ShopUSA.com ???

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

ShopUSA.com ???

Indlæg af DUBTEMPLE »

Emnet har været oppe før, nu er der igen en tvær sælger på Ebay der ikke vil sende ud af USA :cry:

Kan ikke finde noget på Search

Ville egentlig også bare spørge om der var nogle friske erfaringer eller komentarer til denne tjeneste

(de giver en amarikansk adresse, og sørger for fragten videre, samt told etc)

https://www.shopusa.com/youshopweship/denmark/
/Dub

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Jeg har brugt dem mange gange, og det har fungeret rigtigt godt, både til små og store ting.

For lidt over et år siden fik jeg sendt et Yamaha CP70 hjem uden problemer.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

FEDT, rart at få en seriøs anbefaling !!! tror bare jeg opretter en basic konto, har kun problemet ca en gang årligt

Skal lige have fundet ud af PRÆCIS hvordan jeg takler det på Ebay, det er vist noget med at man midlertidigt ændre delivery-adress på sin konto, indtil de har skippet varen

Håber det virker, det er nemlig mit indtryk at transaktipnen måske også blokkes når der føles en dansk IP adresse
/Dub

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Jeps - når du opretter en konto hos ShopUSA får du en amerikansk adresse der hvor de holder til i Virginia med et postnummer. Den skriver du ind i ebay som alternativ adresse, og så burde det køre. Jeg tror nok det koster lidt at oprette en konto hos shopusa i dag, men det gjorde det ikke førhen.

Og husk at ændre adressen tilbage i ebay/paypal bagefter. Jeg har glemt det, hvor nogle cykeldele købt i tyskland blev sendt til USA, og så derfra tilbage med en omgang told+moms oveni....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg slap gratis, og får oven i købet 5 USD i tilskud til fragten på første forsendelse :)

Prøvede lige om sælger ikke ville sende til Europa direkte, jeg fik dog et høfligt men bestemt afslag

Nu har han så fået en bestilling alligevel :dollargrin:

Det var grimt det med cykel-delene :puke:

Jeg har begge addresser i systemet nu og kan gøre dem primære alt efter behovet, den der er primær i det øjeblik man bestiller knyttes til ordren

Jeg er relativt sikker på jeg herefter kan skifte igen når som helst, uden at det forstyrrer den igangværende ShopUSA-ordre
/Dub

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

DUBTEMPLE skrev:Jeg slap gratis, og får oven i købet 5 USD i tilskud til fragten på første forsendelse :)



Jeg er relativt sikker på jeg herefter kan skifte igen når som helst, uden at det forstyrrer den igangværende ShopUSA-ordre
Det kan du sagtens. Det er kun ved bestillingen den gælder. Hvis du bruger paypal, kan det være en god ide at også rette addressen der, afhængig af hvad sælger bruger.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hoby skrev:
DUBTEMPLE skrev:Jeg slap gratis, og får oven i købet 5 USD i tilskud til fragten på første forsendelse :)



Jeg er relativt sikker på jeg herefter kan skifte igen når som helst, uden at det forstyrrer den igangværende ShopUSA-ordre
Det kan du sagtens. Det er kun ved bestillingen den gælder. Hvis du bruger paypal, kan det være en god ide at også rette addressen der, afhængig af hvad sælger bruger.
OK, nåede så ikke at ændre PayPal, nu må vi så se om det går, hmmmmm
/Dub

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

OK, nåede så ikke at ændre PayPal, nu må vi så se om det går, hmmmmm
Hvis han ikke sender til DK, så løser det nok sig selv :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hoby skrev:
OK, nåede så ikke at ændre PayPal, nu må vi så se om det går, hmmmmm
Hvis han ikke sender til DK, så løser det nok sig selv :-)
???? Ved jeg nu ikke, det vil i dette tilfælde betyde en merudgift på 2-3-4000 kr hos en anden sælger, så det syntes jeg er en rigtig dårlig løsning :-)

(noget Raynox fish-eye optik, sindsyge priser)
/Dub

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Jeg tænkte at hvis sælger kun vil sende til USA, og så den danske adresse i paypal, ville han nok kontakte dig før han sendte noget, og du så kunne oplyse shopusa adressen fra ebay. - og så vil det løse sig selv.

Anyway - det er bare værd at holde øje med en anden gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hoby skrev:Jeg tænkte at hvis sælger kun vil sende til USA, og så den danske adresse i paypal, ville han nok kontakte dig før han sendte noget, og du så kunne oplyse shopusa adressen fra ebay. - og så vil det løse sig selv.

Anyway - det er bare værd at holde øje med en anden gang.
Tak igen Hoby, helt sikkert værd at holde øje med, underlig fornemmelse at have en adresse over there :)

Har lige fået besked om at pakken er shipped :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Update, til evt interesserede

Ok, så er den første pakke ekspederet videre, man får billeder tilsendt fra terminalen i USA når den lander der, og opretter så en forsendelse,..

I mit tilfælde lagde jeg ud med et ikke alt for bekosteligt "forsøg", en vanskelig canadier på ebay, som ville sende til USA, men ikke EU

Selve ordren var 99 Can-dollar, 484 DKR via paypal, samt 126 kr i fragt, 4 kg, (yderst rimeligt), for i første omgang at få sendt til min adr. i USA

Nu har jeg så betalt samlet for turen over Atlanten, "mellem-løsning", luftfragt 5-6 dage, versus skibsfragt 5-6 uger, derudover for told, (30 USD), det normale gebyr på 160 til Pest Danmark UNDGÅS !!!, og der leveres direkte til GLS pakkeshop rundt om hjørnet, fratrukket 5$ intro rabat blev det 66$

Det vil sige den samlede normal-pris, for told og ekspedition, af en 4 kgs pakke med noget video-optic vil være 71 USD normalt, eller 471 DKR, med fly

Samlet set bliver min pris 1081 Kr for alt hvad der har med denne ordre at gøre

Billigste pris i DK er knap 3700 kr, vanlig fed overpris, og vanlig dårlig service, ingen gider så meget som at lagerføre, trods priser op til 6000 kr

OK, udgangspunktet var i dette tilfælde selvfølgelig et rigtig godt tilbud til at starte med, men den slags tilbud vil jo så aldrig komme i DK, da man simpelthen ikke har en ellers ret klassisk Raynox-optik liggende nogen steder overhovedet :-)

Der er en mere på vej ;-)
Vedhæftede filer
shopusa j.JPG
shopusa j.JPG (84.23 KiB) Vist 1949 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fed update, tak for at du deler, og kom gerne med mere info/erfaring ved senere handler!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Fed update, tak for at du deler, og kom gerne med mere info/erfaring ved senere handler!
Med glæde, indignationen over hvad man som borger, og forbruger, skal stå model til i DK er min motivator ;-)

Topic her er aktuelt, ikke kun grundet sælgere der ikke vil sende over-seas, men af flere andre grunde også

Skat fik dog stadig lidt små-øre, hvor der handles der spildes, LOL,..
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:kom gerne med mere info/erfaring ved senere handler!
De to første handler er nu helt afsluttet, sidste handel gav mig lige så voldsomme besparelser som den første, sammenlagt måske 7000 kr

Har lige været ude og lege lidt med udstyret som jeg ALDRIG ville have haft råd til uden denne mulighed !!!

Alt er forløbet til UG med pil opad, præcis som nævnt på siden,.. så der er egentligt ikke så meget at tilføje :-)

Altså same fine anbefaling herfra, som den Hoby gav i trådens start
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hoby skrev:Og husk at ændre adressen tilbage i ebay/paypal bagefter. Jeg har glemt det, hvor nogle cykeldele købt i tyskland blev sendt til USA, og så derfra tilbage med en omgang told+moms oveni....
Det måtte jo komme, så fik jeg fejlagtigt bestilt et billigt multimeter til USA,... :shock: ,.. :lol: (det er ellers gået godt rigtig længe)

Opdagede det lige efter ,.. Ebay har funktioner til af cancel ordrer ,.. krydser finger for det lykkes i dette tilfælde !!!

Ellers blir det bare et dyrt multimeter, og jeg har aldrig troet på den der med "man får hvad man betaler for" :dollargrin:

Var ellers helt sikker på der VAR skiftet tilbage ,.. som i HELT sikker !!!!!

Har været udsat for før at adresse-preferancen var skiftet, uventet, men opdagede det dengang ved sidste check før "køb", så vigtig at gøre dette til vane at checke ekstra grundigt ved hver individual betaling, (godt det trods alt er muligt), men nu smuttede det så fordi jeg undlod ekstra-check

Ved ikke hvad der evt fremprovokerer uregelmæssigheden, måske handler det om, hvor man er logget ind,.. ".de" / ".com" / .co.uk / ,.. ved ikke

EDIT:

Det lykkedes, cancel og refund på plads or multimeter, lynende hurtigt,.. :thumbup:

Lavede så lige en gennemgang af ALLE ordrer der endu ikke er leveret, og det vist sig så at der var endu en svipser, som ER sendt til USA :roll:

Så check hver gang ,.. hvis der bruges flere addresser !!!
/Dub

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

DUBTEMPLE skrev:
Hoby skrev:Og husk at ændre adressen tilbage i ebay/paypal bagefter. Jeg har glemt det, hvor nogle cykeldele købt i tyskland blev sendt til USA, og så derfra tilbage med en omgang told+moms oveni....
Det måtte jo komme, så fik jeg fejlagtigt bestilt et billigt multimeter til USA,... :shock: ,.. :lol: (det er ellers gået godt rigtig længe)
velkommen i klubben - næsten :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev:
Hald skrev:Fed update, tak for at du deler, og kom gerne med mere info/erfaring ved senere handler!
Med glæde, indignationen over hvad man som borger, og forbruger, skal stå model til i DK er min motivator ;-)

Topic her er aktuelt, ikke kun grundet sælgere der ikke vil sende over-seas, men af flere andre grunde også

Skat fik dog stadig lidt små-øre, hvor der handles der spildes, LOL,..
:love: :love: :love:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Hald skrev:Fed update, tak for at du deler, og kom gerne med mere info/erfaring ved senere handler!
Med glæde, indignationen over hvad man som borger, og forbruger, skal stå model til i DK er min motivator ;-)
.
:love: :love: :love:
UPDATE:

Har haft en pakke hængende i en forlist transport under uvejret

Endu en gang er jeg blevet glad over at være kunde hos ShopUSA

Orientering og updates har været præcise og eksemplariske ,... på trods af at de stod nærmest midt i en nature-katastrofe

Hvor er det fedt at nogen formår at køre et firma så vel-drevet :thumbup:
-----------------------------------------------
Billede
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Endu et par gode oplevelse med ShopUSA ,... og noget der gav mig adgang til en spændende dims der ellers ikke var blevet sendt overseas :thumbup:
Vedhæftede filer
s-l1600b.jpg
s-l1600b.jpg (267.84 KiB) Vist 994 gange
/Dub


Nyt svar