, hvad der er okay at gøre, og hvad der ikke er okay at gøre.

Men hvad angår adfærd og opførsel på det digitale plan, så er den digitale verden stadig så ny for mennesket, at vi endnu ikke er kommet nær så langt med at udvikle moralske standarder for, hvorledes man kan tillade sig at opføre sig. Dette synes jeg tydeligt man ser på mange måder. På internettet ser man tit ”dyret i mennesket” komme til udtryk meget tydeligere end i ikke-digitale sammenhænge. I psykologiske termer kan man sige, at vi endnu ikke har et særlig veludviklet ”overjeg” til at styre vores ”digitale drifter”, om man så må sige.

Da man i stenalderen opfandt køllen, så gik man sikkert også de første par årtier og slog hinanden oveni hovedet med den, indtil man langsomt med tiden fik udviklet og implementeret moralske normer der regulerede kølle-bølle-adfærden.

Jeg tror der kommer til at gå nogle år, før vi langsomt får udvidet vores moralske normer til også at omfatte adfærden på det digitale plan. Men det skal nok komme lige så langsomt.
Jeg mener ikke der er en forskel på "digital..." og alm fornuftigt opførsel
Der burde ikke være det nej. Men i praksis er det altså mit indtryk, at der er stor forskel. Jeg har kendt mange mennesker, der ikke kunne drømme om at stjæle et æble i en butik, men som ikke havde de store skrubler over at lave en ulovlig pirat-kopi af en software.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:
DUBTEMPLE skrev:
bredal187 skrev:Da jeg havde min lovlige kopi af Cubase SL 1 til SX3 crackede jeg den alligevel, da det brugte computerkraft når den kørte dongle-checks og jeg ikke gad deres Dongle pis, generelt.

Min pointe i hele tråden er ikke at det er okay at downloade ulovligt, men at de fleste (nok alle) gør eller har gjort det.
En af Steinbergs omrejsende demonstratører brugte også et crack af deres egen software på et tidspunkt

Simpelthen fordi cracked var mere stabilt end nøgle-versionen

Og man vil jo nødigt gå i stå midt under showet :dollargrin:
Hvem?
Husker jeg ikke, men det er langt tilbage, vist nok tilbage omkring introduktionen fra Atari til PC-platformen. Har hørt om det flere gange, bl.a. fra andre deltagere under en Steinberg demonstration i det der dengang hed Aage i københavn, det var almindeligt omtalt på den tid, jeg kan huske en af deltagerne råbte op til fyren "hva så, bruger du også den cracked version", vist nok på et tidspunkt hvor ET af problemerne var nøglen i sig selv, der var selvfølgelig ikke et øje tørt, alle skreg af grin

Nogen kan måske huske tidspunktet for nøgleproblemet, (manglende detektering, eller mistet forbindelse), der har nok kun højst været 4-5 demonstartører på det tidspunkt, typisk rejste de rundt mellem landende i hver sin verdensdel,..... det var EN af disse
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 21. okt 2017 18:14, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mr. Soundman skrev:
bredal187 skrev:De unge mennesker, der er født med nutidens teknologi køber jo både musik, apps og tjenester. Det er vist de færreste der downloader cracket shit, af de unge.
Hvad med computerspil, programmer til musik-produktion, office-pakker, fotoredigeringsprogrammer osv.?
På TEC fik man hvad man skulle bruge af software og styresystemer gratis, via DreamSpark.
Open Office er lige så godt som office, så tvivler på de unge, der bare skal bruge et eller andet, gider at dl ulovligt? Det er nok mere oså gamle nisser, der er vandt til Office.

De fleste populære spiltitler er enten vildt billige (€20>) eller Free2Play som LoL.

Photoshop bliver nok stadig downloadet i stor stil.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

lakris skrev:
DUBTEMPLE skrev:
bredal187 skrev:Da jeg havde min lovlige kopi af Cubase SL 1 til SX3 crackede jeg den alligevel, da det brugte computerkraft når den kørte dongle-checks og jeg ikke gad deres Dongle pis, generelt.

Min pointe i hele tråden er ikke at det er okay at downloade ulovligt, men at de fleste (nok alle) gør eller har gjort det.
En af Steinbergs omrejsende demonstratører brugte også et crack af deres egen software på et tidspunkt

Simpelthen fordi cracked var mere stabilt end nøgle-versionen

Og man vil jo nødigt gå i stå midt under showet :dollargrin:
Hvem?
DET vil jeg også gerne vide... Jeg har selv arbejdet for Steinberg og kender flere af de "store" demonstratører fra de "gode gamle dage" på NAMM og Frankfurt... Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig... Der kan være en pointe i ikke at have den irriterende dongle siddende, men at det skulle være mere stabilt? Selv HVIS det er tilfældet, så er det godt nok illoyalt overfor det firma der betaler éns løn....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, jeg har også hørt engang at den crackede kørte bedre end den med dongle, var måske sx3. Men jeg tror ikke på en ansat har brugt den til demo

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:
Mr. Soundman skrev:
bredal187 skrev:De unge mennesker, der er født med nutidens teknologi køber jo både musik, apps og tjenester. Det er vist de færreste der downloader cracket shit, af de unge.
Hvad med computerspil, programmer til musik-produktion, office-pakker, fotoredigeringsprogrammer osv.?
På TEC fik man hvad man skulle bruge af software og styresystemer gratis, via DreamSpark.
Open Office er lige så godt som office, så tvivler på de unge, der bare skal bruge et eller andet, gider at dl ulovligt? Det er nok mere oså gamle nisser, der er vandt til Office.

De fleste populære spiltitler er enten vildt billige (€20>) eller Free2Play som LoL.

Photoshop bliver nok stadig downloadet i stor stil.
Bruger Openoffice, det er suverænt, og PS-Elements,.. der er til at betale for alle¨

Har lige fået W10 på et utal af maskiner, gratis, da de forærede det væk

Hvis man ikke har råd, så KAN man jo også bare lade være, jeg kører heller ikke Ferrari :-)

Man kan hæve sig op på proffesionelt nivau bade inden for foto, og music, med software for næsten ingen penge

Ingen er bare i NÆRHEDEN af af være nød til at stjæle

(hvilket IMHO kun er legitimt hvis man er ved at dø af sult)
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Nicolai skrev: Der kan være en pointe i ikke at have den irriterende dongle siddende, men at det skulle være mere stabilt?
Det er skam sandt. Det kom kæmpe lag spikes hver gang cubase lavede sin dongle cycle check. Op til 70% af ens cpu blev brugt på at tjekke dongle.

Det var forfærdeligt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg, og en der blev arbejdet sammen med, betalte i den periode tusindevis af kroner til Steinberg, for software der reelt ikke virkede,...

Var der ikke problemer med nøglen så var der problemer med alt muligt andet, (de første mange PC-releases),..

Ufatteligt så hurtig tingen glemmes, (så meget desto mere når man selv har været demonstratør)

Og hvorfor skal der fokuseres negativt på den demonstratør der evt brugte en cracked version, endu engang: vend dog blikket mod firmaet !!!!

Den fyr blev sendt af sted med det samme crap som alle vi andre sad derhjemme og kæmpede med,..

Hvad sku han have gjort ? Hvem er den "iloyale" ?

Og er det loyalt mod kunderne at fylde dem med crap der releases måneder før det er klart ? release efter release ?

Jeg tror egentlig bare at han prøvede at få det bedste ud af situationen, til alles fordel,....
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 21. okt 2017 19:23, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

DUBTEMPLE skrev:Jeg, og en der blev arbejdet sammen med, betalte i den periode tusindevis af kroner til Steinberg, for software der reelt ikke virkede,...

Var der ikke problemer med nøglen så var der problemer med alt muligt andet, (de første mange PC-releases),..
Jeg købte NI's Intakt for mit surt optjente penge som ung, fordi der stod på boksen at den understøttede Giga formatet. Det gjorde den så ikke og fordi det var software og fordi jeg havde installeret det, så kunne man ikke få pengene tilbage. derefter brugte jeg mange år på at downloade og dele alt NI materiale, simpelthen fordi jeg ikke gad at blive taget i røven mere. Dengang kostede det endda penge at få en Patch til Intakt, så det bare fungerede nogenlunde. Helt til grin.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:
Nicolai skrev: Der kan være en pointe i ikke at have den irriterende dongle siddende, men at det skulle være mere stabilt?
Det var forfærdeligt.
Ja, det var i DEN grad forfærdeligt, ikke bare nøgle-tingen, men også den generelle ustabilitet, over en længere periode

Var tæt på at købe en HD-recorder helt fremme hvor audio-versionerne havde et par releases bag sig
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

DUBTEMPLE skrev:
bredal187 skrev:
Nicolai skrev: Der kan være en pointe i ikke at have den irriterende dongle siddende, men at det skulle være mere stabilt?
Det var forfærdeligt.
Ja, det var i DEN grad forfærdeligt, ikke bare nøgle-tingen, men også den generelle ustabilitet, over en længere periode

Var tæt på at købe en HD-recorder helt fremme hvor audio-versionerne havde et par releases bag sig
Samme her. Jeg skrev flere gange direkte til Steinberg support samt på deres support forum, men de gav ikke en f*ck. Blev banned fra deres forum, da jeg foreslog en bruger cracke hans lovlige kopi, så han kunne slippe for lag spikes :lol:

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

DUBTEMPLE skrev:
Ingen er bare i NÆRHEDEN af af være nød til at stjæle

(hvilket IMHO kun er legitimt hvis man er ved at dø af sult)
Nope, men nogle gange handler det om princip.

Jeg købte CoD IW i legacy edition til €60 fordi den version indholdte Call of Duty 4 Remastered. Der står på deres hjemmeside at det ville have dedicated servers og det samme havde de sagt i alle interviews men ak, det havde det så ikke og jeg kunne ikke få mine penge tilbage. Desuden havde spillet heller ikke nogen form for anti-cheat. total til grin

Jeg klagede og klagede men ak.

Billede

Jeg kommer aldrig til at føle en forpligtelse over for software firmaer. Er blevet røvrendt ALT for mange gange.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hoved på sømmet

Så længe softwareudviklere ikke skal overholde sammen regelsæt som en der sælger fysiske ting, så kan de heller ikke forvente samme behandling og respekt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:
DUBTEMPLE skrev:Jeg, og en der blev arbejdet sammen med, betalte i den periode tusindevis af kroner til Steinberg, for software der reelt ikke virkede,...

Var der ikke problemer med nøglen så var der problemer med alt muligt andet, (de første mange PC-releases),..
Jeg købte NI's Intakt for mit surt optjente penge som ung, fordi der stod på boksen at den understøttede Giga formatet. Det gjorde den så ikke og fordi det var software og fordi jeg havde installeret det, så kunne man ikke få pengene tilbage. derefter brugte jeg mange år på at downloade og dele alt NI materiale, simpelthen fordi jeg ikke gad at blive taget i røven mere. Dengang kostede det endda penge at få en Patch til Intakt, så det bare fungerede nogenlunde. Helt til grin.
Forstår lidt bedre hvor du kommer fra nu Bredal

Yep, der har været masser af den slags, og hvad f.eks. Steinberg angår burde der have været et fælles søgsmål fra kundernes side,..

Den såkaldte "loyalitet" mod kunderne ligger såmænd på et meget lille sted, men omvendt så forventes det at kunderne er SUPER loyale, og betale for hvad som helst, til hver en tid, både det de får, og det de ikke får,... fordi det simpelthen ikke virkede selvom det var betalt

På den baggrund kan det såmænd godt virke anstrængende at se folk trolle fora som dette som moralens vogtere, men altid kun den ene vej

For mig handler det dog endu mere om den tid der blev spildt, for mig og min partner, den burde kunne inddrive en erstatning i sig selv

Havde det drejet sig om et firma så ville den tillid vi viste Steinberg ved at købe deres product, have ruineret os, og lagt firmaet i graven

Men endu værre, stjal de af tiden i vores liv, det mest dyrebare, som vi aldrig får igen,..

Jeg står i kæmpe stor taknemmelighed til Mogens Ulrich , fra Eskildsen i Aalborg, som fik os reddet delvis i land i den sidste del af perioden

Må indrømme det stjal glæden, og var medvirkende til at jeg "lukkede ned", og der kom en lang pause, jeg havde dengang dedikerede lokaler til musik, studiets eget specialbyggede trommesæt, køkken og bade-facaliteter m.m. En hel bagbygning til en fabrik
/Dub

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Hej alle
Jeg er ikke hellig overhovedet, har da haft kopier af det ene og det andet, specielt dem hvor der ikke findes demoer.
Men... jeg har altid købt det software jeg bruger dagligt, ikke altid med det samme, men f.eks til Black Friday. Det giver mig ro i sjælen bla. fordi jeg støtter den forsatte udvikling af softwaren og som tidligere nævnt er det nemmere at opdatere og vedligholde ens maskinpark:-)
Jeg er absolut ikke rig, men jeg har godtnok brugt mange mange penge på software af en amatør at være:-) ps. ikke fortæl noget til min kone.

Nu var det ikke for at skabe røre i andedammen at jeg delte opslaget.
Jeg har bare set flere youtubere der bruger cracked software og åbenbart er dumme nok til at vise det i en video online.
Jeg fik så ondt i røven, da selve VST som han bruger i denne video ikke koster ret meget. Det er ligesom dem der cracker Cockos Reaper, for fanden da, den koster 60 dollars!!
Jeg så på et musiker forum dagen efter at jeg havde købt O82N for omkring 3000dkr. at det allerede var cracket!! Dvs. jeg betaler nok overpris for at dække deres tab ind.

Jeg kan huske da jeg fik den første version af Cubase til Atari, det var før internet. Ja der har været en mørk tid uden internet:-) Der funkede den medsendte dongle ikke til den leverede software version. Retur med den og imellem tiden havde jeg så fået en Midex expander som kunne holde flere dongles og midi out/in. Den var så ikke opdateret til den nye dongle til Cubase omfg!! :-)

Btw. Mogens Ulrich var gud hos Eskildsen:-) Samt Heine hos Indigo2, nå ja der var jo kun Heine:-)

Over and out
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar