Del dine drømme med Lydmaskinen

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Re: Del dine drømme med Lydmaskinen

Indlæg af Mr. Soundman »

I nat drømte jeg, at jeg gik rundt på bunden af et havnebassin. Hele havnebassinet var blevet tømt fuldstændig for vand, så alle skibene i havnen stod på bunden.

Det undrede mig, at man sådan uden videre kunne tømme et havnebassin for vand, uden at nyt vand løb til fra det omkringliggende hav, så jeg formodede, at der måtte være lavet noget afspærrings-arrangement til det omkringliggende hav. Jeg tænkte, at det var da godt nok en utrolig bedrift – tænk at man havde bygget en stor havn, som efter behov kunne spærres af for det omkringliggende hav og tømmes helt for vand!

Jeg fik et klart indtryk af, at hele havnebassinet oprindelig måtte have været tørlagt da det blev bygget. Havnebassinets bund virkede nemlig ikke naturlig - (altså ujævn) - med derimod hård, jævn og plan – det var således tydeligt, at den var menneskeskabt. Der var for øvrigt ingen tegn på nogen som helst form for liv dernede - ingen tang, ingen fisk – der var ingen naturlige efterladenskaber bortset fra at der var en smule mudret henover den hårde plane bund.

Årsagen til at vandet nu var blevet tømt fra havnen var, at der skulle laves noget teknisk reparationsarbejde på bunden. Jeg tænke, at det måtte da godt nok blive en meget dyr reparation!

Jeg hev mit lille digitalkamera frem og gik rundt på bunden og fotograferede, for det var jo ikke lige et syn man ser hver dag.

Jeg kom hen til den ene ende af havnen, hvor nogle arbejdsfolk var i gang med at arbejde på den tekniske fejl på bunden, som skulle udbedres. I nærheden var der en dør. De åbnede døren, så jeg kunne få lov at kigge ind i rummet bagved døren. Det lignede ikke en vandtæt dør, så jeg tænkte, at dette rum jo måtte være fyldt med havvand til daglig. Dette bekræftede en af arbejderne.

Inde i rummet var der bl.a. 2 pumper. Jeg ved ikke til hvad. Måske til når havnebassinet en sjælden gang skal tømmes…? Jeg tænkte wow – de kan tåle at stå under havvand i flere år og stadig fungere fint…!

På væggene i rummet hang der noget forskelligt værktøj, og så hang der desuden flere små guitarer, der stod et par keyboards og der var også et trommesæt. Rummet og alle tingene så ret pæne ud og bar slet ikke præg af at have stået konstant under havvand i mange år. Jeg tænkte, at det var da ret mærkeligt, at alt dette grej havde holdt sig så godt under havvand. Jeg tog et par fotos ind ad døren til rummet, og fortsatte så min foto-færden på havbunden… så ringede mit vækkeur.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:På væggene i rummet hang der noget forskelligt værktøj, og så hang der desuden flere små guitarer, der stod et par keyboards og der var også et trommesæt. Rummet og alle tingene så ret pæne ud og bar slet ikke præg af at have stået konstant under havvand i mange år. Jeg tænkte, at det var da ret mærkeligt, at alt dette grej havde holdt sig så godt under havvand. Jeg tog et par fotos ind ad døren til rummet, og fortsatte så min foto-færden på havbunden… så ringede mit vækkeur.
Historien blir rigtig god når du så et par dage senere opdager at de der fotos rent faktisk befinder sig i dit kamera :shock:
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Historien blir rigtig god når du så et par dage senere opdager at de der fotos rent faktisk befinder sig i dit kamera :shock:
For et par måneder siden havde jeg en lucid drøm - dvs. en drøm, hvor jeg i løbet af drømmen blev klar over, at jeg befandt mig i en drøm. Så gik jeg hen til en dame og sagde, at det her er jo bare en drøm, men skal vi ikke lige udveksle tlf.numre, for så kan vi jo prøve at kontakte hinanden i virkeligheden, når vi hver især er vågnet igen. Hun kiggede lidt underligt på mig, men det endte vidst med, at jeg fik hendes nummer... :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:For et par måneder siden havde jeg en lucid drøm - dvs. en drøm, hvor jeg i løbet af drømmen blev klar over, at jeg befandt mig i en drøm. Så gik jeg hen til en dame og sagde, at det her er jo bare en drøm, men skal vi ikke lige udveksle tlf.numre, for så kan vi jo prøve at kontakte hinanden i virkeligheden, når vi hver især er vågnet igen. Hun kiggede lidt underligt på mig, men det endte vidst med, at jeg fik hendes nummer... :lol:
Smart scoretricks :-) ,.. nu er jeg lykkeligt gift, og ikke ude med snøren, men ellers havde jeg da helt sikkert forsøgt at ringe senere :-)

