Død harddisk

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Peter B.
Medlem
Indlæg: 315

Død harddisk

Indlæg af Peter B. »

Knægtens harddisk i hans bærbare pc (Win 10), er død. Jeg har sat en ny i, så pc'en spiller igen.
Den døde HD har jeg sat i min stationære, i håb om at redde hans halvfærdige eksamensopgave. Backup er åbenbart ikke noget de unge mennesker bruger :(
Disken dukker ikke op i Stifinder.
Jeg kan se den i Diskhåndtering, der står den som værende 'ikke allokeret'. Disken skal initialiseres før Logical Disk Manager kan opnå adgang til den. Så kan jeg vælge imellem MBR eller GPT, men uanset hvad jeg vælger, får jeg en I/O-enhedsfejl.

Er alt håb ude?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

ja..

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Nej... Hvis du vil betale, så er der mange firmaer der redder data fra døde harddiske.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har god erfaring med DKC Data på Frederiksberg.
skriver noder

Default avatar
Peter B.
Medlem
Indlæg: 315

Indlæg af Peter B. »

Har prøvet alt muligt nu, og må indse den ikke er til at komme i kontakt med.
Knægten har til på fredag at lave sin opgave i, og så får han lige en ekstra lektion i backup i morgen. :-)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Her er første lektion til sønnike: Få dig en gratis Dropbox eller Google Drive konto og læg alt der har med din opgave at gøre i den tilhørende mappe, indtil den er færdig med at skrive. På den måde har du både automatisk backup og du kan også via deres website gå tilbage og hente ældre versioner af dit dokument, hvis du skulle være kommet til at lave en fejl.

Pøj med opgaven :)

Default avatar
Peter B.
Medlem
Indlæg: 315

Indlæg af Peter B. »

Undervisningen er netop overstået. Han har nu både Onedrive og Dropbox. Spørgsmålet er som om det hænger ved. 17-årige knægte har det ikke lige med at rette sig efter hvad farmand siger ;-)

Nyt svar