Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg Skrevet: 18. dec 2017, 13:35

AvS skrev:Hvorfor smager parfume så dårligt?

Måske fordi vores smagsløg er meget mere fintfølende end vores lugtesans, og den koncentration af aroma der skal til for at få noget til at dufte kraftigt er alt for koncentreret til at vi kan håndtere det når vores smagsløg udsættes direkte for det? Det er bare et gæt, men det giver mening for mig.

Men, ligesom Hald, så er jeg også nysgerrig efter at vide hvordan du har erfaret den slags?
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 18. dec 2017, 13:44

# detvarikkeenflaskegin :-D
Intet clip-plugin på min masterbus. Tak!
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 18. dec 2017, 19:34

david mondrup skrev:
AvS skrev:Hvorfor smager parfume så dårligt?

Måske fordi vores smagsløg er meget mere fintfølende end vores lugtesans, og den koncentration af aroma der skal til for at få noget til at dufte kraftigt er alt for koncentreret til at vi kan håndtere det når vores smagsløg udsættes direkte for det? Det er bare et gæt, men det giver mening for mig.

Men, ligesom Hald, så er jeg også nysgerrig efter at vide hvordan du har erfaret den slags?

Efter den tese vil et skvæt parfume fortyndet i vand smage skønt. Tror jeg ikke på. Jeg tror mere det er nogle bestemte stoffer, men jeg ved det ikke. Måske noget man også bruger i sæber. Har vi ingen kemikere her på forummet? Men det må jo komme an på en prøve, det med at fortynde det.

Jeg kan da ikke være den eneste som er kommet til at fyre parfume i munden ved en fejl...? :)
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 18. dec 2017, 21:50

AvS skrev:Jeg kan da ikke være den eneste som er kommet til at fyre parfume i munden ved en fejl...? :)

Jo. Det tror jeg faktisk muligvis du er.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 30. dec 2017, 19:55

david mondrup skrev:
AvS skrev:Jeg kan da ikke være den eneste som er kommet til at fyre parfume i munden ved en fejl...? :)

Jo. Det tror jeg faktisk muligvis du er.

I dag lå jeg og møssede med pige -- jeg nappe-kysser hende omkring skulder -- og kommer også ind i armhulen: et nappekys senere måtte jeg op og hen til rækværket at spytte -- deodorant smager HELT VILDT DÅRLIGT.
Frygtelig giftig smag, kunstigt og rengøringsmiddel-agtigt.

Tog noget vodka på et stk køkkenrulle, vaskede mine læber med det -- hjalp ikke.
Forsøgte en smule fin håndsæbe og masser af skyllevand -- hjalp ikke.
Børstede tænder -- hjalp ikke.

Mine læber smagte stadig af den ultraklamme smag.
G4/ 466MHz * * til musik produktion: OS 9.2.2 /LAP 4.81 * * til alt andet: win7 på en HP laptop

Tilbage til "After Party"