Har tidligere også gået ind og ud af drømme, idag er det sjældent, vågner jeg kortvarigt er jeg i en form for mellem-tilstand, denne
mellem-tilstand kan vare adskillige minutter, og jeg har som oftest muligheden for at vågne, fortsætte drømmen, eller gå ud af drømmen
men sove videre.

Er der tale om f.eks. stærk tørst, udefra kommende larm, eller behovet for et toilet-besøg,.. så vil dissse ting typisk også have optrådt
allerede i drømmen på det tidspunkt hvor jeg får en vågen bevidsthed om det

Har i et enkelt tilfælde oplevet at blive intimideret i en drøm, ufrivilligt blive besøgt, af en spooky hvidklædt person, som var alt andet end
velkommen, sad bare og gloede, med nogle luftige hvide væsener flyvende omkring i rummet samtidig, har nok været 8-12 år gammel, han
så meget speciel ud, men helt bestemt en jeg aldrig havde set før, ca 15-20 år senere så jeg personen på et foto, den Indiske guru Sai Baba,
en klam fætter, hele vejen igennem, jeg husker også drømmen som om jeg bad ham forsvinde,..

Omvendt har der været et enkelt tilfælde senere hvor et posetivt væsen fyldte mig med en eller anden form for varm energi, på et tidspunkt
hvor jeg var på skideren, ikke en type drøm eller tilstand der kan forklares, der var ingen budskaber, lyde, eller visuelle indtryk at tage med
sig videre, "kun" energien,.. (men husker meget svagt at der var en form for komunikation uden ord, samt at der blev grinet i den forbindelse)

Så har der været drømme hvor jeg blev flyttet i tid og/eller geografisk placering, en overgang prøvede jeg at komme til bunds i hvad det var
jeg oplevede, for noget af det gav mening, men jeg må indrømme jeg har lagt det bag mig, om ikke andet så fordi det ikke lod sig afkode, og
iøvrigt ikke hjalp mig i min dagligdag, eller forståelsen af de ting der stod på ønskelisten for at forstå :-)
/Dub

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Ikke en drøm -men jeg har en 40 cm høj ler skulptur som jeg flytter rundt på i søvne.
Det var min morfars :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

raoul skrev:Ikke en drøm -men jeg har en 40 cm høj ler skulptur som jeg flytter rundt på i søvne.
Men er det så det eneste du flytter rundt på i søvne?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Mr. Soundman skrev:
raoul skrev:Ikke en drøm -men jeg har en 40 cm høj ler skulptur som jeg flytter rundt på i søvne.
Men er det så det eneste du flytter rundt på i søvne?
Ja det er det. Besynderligt nok :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Søvngængeri er godt nok også noget spooky noget, blev vist engang beskyldt for det, men fandt aldrig ud af om der bare blev taget pis på mig :-)
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvordan hulen skulle man også vide om det passer uden at sætte et overvågningskamera op.
Jeg fandt da først for nylig ud af at jeg snorker af helvede til. :)

Fed tråd iøvrigt. Det er underholdende læsning for en person som normalt ikke drømmer.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min kone drømmer om at få børn... altså som mareridt, så vågner hun op og ånder lettet op, den stakkel. :shock:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gang i den her ,... hvis bare denne kat kunne genfortælle :-)

/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Så har der været drømme hvor jeg blev flyttet i tid og/eller geografisk placering, en overgang prøvede jeg at komme til bunds i hvad det var jeg oplevede, for noget af det gav mening, men jeg må indrømme jeg har lagt det bag mig, om ikke andet så fordi det ikke lod sig afkode, og i øvrigt ikke hjalp mig i min dagligdag, eller forståelsen af de ting der stod på ønskelisten for at forstå :-)
For ikke så længe siden havde jeg også en drøm, hvor jeg på en underlig måde fik et møde og noget interaktion med en anden tid end min egen nuværende. Jeg husker desværre ikke hvilken vej jeg havde bevæget mig, men der var tale om en eller anden vej geografisk/rumligt... måske hen ad nogle gader, eller hvad ved jeg, hvorved jeg kom til en anden tid. (I princippet må det have svaret nogenlunde til, hvad nogle eksperter mener teoretisk skulle være muligt, hvis man via et sort hul bevæger sig igennem en såkaldt "ormestreng", som forbinder forskellige dele af rumtiden. Altså at man ved fysisk at flytte sig kommer til et andet sted i tiden).

Nå men det der så skete var, at jeg kom til en vinduesrække, og igennem vinduerne ser jeg så en gruppe mennesker der er samlet, og som befandt sig ca. 35-40 år tilbage i tiden - dvs. omkring tiden hvor jeg blev født plus/minus et par år. Hvis jeg husker rigtigt, så mener jeg det var en eller anden offentlig minde-højtidelighed i forbindelse med en eller anden kendt persons død... Nå, men der i flokken får jeg så øje på min mor, hvor hun er på ca. samme alder, som jeg er nu, og hun befinder sig altså i omkring den tid, hvor jeg bliver født. Jeg vinker igennem vinduet, det lykkes at få hendes opmærksomhed og jeg får vinket hende hen til mig i vinduet. Der hilser jeg på min mor, og jeg forklarer, at jeg er hendes voksne søn fra langt ude i fremtiden. Det var en ret speciel oplevelse!

Noget af det, som gør drømmen interessant at analysere og fortolke på er, at det var et delvis møde med en anden tid, men alligevel ikke 100%. Det var en slags møde med en anden tid, men ikke en situation hvor jeg kom helt ind i den tid jeg mødte. Vi var jo rent fysisk adskilt af en vinduesrække hvorigennem jeg betragtede den anden tid - og så alligevel foregik der en kortvarig overfladisk interaktion... Så det var noget delvis skue ind i fortiden, delvis interaktion, og så samtidig noget adskillelse. Lidt ligesom en hund i snor, der meget kort får lov lige at stikke ud til siden af fortovet for at snuse til noget, for så straks efter at blive hevet ind på fortovet igen. Dermed en besynderlig tilstand, som man nok kan tolke rigtig meget på. Det ville jo f.eks. have været en væsentlig anden situation, hvis jeg havde passeret vinduerne og opholdt mig der imellem de andre og haft en længerevarende 100% interaktion.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

I nat drømte jeg, at man centralt beliggende i Odense havde et stort underjordisk/undersøisk militær-anlæg beregnet til undersøisk krigsførelse med ubåde i tilfælde af en atomkrig. Anlægget var bygget under nogle gamle bygninger, så adgangen dertil gik igennem de gamle bygningers kældre – (sikkert smart nok tænkt med hensyn til kamuflage).

Anlægget var åbent for besøgende, og eftersom det var bygget under meget gamle bygninger, så var et besøg på anlægget også en slags museumsbesøg i forhold til husene som det var bygget under.

