Je suis #enlillepænbøssedreng

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Je suis aussi #enlillepænbøssedreng

Ja
10
83%
Nej
2
17%
 
Afgivne stemmer: 12

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Endnu en gang viser DF hvordan de mestrer at sætte den politiske dagsorden, på en måde som ingen andre danske partier formår. (Og det er ikke ironisk ment).

Jeg er dybt uenig i alt hvad de står for, men deres evner indenfor det politiske håndværk er imponerende.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er sgu da ikke noget politisk eller håndværk i dén dagsorden.

Der røg bare endnu en fordømmende finke af fadet, og helt uden relevans for Macrons politik eller politik i det hele taget.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg synes det lugter langt væk af "bevidst fortalelse" - helt klassisk DF-strategi. Tænk bare på Pia K's "rotterede" udsagn. Der er masser af den slags eksempler derfra, og de lykkes 9 ud af 10 gange med at flytte dagsorden væk fra det, de ikke vil snakke om. (Som her er et sviende nederlag til hele den retorik og politik som DF repræsenterer sammen med Le Pen)

Det taler lige ned i DF-vælger segmentet, mens det politiske etablissement og hele politiken-segmentet straks farer i blækhuset og hidser sig op.

Og misforstå mig ikke. Jeg synes også det var en tåbelighed - jeg er bare ikke et sekund i tvivl om at det var overlagt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Prøv at kigge på Krarups ansigt lige efter han har sagt det. Det er tydeligt, at han et splitsekund efter opdager hvad der røg ud af hans præstemund.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg har set klippet flere gange - og ser det anderledes end dig.
Krarup er grundlæggende set et dybt usympatisk menneske (i min optik), men han er ikke dum. Ikke så dum i hvert fald.

Vi kan jo "agree to disagree" :) Der kan jo alligevel ikke rigtigt bevises noget hverken den ene eller den anden vej.

Men, for what it's worth: Den bliver sikkert taget op i "Jersild og spin".
Jeg vil godt væde en 6-pack Albani IPA på at de (Rulle Grabow især) giver mig ret, hvis de tager den op.
(Nu ser du jo ikke DR, men jeg skal nok referere resultatet, hvis der kommer et...:))

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg spørger måske dumt, men hvor kan man se det klip?
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mikkel Kå skrev:Jeg har set klippet flere gange - og ser det anderledes end dig.
Krarup er grundlæggende set et dybt usympatisk menneske (i min optik), men han er ikke dum. Ikke så dum i hvert fald.

Vi kan jo "agree to disagree" :) Der kan jo alligevel ikke rigtigt bevises noget hverken den ene eller den anden vej.
Jeg kan godt lide din kynisk indstilling (uden ironi). Man kan jo mistænke politikerne for lidt af hvert og DF er selv ekstremt kyniske i deres kommunikation.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Nicolai skrev:Jeg spørger måske dumt, men hvor kan man se det klip?
http://www.dr.dk/nyheder/indland/soeren ... oessedreng

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

EDIT: blev overhalet af Bredal.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Klippet findes også på EB og andre steder.

Bemærk hvordan han først tøver og tilføjer "var jeg lige ved at sige" [ups], men det sagde han faktisk. Aka. en finke af fadet fra hans syge sind.

Jeg mener ikke der er tvivl om, at det ikke var overlagt, selvom han sikkert kan slippe afsted med det i forhold til sin målgruppe.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Ja, klippet ligger mange steder. Men de har jo alle plukket det fra DR. Hvem sagde "samfundsbærende institution"... :)

Anyways: Ikke for at tærske langhalm på det men;
Jeg ser det mere som om han giver sig selv en bevidst udvej. Så kan kan både lave et dementi hvis kritikken bliver for voldsom ("jeg sagde jo at jeg ikke rigtigt mente det-agtigt"), og kan få alle de politiske korrekte til at oversvømme twitter med deres forudsigelige kritik, og dermed dreje debatten væk fra det "uheldige nederlag" i Frankrig, og give en lille luns til kernevælgerne, der sidder derhjemme i sofaen og grundlæggende er enige i udsagnet.
Lige præcis derfor jeg synes det minder så meget om Pias "rotterede-udsagn" om EU, og indtil videre har forløbet vel også været stort set identisk.
Og i denne tråd falder vi så også pladask i Krarups fælde og diskutere mandens tåbeligheder i stedet for højre-populismens nederlag. Og ingen(?) kan i dag huske noget andet fra det program, end Krarups udtalelse.

Der er muligt jeg er for kynisk og overvurderer mandens strategiske evner. Men jeg vil stadig gerne vædde på at Rulle Grabow og Jersild er enige i min vurdering. Der er en 6-pack på højkant...

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg syntes det virker som om, at han som person havde behov for at sige det, og derfor gjorde det.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hehe, jeg er den eneste der har stemt nej, jeg oversatte blot det franske og tænkte, næhh det er jeg ikke.. Men var ikke klar over at det havde en masse politisk over sig, så ville jeg nemlig havde fjernet min stemme igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Indlæg af hbuus »

Holger skrev:Bemærk hvordan han først tøver og tilføjer "var jeg lige ved at sige" [ups], men det sagde han faktisk. Aka. en finke af fadet fra hans syge sind.

Jeg mener ikke der er tvivl om, at det ikke var overlagt, selvom han sikkert kan slippe afsted med det i forhold til sin målgruppe.
Enig. Prøv at se på Krarups læber, lige inden han siger det med bøssedreng - der synes jeg, det er mest tydeligt, at Krarup vitterligt står et kort moment og leder efter ordene til at beskrive Macron med.

At Krarups udtalelse så formentlig vidner ganske fint om, hvordan han i det daglige normalt går og omtaler homoseksuelle, er en anden sag.

EDIT:
Tror egentlig, hans første indskydelse netop er, at sige det med bøssedreng, men fordi han godt ved, at "det må man ikke", så leder han efter en anden og mere acceptabel måde at beskrive Macron på. Men det kan han så ikke lige finde på, dér live i studiet, så han ender alligevel med bare at sige hans første indskydelse. Det er vist også det Krarup selv siger til slut i klippet som forklaring. Ak ja, al den (for)tolkning!
Senest rettet af hbuus tirs 9. maj 2017 14:49, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nu har han "undskyldt". Men han fastholder at homoseksuelle er handikappede. Godnat og sov godt.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg tror på Mikkel Kå.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Krarup får alt for meget opmærksomhed. Også her.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det måtte jo komme:

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar