Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg af AvS »

Nogen som kender noget til reklamationsret omkring reparation af cykler? Jeg har lige netop fået sat ny slange i min cykel, pga. ventilen i den gamle var knækket. Her, bare to dage efter, er min cykel flad. Pisse irriterende. Kan jeg kræve en ny slange fået sat at i at skulle betale igen? Jeg kan selvfølgelig være så ekstremt uheldig at jeg rent faktisk er punkteret ved at have kørt over et søm, eller andet, men det virker ekstremt sandsynligt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Du mener usandsynligt, ikke? :-)

Den nye slange må vel være et produkt du har købt, som så har de her 14 dages fortrydelsesret og hvad der ellers hører til i købeloven.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hehe ja jeg mente selvfølgelig usansynligt.

Jo men jeg tænker at det måske er et lidt andet scenarie når der drejer sig om en cykelslange, da man jo man være uheldig at ramme en sten eller noget glas, men måske ikke. Tager den forbi cykelmanden anyway og hører.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Du mener usandsynligt, ikke? :-)

Den nye slange må vel være et produkt du har købt, som så har de her 14 dages fortrydelsesret og hvad der ellers hører til i købeloven.
14 dages fortrydelsesret gælder kun web og dørsalg. Hvis man køber direkte i en fysisk forretning - og de ellers ikke yder noget ud over det lovpligtige, så er der ikke mere at komme efter.

Det er vel indlysende, at en cykelhandler ikke kan garantere, at man ikke kører ud fra forretningen og punkterer igen med det samme, fordi man påkører et søm eller skarp småsten.
I øvrigt er der flere punkteringer efter regnvejr, der netop får småsten og andet skidt til at ligge med den skarpe side opad.

Vi fik på et tidspunkt skiftet foruden i bilen pga. stenslag. På vejen hjem kom der et nyt. Surt show ...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvem siger at der ikke kan være en fejl på den slange han har fået af cykelsmeden? Lad os nu ikke udelukke alt for meget alt for tidligt ;-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Hvem siger at der ikke kan være en fejl på den slange han har fået af cykelsmeden? Lad os nu ikke udelukke alt for meget alt for tidligt ;-)
Det synes jeg nu heller ikke, jeg gør. :-D

Men det har sådan set ikke noget med fortrydelsesret at gøre.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Hvem siger at der ikke kan være en fejl på den slange han har fået af cykelsmeden? Lad os nu ikke udelukke alt for meget alt for tidligt ;-)
Det synes jeg nu heller ikke, jeg gør. :-D

Men det har sådan set ikke noget med fortrydelsesret at gøre.
Overhovedet ikke, nej.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

IMG_0269.PNG
Er det olie, jord eller noget helt 3.?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: Er det olie, jord eller noget helt 3.?
Jamen nu har de jo lige fundet en kvindekrop uden hoved, krop og ben i vandkanten på Amager, så medmindre der har været hajer i gang, så er spørgsmålet måske ikke helt irrelevant :shock:
Men man kan sige, at det måske ville være lidt mærkeligt, ikke at skaffe sig af med dragten, hvis der var så tydelige spor efter en forbrydelse på den :-?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev: Er det olie, jord eller noget helt 3.?
Jamen nu har de jo lige fundet en kvindekrop uden hoved, krop og ben i vandkanten på Amager, så medmindre der har været hajer i gang, så er spørgsmålet måske ikke helt irrelevant :shock:
Men man kan sige, at det måske ville være lidt mærkeligt, ikke at skaffe sig af med dragten, hvis der var så tydelige spor efter en forbrydelse på den :-?
Der er virkeligt meget der er mærkeligt i den sag...

Er det bare mig, eller ser det ikke lidt rødt ud? Det ville kunne være med til at forklare hvordan politiet kunne sigte ham for mord allerede samme dag inden de vidste hvad der var sket med kvinden.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Der er virkeligt meget der er mærkeligt i den sag...
Jeg synes der tegner sig mere og mere et billede af, at hvad der end måtte være sket, så har det ikke været noget der var planlagt skulle ske.
Mike-air skrev: Er det bare mig, eller ser det ikke lidt rødt ud? Det ville kunne være med til at forklare hvordan politiet kunne sigte ham for mord allerede samme dag inden de vidste hvad der var sket med kvinden.
I mine øjne kunne det godt evt. virke som noget rødt ja - men svært at vurdere ordenligt.
Umiddelbart ville det forekomme mig usandsynligt, at han skulle medbringe så åbenlyse beviser på en forbrydelse - husk på, at han lige havde sænket sin elskede undervandsbåd, hvilket tyder på, at han har været meget bevidst om nødvendigheden af at slette spor.
På den anden side, så virker hele forløbet ret hovsa-agtigt og kaotisk fra Peter Madsens side - jeg tænker, om han mon overhovedet har været helt ved sine fulde fem... så hvem ved, om han i en tilstand af panik / forvirring / manglende søvn eller hvad ved jeg, simpelthen kan have glemt/overset en stor blodplet på kedeldragten...? Ikke ved jeg :?
Prøv at tænk på, hvis han har været i gang med at partere lig hele natten, derefter haft travlt til langt op af formiddagen med at gøre ubåd ren, vaske hænder, arme, hoved, negle og det hele, skaffe alt vaskevand fra borde, har haft tusinder af tanker flyvende gennem hovedet om hvad der skulle ske de næste par timer og de næste mange år, og måske manglet lidt ilt til hjernen også dernede på havets bund - om han så ikke godt midt i al stressen kunne have glemt blodet på buksebenet...? Who knows...

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mike-air skrev:Der er virkeligt meget der er mærkeligt i den sag...

Er det bare mig, eller ser det ikke lidt rødt ud? Det ville kunne være med til at forklare hvordan politiet kunne sigte ham for mord allerede samme dag inden de vidste hvad der var sket med kvinden.
Det har netop undrer mig meget hvorfor politiet med det samme sigtede ham for drab/uagtsom manddrab. Blod på hans tøj er en ret god forklarring.

Jeg fornemmer også en del svagt rødlige plamager på hans kedeldragt på dette foto:
Billede

Men det kunne jo være olie.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der er vidst noget hydraulikolie der er rødt/lyserødt. Men jeg hælder desværre mere til teorien om blod.

f*ck, hvor er det nederen at mennesker kan finde på at gøre den slags mod hinanden. Stakkels dame.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Men nu ved vi jo ikke om torsoen, som er fundet er hendes. Kan jo godt være at det var et uheld, som han har sagt, men hans troværdighed er dog ikke lige i top pt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Men nu ved vi jo ikke om torsoen, som er fundet er hendes. Kan jo godt være at det var et uheld, som han har sagt, men hans troværdighed er dog ikke lige i top pt.
Ud fra bayes rule, så tror jeg der er meget lille chance for at det ikke er hendes krop (se evt. Min signatur)..

Det er simpelthen for usandsynligt at et kvindelig i den tilstand dukker op med den timing, samtidigt med at der mangler evidens for mod-argumentet.

Fuuuuck, altså. Hvad fanden er der dog galt med ham.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg fik for cirka en måneds tid siden tilbudt en stilling ved et af de større konsulenthuse i DK. Sagde nej tak, fordi det ikke passede sammen med mine fremtidsplaner. Dernæst blev jeg så spurgt om jeg kunne anbefale nogle andre profiler til jobbet. Og så tænkte jeg; fedt nok, så kan jeg jo hjælpe 2 af mine venner.

Så jeg anbefalede A og B, hvor de begge vendte tilbage til mig og sagde tusind tak for anbefalingen (A var vidst ret rørt). A og B kender hinanden, da vi har læst kandidat sammen, og vi ind imellem har fået nogle øl sammen.

Og nu kommer det 'sjove' så:
A og B ved ikke at den anden også er i kikkerten til jobbet hos konsulenthuset. Og begge har fotalt mig at de skal til jobsamtale Tirsdag morgen. Hehe.. Kunne godt forestille mig at de begge kiggede en ekstra gang hvis de mødtes på gangen før/efter samtale.

Burde jeg have fortalt dem begge at jeg også havde anbefalet den anden?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Burde jeg have fortalt dem begge at jeg også havde anbefalet den anden?
Det tror jeg jeg ville ha' gjort. Men jeg har ikke stået i den situation.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, det tror jeg at jeg ville have gjort. Evt. formuleret i stil med sådan her: "De spurgte om jeg kunne anbefale nogen, så jeg gav dem oplysninger om dig og om B" (og omvendt til A). Så er der ren røv at trutte i. Det er næppe en stor ulykke at du ikke har gjort det, men du kan jo tage den med i dine fremtidige overvejelser i situationer hvor du har oplysninger der vedrører flere individer.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg vil sige at det ikke er din hovedpine, måske er A den perfekte til jobbet, men B klikker bedre med dem, eller omvendt, du har bare nomineret 2, så er det op til firmaet at finde det rette match.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hald skrev:Jeg vil sige at det ikke er din hovedpine, måske er A den perfekte til jobbet, men B klikker bedre med dem, eller omvendt, du har bare nomineret 2, så er det op til firmaet at finde det rette match.
Jeg tror Mike tænker på egne fremtidige relationer til A & B.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja den er jeg med på, men så længe han ikke kun foreslog A men også B kan B jo ikke blive fornærmet, det var straks værre hvis han havde anbefalet A og at B så en dag hører om det, så ville situationen være mere trykket, men her har han tænkt på begge personer, det er da super. Jeg ser ingen grund til at informere dem om yderligere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tak for input! Det lærer jeg lige af til næste gang.

Har snakket med ham de skal til jobsamtale ved, og heldigvis har han lagt en 30 minutters buffer ind imellem dem :-D

PYH!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev:Tak for input! Det lærer jeg lige af til næste gang.

Har snakket med ham de skal til jobsamtale ved, og heldigvis har han lagt en 30 minutters buffer ind imellem dem :-D

PYH!
Sweet move!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvorfor smager parfume så dårligt?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AvS skrev:Hvorfor smager parfume så dårligt?
Hvorfor ved du hvad det smager af?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar