Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Det ville jo også være lettere at bruge 5-10.000 kr på et ok DSLR med ok zoom, men jeg prøver at få det bedste ud af de midler jeg har. :)
Det er den gamle sandhed med, at det bedste kamera, det er det man har (med). :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Panasonic FZ200 til 2300 kr ,.. samt en Nikon TC-E17ED teleconveter til 2000 kr på ebay:

Løven er skudt på 30-40 meters afstand ,.. håndholdt

Månen på stativ ,. med wireless aktivering

Du får IKKE bedre resultater med et DSLR til 5-10000 kr, tværtimod,

Min kone bruger 7D ,... og den dyre hvide 400mm/5.6 optic ,... til sammenlagt 18.000 kr

Og hun kommer IKKE i nærheden af disse resultater i den lange ende af skalaen ,.. så jeg ved hvad jeg taler om ;-)

Har selv DSLR også ,.. det KAN giver bedre resultater end et godt bridge-kamera ,.. men kun i nær-området og kun
med primes ,.. eller til en vis grad de HELT dyre hvide zoom-linser som 70-200/2.8 i området 15-20.000 kr pr optik

http://www.kamerahuset.dk/product/canon ... -2751b005/

Sådan er min erfaring, lidt firkantet sat op :-)
Vedhæftede filer
Lion2.jpg
Lion2.jpg (476.61 KiB) Vist 1918 gange
TC17.jpg
TC17.jpg (447.54 KiB) Vist 1918 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Macro er heller ikke umuligt med FZ200/FZ300

Og så er der iøvrigt mulighed for RAW filer
Vedhæftede filer
P1280535.jpg
P1280535.jpg (447.86 KiB) Vist 1912 gange
P1280517.jpg
P1280517.jpg (466.5 KiB) Vist 1912 gange
P1280478.jpg
P1280478.jpg (405.75 KiB) Vist 1912 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så nej, det handler IKKE om at købe dyrt ind, men at bruge det man har, og vide hvad man kan "nøjes med" når der opgraderes

Man når langt med det helt rigtige bridge-kamera, til 2300 kr, hvis man kan ignorere DSLR-snobbernes hånlige kommentarer,..

Tit så får man også "skudt fuglen", mens de andre fumler med at skifte optik,..
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:Tit så får man også "skudt fuglen", mens de andre fumler med at skifte optik,..
:-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er flotte billeder der hr. Dubtemple!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holy shitsmokes, ja de er sku skarpe.

Syntes ikke rigtigt jeg er blevet klogere af at læse ovenstående?
Hvis jeg gerne vil beholde min telefon og bruge den som kamera (har iPhone 7)...

Vil det så have en effekt at købe noget analogt at putte i enden af linsen, enten i form af en kikkert (som jo så ser ud til at bidrage med den risiko at det kan give noget blur), eller det der junk som de prøver på at sælge i det link jeg postede?

Lad os sige, at jeg gerne vil tage billeder af landskab. Ikke nødvendigvis månen som jo er pænt langt væk.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mine billeder er også taget igennem almindelige (dobbeltlags?) vinduer. Det gør heller ikke noget godt for skarpheden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Det er flotte billeder der hr. Dubtemple!
Tusind tak !

For teknisk interesserede kan min beskedne DIY løsning ses på linket her:

https://goo.gl/photos/MpKg1w8VHiLGZrqb9
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 29. apr 2017 19:09, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev: Hvis jeg gerne vil beholde min telefon og bruge den som kamera (har iPhone 7)...

Vil det så have en effekt at købe noget analogt at putte i enden af linsen, enten i form af en kikkert (som jo så ser ud til at bidrage med den risiko at det kan give noget blur), eller det der junk som de prøver på at sælge i det link jeg postede?
Jow - jeg har faktisk en lignende tele-satan til at proppe på iPhonen. Det er noget halvsløjt skrammel. Man skal sidde og fedte rundt for at ramme det optiske midpunkt, så billedet ikke vignettere. Og objektivet sidder ikke ordenligt til, så optagekvaliteten er derefter.

Det kan ikke afvises, at jeg været uheldig med mærke/model. Men det er værd at checke ud.
Mike-air skrev:
Lad os sige, at jeg gerne vil tage billeder af landskab. Ikke nødvendigvis månen som jo er pænt langt væk.
Til landskab vil man jo typisk gerne have (mere) vidvinkel. Der kan man faktisk få en rimelig fortsats med en vidvinkel og et fiskøje man kan sætte på iPhone. Jeg skal lige prøve at huske, hvor jeg fik det fra.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
SustainerPlayer skrev:Det er flotte billeder der hr. Dubtemple!
Tusind tak !

For teknisk interesserede kan min beskedne DIY løsning ses på linket her:

https://goo.gl/photos/MpKg1w8VHiLGZrqb9

:thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev: Hvis jeg gerne vil beholde min telefon og bruge den som kamera (har iPhone 7)...

Vil det så have en effekt at købe noget analogt at putte i enden af linsen, enten i form af en kikkert (som jo så ser ud til at bidrage med den risiko at det kan give noget blur), eller det der junk som de prøver på at sælge i det link jeg postede?
Jow - jeg har faktisk en lignende tele-satan til at proppe på iPhonen. Det er noget halvsløjt skrammel. Man skal sidde og fedte rundt for at ramme det optiske midpunkt, så billedet ikke vignettere. Og objektivet sidder ikke ordenligt til, så optagekvaliteten er derefter.

Det kan ikke afvises, at jeg været uheldig med mærke/model. Men det er værd at checke ud.
Mike-air skrev:
Lad os sige, at jeg gerne vil tage billeder af landskab. Ikke nødvendigvis månen som jo er pænt langt væk.
Til landskab vil man jo typisk gerne have (mere) vidvinkel. Der kan man faktisk få en rimelig fortsats med en vidvinkel og et fiskøje man kan sætte på iPhone. Jeg skal lige prøve at huske, hvor jeg fik det fra.
Hold that thought! :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Billede

^^ I tilfælde som ovenstående, hvor ballademagere kan gemme sig blandt folkemængden så politiet ikke kan finde dem.
Kunne man i så fald ikke indsætte droner som patruljerer over dem, og sikrer at de kan få identifikation på dem der kaster med ting eller starter slåskampe?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:
^^ I tilfælde som ovenstående, hvor ballademagere kan gemme sig blandt folkemængden så politiet ikke kan finde dem.
Kunne man i så fald ikke indsætte droner som patruljerer over dem, og sikrer at de kan få identifikation på dem der kaster med ting eller starter slåskampe?
Ansigtsgenkendelse og små målsøgende missiler ville da være oplagt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg mener det faktisk seriøst - det ville da hjælpe politiet med bevismateriale :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Jeg mener det faktisk seriøst - det ville da hjælpe politiet med bevismateriale :-)
Det er jeg sådan set også. Jeg bor lige midt i hver-14.dags-slagmarken.

Men jeg tænker det kræver: Udstyr, uddannelse og lovgivning. Alt sammen noget der tager tid og koster penge.

Mon ikke det er på vej?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Skærmbillede 2017-05-20 kl. 11.24.53.png
Ahhh, klart^^.


Man skal aldrig vide sig for sikker når det er de offentlige vi taler om :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Random spørgsmål:

Hvad er den gennemsnitlige tid din kaffekande kan holde kaffen varm?

Jeg har en kaffekande der performer nogenlunde sådan her;
kurve.png
Og hvilken kaffekande kan du anbefale?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den kurve dér kan også bruges i "Den store.."

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jjeg bryggede min kaffe for 9 timer siden, stadig brugbar, en Ikea metal termokande til 50 kr såvidt jeg ihukommer
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det afhænger meget af definitionen på slatten.

Min kone synes kaffen er udrikkelig efter en halv time på termokanden. Jeg kan fint drikke den, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Slatten så er vi helt dernede hvor man skal have den en tur i mikroovnen hvis man er ussel nok til det.

Jeg tror sku jeg skal en tur til issenkræmmeren og ha mig en ny kaffekande i så fald.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo også noget med, hvor meget man har stående tilbage i kanden. Hvis man bare har en slat stående bliver den hurtigt slatten, men hvis kanden er fuld holder den sig varm længere.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Helt klart, men vi snakker 8 kopper som det ser ud lige nu.. den er sku nok bare færdig som gårdsanger.

Nyt svar