Hvilken bil?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.

Hvilken bil?

Mercedes SLK200 1.8 Kompressor, Aut. (2004)
19
86%
Porsche Boxster 2.5, Manuel (1998)
3
14%

Afgivne stemmer: 22
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Hvilken bil?

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 19:38

Der er kun disse to valg. Smid din stemme.

mercedes-slk200.jpg
mercedes-slk200.jpg (135.92 KiB) Vist 279 gange

porsche-boxster.jpg
porsche-boxster.jpg (618.98 KiB) Vist 279 gange
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Re: Hvilken bil?

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 20:04

Jeg er jo til BMW, så ville ikke vælge nogle af dem, men når der kun er to valg, så klart Mercedesen. SLK'er er fede biler, Porschen er sådan en "wanna be" smartass bil. Well, en Boxter er jo ikke engang det, den er en "jeg ville ønske jeg var en 911" ;)

Aut. gear er jo også det bedste :) Og kompressor er fedt, så i min bog taler alt for en SLK.

Til sidste lydmaskinen grill party gav du mig en high-five, da jeg sagde at dem der kørte Audi var dem der ikke havde råd til Mercedes eller BMW. Porsche er tæt på Audi ;)
Uanset hvilken du får, så er jeg frisk på et lille dragrace til lydmaskinen grill-ting til sommer ;)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 20:55

Haha, så synes jeg nok du strammer den hvis Porsche skulle være tæt på Audi :-D Men jeg må da også indrømme at jeg selv hælder til SLK'en.

Den SLK jeg ville have røg mellem mine fingre i sidste uge (for langsom), så nu må jeg væbne mig med tålmodighed. Til trods for det store udvalg i Tyskland, så kan det ikke betale sig at importere pga. alt for urealistiske vurderinger fra SKAT. Brugte Quickimports bindende svar. Sørgeligt!
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:01

Har kørt i SLK'ren, og synes det er en fin lille vaks bil.
Music is my life. It's like a kiss in the morning, and sunset by evening. By music, I express myself.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:03

Mercedes ftw. :-D

Jeg overvejer selv at lease en lille BMW eller Mercedes.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:09

Rosenfeldt skrev:Har kørt i SLK'ren, og synes det er en fin lille vaks bil.

Ja, ik? Den ligger rigtig godt i svinget og kickdown med automatgearet er sjovt.

Mercedesen er langt mere en blød hat og cruiser end Porschen. Kan godt lide udseendet af 911 (og i mindre grad Boxster), men de er meget hårde at køre i og ligger mere som en go-kart, hvilket selvfølgelig også har en stor charme.

Mike-air skrev:Mercedes ftw. :-D

Jeg overvejer selv at lease en lille BMW eller Mercedes.

Jeg har kigget langt tid på leasingmuligheder, men jeg kan simpelthen ikke få det til at give økonomisk mening. Virker som meget høje omkostninger og at man er fanget i en leasingmølle, når man først er kommet ind.

Jeg foretrækker at købe kontant og desuden heller ikke låne til luksus, da låneomkostningerne/stiftelse er uproportionalt høje.

amolin skrev:Uanset hvilken du får, så er jeg frisk på et lille dragrace til lydmaskinen grill-ting til sommer ;)

Nu må vi se om jeg når at finde en ny allerede inden slut-August ;-) Hvad er det for en Bimmer du har?
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:15

Jeg tror du får en del mere køreglæde i længden med SLK. Den ligger godt på vejen, - også ved høje hastigheder!
Music is my life. It's like a kiss in the morning, and sunset by evening. By music, I express myself.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:19

Heh heh, ja. Men jeg har lovet mig selv at køre forsigtigt... den er til hyggekørsel på de smukke, bakkede og bugtede fynske landeveje. Vi har før haft Mercedes C200 Komp, men vi har aldrig kørt mere end 180 i den.

Nu har jeg sparet op i ugevis og så ville det være dumt at købe andet end drømmebilen. SLK it is. Jeg leder videre.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:21

Holger skrev:
amolin skrev:Uanset hvilken du får, så er jeg frisk på et lille dragrace til lydmaskinen grill-ting til sommer ;)

Nu må vi se om jeg når at finde en ny allerede inden slut-August ;-) Hvad er det for en Bimmer du har?

Bare en sød lille 120D Sport, med et M Power Performance Kit :) (0-100 på 6.6 sek)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:25

Holger skrev:Jeg har kigget langt tid på leasingmuligheder, men jeg kan simpelthen ikke få det til at give økonomisk mening. Virker som meget høje omkostninger og at man er fanget i en leasingmølle, når man først er kommet ind.

Jeg foretrækker at købe kontant og desuden heller ikke låne til luksus, da låneomkostningerne/stiftelse er uproportionalt høje.

Ja, det kan godt gå hen at blive peberet, hvis ikke man vælger det rigtige setup.

Det virker bare meget appellerende til en som mig, at man ikke er gift med den, og kun skal betale 1 sted, foruden vægtafgift.
Men jeg har også en tante der arbejder i den branche, så det er nok hende der har hjernevasket mig lidt :-P

Anyways, hvorfor er Tesla ikke i puljen?
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:26

Holger skrev:Den SLK jeg ville have røg mellem mine fingre i sidste uge (for langsom), så nu må jeg væbne mig med tålmodighed. Til trods for det store udvalg i Tyskland, så kan det ikke betale sig at importere pga. alt for urealistiske vurderinger fra SKAT. Brugte Quickimports bindende svar. Sørgeligt!

Nu kender jeg ikke så meget til mercedes verdenen og priser på dem, men de to bmw'er jeg har haft, har været importbiler, og til en god pris.
Langt de fleste bmw'er der holder hos forhandlere er importbiler, specielt hvis der er det mindste ekstraudstyr i dem, så måske du skulle snakke med en der er vant til at importere og sælge dem, så forskellige kan mercedes og bmw ikke være på det punkt.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:27

Mike-air skrev:Anyways, hvorfor er Tesla ikke i puljen?

Seriøst?
Du skal vist ikke have et lift med mig, igen, til næste grillfest ;)
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator

Hvilken bil?

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:33

Holger skrev:Heh heh, ja. Men jeg har lovet mig selv at køre forsigtigt... den er til hyggekørsel på de smukke, bakkede og bugtede fynske landeveje. Vi har før haft Mercedes C200 Komp, men vi har aldrig kørt mere end 180 i den.

Nu har jeg sparet op i ugevis og så ville det være dumt at købe andet end drømmebilen. SLK it is. Jeg leder videre.

Jeg har bl.a kørt rundt på Djursland/Mols Bjerge med den. Skøn oplevelse! Men også turen fra Ebeltoft hjem til Hørsholm på motorvejen, klarede den ganske behageligt ved normale hastigheder. Jeg synes også den er behagelig med taget nede ved 110-130 km/t.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:34

Mike-air skrev:Anyways, hvorfor er Tesla ikke i puljen?

Uproportionalt dyr for noget som slet ikke føles som en bil at køre i.

Skidesjov og hurtig go-kart (Roadsteren), men det føles ikke som en bil og det lyder ikke som en bil. Men accelerationen er det vildeste jeg har prøvet, blodet forlod underbenene på de 3.7 sek det tager til 100 km/t - det føles bare stadig ikke som en bil.

Udseendet er pænt, men det er ikke noget der appellerer til mig som SLK'en.

Og ikke mindst er hele elopladningskonceptet noget der lige skal have nogle år mere på bagen.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:35

Rosenfeldt skrev:Jeg har bl.a kørt rundt på Djursland/Mols Bjerge med den. Skøn oplevelse! Men også turen fra Ebeltoft hjem til Hørsholm på motorvejen, klarede den ganske behageligt ved normale hastigheder. Jeg synes også den er behagelig med taget nede ved 110-130 km/t.

Dejligt!
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 22:39

Det må være en smagssag. Tesla er nok det ypperste i min verden.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 00:10

Mike-air skrev:Det må være en smagssag. Tesla er nok det ypperste i min verden.

Måske fordi du er en tekniknørd og ikke et petrolhead ;)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 00:17

amolin skrev:

Naah. Jeg er sku ligeglad med om den brummer. Men er det en (selv)kørende computer, så er jeg solgt med det samme!
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 00:26

Mike-air skrev:
amolin skrev:

Naah. Jeg er sku ligeglad med om den brummer. Men er det en (selv)kørende computer, så er jeg solgt med det samme!

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til hvilken bil man skal vælge i den prisklasse. Men tillad mig at bemærke, i disse tider hvor det i hvert fald for mig føles rettidigt at have fokus på hvad der kan bremse den globale opvarmning, at fremtiden i dette tilfælde tilhører Mike.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 00:35

david mondrup skrev:Jeg har ikke rigtig nogen holdning til hvilken bil man skal vælge i den prisklasse. Men tillad mig at bemærke, i disse tider hvor det i hvert fald for mig føles rettidigt at have fokus på hvad der kan bremse den globale opvarmning, at fremtiden i dette tilfælde tilhører Mike.

Nemlig!
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 07:56

Porsche = midtvejskrise
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 08:05

Lol, Morten.

Mht. samlet energiforbrug, så er der stort set intet at vinde ved en elektrisk bil over en konventionel bil på nuværende tidspunkt. Det skyldes især fremstillingen og bortskaffelsen af batteriet, samt naturligvis forureningen ved at lave elektricitet. Hvor meget (eller lidt) der er spare totalt set afhænger desuden af det specifikke lands energifremstillingsfordeling.

Samtidig gør regeringen intet for at skabe incitament for en udskiftelse af resten af bilparken med nyere og mindre forurenende biler vha. en fjernelse af registreringsafgiften. Det er hykleri eller udvidenhed at prædike om elbiler før man fjerner registreringsafgiften på alle biler, da det vil give den største forureningsreduktion af alt i øjeblikket.

Og derefter måske en dag når argumentet for en effektiv elbil er større, dvs. i fremtiden som du siger David. Jeg er absolut venligt stemt over for forureningsvinklen. Af samme årsag har jeg skiftet elselselskab til et 100% vindmølleinvesterende af slagsen.

Men pt. er det tæt på hykleri at påstå at en elbil er "det rene valg".
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 08:58

Jeg indrømmer også at jeg nok forventede at have set en Tesla på den liste også. Men det giver først mening når man selv producere mere strøm end man bruger.

Men skulle jeg vælge af de to ville jeg ikke bruge 3 sekunder på at sige Mercedes.. De laver nogle dejlige motorer... (3 cyl 0,8 turbo Mercedes Benz i min Smart ForTwo) Hehe
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 10:06

Hald skrev:Jeg indrømmer også at jeg nok forventede at have set en Tesla på den liste også. Men det giver først mening når man selv producere mere strøm end man bruger.

Teslaen er umulig at finde brugt/til en rimelig pris, så alene dér har den diskvalificeret sig selv. Næste ting er så selve køreoplevelsen, som jo delvist er en smagssag.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 10:31

En Tesla skal da ikke købes brugt, der skal da være Autopilot 2.0 hardware i så køreoplevelsen i fremtiden bliver sovende. :)

Host host!! Dog er priserne helt ved siden af, tror desværre også at jeg må droppe drømmene om en Model 3, og vente til det bliver endnu mere mainstream.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -

Tilbage til "After Party"