Er der nogle fotoeksperter her (vurdering af ældre udstyr)

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Er der nogle fotoeksperter her (vurdering af ældre udstyr)

Indlæg af K-Bee »

Håber her er nogle eksperter :-)

Billede

Jeg har en Angenieux 70-210mm f/3.5 zoom med Canon FD fatning liggende. Det er inklusive original læderkasse samt pose og et "livsvarig garanti" -kort deri. Mærket siger måske ikke mange så meget men Angeniux har i mange år været den eneste third party leverandør som kommer igennem nåleøjet hos Leica, og laver desuden objektiver og udstyr til filmproduktion - så kvaliteten fejler jo intet.
Modlysblænden er slidt og kassen ligeså men ellers er alt set stort set som nyt. Jeg brugte det på et Canon t90 men da det døde, kom Angenieux'en bare ind i skabet, og der har det været siden.

Jeg ved slet ikke om der er interesse for de gamle obektiver længere (dette er købt i 1989 af en tidligere ejer, og prisen var dengang ca 20.000 - jeg købte den selv i 1993), men Angenieux ser man jo ikke så tit, og priserne på Ebay er forholdsvis pæne (5-7000 kr) men objektivet passer jo ikke til Canons nuværende fatning.
Jeg har haft kontakt med Foto/c i Kbh men de er umiddelbart ikke interesserede.

Specifikationerne er her: http://www.photodo.com/lens/Angenieux-70210mm-f35-775.
https://www.angenieux.com/
Anyone?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker at hvis det er i høj kvalitet må der være nogle interesserede. Og der findes da FD-EX adaptere, men man bliver nok nød til at undersøge hvem konkurrenten er, altså hvilket objektiv der ligner den mest, og så se hvad den koster, og så trække prisen ned på et brugt niveau.

Der er i øvrigt mange brugt foto grej grupper på Facebook, så jeg ville nok prøve der.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er et par gammelt-udstyrs-nørder på www.fotostart.dk - Der ville jeg prøve
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jo, jeg kiggede lidt på en af de facebook-grupper hvor mange solgte rigtig meget - men desværre var der stort set aldrig reaktioner fra andre. Fotostart vil jeg kigge på :-)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg synes ikke, at der sker noget som helst på fotostart.dk - er der andre gode grupper derude?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har de sidste 3-4 år oplevet fotostart som et godt og levende sted, hvor jeg har kunnet bådr få og give feedback, såvel på fotos, som på tekniske spørgsmål

Den slags sider skal man påskønne, og ikke dizze,..
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ja, fotostart er nærmest et Lydmaskinen for fotonørder. Jeg savner generelt da der var langt flere fora på nettet. I dag er de fleste væk pga facebook :-(

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvor har du bare ret, og vigtig viden går tabt, fordi FB search engine virker som vinden blæser

Ja, vI skal være glade for LM og FS :-)
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Der kom ikke meget respons på fotostart.dk - jeg smider den bare på dba, sætter prisen højt og så kan den jo sænkes hen ad vejen. Ellers ryger den bare ind i skabet igen :-)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvorfor giver du ikke EBay et skud? Markedet er noget større - kan man vist roligt sige.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, Ebay, eller på anden vis ud over grænsen, der kan evt søges råd på dp-review, vedr bedst mulige afsætning

(kræver selvfølgelig der er et marked for den slags)
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:Jeg har de sidste 3-4 år oplevet fotostart som et godt og levende sted, hvor jeg har kunnet bådr få og give feedback, såvel på fotos, som på tekniske spørgsmål

Den slags sider skal man påskønne, og ikke dizze,..
Undskyld, hvis det var mig, der dizzede:) - men jeg har bare oplevet det forum, som meget lidt aktivt i forhold til f.eks. Lydmaskinen. Men det er nok bare mig!:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:
DUBTEMPLE skrev:Jeg har de sidste 3-4 år oplevet fotostart som et godt og levende sted, hvor jeg har kunnet bådr få og give feedback, såvel på fotos, som på tekniske spørgsmål

Den slags sider skal man påskønne, og ikke dizze,..
Undskyld, hvis det var mig, der dizzede:) - men jeg har bare oplevet det forum, som meget lidt aktivt i forhold til f.eks. Lydmaskinen. Men det er nok bare mig!:)
Kom måske til at fremstå lidt gnaven :-) ift. Lydmaskinen har du selvfølgelig ret, og må så også lige tilføje at jeg ikke har så meget føling med de seneste måneder, da jeg selv har været lidt fraværende på FS desværre, "aktiv" er en svær størrelse :-)
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

gs-dk skrev:Hvorfor giver du ikke EBay et skud? Markedet er noget større - kan man vist roligt sige.
Det gør jeg nok også. Skal lige finde ud af hvordan Ebay er skuet sammen. Har utroligt nok aldrig brugt det! :shock:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Desværre er fotostart ramt af Facebook ligesom alle danske guitar relaterede fora. FB gruppen Danske Fotografer har 40000 medlemmer, så al trafik ryger derover. Desværre er det en ubrugelig gruppe, når det kommer til videndeling og -udvikling. Folk svarer uden at læse forudgående indlæg og beviseligt forkerte forestillinger om hvordan fotografi hænger sammen sådan rent fysisk spredes med lynets hast.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar