Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg af Hald »

Hvis man har travlt kan det være dræbene at sidde i et møde der flyver over hovedet på en, heldigvis har jeg i flere år arbejdet hos nogle der ikke ønskede unødvendige møder, dvs. hvis ikke invitationen havde en dagsorden, eller hvis dagsordenen ikke var relevant for en, så måtte man gerne afvise den. Dog sad vi nogle gange med til et møde fordi de havde ønsket at en fra afdelingen var tilstede og kunne fange evt problemer vi havde kendskab til. Men nogle steder bliver der holdt møder om hvornår de næste møder skulle holdes. Så hellere gøre det uformelt og drikke noget kaffe i en døråbning til kontoret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:
Vafler serverast frå kl 14.
:thumbup:
VAFLER!!!!!!!!!

EDIT:
... nu er det ikke en fælde, vel? Betyder det det samme på norsk? :-D

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hald skrev:Hvis man har travlt kan det være dræbene at sidde i et møde der flyver over hovedet på en, heldigvis har jeg i flere år arbejdet hos nogle der ikke ønskede unødvendige møder, dvs. hvis ikke invitationen havde en dagsorden, eller hvis dagsordenen ikke var relevant for en, så måtte man gerne afvise den. Dog sad vi nogle gange med til et møde fordi de havde ønsket at en fra afdelingen var tilstede og kunne fange evt problemer vi havde kendskab til. Men nogle steder bliver der holdt møder om hvornår de næste møder skulle holdes. Så hellere gøre det uformelt og drikke noget kaffe i en døråbning til kontoret.
Får i ikke kage ved møderne?? :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Mike-air skrev:
Vafler serverast frå kl 14.
:thumbup:
VAFLER!!!!!!!!!

EDIT:
... nu er det ikke en fælde, vel? Betyder det det samme på norsk? :-D
Bare rolig, det er ikke en flad lussing eller sådan noget :-D

Nordmændende elsker vafler! Om vinteren har de en mand stående i elgiganten (elkjøp) som laver vafler hele dagen, og som kan rådgive dig om hvilket vaffeljern du skal købe. I kid you not. De tager vafler meget seriøsr her oppe.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mike-air skrev:De tager vafler meget seriøsr her oppe.
Bout damn time... :-x
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vores robotstøvsuger hedder Putin, men (el)bilen hedder noget så fantasiløst som batmobile..
Hvilken diktator eller skruppeløs statsleder skal bilen opkaldes efter? Hitler er udelukket :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Løkke
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev: lør 16. maj 2020 19:25 Vores robotstøvsuger hedder Putin, men (el)bilen hedder noget så fantasiløst som batmobile..
Hvilken diktator eller skruppeløs statsleder skal bilen opkaldes efter? Hitler er udelukket :-P
Mussolini.

"Skaaat, jeg tager lige Mussolinien"

Altid godt at teste med en sætning. Prøv selv flere.

"Skaaat, jeg tager lige Sadatten"

"Skaaat, jeg tager lige Mugaben"

"Skaaat, jeg tager lige Ortegaen"

"Skaaat, jeg tager lige Castroen"

"Skaaat, jeg tager lige Quislingen" (lidt problematisk i Norge, måske...)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Pol Position Pot
skriver noder

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Fid-El

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jaruz-El-Ski.... passer bedre hvis Tesla lavede sne-crossere
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

HAHA! Fantastiske bud!!

Mussolini eller castro er nok mine favoritter indtil nu.. Løkke var også god.

Vi stemmer om det imorgen :-P

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

El Caudillo kunne også være godt.

Men måske mest hvis I boede i Spanien, og der ville det nok også kaste lidt blandede reaktioner af sig...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

66FF75BA-DB04-4D59-83AB-246A01ACAFED.png

Denne gang vandt fascismen.

Nu har vi neo-kommunisme(?) og fascisme repræsenteret, spændende hvad det næste bliver :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sådan! Passer perfekt.

Putin er i øvrigt mere teknokrat end ideolog, så neo-kommunist er han på ingen måde.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: søn 17. maj 2020 20:19 Sådan! Passer perfekt.

Putin er i øvrigt mere teknokrat end ideolog, så neo-kommunist er han på ingen måde.
Nej det er nok rigtigt... Det eneste han har tilfælles med kommunisterne er vel storhedsvandviddet.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev: lør 16. maj 2020 19:38Løkke
En diktatorbil, syntes jeg ikke han har gjort sig fortjent til. Men en bil opkaldt Løkke- Så må man gå ud fra at der er svindlet med benzinforbrug målingerne. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kunne også have være Pol Pot. I daglig tale bare "Potten".

EDIT: Arh Bryla har været der.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ceausescu, men den er blot ikke "bulletproof"
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der er entreprenør udenfor mit vindue (som i 1 enkelt person), som er ved at grave en olietank op som ligger under en vej.

Han graver et beton-element op (med en rendegraver), og skal så dele det i to fordi det er for stort til at flytte på. Det gør han så efterfølgende med en forvokset vinkelsliber.... Iført shorts, Nike sneakers og topgun-solbriller.

Jeg er lidt usikker på hvad myndighederne siger her oppe, men umiddelbart tænker jeg det er en rigtig dårlig ide, i fald af at han er uheldig med den her vinkelsliber... Og det næste jeg tænker, er at det et eller andet sted er mit ansvar at gå ud og lave førstehjælp hvis det går galt (når nu jeg følger med).

Burde man sige noget til ham, for at undgå det sker? :-P :roll:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mike-air skrev: man 15. jun 2020 14:57 Der er entreprenør udenfor mit vindue (som i 1 enkelt person), som er ved at grave en olietank op som ligger under en vej.

Han graver et beton-element op (med en rendegraver), og skal så dele det i to fordi det er for stort til at flytte på. Det gør han så efterfølgende med en forvokset vinkelsliber.... Iført shorts, Nike sneakers og topgun-solbriller.

Jeg er lidt usikker på hvad myndighederne siger her oppe, men umiddelbart tænker jeg det er en rigtig dårlig ide, i fald af at han er uheldig med den her vinkelsliber... Og det næste jeg tænker, er at det et eller andet sted er mit ansvar at gå ud og lave førstehjælp hvis det går galt (når nu jeg følger med).

Burde man sige noget til ham, for at undgå det sker? :-P :roll:
Ved ikke hvad kravene er i Norge.

Herhjemme er det vidst kun øjenværn, høreværn der lægges fokus på. Og så at man selvfølgelig ikke har noget løst hængende tøj på under arbejdet.

Største fare der er ved bug af en vinkelsliber er skivesprængning. Og derfor er særligt øjenværn vigtigt.

Edit: Fandt faktisk lige reglerne for det her hjemme:


Sikkerhedsregler ved brug af vinkelsliber:
  • Hiv stikket ud af kontakten ved skiveskift.
  • Brug en skive, der passer til maskinen, og som er godkendt til om-drejningstallet.
  • Fastspænd skiven med de korrekte spændeflanger.
  • Afprøv, om skiven roterer uden at den slingrer – inden du tager den i brug.
  • Den foreskrevne skærm skal være sat på.
  • Tryk ikke hårdt på skiven.
  • Udsæt ikke skiven for skævt tryk eller andet, der kan knække den
  • Brug ikke skæreskiver til at slibe eller slibeskiver til at skære.
  • Trykluftdrevne vinkelslibere skal være sikrede mod for højt omdrejningstal, som er forårsaget af, at de er tilsluttet et for højt tryk.
  • Brug altid høreværn.
  • Brug altid øjenværn, briller med sideskærm eller tætsluttende briller
.
  • Når håndslibemaskiner udvikler støv i sundhedsskadelige mængder, skal de have afsugning.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der kan man bare se :-D Jeg har en ven som skar sig selv i benet med en vinkelsliber, og det blødte rimeligt heftigt - så det er måske derfor jeg blev lidt nervøs over han ikke havde sikkerheds sko eller bukser på (og så virkede han rimeligt impulsiv i sin måde at håndtere den her betonplade på).

Men så har jeg jo lært jeg bare skal stikke piben ind en anden gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ser at Rusland fortsat vil forsyne vesten med gas, betalt i rubler, via ukraine........ Og så er det jeg tænker:

Hva ville der egentlig ske hvis sådan en gas-ledning gennem ukraine blev ramt af eks. et vildfaren missil? hvor meget kan sådan en eksplosion/brand egentlig brede sig?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: ons 23. mar 2022 15:51 Ser at Rusland fortsat vil forsyne vesten med gas, betalt i rubler, via ukraine........ Og så er det jeg tænker:

Hva ville der egentlig ske hvis sådan en gas-ledning gennem ukraine blev ramt af eks. et vildfaren missil? hvor meget kan sådan en eksplosion/brand egentlig brede sig?
Uden at vide det tænker jeg at gasledningerne er segmenteret. Så det ville kunne stoppe forsyningerne for en stund, men det vil ikke kunne antænde en anseelig mængde gas.
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: ons 23. mar 2022 15:51 Hva ville der egentlig ske hvis sådan en gas-ledning gennem ukraine blev ramt af eks. et vildfaren missil? hvor meget kan sådan en eksplosion/brand egentlig brede sig?

Mit gæt:

Det vil ikke være specielt dramatisk (i forhold til så meget andet, der foregår i en krig). Der vil opstå en gasbrand der, hvor missilet har ødelagt gasledningen. Branden vil i princippet virke ligesom ethvert andet gasblus vi kender - bare med en meget større flamme.

Der må nok være en masse ventiler hen ad sådan en gasledning, som man kan lukke for. Det nærmeste sted man kan komme til at lukke på hver side af brandstedet, vil man så lukke. Efterhånden siver gassen så af ballonen på den sektion, som man har lukket for, og så dør ilden ud.

Om varmen fra branden vil få gasledningen til at smelte - det kan man muligvis forestille sig. Så i den forstand kan ilden måske brede sig, efterhånden som ilden æder af gasledningen. I så fald vil flammestedet langsomt vandre, lidt ligesom ilden på en stjernekaster.

Nøglen til forståelsen ligger i, at gassen skal have ilt for at brænde, og derfor ikke brænder inde i gasledningen, men kun der hvor den kommer ud i det fri.

Dette ville være mit bud, uden dog at kende svaret.

Nyt svar