Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg af Mike-air »

lakris skrev:Hvorfor gøre det kompliceret med et 3D program, når du bare vil lægge billeder ovenpå hinanden? Hvis du vil være i stand til at "gå" gennem billederne skal der jo en game engine til, som et fps spil. Eller du skal rendere en film du kan spole i.
Hmmm.. Det er mere den der "free look mode" som også er i f.eks. CS, som tiltaler mig til en opgave som denne, fordi det hjælper med at skabe en rummelig intuition om hvad der eksisterer. Eller det tror jeg ihvertfald. Tror du jeg griber det meget forkert an?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så er det en game engine ligesom i fps (first person shooter) du skal bruge. Det vil være mere brugervenligt med en film man kan spole i, filmen kan jo køre alle steder, og skal ikke bruge specielle programmer eller opsætninger/plugins som game engines.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

lakris skrev:Så er det en game engine ligesom i fps (first person shooter) du skal bruge. Det vil være mere brugervenligt med en film man kan spole i, filmen kan jo køre alle steder, og skal ikke bruge specielle programmer eller opsætninger/plugins som game engines.
Grunden til jeg ikke er vild med en film er mest fordi jeg så er fastlåst, og ikke kan zoome ind på detaljer eller skifte retning. Men kan godt se at det måske kan blive lidt bøvlet på den anden måde. Jeg prøver at høre min bror ad, og hvis han ikke kan hjælpe må jeg blive i 2D.. Det er ikke afgørende om jeg får den her mulighed, jeg forestillede mig bare det kunne give en bedre forståelse..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Skærmbillede 2017-02-09 kl. 21.20.36.png
Hvordan laver jeg Y-hat?

Jeg har ledet hele symbol browseren igennem uden at finde den. Holder jeg Y-knapen nede, kan jeg kun få umlaut.
Og kopierer jeg fra google eller en hjemmeside bliver det til epsilon istedet? Hva faen er meningen? :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Er vi i Word?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

OK - Det kan jeg se, vi er

Skriv

\hat

tryk mellemrum og skriv i den lille boks, der dukker op under hatten
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike & Smittefar:
googlede mig til det her:
https://qualityandinnovation.com/2014/1 ... -all-that/

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:OK - Det kan jeg se, vi er

Skriv

\hat

tryk mellemrum og skriv i den lille boks, der dukker op under hatten
Skærmbillede 2017-02-09 kl. 23.20.32.png
Endelig! men det var mere held end forstand her, or jeg kan ikke gentage det succesfuldt :-P

\hat og så laver jeg et mellemrum og Y? eller bare Y? begge dele giver mig ^Y lige pt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

(Jeg er på windows pc med word - ved ikke om det gør en forskel)

Når jeg skriver "\hat " (bemærk mellemrummet), så kommer der en hat med en lille stiplet firkant under. Med musen kan jeg klikke mig ind i firkanten og skrive mit Y
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:(Jeg er på windows pc med word - ved ikke om det gør en forskel)

Når jeg skriver "\hat " (bemærk mellemrummet), så kommer der en hat med en lille stiplet firkant under. Med musen kan jeg klikke mig ind i firkanten og skrive mit Y
Jeg sidder på en mac. Det er nok bare den er fatter ^

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Døde Active server pages (*.ASP) sproget helt ud?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Døde Active server pages (*.ASP) sproget helt ud?
Det kan stadig anvendes. Ellers går jeg ud fra, at seriøse code-dudes hoppede videre på ASPX.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Døde Active server pages (*.ASP) sproget helt ud?
Det kan stadig anvendes. Ellers går jeg ud fra, at seriøse code-dudes hoppede videre på ASPX.
Nååååååeh. Lavede lige en google på ASPX. Så det er det kodesprog webudviklere bruger til .NET servere?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:
SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Døde Active server pages (*.ASP) sproget helt ud?
Det kan stadig anvendes. Ellers går jeg ud fra, at seriøse code-dudes hoppede videre på ASPX.
Nååååååeh. Lavede lige en google på ASPX. Så det er det kodesprog webudviklere bruger til .NET servere?
Yes.

Medlemsavatar
amolin  
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Nu er hverken ASP Eller ASPX kodesprog, det er teknologier på en webserver.
Til ASP kunne man kode i VBScript eller JScript, den nye version af ASP er .NET baseret, og filerne har fået et "x" i navnet så man nemt kan se forskel, men det hedder ASP.NET (og filerne hedder ASPX), og man kan i teorien udvikle i alle sprog der understøtter .NET, men er klart nemmest at gå til i C# eller VB.NET.
Så hvis du vil lave active server pages, så kig på C#.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

amolin skrev:Nu er hverken ASP Eller ASPX kodesprog, det er teknologier på en webserver.
Til ASP kunne man kode i VBScript eller JScript, den nye version af ASP er .NET baseret, og filerne har fået et "x" i navnet så man nemt kan se forskel, men det hedder ASP.NET (og filerne hedder ASPX), og man kan i teorien udvikle i alle sprog der understøtter .NET, men er klart nemmest at gå til i C# eller VB.NET.
Så hvis du vil lave active server pages, så kig på C#.
Fedt! Tak for det.. det er ikke relevant for mig, men var da interesseret da jeg tidligere har leget med ASP-ting, som jeg hentede fra daværende script.dk.. communities og alt sådan noget pjat :-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

IMG_0252.JPG
Har længe undret mig over hvad det er for en stjerne.. hvis det er det? den er mod SV kl 18, hvis det ka give en indikation?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:
IMG_0252.JPG
Har længe undret mig over hvad det er for en stjerne.. hvis det er det? den er mod SV kl 18, hvis det ka give en indikation?
Hjælp til selvhjælp.

http://livsstil.tv2.dk/2014-04-01-tv-sa ... smartphone

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kææææft en fed app.

Det er en af de her i så fald:
IMG_0256.PNG
Jeg tror det er ur anus

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Venus er vist den eneste der er tæt nok på til at være så synlig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:Venus er vist den eneste der er tæt nok på til at være så synlig.
Jeg tar dit ord for det :-)

Cool!! Så fik jeg det mysterie opklaret.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nå. Jamen så er den røv vel barberet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Min chrome-installation er inficeret med et eller andet spyware som gør at browseren ind imellem står og reloader, uden at siden skifter, hvilket siger mig et eller andet om at der bliver sendt/hentet noget data jeg ikke har godkendt.

Og ind imellem dukker sider som disse også op ud af den blå luft:
Skærmbillede 2017-02-22 kl. 11.51.10.png

Nogen der ved hvordan jeg slipper af med det? Det kom efter at jeg ved et uheld kom til at installere mackeeper..... Noget djævelen har skabt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: ...
Har længe undret mig over hvad det er for en stjerne.. hvis det er det? den er mod SV kl 18, hvis det ka give en indikation?
Hvis lyset blinker, så er det en stjerne. Hvis lyset ikke blinker, så er det en planet.
...Hvis det er en planet: Såfremt lyset er rødligt/brunligt, så er det Mars, ellers er det en af de andre.

Nyt svar