En af de besøgende var selvfølgelig mig. Det var forståeligt nok ikke alle rum man måtte gå ind i pga. militærhemmeligheder, og man måtte ikke gå rundt der uden konstant følge af en ansat. Fotografere måtte man heller ikke.

I nogle af rummene dernede så jeg mange mennesker sidde og arbejde.

En af ubådene, som jeg så dernede, var ikke mere end et par meter lang. Der kunne umuligt være plads til mere end 1 eller 2 personer i sådan en.

Da jeg skulle derfra opdagede jeg, at jeg havde de forkerte støvler på. Jeg var kommet til stedet i mine gummistøvler, men på et tidspunkt under rundvisningen havde jeg skiftet fodtøj til nogle gamle støvler fra 1.800-tallet, som man brugte inde i disse gamle bygninger. Det irriterede mig, at jeg havde glemt at få skiftet tilbage til mine egne støvler igen, så jeg ville tilbage og bytte fodtøj, inden jeg tog derfra. Men jeg kunne åbenbart ikke huske præcis hvor mine egne støvler var blevet stillet, så det blev til en langvarig søgen… Jeg kom hurtigt væk fra princippet om ikke at åbne hvilke som helst døre i anlægget samt det med altid at færdes i følge med en ansat. Dette førte mig lidt rundt omkring dernede og ind forskellige steder, som ikke var for uvedkommende… jeg kom bl.a. igennem en bar fuld med unge mennesker… jeg tænkte ”nå er det sådan de særligt udvalgte mennesker skal tilbringe et par år under jorden i tilfælde af en atom-vinter…”

På et tidspunkt tænkte jeg, at de måske snart kunne mistænke mig for at være russisk spion, sådan som jeg blev ved med at rende rundt dernede og se søgende ud.

Efterhånden fik jeg et godt øje for en af de ansatte unge kvinder på stedet, så efterhånden gik jagten både på mine gummistøvler og på hende… Det endte med, at jeg også fik hende involveret i min søgen efter støvlerne…

Jeg nåede desværre aldrig at få hverken støvlerne eller kvinden, før jeg vågnede fra min søvn.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så - nu skete det igen. Jeg drømte, at jeg sad og spillede klaver, men man kunne ikke se forskel på sorte og hvide tangenter. For øvrigt var klaveret meget stort - nogle meter bredt og nogle meter dybt - et flygel af en slags. Hver tangent var næsten lige så bred som en hånd. Og så var det svært at se forskel på tangenter og ikke-tangenter, for tangenter og resten af klaveret udgjorde nærmest bare en stor ensartet flade. Klaveret var mit eget og havde været det igennem flere år. Lyden i klaveret var god, men ak det var da lidt en udfordring at spille ordentligt på det.

Det er som sagt ikke første gang jeg drømmer, at jeg sidder og spiller klaver og ikke kan se tangenterne ordentligt. Jeg ved ikke hvorfor, jeg lige skal have den en gang imellem :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg havde den mest syrede drøm for nogle dage siden, for at forstå hvorfor den er syret må jeg hellere nævne at både konen og mig er introverte personer, der har det bedst alene, og kan blive direkte utilpas hvis der er mere end 4-5 mennesker til stede, vi er lykkelige for vores gamle træhus langt ude i den svenske skov :-)

Nu drømte jeg så at vi var i Sverige, og havde fået nys om at der var en fest hvor vi IKKE var blevet inviteret med :shock: skummende af raseri over at være blevet fobigået kørte vi fra hus til hus og ruskede i skrækslagne folk, i en form for komando-raid, for at finde den skyldige :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

:lol:
Det er sådan noget, som jeg synes er lidt spøjs med drømme... at man nogle gange viser sig fra sider, som normalt ville ligge én ret fjernt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men så skete det, som jeg har ventet på til denne tråd... Jeg vågnede op med en frisk erindring af noget musik fra en drøm. Så hen til klaveret og finde melodien og akkorderne... og så wupti – tryllerylle...:

https://soundcloud.com/mr-deepman/compo ... 2017-06-09

Det som jeg huskede mest efter at være vågnet var klaver og noget vokal-melodi. Melodien, som jeg drømte den, har jeg ladet indgå i klaverspillet (første halvdel af nummeret). Hvad der ellers er lagt på her af guitar mm. er bare, hvad jeg efterfølgende har fundet på for at skabe noget helhed over nummeret.

Ja og forresten – i drømmen der var det Jørgen Olsen der sang. Men det har jeg selvfølgelig ikke kunnet genskabe efterfølgende. Desuden husker jeg overhovedet ikke teksten – kun at det var noget med ”Vi vil ha’ ...” og så husker jeg ikke mere af det :lol:

Mht. det at få musikinspiration direkte fra drømmeverdenen, så vil jeg sige, at jeg i hvert fald ikke i det her tilfælde betragter det som nogen stor ”åbenbaring fra den anden side” med banebrydende stof. Nummeret er da okay, men det er nok ikke et af dem jeg vil gå videre med og gøre mere ud af. Jeg vil tro den får lov at dele plads i Cubase-arkivet med de 90 ud af 100 andre ideer jeg har fået fra tid til anden, som jeg ikke gidder at arbejde videre med :)

Altså man kan sige, at hvis man er til præcis denne musik-stil, så er det sikkert et godt nummer, men for mit personlige vedkommende der rammer den bare lidt ved siden af, hvad jeg er motiveret til at arbejde med.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...Nu kunne det så være rigtig skægt, hvis nogen kunne henvise til et nummer, der engang er blevet udgivet, hvor melodi og akkorder kører tilsvarende... :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

I nat drømte jeg, at jeg stod og tissede på gulvet inde på en cafe... midt i det hele - tæt på andre gæsters borde… jeg havde godt nok en spand foran mig, men det meste ramte ved siden af. Til sidst var gulvtæppet helt pløret til.

Nogle ansatte spurgte, hvad jeg selv syntes om det, jeg havde gjort. Jeg sagde, at jeg ikke syntes, det var særlig smart gjort, og jeg foreslog, at de håndterede sagen ligesom hvis en passager kaster op i en taxa – dvs. lade mig betale dem ekstra. Snart kom et par unge ansatte og begyndte at tørre op med klude. Jeg følte mig ikke særlig godt tilpas ved situationen.

Da det værste var tørret op, forlod jeg stedet og tænkte, at jeg hellere måtte lade være med at vise mig derinde igen de næste par år.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Moralen er vel at vi altid er ansvarlige for det vi selv gør, uanset hvad, der er altså ingen undskyldning, heller ikke druk, kold potte, eller anden selvynk. Ergo: at brække sig i en hyrevogn, i sin fuldskab, er at sidestille med at pisse midt i en restaurant med fuldt overlæg. Gir mening.

Men en lidt trist drøm sgu da :-)

(forhåbentligt ikke noget uforløst)
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: (forhåbentligt ikke noget uforløst)
Jeg kan oplyse, at efter drømmen vågnede jeg og skulle op og tisse :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev: (forhåbentligt ikke noget uforløst)
Jeg kan oplyse, at efter drømmen vågnede jeg og skulle op og tisse :lol:
En klassiker :-) :-)

Jeg er heldigvis ikke vågnet "for sent" endu,.. 7-9-13
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har drømt, at jeg går og leder og leder efter et toilet, fordi jeg skal tisse. Eller også at jeg har fundet et toilet og tisser, men bliver ved med at skulle tisse... Det hænger altid sammen med, at jeg rent faktisk skal tisse. :lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2971
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

I nat drømte jeg, at to store tigere lagde sig til at sove sammen med min far og mor i deres dobbeltseng. Det var nogle tigere, der var kommet direkte ude fra den vilde natur. Jeg tænkte lad os håbe de kattedyr bliver ved med at opføre sig så fredeligt… håber i det hele taget far og mor har styr på, hvad der foregår… :shock:

Nyt svar