Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Smittefar »

DU KAN JO ALLIGEVEL KUN SPILLE PÅ EEN GUITAR AD GANGEN
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:Man sidder lige og roder med noget guitar i sin DAW. Så vil man lige kopiere/dublere sit guitartrack - og alle plugins/indstillinger mm følger med over. Men TC Electronics Polytune plugin kan kun køre som en instans? WTF? Hvorfor?
Skærmbillede 2018-05-16 kl. 14.23.01.png
Nå - rodede lidt mere med det. På et tidspunkt kunne jeg godt køre en VST3 og en AU-instans samtidigt. Men ved en efterfølgende test virkede det igen ikke. Har prøvet med forskellige kombinationer af AU, VST og VST3 under Studio One på macOS.

Jeg må hitte en anden tuner til min guitartrack-template.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fordi man ikke kan indspille 2 guitarer på samme tid. Period.



:banan:


Nå havde ikke set sideskiftet.. :<

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - de skriver det ligefrem i manualen:

http://cdn-downloads.tcelectronic.com/m ... nglish.pdf

Og deres tech-spech side:

http://toneprints.com/polytune-plug-in/tech-specs/

Så meget for et 50 dollars plugin :roll:

Jeg har godt nok fået det med i købet af en clip-on polytuner ... glad for at jeg ikke har betalt for det.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du kan forholdsvist nemt løse det med en TUNER bus du smider den på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Du kan forholdsvist nemt løse det med en TUNER bus du smider den på.
True. Men det er en uelegant løsning - og det giver ikke mening*, at dette ene plugin ikke kan køre i flere instanser.
Tror ikke jeg har andre plugins - købte eller gratis - der har det problem?!


*= Der er sikkert en forklaring. Hvis den er god, vil jeg gerne vide den.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har haft to nyse-anfald nu; Ét i Onsdags, på et kontor med aircondition etc. Og ét idag hjemme i lejligheden. Vi snakker 2-3 minutters uafbrudt nysen. Der er nogle træer lige udenfor vores vinduer med en masse blomster på, hvilket må betyde en masse pollen.

Det jeg undrer mig over, er om jeg først nu, i en alder af 29 er blevet allergisk overfor pollen? Og i så fald, hvorfor får jeg så samme anfald på et kontor med klimaanlæg i midten af byen hvor der er langt til den nærmeste busk?

Does that make any sense to you?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Pollenallergi og allergi i det hele taget kan blusse op i alle aldre desværre.

Det er jo svært at vide, hvad du lige har reageret på der.

Pollen kan f.eks sidde i ens tøj.

Men hvis det bliver ved, så er det til lægen og blive udredt.

Stol ikke på gode råd fra folk på internettet [emoji3]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Pollenallergi og allergi i det hele taget kan blusse op i alle aldre desværre.

Det er jo svært at vide, hvad du lige har reageret på der.

Pollen kan f.eks sidde i ens tøj.

Men hvis det bliver ved, så er det til lægen og blive udredt.

Stol ikke på gode råd fra folk på internettet [emoji3]



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er rigtigt.

Jamen jeg ved nada på området, så ville blot undersøge om der er noget helt obvious jeg misser. Men ja, en tur til dotteren hvis det bliver ved :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er du jo i et andet land, så ved ikke noget konkret om Norge.
Men der er en del "ikke-allergikere" der er påvirkede af pollen i Danmark for tiden. Selv er jeg ikke specielt påvirket, men jeg er også mest græs allergiker, og det kommer lidt senere (og varer nærmest 2-3 måneder.................)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Nu er du jo i et andet land, så ved ikke noget konkret om Norge.
Men der er en del "ikke-allergikere" der er påvirkede af pollen i Danmark for tiden. Selv er jeg ikke specielt påvirket, men jeg er også mest græs allergiker, og det kommer lidt senere (og varer nærmest 2-3 måneder.................)
Kan sikkert sagtens være. Der er vildt mange blomster på de træer som er cirka 3 meter fra vores vindue, så en teori kunne vel også være at jeg får pollen-overload af det? Og mht. andet land, så har jeg også været syg flere gange i år, hvilket måske kan være på grund af at min krop er blevet eksponeret for nogle bakterier (og kulde!) den ikke er vant til. Who knows.

ps. 2-3 måneder med allergi lyder sku ikke særligt hyggeligt. Hvordan tackler du det?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har levet med pollen allergi i et sted mellem 15 og 20 år, og ved hvilke ting jeg ikke kan spise m.m., så det er ikke den store udfordring. Får en pille dagligt og næsespray jeg selv kan dosere 1-4 pust pr. næsebor pr. dag. Hvis det bliver virkelig hidsigt i Juli/August kan jeg godt klare den nogenlunde med max dosis.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Og her spørger jeg så dumt: er det farligt for dig? Altså, får du vejrtrækningsproblemer etc. Når der er ekstra meget pollen?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej, for mig er det primært snue og øjnene løber i vand og sådan.
Angående krydsallergien til fødevarer, jeg ved ikke hvor farligt det er hvis jeg spiser eksempelvis 5 pærer, eller et glas oliven eller en pose nødder. Det er først indenfor de sidste par år jeg opdagede at jeg ikke kunne tåle oliven, fordi de var i en sandwich.
I det tilfælde var det let at konkludere at det var dem jeg ikke kunne tåle, fordi det var den eneste "ukendte" ingrediens.
Jeg tror ikke jeg decideret svulmer op i munden når jeg spiser noget jeg ikke kan tåle, men det føles lidt sådan. Som om læberne hæver, og det prikker på tungen.
Det kommer jo normalt indenfor 5-10 minutter, så det er begrænset hvor meget jeg kan nå at spise af det. Hvis jeg er i tvivl smager jeg på tingene, og venter nogle minutter, og spiser videre hvis der ikke er nogen reaktion.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men hey, et tip der virker for mig i højsæsonen er, at have solbriller på hvis du er udenfor. Det skærmer godt. Så må man være det mere asocial at se på..

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Få lavet en priktest og test for krydsallergier.

.... og hvor ville det dog bare være fedt snart at få en vaccine mod allergi - men der er vel flere penge i medicinen, når det er omkring hver 5. person, der har allergi.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det findes nu allerede til visse typer allergi. Granted - det kan gøre bedre - forhåbentlig.

http://hoefeber.astma-allergi.dk/allergivaccination

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Christoffer I. N. skrev:Nu er du jo i et andet land, så ved ikke noget konkret om Norge.
Men der er en del "ikke-allergikere" der er påvirkede af pollen i Danmark for tiden. Selv er jeg ikke specielt påvirket, men jeg er også mest græs allergiker, og det kommer lidt senere (og varer nærmest 2-3 måneder.................)
Græs allergi bør kun vare i ca 1 måned + max et par ekstra uger. Er du sikker på du ikke lider af andre?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den officielle pollen-kalender fra Astana-allergiforbundets app:
IMG_0777.png
(Jeg er primært birke-allergiker).

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Man siger normalt at græs starter slut maj og stopper slut juni/start juli. Jeg er bl.a. græs allergiker :-(

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg tror det er en del med, hvor man opholder sig - hvordan sæsonen er - og hvor meget allergiker man er.

De der dage med mega-birkepollen, der kan jeg tydeligt mærke, når jeg tager hjem fra arbejde (fra Københavns midte - til Brøndby). Selvom jeg er på antihistaminer, så klør det sgu mere herude på Vestegnen :-D

Der har også været nogle år, hvor birkepollen-sæsonen har varet betydeligt længere pga klimaet.

Tænker det er det samme med græs-allergi?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:
Christoffer I. N. skrev:Nu er du jo i et andet land, så ved ikke noget konkret om Norge.
Men der er en del "ikke-allergikere" der er påvirkede af pollen i Danmark for tiden. Selv er jeg ikke specielt påvirket, men jeg er også mest græs allergiker, og det kommer lidt senere (og varer nærmest 2-3 måneder.................)
Græs allergi bør kun vare i ca 1 måned + max et par ekstra uger. Er du sikker på du ikke lider af andre?
Jeg har lidt af det hele.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

@christoffer
Mht næsespray, er det noget du har talt med din læge om? Brug hver dag?

Nyt svar