Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:LOL FOR HELVEDE:

Ok - jeg går i seng. Malingsdampene f*cker med min hjerne her ...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fjeeeeeeernet
Senest rettet af Mike-air man 26. nov 2018 18:28, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er sådan lidt bopbop med det her..


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Jeg er sådan lidt bopbop med det her..

Hakuna Matata ... :-P

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

I dag fejrer vi så dagen efter thanksgiving - en helligdag som vi ikke fejrer.
Nærmest en helligdag af anden etnisk herkomst.
Eller også ku' vi kalde den for "Cultural Appropriation Day".
Det giver næsten lige så meget mening som "black friday".
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

He he, introen til det der Lion King soundtrack minder mig om nummeret Mbube, som også er Zulu:

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kurt Russel er julemanden. Må siges at være en upgrade fra Snake Plissken :-P

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg undres over hvordan jobcenteret i Nordfyns kommune bare kan ændre i deres systemer efter fejl af ulovlig karakter.

Konkret skulle jeg for noget tid siden udfylde nogle papirer der skal forelægges et rehabiliterings team.

Disse papire var ikke udfyldt, som jeg antager passede min sagsbehandler, trods jeg havde udfyldt dem så dybdegående jeg kunne.

Vi ender så med at, sidde til et møde og diskutere hvad der skal stå i disse kasser, samtidigt med hun sidder og oplyser mig om hun slet ikke må skrive de papire, men vælger at sidde og udfylde disse på mine vegne. Dette er kun mig selv der må det. Dette kan jeg bevise da, jeg efterhånden intet tiltro har til den offentlige sagsbehandling længere , og derfor optagere alle mine møder. Og derfor har en klar og tydelig optagelse af at hun oplyser mig omkring at hun ikke må skrive det her for mig men, føler sig nødsaget til det.

Jeg vælger derfor at klage over min sagsbehandling til jobcenteret og ender ud i ikke at få noget klar svart på hvordsn dette kan ske.

Dags dato skulle jeg så op og hente alle mine papire og underskrive en samtykkeerklæring så min sag kunne overdrages til rehabiliteringsteamet. Men grundet deres lyssky sagsbehandling vælger jeg selvfølgelig at få mine papire med hjem og gennemlæse dem grundigt inden jeg skriver under på noget.

Og så er det jeg først står sidelæns !

I disse papirer er alle steder hvor min sagsbehandler har skrevet “han” i den orginale som jeg fik med hjem, som tydeligt bevise at det ikke er mig der har udfyldt dem, nu rettet i deres system så der nu står “jeg” alle steder. Altså rettet så det nu ser ud som om det er noget jeg har skrevet.

Jeg føler mig efter 8 år i det system nu grundigt taget møllen, for st sige det pænt.

Jeg ligger heldigvis inde med den orginale kopi, som er en udskrift fra deres eget system, som nu ikke stemmer overens med den de vil have mig til at skrive under på :evil:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kæft hvor klamt. :censored:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Advokat på :-(
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vildt - men desværre på ingen måde enestående.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg synes det er helt hen i vejret !!

Jeg er så vred og frustreret.

Henvendte mig først til centerlederen, som aldrig kom med en forklaring på hvordan dette kunne ske.

Henvender mig derefter til,borgmesteren i kommunen, efter anbefaling fra anden ansat på jobcentret, for at blive mødt med et: “ jeg er ikke er forlænget socialkontor”

Og så i dag får jeg så papirerne med hjem og kan se de bare har rettet det hele, hvor de omførslen omgang slet ikke må udfylde noget.

Jeg synes det er en syg måde at dække over sine fejl. Som jeg ovenikøbet er oplyst om, fra sagsbehandler selv, er håndteret ulovligt.

Jeg står med en sag der har stået på i godt 8 år nu. Og nu kan det hele så trække yderligere ud.

Har skam også tænkt på en jurist men, min økonomi som kontanthjælpsmodtager bliver presset godt og grundigt så.

Føler mig virkelig magtesløs.

Har også,overvejet at gå til aviserne da, det ikke er første gang Nordfyns kommune laver fejl. De har tidligere været i søgelyset i lokal medierne. høJvor centerleder også bare står og undskylder med “ vi er også bare mennesker hvor der kan forekomme fejl”

Og jeg har som sagt dokumentation for disse ting jeg fortæller her :(

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mon ikke der er en journalist eller to som er interesseret i at fortælle om din sag? Du kunne også prøve at gå direkte til ministeren på området? Altså skrive et brev.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

En lille opfølgning på mit tidligere indlæg den anden dag:

Snakkede igår med en sagsbehandler fra en nabo kommune som var så venlig at sætte tid af til at høre om min sag.

Hun kunne også kune oplyse mig om at, det lyder helt galt. Både det konkrete omkring rettelserne i mine papirere men, også ligeså meget hvor længe min sag har trukket ud efterhånden. Hun gav mig fuld medhold i at sådan en sag ikke må tage 8 år uden der er foretaget noget som helst.

Så hun har henvist mig til en jurist i Odense som jeg skal tage kontakt til i næste uge som burde kunne hjælpe og rådgive mig i min sag.

Så nu krydser jeg fingre for at, dette så måske kan give noget mere afklaring i alt dette.

Både for min egen men, også så der forhåbentlig er andre der i fremtiden ikke bliver udsat for denne type af sagsbehandling. Et lille ønske som der nok aldrig bliver helt opfyldt. Men lad os da håbe

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DaVinci Resolve

Fair nok - det er meget man får gratis - hvis det nu virkede.

Til gengæld får man også nogle ret uforståelige opstartsvanskeligheder.

Så brokker den sig over iLok - og man kan ikke umiddelbart lukke programmet andet end med force quit. Lidt internet visdom afslører "at sådan er det" - og så starter jeg det op - laver et nyt projekt for at få lov til, at komme ind og deaktivere plugins ... i anden gang fjerne stierne til vst ... i 3. omgang fjerne alle oplysninger omkring vst ... og den brokker sig så stadig over andre vst? Men dem skulle den jo ikke kende ... ?

Alle plugins og iLok virker fint i Studio One vel at mærket.

Sletter programmet (hurra for App Delete) - og installerer igen. Mere af samme skuffe ...

Gab - mit liv er for kort til sådan noget gøgl. Pro min røv :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Renderer et Davinci projekt lige nu :)

Jeg har godt nok aldrig haft den slags problemer. Men jeg har selvfølgelig heller ikke en fysisk iLok (eller en Mac)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:DaVinci Resolve

Fair nok - det er meget man får gratis - hvis det nu virkede.

Gab - mit liv er for kort til sådan noget gøgl. Pro min røv :-P
Smittefar skrev:Renderer et Davinci projekt lige nu :)


Jeg har godt nok aldrig haft den slags problemer. Men jeg har selvfølgelig heller ikke en fysisk iLok (eller en Mac)
Mit indtryk fra deres fora at consensus er at arbejde på PC ,... men selvfølgelig trist for mac-folket hvis det er ubrugeligt
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Med alle de teknologiske fremskridt der er sket inden for film, og special effects, så undrer det mig at jeg aldrig har set realistisk hjertemassage i en film. Ser altid tåbeligt ud.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Portal from Facebook Unboxing and Review!


https://portal.facebook.com/buy/

OMG! :-D :?:

Nå ja "privacy is a huge concern" ... :roll: :puke:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:DaVinci Resolve

Fair nok - det er meget man får gratis - hvis det nu virkede.

Til gengæld får man også nogle ret uforståelige opstartsvanskeligheder.

Så brokker den sig over iLok - og man kan ikke umiddelbart lukke programmet andet end med force quit. Lidt internet visdom afslører "at sådan er det" - og så starter jeg det op - laver et nyt projekt for at få lov til, at komme ind og deaktivere plugins ... i anden gang fjerne stierne til vst ... i 3. omgang fjerne alle oplysninger omkring vst ... og den brokker sig så stadig over andre vst? Men dem skulle den jo ikke kende ... ?

Alle plugins og iLok virker fint i Studio One vel at mærket.

Sletter programmet (hurra for App Delete) - og installerer igen. Mere af samme skuffe ...

Gab - mit liv er for kort til sådan noget gøgl. Pro min røv :-P
Nå - kiggede lidt mere på det. Og man kan jo vælge at hente Resolve via App Store eller via deres egen hjemmeside. Læs evt. mere her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=53&t=77870

Ovenstående skete med versionen fra App Store.

Så jeg prøvede med den fra deres egen hjemmeside.

Og halløjsa - den henter en langt større installer ned - installerer uden problemer og med en setup guide und alles.

Af ren pervers nysgerrighed afinstallerede jeg den virksomme installation og prøvede igen fra App Store - samme fejl.
Pænt utjekket af BlackMagicDesigns ikke at have styr på det.

Nå - så skal man bare lige lære softwaren at kende :-P ... og den lurende fare for, at man får lyst til en eGPU. :dollargrin:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Købte min version inkl. kode hos Stjernholm - virker perfekt - bortset fra at det er super cpu-grafik tungt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Når man nu alligevel kaster sine personlige data i grams til Facebook, Google, NSA, Kineserne mm. Så kan man jo ligeså godt give dem hele pakken:

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen ... inalgigant

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Når man nu alligevel kaster sine personlige data i grams til Facebook, Google, NSA, Kineserne mm. Så kan man jo ligeså godt give dem hele pakken:

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen ... inalgigant
Ja, det kan jo efterhånden ikke undre eller overraske nogen, at de data også bliver solgt videre... Når My Heritage siger de ikke videresælger data må man stole på det svar de giver..


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Da Banksys kunst blev makuleret, kom der en video omkring det og hvordan det blev lavet, jeg tog dette screenshot... suk..
2018-10-18 11_27_13-Banksys kunst-makulering slog fejl_ Den virkede hver gang _ Kultur _ DR – Google.png
2018-10-18 11_27_13-Banksys kunst-makulering slog fejl_ Den virkede hver gang _ Kultur _ DR – Google.png (3.59 MiB) Vist 630 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar