Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Only in America https://www.krotosaudio.com/weaponiser/
Nu er det så et skotsk firma, men ok..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det var bare et skud fra hoften.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Til de fleste vil et one-shot sample være nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvor tit skal man lave et cover af 3.am Eternal?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De kan heller ikke finde ud af, om den har 4 eller 5 karakteristikker. Iøvrigt interessant at den har en svag hævning af frekvenserne omkring 12 hz.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vi passer hund i denne weekend: et lille monster (en chiuaua).

Den har en super mystisk adfærd når den skal spise.. Den går hen til madskålen og tager noget mad i munden, finder et spot på gulvet et par meter derfra. Ligger maden. Tager et par skridt tilbage. Observerer maden i et par sekunder. Spiser noget. Går tilbage til madskålen og tager noget mere. Og går dernæst tilbage til spottet på gulvet. Og det kører så i et while-loop.

Fandmer en mærkelig hund.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Vi passer hund i denne weekend: et lille monster (en chiuaua).

Den har en super mystisk adfærd når den skal spise.. Den går hen til madskålen og tager noget mad i munden, finder et spot på gulvet et par meter derfra. Ligger maden. Tager et par skridt tilbage. Observerer maden i et par sekunder. Spiser noget. Går tilbage til madskålen og tager noget mere. Og går dernæst tilbage til spottet på gulvet. Og det kører så i et while-loop.

Fandmer en mærkelig hund.
Læste først det markerede spise som pisse. Så blev din post lige dét mere mærkelig. :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Læste først det markerede spise som pisse. Så blev din post lige dét mere mærkelig. :-D
Hahaha. Forestil dig den gik hen og pissede på sin mad. Gik til det andet spot, spiste. Og gik hen og pissede på sin mad igen :lol:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Vi passer hund i denne weekend: et lille monster (en chiuaua).

Den har en super mystisk adfærd når den skal spise.. Den går hen til madskålen og tager noget mad i munden, finder et spot på gulvet et par meter derfra. Ligger maden. Tager et par skridt tilbage. Observerer maden i et par sekunder. Spiser noget. Går tilbage til madskålen og tager noget mere. Og går dernæst tilbage til spottet på gulvet. Og det kører så i et while-loop.

Fandmer en mærkelig hund.
Nogen i vores familie har en blanding af Chihuahua og Fransk Bulldog, der har stort set samme MO ved madskålen.

Nogle hunderacer er bare mere degenereret via avl og indavl end andre ... :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Den har været her et par dage nu, og mit overordnede indtryk er:
Mærkeligt dyr.

Normalt er jeg eller super glad for hunde!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er to slags hunde. Rigtige hunde ... og så de andre ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Det giver faktisk go' mening!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg undres også ,.. de mest hippe hunde er i dag de mest grimme, underlige, vandskabte, og degenererede,...

Mine nærmeste slægtninge har en fransk bulldog, faktisk er det en rar hund, der ikke opfører sig DIREKTE underligt,...

Men den hiver efter vejret, raller, og lyder som om den er ved at få en kvababelse nogen gange, den klunter af sted, ude af stand til at have et bare nogenlunde bevægelses-mønster eller alm. motoriske færdigheder, og der er typisk problemer også med øjnene på den race,..

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor ?

Er det noget med at man nyder at have ondt af vanskabninger, og der igennem føler man hæver sig selv op ?

:luny:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Skulle jeg ud og købe en hvalp ville jeg måske komme hjem med denne her under armen :-)

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nu sidder jeg lige og undrer mig over, at jeg aldrig før har lagt mærke til, at det danske kongerige er det 12. største i verden i landareal - jfr. https://simple.wikipedia.org/wiki/List_ ... es_by_area

Jeg synes ellers altid man har været vandt til at identificere os som noget meget småt på den store verdensscene... :roll:

Det danske kongerige er f.eks. større end både Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig og Polen tilsammen! Dette har jeg ærlig talt aldrig været klar over :lol: ...USA er kun 4,3 gange større end os. Det samme gælder Kina.

Man lærer noget nyt hver dag... :wink:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo fordi Grønland er så pissestort :D

Det er først for en måned siden, at jeg første gang besøgte et land, der var mindre end Danmark.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg kan så næsten regne ud, at vores forsvar til gengæld må være blandt verdens absolut svageste pr. landareal... :surrender:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Det er jo fordi Grønland er så pissestort :D

Det er først for en måned siden, at jeg første gang besøgte et land, der var mindre end Danmark.
Ja, det er nemlig på grund af Grønland. Men jeg var dog ikke klar over, at Grønland var SÅ stort. Jeg ved godt, at Grønland altid fylder gevaldig på et verdenskort, men jeg har altid været vandt til at abstrahere fra dette i og med at landestørrelser jo bliver meget fortegnet på et verdenskort, jo tættere på polerne de befinder sig...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tæller man indlandsisen med når man opgør Grøndlands størrelse ?

Den er ved at smelte væk ,... hvad der bliver tilbage er en stribe tynde landområder og øer rundt i kanten såvidt jeg har forstået

Mange af disse forsvinder antageligt siden som følge af hævet vandstand

Det meste af arealet ind i midten er vist at betragte som en stor frossen sø, som er ved at tø op,...

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Tæller man indlandsisen med når man opgør Grøndlands størrelse ?
Svaret må være ja, eftersom man er kommet frem til så stort et areral.
DUBTEMPLE skrev: Den er ved at smelte væk ,... hvad der bliver tilbage er en stribe tynde landområder og øer rundt i kanten såvidt jeg har forstået

Mange af disse forsvinder antageligt siden som følge af hævet vandstand
Det tror jeg så ikke. Det er langt overvejende bjerglandskaber - nogle meter forhøjet vandstand tror jeg ikke kommer til at batte meget i den sammenhæng. Meget værre ville det til gengæld se ud for et fladt og lavtliggende land som f.eks. Danmark.
DUBTEMPLE skrev: Det meste af arealet ind i midten er vist at betragte som en stor frossen sø, som er ved at tø op,...
Spørgsmålet er, hvad der sker, hvis hele indlandsisen smelter. Jeg har engang hørt noget om, at grunden under isen måske vil hæve sig opad, hvis isen forsvinder - dvs pga. at trykket fra isens vægt ikke længere vil være der... Jeg ved ikke, om nogen ved sikkert, hvad der præcis vil ske, hvis det er.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: Spørgsmålet er, hvad der sker, hvis hele indlandsisen smelter. Jeg har engang hørt noget om, at grunden under isen måske vil hæve sig opad, hvis isen forsvinder - dvs pga. at trykket fra isens vægt ikke længere vil være der... Jeg ved ikke, om nogen ved sikkert, hvad der præcis vil ske, hvis det er.
Men hvis isen smelter i løbet af nogle relativt få år, og hvis det er rigtigt, at undergrunden så vil begynde at hæve sig, så må det da godt nok give en masse jordskælv... og måske tsunamier... buhaaa... :?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev: Den er ved at smelte væk ,... hvad der bliver tilbage er en stribe tynde landområder og øer rundt i kanten såvidt jeg har forstået

Mange af disse forsvinder antageligt siden som følge af hævet vandstand
Det tror jeg så ikke. Det er langt overvejende bjerglandskaber - nogle meter forhøjet vandstand tror jeg ikke kommer til at batte meget i den sammenhæng. Meget værre ville det til gengæld se ud for et fladt og lavtliggende land som f.eks. Danmark.
Nu gik jeg lige på Google og fandt en artikel fra Illustreret Videnskab:
http://illvid.dk/naturen/klimaforandrin ... n-smeltede

De skriver, at hvis hele indlandsisen smelter, så vil dette bidrage med en vandstandstigning på 7 meter. Hvis al is på kloden smeler, så vil vandstanden stige 110 meter.

Så hvad der vil ske med landområderne omkring indlandsisen må komme an på, hvor meget af klodens øvrige is der smelter :crystal: Hvis vi snakker om 110 meter hævet vandstand, så vil det da selvfølgelig kunne mærkes - selv i et bjerglandskab.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nå men godt at vide at jeg skal have Blue Hustler. Den er ellers ikke med i fuldpakken. Iøvrigt interessant at Web TV kan være nede, men at der intet står om TV-signalet, som er nede.

yousucks.png
yousucks.png (33.09 KiB) Vist 497 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_0446.jpg
" ... chili og jalapeños ..." :?: Så det er chili med chili på?

Nyt svar