DBA Wall Of Shame

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: DBA Wall Of Shame

Indlæg af Christoffer I. N. »

mikkels skrev:He he. Det er da meget sødt. Desuden er det et casio...

Billede
:-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ikke fra DBA men samme boldgade:
Screen Shot 2016-10-06 at 15.48.14.png
Screen Shot 2016-10-06 at 15.48.14.png (213.74 KiB) Vist 2828 gange
De skriver dog ikke om det er jordbær, appelsin eller hvad. :)

http://www.gear4music.dk/da/Keyboards-a ... 0wod0mwBLg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL, marmelade? :-D Google translate har ikke eksisteret forgæves.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Går den så går den

Billede
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
lassegrubbe
Medlem
Indlæg: 390
Sted: Danmark

Indlæg af lassegrubbe »

Udstoppet ræv:
Billede
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2016-10-17 kl. 18.05.42.png
Skærmbillede 2016-10-17 kl. 18.05.42.png (434.14 KiB) Vist 2493 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Haha - wtf?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

"Udstoppede dyr, ræv, efter mange... "

For pokker, det der pirrer min nysgerrighed. Hvad har det stakkels kræ været udsat for, siden den ser sådan ud? Stod der mon "Efter mange lag tæsk"? Eller skulle der måske stå "Efter mange forgæves forsøg på at udstoppe den, sælger jeg nu dette pragteksempler"?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

f8c725d51550974786f61d02b921dae9.jpg
:-D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

:dollargrin: Klasse!

En af mine venner har spillet et par koncerter hvor et af hans instrumenter var et bonsai-træ. Det kan være jeg skal foreslå ham en theremingrævling til samlingen...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Joachip skrev:"Udstoppede dyr, ræv, efter mange... "

For pokker, det der pirrer min nysgerrighed. Hvad har det stakkels kræ været udsat for, siden den ser sådan ud? Stod der mon "Efter mange lag tæsk"? Eller skulle der måske stå "Efter mange forgæves forsøg på at udstoppe den, sælger jeg nu dette pragteksempler"?
:lol: :lol: :lol:

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Mand har en enkelt monitor til salg og en ølkasse. "Super til dig der vil bygge dit et mono studie med forbindelse til udstyr og samtidig gerne vil have en god kasse hvor din kanin kan bo!!!"

Billede

er det en herinde der er på tasterne igen??

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Haha, den er sgu sjov,.. helt sikkert en her inde fra :-)
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Folks opfattelse af hvad en god pris er, undrer mig ofte. En Moog Sub Phatty på dba til en fast pris på 5000,- "cool synth til en god pris." 5000,- kr er næsten 80% af ny prisen. :|

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Ja, men omvendt underbyder folk altid helt vildt, så man er næsten nødt til at sætte prisen højere, end hvad man reelt vil have.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg har droppet DBA - både med køb og salg. Det er en kombination af den efterhånden fremherskende dårlige stil fra både købere, sælgere og dæksparkere - samt DBA selv.

Mind mig gerne om det, hvis jeg nogen sinde finder på, at skulle bruge det igen.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

AvS skrev:Folks opfattelse af hvad en god pris er, undrer mig ofte. En Moog Sub Phatty på dba til en fast pris på 5000,- "cool synth til en god pris." 5000,- kr er næsten 80% af ny prisen. :|
Der er en dude på DBA der konsekvent sætter sin brugte basforstærker til salg for 200 kr mere end nyprisen, og har gjort det nu i ca 1 år, og da jeg på et tidspunkt venligt gjorde ham opmærksom på det, svarede han tilbage at jeg "sgu da bare kunne skride ned i den lortebutik og købe den der i stedet" -det gjorde jeg så :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Set på dba:
Sælger min Kawai K4 fordi jeg bruger den
Jeg er forvirret nu.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Bruger den for meget, måske? Eller til noget helt forkert?
Nobody noes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahahaha :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

25k for en brugt SSL comp.
http://www.dba.dk/ssl-g-series-master-b ... 029469512/

Friskt... :-D

Jeg solgte i øvrigt min - fuldstændig magen til ovenstående og i 100% perfekt stand - for under halvdelen.

Men med de skambydere, der findes på DBA, så er det vel kun en realistisk startpris, hvis man kører dén stil.

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

He he - jeg mener faktisk også at have set den til salg herinde. Ja 25.000 kr. er nok lige i overkanten.
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Her er et etisk spørgsmål til debatten:

Lad os sige, at den Yamaha til 500 kr. som den ældre dame solgte, virkelig havde vist sig, at være en CS-80. Kvinden anede ikke, hvad den var værd. Hun havde bare fundet "stueorgelet" i kælderen efter sin afdøde mand, og set på dba at sådanne stueorgler tit gik for en slik. Og hun havde ingen, der lige viste noget om sådan noget, til at hjælpe sig. Og den gode ven, der havde spillet banjo altid mente også det var et stueorgel, og havde selv set et på et loppemarked for 450 kr i weekend - "den var også så'en en Yamaha"

Ville du så løbe med CS80'eren for kr. 500,- (måske prutte hende ned til 350, og tage klaverbænken med, så den ikke stod og fyldte) og tænke "yes!!!". Eller ville du fortælle den gamle dame, hvad det rent faktisk var, hun havde mellem hænderne? Og så måske give hende en mere fair pris?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Godt spørgsmål. På den ene side kan jeg sagtens se din pointe. På den anden side, så er jeg da helt sikkert sådan en der altid lige holder et vågent øje med instrumenter og elektronik på loppemarkeder for at se om der tilfældigvis skulle være en polymoog eller en juno 106 til salg for en slik. Der er jo lidt "vinde i lotto" over det. Jeg tror ikke jeg ville have pruttet hende ned fra de 500, men jeg ville have sikret mig at hun var glad for handlen, og så ville jeg også selv være glad.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

david mondrup skrev:Godt spørgsmål. På den ene side kan jeg sagtens se din pointe. På den anden side, så er jeg da helt sikkert sådan en der altid lige holder et vågent øje med instrumenter og elektronik på loppemarkeder for at se om der tilfældigvis skulle være en polymoog eller en juno 106 til salg for en slik. Der er jo lidt "vinde i lotto" over det. Jeg tror ikke jeg ville have pruttet hende ned fra de 500, men jeg ville have sikret mig at hun var glad for handlen, og så ville jeg også selv være glad.
Jeg drømmer også selv om at gøre et godt fund på et loppemarked en dag - en gammel Neumann mikrofon måske? :dollargrin: - Men jeg tror næsten, at de dage er ved at være ovre, da det er blevet så nemt lige at tjekke på nettet. Så er vi ude i noget med gamle damer, der ikke aner, hvad de har :D

Personligt ville jeg ikke kunne gøre det. Jeg ville simpelthen have for dårlig samvittighed bagefter. - Hvis klaverbænken fulgte med er det selvfølgelig en anden sag ;)

Nu skrev jeg "du" - men indlægget var ikke specielt møntet på dig David. Det var lige så meget tænkt, som at det kunne være sjovt at høre, hvad andre brugere tænkte herinde :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det var virkeligt et rammende og overraskende realistisk eksempel, for jeg har selv en Korg MS-20 stående her, som en kollega i et tidligere firma købte af en jysk landmand for sjovt nok netop 500 kr. Han kaldte den gudhjælpemig også for et "orgel". :-D

Jeg købte den mange år senere af ham for 5500 kr. hvilket endda var en ganske fin pris for en fungerende MS-20 på det tidspunkt. Men naturligvis var det en lidt stenet fornemmelse, når jeg vidste at han kun havde givet 500 for den.

Men ku' jeg selv finde på at gøre det? Hmm... jeg er på vippen. Hvis det virkeligt var en dims jeg hungrede helt vildt efter, ville jeg nok godt kunne finde på det.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar