Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg af Joachip »

AvS skrev:Synes de er ualmindeligt generiske og positive og den øverste minder mere om en salgsannonce, med f.eks. denne sætning omkring designet: "passer ind i ethvert hvidt køkken." WTF hvem skriver sådan noget?
Jamen altså, det er da kendt at den eneste farve som matcher alt, er sort.

Så den må de der køleskabspushere æde i sig igen. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:... som en køleboks til lig.
I mit er der ikke blåt lys. Det ville da være sejt. :-D

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det tyder på billig LED pære

Det får mad til at se mærkeligt ud.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Billede

Det har de sgu ikke hos Whiteaway. :dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Ikke helt et spørgsmål men skal lige høre om folk deler min skepsis ift. anmeldelser af dette køle/fryseskab som jeg lige har købt:

http://www.skousen.dk/hvidevarer/koele- ... ds-5162-w/

Synes de er ualmindeligt generiske og positive og den øverste minder mere om en salgsannonce, med f.eks. denne sætning omkring designet: "passer ind i ethvert hvidt køkken." WTF hvem skriver sådan noget? Samtlige anmeldelser kan smækkes på et hvilket som helst hvidt køleskab. Og den næstnederste: "Har købt 3 produkter indenfor det sidste halve år". Hvad har det med dette køleskab at gøre?
Det er et lortekøleskab. Det larmer som ind i helvede (hvilket et det største problem), man kan kun omrokere hylderne hvis man kan åbne døren mere end 90 grader, hvilket man så ikke kan når det er placeret tæt på en væg, som hos mig. Det er heller ikke særligt god byggekvalitet og så er der dumme detaljer, som at lampen er ret svag og lyser meget blåligt så alt derinde ser ualmindeligt uappetitligt ud, som en køleboks til lig.

Skulle nok have været i brokketråden. :-D
Haha! Fik mig sku et godt grin der :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Er der mon en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at finde sådan et kabel? Det ser ud til at amazon ikke gider shippe til min adresse. Der dukker 4 forskellige muligheder op som årsag, men de præciserer ikke hvad grunden er :-P
Skærmbillede 2016-10-10 kl. 09.06.50.png


Kan sku ikke finde sådan et hos elektronik-lavpris i DK...
Senest rettet af Mike-air man 10. okt 2016 09:10, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Er der mon en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at finde sådan et kabel? Det ser ud til at amazon ikke gider shippe til min adresse. Der dukker 4 forskellige muligheder op som årsag, men de præciserer ikke hvad grunden er :-P



Kan sku ikke finde sådan et hos elektronik-lavpris i DK...
Kunne det være sådan et her:
https://www.proshop.dk/Stroemkabel-inte ... +pin+8+pin
https://www.proshop.dk/Stroemkabel-inte ... +pin+8+pin

Du burde kunne afhente hos Proshop i Aarhus, eller få det sendt. Plejer at komme fra dag til dag.

EDIT:
Arh skod, den Startech er ikke han i begge ender... Ellers ring til Proshop og nævn varenummer på den ene af dem jeg lister, og spørg om de har lignende kabler med han i begge ender, nu der er hun-stik på 6 pin enden af den startech.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tror det desværre ikke, da det er et såkaldt "mini 6-pin" til 8-pin i normal størrelse... Det er fordi det skal i min mac pro, som kun har 2 mini 6-pin på logic boardet... Det er fordi jeg lige har købt det hersens nye grafikkort som jeg gerne ville have gang i.... hehe

Det er sådan en bandit her:
Skærmbillede 2016-10-10 kl. 09.11.16.png

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvad betyder trigger warning? Ser det overalt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er en besked, der skal advare om at indholdet (af et indlæg/billede/klip) kan genkalde en traumatisk oplevelse eller lign.

Ofte bruges det sarkastisk, altså over for personer, der nemt bliver fornærmede. Hvis du ser det "overalt" er det nok den sarkastiske udgave.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nogen som ved hvad sådan en hedder på dansk, og hvor man kan købe den? Skal være i en butik i Kbh eller omegn:

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvad bruges den til?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nogle ting er skruet sammen med en slags rør dims, som har to små hak overfor hinanden man skal have fat i for at skrue, ud/og i. I mit tilfælde er det et kameraobjektiv jeg skal åbne:
Billede

Som det fremgår hedder det en wrench-spanner på engelsk men aner ik hvad det danske navn er, så den er svær at søge på.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kender den kun som en "lens spanner wrench".

Hvad med at høre Photografica, Foto C, Goecker ol?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Anede ikke at det var et værktøj specifikt til kameraer. Det bliver nok svært at finde i dk så. Jo jeg kunne jo spørge dem - måske de har nogle fifs til alternative værktøjer ellers. Måske jeg kan bruge en skydelære i stedet. Hmm bum bum.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Måske jeg kan bruge en skydelære i stedet.
Udover at det lyder som mishandling af skydelæreren, så ja, det var da en mulighed.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvor langt sidder hullerne fra hinanden?

