Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Smittefar »

Der er ingen tvivl om at markedet er overmættet med plugins, samtidig med, at der er virkelig langt i mellem, der kommer noget virkeligt nyt.

Det virker faktisk også som om listepriserne stiger lidt på plugins. Det kunne tyde på, de godt ved, at de alligevel kun kan sælge, når der er udsalg, så hvis listeprisen er høj, så er udsalgsprisen (den rigtige pris) så meget 'lavere'.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er det.
Stort udbud - mættet marked. Alt for meget bread'n'butter. Stock plugins kan sandsynligvis dække 95% af det man laver alligevel.

Hvad er et plugin værd? 10 dollar? 30 dollar?


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo helt vanvittigt, og de fleste af dem er bare den samme EQ-algoritme med lidt saturation-magic-sauce og et lækkert skin.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

f*ck, der er mange.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Det er jo helt vanvittigt, og de fleste af dem er bare den samme EQ-algoritme med lidt saturation-magic-sauce og et lækkert skin.
Samme med comps etc

Derfor er 1$ eller 10$ heller ikke billigt for noget som helst

Derudover er den samme algoritme jo solgt en million gang allerede, tænk hvis man kunne det med andre ting :-)

Helt nyudviklede emuleringer har dog indebåret en form for arbejde "i nyere tid", men kan jo helt eller delvist være noget der bag kulissen deles af flere udbydere, som så deler i porten

Tit er det de samme få guroer der står bag koden, og sælger sig for højeste bud, i en form for nomade-tilværelse hvor de skiftevis arbejder for de store firmaer

Tape-emuleringer f.eks. fra Slate, Waves, etc, etc, kan derfor meget vel stamme fra samme hånd, og samme skuffe, selv om det er noget der foregår bag facaden

De har sgu ikke siddet og svedt tran hver gang :-)

Derfor er der reelt rigtig meget "money for nothing", og ikke de helt store tilbud som vi er tilbøjelige til at tro
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hver morgen er jeg på Oslo banegård for at tage toget til arbejde. Her har jeg så for nyligt spottet en gruppe af mennesker som opfører og klæder sig lidt atypisk;

De er i gennemsnit 5 personer, har alle løbesko og random tøj som man kan bevæge sig i. Hår og skæg sidder perfekt, trods den meget afslappede tøjstil. De har også alle et par ipod in-ear høretelefoner i ørene.

De står oftest i en gruppering og snakker med hinanden.... med høretelefonerne i. Imens de ser i retningen af ankomster til banegården- hver dag fra et nyt spot. Har set dem 3 dage nu. Deres kropssprog er meget lig det som soldater har når de har fået besked på at vente, så jeg kan ikke helt komme frem til om de mon er Politifolk eller noget mili-agtigt.

Og det jeg undrer mig over, er så om der er et øget trusselsbillede i Norge, eller de er på jagt efter nogen, siden de står og hænger på banegården hver morgen. Eller om de gør det fast hver morgen uanset situationen, og jeg blot først har spottet dem nu :roll:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nogen der ved om Mistral SAG-350 højttalerne er gode... suk
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike > Hvad vil du skyde deres alder til? ...og hvad med deres fysiske form?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Faktisk ville jeg sige at de alle lignte nogen der kunne uddele en ordentlig omgang røvfuld, hvis der skulle blive brug for det. Altså i fysisk god form, uden at være stor og pumpet.

Aldersmæssigt lå de fra slut-tyverne til måske slut-tredive. Det er ihvertfald mit gæt.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

En joggeklub fra finanssektoren
- der venter på de sidste

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Videoen tabte mig ved 0:16-18

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Opdatering: idag er de spredt rundt i ankomsthallen. Samme personer og præcist samme påklædning :-D

Og igen er der to der taler med hinanden mens de har in-ear høretefoner i :-D

Jeg tror efterhånden det er helt dødelige politimænd. Ellers havde de nok været lidt mere james bond.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du kan jo råbe BOM! og se hvad der sker, det er jo bare synderjydsk for slik. ;)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hald skrev:Videoen tabte mig ved 0:16-18

LOL hidsig idé.. :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det tør jeg satme ikke, 1, 2, 3 og så ligger jeg i en benlås på gulvet og kalder på min mor :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Billede

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/f ... ker-opsigt

Har svært ved at forestille mig at det er en naturlig forekomst- men ikke desto mindre skaber det fokus på den del af verden (hvor udviklingen ikke går i den positive retning), hvilket jeg ser som positivt anyways.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Meh, og dog, fra denne vinkel ser det ganske naturligt ud:
Billede

Håber dog stadig det skaber en masse opmærksomhed :-P

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det fra flyveren må været taget noget tid efter der første, tænker jeg. Hjørnerne er tydeligvis ret skarpe på det først, men meget mere afrundede på det andet, fordi det har været i vandet i længere tid og er blevet slebet runde. Ser også ud til at vandet/isen rundt omkring blokken har ændret sig en del på billede to.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Armin Van Buuren er åbenbart til Formel 1 i Mexico.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Armin Van Buuren er åbenbart til Formel 1 i Mexico.
Han var også i Shanghai, hvor han spillede et sæt. Han er vist Verstappen-fan svjh.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »



:-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Garage Set 8-) 8-) 8-)



:luny:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ahaa!

Langt om længe har jeg via ninjaskills og observation fundet ud af, hvem de er, de mystiske mænd på banegården i Oslo.

Jeg kommer gående på vej ind i 7eleven og udenfor står en gruppe af mænd, alle med med apple høretelefoner i ørene, og alle meget fokuseret på noget længere væk.

Hva søren! Tænker jeg, det er jo mine venner fra før!

Og mindsanten om ikke svaret var klart da jeg skuede i samme retning som dem: det var politiet. Længere borte stod en anden gruppe mænd med inear og så ned i nogen pas imens indehaverne tog sig til hovedet.

Nå, øv, det var slet ikke så spændende som jeg regnede med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL FOR HELVEDE:


Nyt svar