Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Det er vist ved at være tid til at inhalere morgenkaffen Mike :D
Im on it! :lol:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mike-air skrev:Kender i det der, hvor man laver et nummer, syntes det er totalt fedt.
- Man kommer tilbage dagen efter, og så er det bare røv og nøgler.
Jo, det kender jeg fandme godt!
Mike-air skrev:2-3 år senere hører man nummeret igen, og fandme ikke om det lyder totalt fedt igen.
Øhh nej, men jeg håber da det sker en dag... :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Lidt afhængig af dine høretelefoner hører du måske også et lille bidrag fra selve strengene - bare det at sidde med guitaren kan jo overfører lidt resonans til kroppen, som man lige pludselig mangler.
Ja, nogle gange, hvis jeg spiller med en crunchy lyd (altså let forvrængning), og volumen i hovedtelefonerne ikke er højere end at man kan høre en snært af strengelyd med på sidelinjen, så synes jeg faktisk nogle gange strengelyden bidrager positivt til lyden. Derfor har jeg faktisk flere gange tænkt på, om jeg en dag skulle prøve at indspille med en mikrofon lige ud for strengene, for så at lægge dette oveni den "rigtige" el-guitarlyd i DAW'en.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er vist ikke noget helt unormalt studietrick. Det kan tilføje lidt 'clarity'
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå okay - jeg var ikke klar over, at andre gjorde sådan...

Til gengæld har jeg før hørt, at nogle vælger at indspille igennem to forskellige kabinetter samtidig, hvor det ene kabinet kører med forvrængning og det andet kører med en clean lyd. Ved efterfølgende at blande de to så skulle den cleane udgave efter sigende bidrage til at opnå noget mere tone. Har dog aldrig slev prøvet det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev:
Til gengæld har jeg før hørt, at nogle vælger at indspille igennem to forskellige kabinetter samtidig, hvor det ene kabinet kører med forvrængning og det andet kører med en clean lyd. Ved efterfølgende at blande de to så skulle den cleane udgave efter sigende bidrage til at opnå noget mere tone. Har dog aldrig slev prøvet det.
Det er også en ret kendt metode. Det er det der er så fedt. Der er ingen regler - men masser af muligheder.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men i øvrigt kan begge ting jo fint gøres med en Axe Fx II. Den sidste med at køre clean og forvrængning er jo super nem at sætte op.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg forstår slet ikke udtrykket no-brainer. Ser det som regel mht. software/plugins. Jeg er med på at det betyder at et tilbud er så godt at man bare skal købe produktet uden at tænke, men det virker bare så utroligt tåbeligt at gøre. Om et plugin er dyrt, super billigt eller helt gratis har jo intet at gøre med dets reelle værdi. Jeg finder at det oftere har større værdi ikke at tilføje endnu et plugin til ens setup. Jo flere plugins og muligheder du har jo mere uoverskueligt bliver det hele.

Hmm måske jeg har ytret undren over dette før.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:... no-brainer.
AvS skrev:... utroligt tåbeligt at gøre.
Derfor! :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hehe ja det gik også op for mig at hvis man ser det på den måde, så giver udtrykket faktisk mening - tror dog ikke at det er det som folk mener med no-brainer.

Ny ting jeg synes er underligt. Folk som sælger vintage synths på dba og skriver eller paster en masse generel info/historie om synthen. ALLE folk som er interesseret i f.eks. Jupiter 8 eller andet i den kaliber ved sgu da alt hvad der er at vide om den, og ellers googler man det. Skriv dog om standen på den pågældende synth, evt. handelsbetingelser eller andet, som er unikt for lige netop den synth der sælges.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



1) Hvordan opstod denne ide?
2) Hvem er målgruppen?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

3) Har du den med til grillfesten imorgen?


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tror den slags produkter er rettet mod ældre. Reklamer for den slags retro crap produkter ses næsten altid i Familie Journalen...som jeg jo læser. :oops:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:lol: Jeg syntes ikke engang de var fede, dengang jeg havde alderen til dem.

https://nordtrend.dk/lyd/retroanlaeg/hi ... g-7i1-sort

"Findes også i BRUN" ... :-P :roll:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

*slet*
Senest rettet af mediumaevum ons 29. aug 2018 23:20, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg undres.
Hvis sorte en medfødt evne for rytme, har hvide så en medfødt evne for vals og polka?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg undrer mig over at så mange ryger på Vestegnen. Groft generaliserende - men lige nu kigger jeg på et busstoppested og 4 ud af 5 ryger :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

lakris skrev:Jeg undrer mig over at så mange ryger på Vestegnen. Groft generaliserende - men lige nu kigger jeg på et busstoppested og 4 ud af 5 ryger :-)
Jeg læser ud fra dette data at 80% af folk der benytter bussen ryger.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg læser, at 80% af observerede busstoppesteder ryger.
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

bryla skrev:Jeg læser, at 80% af observerede busstoppesteder ryger.
<3 :dollargrin: :thumbup: :banan: :bow:
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tolker at de 80% sidder der fordi de ikke har råd til at tage bussen... Sandsynligvis fordi de ryger.. De sidste 20% skal heller ikke med bussen, men har heller ikke råd til at ryge, så de nasser og inhalere de andre røg. Tilbage står man med spørgsmålet om hvad ham der står og kigger på dem igennem vinduet laver?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg undres over hvorfor mayonnaise - altså den klamme slags man kan købe i supermarkeder - er kridhvid og ikke gullig. Der er jo æggeblommer i.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den bliver også stort set kridhvid, hvis du laver den selv.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

What! Ikke her. Altid meget gul. Men jeg håndpisker. Måske det er piskningen.

Nyt svar