Måske man kan anvende sådan en her, hvis de ikke sidder for langt fra hinanden.

http://www.1z.dk/LÅSERINGSTANG-UDV-175M ... 937&11=995

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg troede faktisk først at det var sådan en låseringstang jeg skulle bruge, og købte en billig én, men den kan ikke åbne langt nok op desværre. Det er vel knap 4cm mellem hullerne.
Christoffer I. N. skrev:Udover at det lyder som mishandling af skydelæreren, så ja, det var da en mulighed.
Ja det er nok ret skidt for skydelæreren, men tænkte at købe en billig en og bruge den. Jeg hader dog ikke at have det rigtige værktøj. :smash:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Er der nogle af jer med forstand på billeder og 3D... Der kan fortælle mig hvor bøvlet det er at arrangere en serie af billeder i forlængelse af hinanden i et 3D-rum?
Skærmbillede 2017-02-04 kl. 23.02.03.png
Hvis nu alle de grønne plader indeni rummet er røntgenbilleder.. Er der så et program eller en metode man kan bruge som gør det forholdsvist nemt at prøve dette af i praksis?

Mit mål vil i første omgang blot være at inspicere resultaterne visuelt. Jeg forestiller mig at gøre hvert billede ~50% gennemsigtigt for visuelt at få en eller anden 'feel' af hvad der ligger imellem billederne?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Mener med brug af 3D engine eller regulær 3D rendering af billede? Jeg forstår ikke hvad du vi "se" ved opsætningen

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Mike-air skrev:Er der nogle af jer med forstand på billeder og 3D... Der kan fortælle mig hvor bøvlet det er at arrangere en serie af billeder i forlængelse af hinanden i et 3D-rum?
Du kan nemt sætte 3 billeder op, efter hinanden, i et 3D program. Spørgsmålet er, hvad du vil med det.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

lakris skrev:Mener med brug af 3D engine eller regulær 3D rendering af billede? Jeg forstår ikke hvad du vi "se" ved opsætningen
Godt spørgsmål, det ved jeg faktisk ikke - evt. hvis der er en free editor hvor man kan opstille sådan en 3dimensionel klods, hvor der så er et sæt af de her billeder med en given afstand imellem dem? Lyder det som noget der vil tage en evighed?
evalight skrev:
Mike-air skrev:Er der nogle af jer med forstand på billeder og 3D... Der kan fortælle mig hvor bøvlet det er at arrangere en serie af billeder i forlængelse af hinanden i et 3D-rum?
Du kan nemt sætte 3 billeder op, efter hinanden, i et 3D program. Spørgsmålet er, hvad du vil med det.
Det er for at få en idé om forskellen på en lunge hhv. med og uden cancer-knuder. Jeg har et datasæt med en masse scanningsbilleder, hvor opgaven så går ud på at finde mønsteret der adskiller raske fra hhv. syge og påbegyndende syge lunger.

Jeg er meget visuelt anlagt, så jeg tror det ville hjælpe lidt at kunne "se" forskellen på dem :)

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Okay, tænker du som en lyskasse, hvor billeder belyses?
Tænker du billeder ovenpå hinanden, som skaber et progressionsbillede?
I det gratis 3D program Blender kan du skabe det med få trin. Ellers kan du opnå en lag på lag effekt i et billederedigeringsprogram. I Adobe Photoshop kan den endda lave en slags 3D opstilling.
Så spørgsmålet er, hvad det endelige resultat skal være. Muligheder er der nok af :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

evalight skrev:Okay, tænker du som en lyskasse, hvor billeder belyses?
Tænker du billeder ovenpå hinanden, som skaber et progressionsbillede?
I det gratis 3D program Blender kan du skabe det med få trin. Ellers kan du opnå en lag på lag effekt i et billederedigeringsprogram. I Adobe Photoshop kan den endda lave en slags 3D opstilling.
Så spørgsmålet er, hvad det endelige resultat skal være. Muligheder er der nok af :)
Mit problem er egentlig, at jeg for hver patient har en række af billeder, som viser et tværsnit af forskellige regioner af lungerne, nogenlunde på samme måde som illustreret på min flotte tegning.
Skærmbillede 2017-02-05 kl. 11.03.06.png
Her ville jeg så prøve at sætte dem op på den måde som de er taget, så jeg visuelt kan inspicere helhedsbilledet, og måske få idéer til ting der kan gøres for at få de raske til at stå mere ud fra de syge eller omvendt.

Jeg kom lige i tanke om at jeg har en lillebror der laver "maps" til computerspil ind imellem, han ville måske være det perfekte match til at hjælpe mig med at sætte det op i noget som Blender :-)

Men tak for hjælpen!

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvorfor gøre det kompliceret med et 3D program, når du bare vil lægge billeder ovenpå hinanden? Hvis du vil være i stand til at "gå" gennem billederne skal der jo en game engine til, som et fps spil. Eller du skal rendere en film du kan spole i.

Nyt svar