In case at krigen kommer

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

In case at krigen kommer

Indlæg af Mike-air »

En bekendt anbefalede at jeg checkede følgende nuke-simulator, så jeg kunne se om jeg boede skidt.
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Russerne har jo lavet verdens største nuke (Tsar), og umiddelbart kan jeg se at hvis de bomber KBH, så er Aarhus nogenlunde fredet.

Så det er jo godt nok.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Russerne har jo lavet verdens største nuke (Tsar), og umiddelbart kan jeg se at hvis de bomber KBH, så er Aarhus nogenlunde fredet.
Og så kan du jo håbe på at vinden blæser med orkanstyrke fra jylland i retning mod sjælland.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Mike-air skrev:Russerne har jo lavet verdens største nuke (Tsar), og umiddelbart kan jeg se at hvis de bomber KBH, så er Aarhus nogenlunde fredet.
Og så kan du jo håbe på at vinden blæser med orkanstyrke fra jylland i retning mod sjælland.
Jaaaa, det ville sku nok ikke være helt ligegyldigt. hehe.
Skærmbillede 2017-04-07 kl. 17.19.58.png

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Nobody noes.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Høhø... jeg har set dender googlemap-mashup før. Der er lige et par forslag til forbedringer af jeres simulationer:
a) Det er næppe vindstille - en vest-/syd-vestvind er nok ret sandsynligt.
b) Russerne vil sandsynligvis bruge SS-25 (Topol)-missiler med 800kt-sprænghoveder - og sandsynligvis flere af dem.
c) Mit gæt på sandsynlige mål: Frederikshavn med orlogshavnen - Korsør (ditto) - Skrydstrup (flyvebasen - og derfor nok en airburst). Muligvis nok NATO-faciliteter i Esbjerg. Derefter København, Århus, Ålborg, Odense. Jeg ville tippe på et konventionelt angreb mod Storebæltsbroen, Lillebælt og havne-/lufthavnsfaciliteter.

Som den russiske ambassadør allerede for år tilbage har sagt, så er vores engagement i NATOs aggressive tiltag mod Rusland (navnlig efter at vi har tænkt os at kaste en ny radar på fregatterne) med til at gøre os oplagte mål. Især vil de forsøge at ramme fregatterne - og derfor er Frederikshavn det klare første mål i Danmark.
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den kolde krig er tilbage!

:roll:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

ThomasRiem skrev:c) Mit gæt på sandsynlige mål: Frederikshavn med orlogshavnen - Korsør (ditto) - Skrydstrup (flyvebasen - og derfor nok en airburst). Muligvis nok NATO-faciliteter i Esbjerg. Derefter København, Århus, Ålborg, Odense. Jeg ville tippe på et konventionelt angreb mod Storebæltsbroen, Lillebælt og havne-/lufthavnsfaciliteter.
Du skal huske på, at jo mere man sønder-bomber et område med atombomber, jo mere giver man også afkald på territoriet efter fjenden har givet op. Det bliver ubeboeligt, så rent strategisk er det ikke super smart. Jeg syntes du bruger ret mange atombomber. Som historien har vist, skal der jo ikke mere end velplacerede 2 atombomber til at få et fanatisk styre til at knække sammen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så længe de ikke bomber England er vestjyderne rimelig fredet med den evige vestenvind.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep. Der er trods alt ikke grund til at tro, at russerne synes at det fedt, at indsejlingen til Østersøen er en stor strålingszone.

I gamle dage regnede man vist med højst et par taktiske a-bomber i værste fald. Bunkeren i Vedbæk bl.a.

I dag kan de vist bare råbe BØH rigtigt højt. For vi har ikke rigtigt noget isenkram tilbage, der batter.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:I dag kan de vist bare råbe BØH rigtigt højt. For vi har ikke rigtigt noget isenkram tilbage, der batter.
hahahaha!!

Jojo... Vi har da nogle F35 om...... Nogle år.

Vi må lige ringe til putin og sige han skal udsætte det, fordi vi ikke er klar til at lege krig endnu.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Jeg kommer fra Helsingør-egnen, og i min skoletid (i 90'erne) fik vi flere gange at vide at vi havde været de første til at få en bombe i hovedet netop fordi russerne ville spære Øresund.

Hvor er det f*cked up at have de her diskussioner i øvrigt.

Nobody noes.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: I dag kan de vist bare råbe BØH rigtigt højt. For vi har ikke rigtigt noget isenkram tilbage, der batter.
Jeg tror nu alligevel ikke de har lyst til at spille alle mod én.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

In case at krigen kommer...

Jamen så er spørgsmålet vel om ikke det bedste ville være at befinde sig så tæt på et nedslagssted som muligt... For mon ikke det bliver noget af et helvede at overleve en atomkrig :?

Hvis vi tager udgangspunkt i ThomasRiems scenarie... 0,8mt sprænghoveder over KBH, Aalborg, Århus og Odense mm. - ja tak - hvor skal alle de syge/sårede overlevende og efterhånden rigtig mange strålingssyge behandles og af hvem og med hvilke midler? Og tænk på infrastruktur, en lammet ordensmagt osv. Hvor skal vi få rent drikkevand fra? Det bliver nogle år med ren anarki - junglelov i bogstaveligste forstand. Og så måske et koldere klima for en tid - sammen med manglende strøm, olie og bla bla bla... :(

Nej det bedste er jo nok, som de indtil nu har gjort: At bygge så mange kernevåben, at ingen ved sine fulde fem tør at trykke på aftrækkeren, når det kommer til stykket.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: ...
Som historien har vist, skal der jo ikke mere end velplacerede 2 atombomber til at få et fanatisk styre til at knække sammen.
Hvis man skal tro, hvad visse historikere siger på TV, så havde de 2 atombomber over Japan vidst ikke den store betydning for hvornår japanerne kapitulerede... Men jeg skal ikke gøre mig klog på, om det er sandt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev:... at ingen ved sine fulde fem ...
Vi er enige om, at vi primært taler om Trump og Putin her ikk'? :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:In case at krigen kommer...

Jamen så er spørgsmålet vel om ikke det bedste ville være at befinde sig så tæt på et nedslagssted som muligt... For mon ikke det bliver noget af et helvede at overleve en atomkrig :?

Hvis vi tager udgangspunkt i ThomasRiems scenarie... 0,8mt sprænghoveder over KBH, Aalborg, Århus og Odense mm. - ja tak - hvor skal alle de syge/sårede overlevende og efterhånden rigtig mange strålingssyge behandles og af hvem og med hvilke midler? Og tænk på infrastruktur, en lammet ordensmagt osv. Hvor skal vi få rent drikkevand fra? Det bliver nogle år med ren anarki - junglelov i bogstaveligste forstand. Og så måske et koldere klima for en tid - sammen med manglende strøm, olie og bla bla bla... :(

Nej det bedste er jo nok, som de indtil nu har gjort: At bygge så mange kernevåben, at ingen ved sine fulde fem tør at trykke på aftrækkeren, når det kommer til stykket.
MAD, eller endnu bedre en doomday machine som i filmen Dr. Strangelove :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

niklasni1 skrev:Hvor er det f*cked up at have de her diskussioner i øvrigt.
1) Hele tråden er ironisk, hvis det skulle være gået dig forbi
2) Du kan jo bare lade være med at deltage

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:
Mr. Soundman skrev:... at ingen ved sine fulde fem ...
Vi er enige om, at vi primært taler om Trump og Putin her ikk'? :-D
Hehe... Jeg burde have skrevet ... at ingen der har bare en lille bitte bitte snært af tankevirksomhed... :-D Nej jeg tror ikke engang at sådan en som f.eks. Trump er tosset nok til at indlede en atomkrig imod Putin - heldigvis :) Og i modsat fald tror jeg nu nok folkene omkring ham vil forklare ham, så det ikke er til at misforstå, at det vil passe rigtig rigtig dårligt ind i hans ambition om at gøre America great again :-D

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

@Mike under den kolde krig havde russerne en plan om at smide en atom bombe i køgebugt, de gad ikke bruge tid på at kæmpe, så de tænkte det var hurtigst bare ar smide en bombe så tropperne lige så stille kunne rykke mod syd.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Caspar9500 skrev:@Mike under den kolde krig havde russerne en plan om at smide en atom bombe i køgebugt, de gad ikke bruge tid på at kæmpe, så de tænkte det var hurtigst bare ar smide en bombe så tropperne lige så stille kunne rykke mod syd.
Det er da et eller andet sted også meget smart. Så kan de spare en masse tab på det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Min far trænede i mange år scenarier i Køge Bugt og det var noget af et langt ansigt ikke mindst de øverstbefalende og strategerne fik, da russernes endelige planer blev afsløret efter murens fald.

Det var aldrig planen at der skulle være en landgang, bare nuke that shit from orbit.



Jeg tror ikke det er så meget anderledes i dag.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hahaha. Fuckin'a!

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Tråd : "In case at krigen kommer"

Forum : "After Party" !

Tankevækkende! :wink:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

madsmac skrev:Tråd : "In case at krigen kommer"

Forum : "After Party" !

Tankevækkende! :wink:
Følg med i næste uge hvor vi diskuterer holocaust og wienerbrød.

Nyt svar