Køb fra Amazon i EU, erfaringer?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Køb fra Amazon i EU, erfaringer?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faldt lige over noget sjovt lydlegetøj som koster omkring 140 kr fra Amazon UK. Fragt ligner at det løber op i 6.5 £, hvis man kan regne med deres fragt-oversigt. Kan man iøvrigt regne med det?
Kommer der flere udgifter på?
Er det bedre at bestille fra Tyskland eller andre europæiske Amazons?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det kan man godt regne med.

Nej, der kommer ikke flere udgifter på.

Nej, det kan generelt godt betale sig at bestille fra Amazon UK og især når pundet er lavt. Mange ting kan købes langt billigere end i DK og modsat US kommer der ikke hverken told, ekstra moms eller importgebyr på.

Nogle ting er ligeså dyre i Tyskland som i DK, men langt billigere fra UK. Det skyldes muligvis at der er nogle fuskeraftalte priser/importøraftaler mellem DK og DE. Derfor er jeg næsten stoppet med at kigge på Amazon DE.

Derfor er det ekstra ærgerligt at UK nu går ud af EU fordi det måske betyder højere afgifter.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har købt mange CDer og bøger + enkelte andre ting fra Amazon UK, og kan bekræfte Holgers udlægning. Go go go!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:thumbup:

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

david mondrup skrev:Jeg har købt mange CDer og bøger + enkelte andre ting fra Amazon UK, og kan bekræfte Holgers udlægning. Go go go!
Ja, +1 her

Nyt svar