Kindle anyone?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Kindle anyone?

Indlæg af bryla »

Har luret lidt på sådan en fysisk maskine fra Amazon og ville lige høre om jeres erfaringer.

Der kommer en ny her i slutningen af måneden, som er den, der umiddelbart tiltaler mig.

Jeg har dog spørgsmål til tilgangen af bøger og pris:
Så vidt jeg kan se, gælder Kindle Unlimited ikke i Danmark (måske hele Europa?). Derfor ville jeg skulle købe hver enkel bog som jeg plejer, bare i Kindle Edition. Umiddelbart – da jeg løb min ønskeliste igennem – er de fleste bøger billigere i paperback end i Kindle!

Jeg kan også se, at der er mange af mine næste bøger, der ikke er på Kindle, men tænker at starte med de tilgængelige og så er det vel et spørgsmål om tid.

I min Kindle app på iPhone har jeg prøvet at hente nogle titler, men selvom de er gratis, dukker de kun op som samples – hvorfor?

Hvilken bruger I og hvordan bruger I den?
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

bryla skrev:Jeg har dog spørgsmål til tilgangen af bøger og pris:
Så vidt jeg kan se, gælder Kindle Unlimited ikke i Danmark (måske hele Europa?). Derfor ville jeg skulle købe hver enkel bog som jeg plejer, bare i Kindle Edition. Umiddelbart – da jeg løb min ønskeliste igennem – er de fleste bøger billigere i paperback end i Kindle!
Det er fordi at Kindle bøger i Kindle format er top fede. Der er lagt ekstra arbejde i det fordi du f.eks kan holde fingeren på en persons navn og finde ud af hans / hendes relation i bogen, hvis du havde glemt det. samme features bruges i mange i lærebøger, f.eks CCNA ICND 1+2 som jeg har læst på kindle

bryla skrev:Har luret lidt på sådan en fysisk maskine fra Amazon og ville lige høre om jeres erfaringer.
bryla skrev:Hvilken bruger I og hvordan bruger I den?
Kindle er åndssvagt godt. Det ligner papir, det fungerer bare og batteriets levetid er helt vildt. Jeg er super fan og kæresten prøvet min i ferien og vil have en til jul.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

bredal187 skrev: Det er fordi at Kindle bøger i Kindle format er top fede. Der er lagt ekstra arbejde i det fordi du f.eks kan holde fingeren på en persons navn og finde ud af hans / hendes relation i bogen.

Fedt! Det anede jeg ikke. Troede kun der var integreret en søgemaskine.
bredal187 skrev: Kindle er åndssvagt godt. Det ligner papir, det fungerer bare og batteriets levetid er helt vildt.
Det er også derfor den er mere tiltrækkende for mig at læse på fremfor en ipad.

Køber du så bare bøgerne som enkeltkøb i digital udgave via Amazon?
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg har købt en del bøger via amazon og så har jeg selv smidt nogle pdf'er ind. Der findes også en del gratis bøger i .epub og .mobi format.

Man skal ikke købe en Kindle for at spare penge, men for at gøre livet lettere.

Jeg havde min i lommen da vi skulle på ferie. I flyet. I bussen. I liggestolene ved poolen. På værelset. Jeg har meget forskellig smag fra dag til dag, så at kunne "skifte" bog efter humør er mega fedt, og den gemmer selvf. hvor langt du er nået, så næste gang du åbner en bog, så starter den der hvor du efterlod den.

Jeg var afsted en uge og læste vel på den 3-4 timer dagligt, og den havde stadig halvt batteri da jeg kom hjem. De siger den holder batteri i 6 uger ved en halv times læsning om dagen

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nu har du tippet mig over :)

Det er lige præcis når jeg skal afsted, jeg har svært ved at pakke 'den rigtige' bog. Det lyder jo som luksus!

En anden ting er, at jeg har mange bøger på min amazon ønskeliste, men køber nærmest ingen af dem for: hvad skal jeg gøre af dem! Jeg har intet reolplads tilbage.
skriver noder

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Jeg er slet ikke nogen teknologi-dimse-nørd (underlig indrømmelse af komme med et sted som her, måske), og jeg bliver hurtigt meget træt af diverse gadgets, som så bare kommer til at ligge på hylden og samle støv. Men min Kindle Paperwhite er jeg godt nok glad for - specielt når jeg er på farten. Der er den bare genial, og meget mere behagelig at læse på end en iPad.
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mit eneste forbehold har været at cirka hver 2. Kindle-ejer jeg har spurgt har sagt, at for at kunne stoppe sine egne filer ned i sådan en, så skal det uploades til en server som så konverterer det til Kindle-format. Det er jeg ikke interesseret i. Det rager ikke et amerikansk firma hvad jeg lægger på en device jeg selv har købt. En kollega jeg havde sagde dog at det godt kunne lade sig gøre uden. Det lykkedes dog ikke da han skulle demonstrere det. Overvejer derfor måske en Hanlin i stedet for. Kineserne er generelt flinkere i den retning.

Men den grafiske kvalitet af Kindle's tekst er imponerende. Det står så fantastisk lækkert, og det er rart for øjnene at slippe for et display der sender lys ud (som fjernsyn og computer-skærme).
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis den kunne kører en Ultimate Guitar app til lyrics + chords med en autoscroll, havde jeg købt en til klaveret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Joachip skrev:Mit eneste forbehold har været at cirka hver 2. Kindle-ejer jeg har spurgt har sagt, at for at kunne stoppe sine egne filer ned i sådan en, så skal det uploades til en server som så konverterer det til Kindle-format. Det er jeg ikke interesseret i.
Jeg har med glæde benyttet mig af https://calibre-ebook.com/
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Nikolajs skrev:
Joachip skrev:Mit eneste forbehold har været at cirka hver 2. Kindle-ejer jeg har spurgt har sagt, at for at kunne stoppe sine egne filer ned i sådan en, så skal det uploades til en server som så konverterer det til Kindle-format. Det er jeg ikke interesseret i.
Jeg har med glæde benyttet mig af https://calibre-ebook.com/
....samme her. Man skal ikke uploade nogle som helst steder. Calibre, convert og overfør via USB. Tilføj eventuelt book cover fra google images og så er du kørende. Kræver hverken snilde eller tekniske evner :-)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Så kan det være jeg alligevel skal have en Kindle. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar