Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg Skrevet: 5. aug 2017, 16:45

Nogen som kender noget til reklamationsret omkring reparation af cykler? Jeg har lige netop fået sat ny slange i min cykel, pga. ventilen i den gamle var knækket. Her, bare to dage efter, er min cykel flad. Pisse irriterende. Kan jeg kræve en ny slange fået sat at i at skulle betale igen? Jeg kan selvfølgelig være så ekstremt uheldig at jeg rent faktisk er punkteret ved at have kørt over et søm, eller andet, men det virker ekstremt sandsynligt.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 7. aug 2017, 16:10

Du mener usandsynligt, ikke? :-)

Den nye slange må vel være et produkt du har købt, som så har de her 14 dages fortrydelsesret og hvad der ellers hører til i købeloven.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. aug 2017, 19:46

Hehe ja jeg mente selvfølgelig usansynligt.

Jo men jeg tænker at det måske er et lidt andet scenarie når der drejer sig om en cykelslange, da man jo man være uheldig at ramme en sten eller noget glas, men måske ikke. Tager den forbi cykelmanden anyway og hører.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 7. aug 2017, 20:10

Mike-air skrev:Du mener usandsynligt, ikke? :-)

Den nye slange må vel være et produkt du har købt, som så har de her 14 dages fortrydelsesret og hvad der ellers hører til i købeloven.

14 dages fortrydelsesret gælder kun web og dørsalg. Hvis man køber direkte i en fysisk forretning - og de ellers ikke yder noget ud over det lovpligtige, så er der ikke mere at komme efter.

Det er vel indlysende, at en cykelhandler ikke kan garantere, at man ikke kører ud fra forretningen og punkterer igen med det samme, fordi man påkører et søm eller skarp småsten.
I øvrigt er der flere punkteringer efter regnvejr, der netop får småsten og andet skidt til at ligge med den skarpe side opad.

Vi fik på et tidspunkt skiftet foruden i bilen pga. stenslag. På vejen hjem kom der et nyt. Surt show ...
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. aug 2017, 20:59

Hvem siger at der ikke kan være en fejl på den slange han har fået af cykelsmeden? Lad os nu ikke udelukke alt for meget alt for tidligt ;-)
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 7. aug 2017, 22:26

Mike-air skrev:Hvem siger at der ikke kan være en fejl på den slange han har fået af cykelsmeden? Lad os nu ikke udelukke alt for meget alt for tidligt ;-)

Det synes jeg nu heller ikke, jeg gør. :-D

Men det har sådan set ikke noget med fortrydelsesret at gøre.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. aug 2017, 14:46

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Hvem siger at der ikke kan være en fejl på den slange han har fået af cykelsmeden? Lad os nu ikke udelukke alt for meget alt for tidligt ;-)

Det synes jeg nu heller ikke, jeg gør. :-D

Men det har sådan set ikke noget med fortrydelsesret at gøre.

Overhovedet ikke, nej.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. aug 2017, 18:30

IMG_0269.PNG
IMG_0269.PNG (2.34 MiB) Vist 202 gange

Er det olie, jord eller noget helt 3.?
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 21. aug 2017, 22:32

Mike-air skrev:Er det olie, jord eller noget helt 3.?

Jamen nu har de jo lige fundet en kvindekrop uden hoved, krop og ben i vandkanten på Amager, så medmindre der har været hajer i gang, så er spørgsmålet måske ikke helt irrelevant :shock:
Men man kan sige, at det måske ville være lidt mærkeligt, ikke at skaffe sig af med dragten, hvis der var så tydelige spor efter en forbrydelse på den :-?
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. aug 2017, 23:09

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:Er det olie, jord eller noget helt 3.?

Jamen nu har de jo lige fundet en kvindekrop uden hoved, krop og ben i vandkanten på Amager, så medmindre der har været hajer i gang, så er spørgsmålet måske ikke helt irrelevant :shock:
Men man kan sige, at det måske ville være lidt mærkeligt, ikke at skaffe sig af med dragten, hvis der var så tydelige spor efter en forbrydelse på den :-?

Der er virkeligt meget der er mærkeligt i den sag...

Er det bare mig, eller ser det ikke lidt rødt ud? Det ville kunne være med til at forklare hvordan politiet kunne sigte ham for mord allerede samme dag inden de vidste hvad der var sket med kvinden.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 21. aug 2017, 23:35

Mike-air skrev:Der er virkeligt meget der er mærkeligt i den sag...

Jeg synes der tegner sig mere og mere et billede af, at hvad der end måtte være sket, så har det ikke været noget der var planlagt skulle ske.
Mike-air skrev:Er det bare mig, eller ser det ikke lidt rødt ud? Det ville kunne være med til at forklare hvordan politiet kunne sigte ham for mord allerede samme dag inden de vidste hvad der var sket med kvinden.

I mine øjne kunne det godt evt. virke som noget rødt ja - men svært at vurdere ordenligt.
Umiddelbart ville det forekomme mig usandsynligt, at han skulle medbringe så åbenlyse beviser på en forbrydelse - husk på, at han lige havde sænket sin elskede undervandsbåd, hvilket tyder på, at han har været meget bevidst om nødvendigheden af at slette spor.
På den anden side, så virker hele forløbet ret hovsa-agtigt og kaotisk fra Peter Madsens side - jeg tænker, om han mon overhovedet har været helt ved sine fulde fem... så hvem ved, om han i en tilstand af panik / forvirring / manglende søvn eller hvad ved jeg, simpelthen kan have glemt/overset en stor blodplet på kedeldragten...? Ikke ved jeg :?
Prøv at tænk på, hvis han har været i gang med at partere lig hele natten, derefter haft travlt til langt op af formiddagen med at gøre ubåd ren, vaske hænder, arme, hoved, negle og det hele, skaffe alt vaskevand fra borde, har haft tusinder af tanker flyvende gennem hovedet om hvad der skulle ske de næste par timer og de næste mange år, og måske manglet lidt ilt til hjernen også dernede på havets bund - om han så ikke godt midt i al stressen kunne have glemt blodet på buksebenet...? Who knows...
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2017, 11:32

Mike-air skrev:Der er virkeligt meget der er mærkeligt i den sag...

Er det bare mig, eller ser det ikke lidt rødt ud? Det ville kunne være med til at forklare hvordan politiet kunne sigte ham for mord allerede samme dag inden de vidste hvad der var sket med kvinden.

Det har netop undrer mig meget hvorfor politiet med det samme sigtede ham for drab/uagtsom manddrab. Blod på hans tøj er en ret god forklarring.

Jeg fornemmer også en del svagt rødlige plamager på hans kedeldragt på dette foto:
Billede

Men det kunne jo være olie.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2017, 14:06

Der er vidst noget hydraulikolie der er rødt/lyserødt. Men jeg hælder desværre mere til teorien om blod.

f*ck, hvor er det nederen at mennesker kan finde på at gøre den slags mod hinanden. Stakkels dame.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2017, 14:22

Men nu ved vi jo ikke om torsoen, som er fundet er hendes. Kan jo godt være at det var et uheld, som han har sagt, men hans troværdighed er dog ikke lige i top pt.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2017, 16:38

AvS skrev:Men nu ved vi jo ikke om torsoen, som er fundet er hendes. Kan jo godt være at det var et uheld, som han har sagt, men hans troværdighed er dog ikke lige i top pt.

Ud fra bayes rule, så tror jeg der er meget lille chance for at det ikke er hendes krop (se evt. Min signatur)..

Det er simpelthen for usandsynligt at et kvindelig i den tilstand dukker op med den timing, samtidigt med at der mangler evidens for mod-argumentet.

Fuuuuck, altså. Hvad fanden er der dog galt med ham.

Tilbage til "After Party"