Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 11:27

ARRRGGHHH man - Selvfølgelig skal du det - skal du også have tips til, hvilken guitar du skal købe
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 11:56

Det bliver for dyrt i denne omgang. :-D
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 12:14

Det er helt sikkert sket før at en person kommer ind for at købe plektre, og kommer ud med en guitar.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 12:23

:dollargrin:
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 12:23

Det er faktisk en af fordelene ved netbutikker - risikoen for, at det sker er ikke nær så stor.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 13:12

Hvis du køber dine plektre i elgiganten kan du risikere at møde en jedi-sælger og forlade butikken med plektre der er forsikrede til 3.000 årligt trods du har indboforsikring. Så sidder du der i bilen fær du sætter nøglen i og tænker hvad fanden skete der.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 16. sep 2016, 20:04

Christoffer I. N. skrev:Jeg skal ikke bruge dem til guitar. :-D Ellers tak.

:shock: :| :please: :redcard:
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 12:52

Den der lille røde knap som nogle gange er på et blandingbatteri til en bruser; Hvad gør den??? Har undret mig over det hele mit liv! :D
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 13:15

Øh ja er det ikke bare en indikation for at det er den varme hane du åbner for?
Og så er den blå en indikator for at det er koldt.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 13:17

Billede

Jeg tror den er til at "låse temperaturen fast"... uden at være 100
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 13:20

Christoffer I. N.>>Nej det ikke bare farvekoderne jeg tænker på. Nogle blandingbatterier har bare en rød knap - altså en rigtig knap man kan holde inde. Ingen blå knap.

Mike, ja det er sådan en jeg mener. har også tænkt at det måtte være en sikkerheds feature, men jeg har aldrig nogensinde oplevet at det har haft en effekt at trykke på knappen! Måske de bare alle er gået i stykker. :o
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 13:35

AvS skrev:Christoffer I. N.>>Nej det ikke bare farvekoderne jeg tænker på. Nogle blandingbatterier har bare en rød knap - altså en rigtig knap man kan holde inde. Ingen blå knap.

Mike, ja det er sådan en jeg mener. har også tænkt at det måtte være en sikkerheds feature, men jeg har aldrig nogensinde oplevet at det har haft en effekt at trykke på knappen! Måske de bare alle er gået i stykker. :o

Der er et eller andet der gør, at du ikke bare frit kan dreje på temperaturen - og det virker lidt som om den her knap har en indflydelse på det :)

Ved nærmere eftertanke, så er den nok til det modsatte af hvad jeg nævnte før - altså at "låse op" når du vil skifte temperatur.
Jeg tror det er en sikkerhedsfeature så lillemor ikke får et shock hvis hun kommer til at puffe til temperatur-skifteren :-P
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 13:41

AvS skrev:Den der lille røde knap som nogle gange er på et blandingbatteri til en bruser; Hvad gør den??? Har undret mig over det hele mit liv! :D

En sikkerhed der får reguleringsområdet til at stoppe ca ved legems-temperatur ,.. ønskes højere temeratur holdes den røde knap inde

Lidt lige som en gearstang skal trykkes lidt ned, hvis det virkeligt kan være rigtigt, at man mod al forventning, rent faktisk, ønsker at bakke :dollargrin:

http://www.westerbergs.dk/MediaBinaryLo ... 9aa2325f28

funktion
Vandtilførslen reguleres ved at skrue på den venstre knap. Bemærk, at termostaten fungerer bedst ved fuld vandtilførsel. Temperaturen reguleres med den højre knap. Drejning mod uret giver varmere vand, drejning med uret giver koldere vand. Der er indbygget skoldningsbeskyttelse ved 38 grader. Hvis man
ønsker varmere vand, skal man trykke den røde knap ind og dreje. Hvis det kolde vand falder helt ud, afbrydes blandingsbatteriet automatisk for at undgå skoldning.

Og hermed er der taget livtag med endu et af de store ubesvarede spørgsmål i tilværelsen :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. sep 2016, 14:29

Fedt tak, nu kan jeg dø i fred. :)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 16:02

Hvorfor er det nu, at jordens kerne er fyldt med lava? Hvordan er det lige, at den energi er kommet der ind? Og hvordan kan den blive ved med at være varm?
Brugeravatar
Jonas K
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 19:42

Mike-air skrev:Hvorfor er det nu, at jordens kerne er fyldt med lava? Hvordan er det lige, at den energi er kommet der ind? Og hvordan kan den blive ved med at være varm?

Ja, er der egentlig nogen som kan svare på det?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 21:25

Heh heh, det er jo ikke "kommet derind", som sådan.

Jeg har lært at jorden er skabt af asteroider (måske ikke den korrekte betegnelse, men i hvert fald "himmelobjekter") som er kollideret, hvor de gradvist har tilføjet mere og mere energi. Denne kollisionsenergi har skabt varme, så jorden har været ekstrem varm fra starten.

Jordens indre er jo radioaktiv og med en potentiel halveringstid på milliarder af år bliver den ikke kold foreløbig. Jordens kerne er lige så varm som solens overflade - den er bare meget mindre i størrelse.

Jeg har min viden fra min absolutte yndlingsbog som lille (den er fra 1978, så teknisk måske ikke så opdateret): Bogen Om Vor Verden. Den er jeg netop gået i gang med at læse med min ældste søn på 9. :-)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 21:31

Er det forbudt at læse wiki?

https://en.wikipedia.org/wiki/Inner_core
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 21:45

Tak for svar ^^

Er det bare mig, eller er det ikke bare en smule crazy at tænke på at det er det der gemmer sig under os? :-P

Jeg fik tanken, da jeg så følgende video idag:
http://www.dr.dk/nyheder/vejret/timelap ... 0-sekunder

Og det slog mig lidt at vi kan udvikle nok så meget sofistikeret teknologi.. men ~5000 grader varm lava KAN man bare ikke fucke med.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 22:08

Mike-air skrev:Tak for svar ^^

Er det bare mig, eller er det ikke bare en smule crazy at tænke på at det er det der gemmer sig under os? :-P

Og det slog mig lidt at vi kan udvikle nok så meget sofistikeret teknologi.. men ~5000 grader varm lava KAN man bare ikke fucke med.

Det er ikke lava :-D
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 22:25

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Tak for svar ^^

Det er ikke lava :-D

Det er heller ikke snus.

Men det blev vi jo ikke meget klogere af :-P

Hvis ikke det er lava, hvad er det så?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2016, 22:29

Det står i wiki-linket ... :-P

Og hvis du tænker på det noget køligere materiale, end jordens kerne er, der er lige neden under overfladen, så er det magma. :)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 2. okt 2016, 12:07

For et sindsygt hurtigt overblik klik her :-)

https://www.google.dk/search?q=magma&sa ... 3&safe=off
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. okt 2016, 18:15

Skærmbillede 2016-10-02 kl. 11.35.32.png
Skærmbillede 2016-10-02 kl. 11.35.32.png (74.11 KiB) Vist 460 gange

Jeg syntes jeg kan skimte et eller andet populært maleri indenunder coverart'en, som jeg har set før (personens positur).
Er det et billede af jesus, eller er det bare mig?
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. okt 2016, 19:41

Ikke helt et spørgsmål men skal lige høre om folk deler min skepsis ift. anmeldelser af dette køle/fryseskab som jeg lige har købt:

http://www.skousen.dk/hvidevarer/koele-fryseskab/fritstaaende-koele-fryseskab/product/candy-ckds-5162-w/

Synes de er ualmindeligt generiske og positive og den øverste minder mere om en salgsannonce, med f.eks. denne sætning omkring designet: "passer ind i ethvert hvidt køkken." WTF hvem skriver sådan noget? Samtlige anmeldelser kan smækkes på et hvilket som helst hvidt køleskab. Og den næstnederste: "Har købt 3 produkter indenfor det sidste halve år". Hvad har det med dette køleskab at gøre?
Det er et lortekøleskab. Det larmer som ind i helvede (hvilket et det største problem), man kan kun omrokere hylderne hvis man kan åbne døren mere end 90 grader, hvilket man så ikke kan når det er placeret tæt på en væg, som hos mig. Det er heller ikke særligt god byggekvalitet og så er der dumme detaljer, som at lampen er ret svag og lyser meget blåligt så alt derinde ser ualmindeligt uappetitligt ud, som en køleboks til lig.

Skulle nok have været i brokketråden. :-D

Tilbage til "After Party"