Hvilken bil?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.

Hvilken bil?

Mercedes SLK200 1.8 Kompressor, Aut. (2004)
20
87%
Porsche Boxster 2.5, Manuel (1998)
3
13%

Afgivne stemmer: 23
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Hvilken bil?

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 10:35

Hald skrev:En Tesla skal da ikke købes brugt, der skal da være Autopilot 2.0 hardware i så køreoplevelsen i fremtiden bliver sovende. :)

Host host!! Dog er priserne helt ved siden af, tror desværre også at jeg må droppe drømmene om en Model 3, og vente til det bliver endnu mere mainstream.

Det er fint hvis folk gider købe en ny bil til over en million, men det bliver heller ikke mig. Så vil jeg hellere bruge pengene på andre ting eller oplevelser.

En brugt Mercedes eller Porsche er ikke spor dyr at anskaffe - de fleste danskere har råd til at købe en brugt Mercedes convertible i stedet for deres familiebil.

Den egentlig udgift - og det der reelt afholder folk - ligger i de løbende ejeromkostningerne i form af dyr vægtafgift, dyr forsikring, stort brændstofforbrug, dyrere reparationer, samt ikke mindst, at den er ubrugelig som eneste (familiebil) fordi den kun har 2 sæder og minimal baggagerum. Derfor er den luksus, ikke pga. anskaffelsesprisen.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 10:51

Holger skrev:Den egentlig udgift - og det der reelt afholder folk - ligger i de løbende ejeromkostningerne i form af dyr vægtafgift, dyr forsikring, stort brændstofforbrug, dyrere reparationer....

Hmm ikke noget jeg kender til i min Smart...

Holger skrev:....at den er ubrugelig som eneste (familiebil) fordi den kun har 2 sæder og minimal baggagerum. Derfor er den luksus, ikke pga. anskaffelsesprisen.

Billede

Jeg har "automatgear", fartpilot, aircon og indbygget skærm med GPS = En rigtig discount-luksusbil
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 10:53

Hvor langt har du til arbejdet?
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 10:55

Hald skrev:En Tesla skal da ikke købes brugt, der skal da være Autopilot 2.0 hardware i så køreoplevelsen i fremtiden bliver sovende. :)

:thumbup:
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 11:35

Hvis folk virkelig tænkte på miljøet, så ville de aldrig købe en Tesla. Man kan altså ikke være miljøvenlig med 700hk, så hvis det virkelig er for miljøets skyld, så køb en af de små elbiler der kører meget længere på en kw/t ;)
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 11:38

Holger skrev:En brugt Mercedes eller Porsche er ikke spor dyr at anskaffe - de fleste danskere har råd til at købe en brugt Mercedes convertible i stedet for deres familiebil.

Den egentlig udgift - og det der reelt afholder folk - ligger i de løbende ejeromkostningerne i form af dyr vægtafgift, dyr forsikring, stort brændstofforbrug, dyrere reparationer, samt ikke mindst, at den er ubrugelig som eneste (familiebil) fordi den kun har 2 sæder og minimal baggagerum. Derfor er den luksus, ikke pga. anskaffelsesprisen.

Det kan være det er for nosy, men hvor meget har du tænkt dig at bruge? Jeg spørger af nysgerrighed, da det kunne være sjovt at se hvordan prisen sammenligner sig med de ca. 160k jeg gav for en næsten ny diesel Yaris for 8 år siden.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 11:40

Holger skrev:Hvor langt har du til arbejdet?

19km hver vej, lidt kortere og hurtigere hvis jeg tager min natur offroad vej på tværs = fun drive.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 11:47

amolin skrev:Hvis folk virkelig tænkte på miljøet, så ville de aldrig købe en Tesla. Man kan altså ikke være miljøvenlig med 700hk, så hvis det virkelig er for miljøets skyld, så køb en af de små elbiler der kører meget længere på en kw/t ;)

Jeg tror sku ikke den holder i retten.

Holger har en essentiel pointe omkring hvordan strømmen er produceret, men der ud over, er hk og udseende blot for at gøre den mere applerende som en penisforlænger.

Både angående sikkerhed, og i forhold til materialer er det et mere "grønt" valg.

Genbrug af batterier:
https://www.tesla.com/da_DK/blog/teslas-closed-loop-battery-recycling-program?redirect=no

Resten af materialerne bilen er lavet af, er formentlig hverken mere eller mindre miljøskadelige end benzinbiler.

Sikker kørsel:

Men hånden på hjertet så går der ikke længe før lignende software vil vise sig i benzinbiler.
Jeg har fulgt lidt med i udviklingen, og det ligner at der kommer flere og flere køre OS. Faktisk er der et fag på MIT der udelukkende handler om emnet. Tesla har så bare den kæmpe fordel at de har det største datasæt. Og et køre OS er intet værd uden et datasæt.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 12:00

david mondrup skrev:
Holger skrev:En brugt Mercedes eller Porsche er ikke spor dyr at anskaffe - de fleste danskere har råd til at købe en brugt Mercedes convertible i stedet for deres familiebil.

Det kan være det er for nosy, men hvor meget har du tænkt dig at bruge? Jeg spørger af nysgerrighed, da det kunne være sjovt at se hvordan prisen sammenligner sig med de ca. 160k jeg gav for en næsten ny diesel Yaris for 8 år siden.

Det er slet ikke nosy. Tænker også en convertible er relevant for dig nu, hvor du er single. ;-)

Man kan godt få en ældre, men pæn Mercedes SLK200 (2004) til kun 30k mere end din Yaris fra ny. Så prislejet kan være det samme eller under en familiebil.

Vores Nissan Qashqai +2 familiebil koster til sammenligning ca. 320k. Sunnivas DS3 koster ca. 275k.

Som nævnt er det ikke anskaffelsesprisen, men de andre ovenstående ting, samt at den ofte vil være bil nr. 2 eller 3 i garagen, der gør en sådan bil dyr, og måske upraktisk, at have i længden. Fra ny kostede den lige under 800k, primært pga. verdens højeste registreringsafgifter.

Jeg har sat en kvart million af til anskaffelsen af lige min "søndagsbil", dvs. ca. en tredjedel af nyprisen, men til gengæld slipper jeg for et billån. Jeg læste engang, at hvis man ikke kunne købe luksus kontant, så skulle man lade være (aka. aldrig låne penge til luksus). Det synes jeg er et udmærket råd, når man bliver hot efter noget man jo ikke rigtig har brug for.
Brugeravatar
ZoSo
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 10. maj 2017, 18:53

Spar lidt flere penge sammen, så kan du købe Brett Sinclairs Aston Martin. :dollargrin:
https://www.autoevolution.com/news/roge ... 81545.html

roger-moore-s-aston-martin-dbs-sold-for-900k-video-photo-gallery_4.jpg
roger-moore-s-aston-martin-dbs-sold-for-900k-video-photo-gallery_4.jpg (1.31 MiB) Vist 322 gange
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 10. maj 2017, 19:07

Holger skrev:Det er slet ikke nosy. Tænker også en convertible er relevant for dig nu, hvor du er single. ;-)

Hæ ... jeg skal jo altså stadig have plads til mit gear når jeg skal ud og spille ... sådan et elektronik setup fylder forbløffende meget, selv om man skulle tro det kunne klares med en laptop.
David Mondrup

Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 10. maj 2017, 19:41

ZoSo skrev:Spar lidt flere penge sammen, så kan du købe Brett Sinclairs Aston Martin. :dollargrin:

Se det er god stil!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. jun 2017, 20:05

ZoSo skrev:Spar lidt flere penge sammen, så kan du købe Brett Sinclairs Aston Martin. :dollargrin:

Damn, den er også fed.

Men nu blev det til en Mercedes SLK200 og den er købt i dag :-D
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 11. jun 2017, 20:49

Pics or it didn't happen.
David Mondrup

Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. jun 2017, 21:50

Jeg skal nok lægge et pic op ved lejlighed :-)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 08:38

Tillykke med den! :)
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 09:02

Så behøver vi jo ikke køre taxa fra Ringe Station til grillfesten... 8-) :-D
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 12:54

Der er plads til 1 på passagersædet og måske et halvt parteret lig i bagagerummet.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 13:55

Holger skrev:Der er plads til 1 på passagersædet og måske et halvt parteret lig i bagagerummet.

10917420_10203539849321807_6470811565884782272_n.jpg
10917420_10203539849321807_6470811565884782272_n.jpg (29.61 KiB) Vist 142 gange
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 13:57

Jeg forudser en benhård parvis rollefordeling til grillfesten - Måske kunne man bytte roller til hjemturen
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 15:40

Holger skrev:Der er plads til 1 på passagersædet og måske et halvt parteret lig i bagagerummet.

... det skal nok blive en sjov fest! :dollargrin:
Music is my life. It's like a kiss in the morning, and sunset by evening. By music, I express myself.
Brugeravatar
madsmac
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ca. midt på fyn 24 25 58 72

Indlæg Skrevet: 12. jun 2017, 16:10

Tillykke med den nye "Lydmaskine" ! :-D

Godt jeg ikke er misundelig anlagt! :wink:
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 14. jun 2017, 19:31

david mondrup skrev:Pics or it didn't happen.

Mercedes-SLK200-Kompressor.jpg
Mercedes-SLK200-Kompressor.jpg (4.87 MiB) Vist 86 gange
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 14. jun 2017, 19:42

Den har da ikke gået langt i betragtning af alderen. Men det er vel også de færreste der har den som helårs bil. :)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 14. jun 2017, 20:04

Sådan en R171 model kan gå mindst 500.000 og ofte op til 1.000.000 kilometer. Ved 90K er motoren stadig som ny.

Den er fuldt serviceret af aut. værksted, 100% original og står sindssygt flot både ude og inde. Dinitrol undervognsbehandlet, så den kan godt klare lidt dansk vejr.

Købte den af en gammel mand, som havde passet (lidt for) godt på den - nu skal motoren have nogle tæsk. Har kørt cabriolet hele dagen i dag, bortset fra en højttalertest på TV2 (laver lige en post om lidt).

Tilbage til "After Party"