DBA Wall Of Shame

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: DBA Wall Of Shame

Indlæg af david mondrup »

Tja - nu meldte jeg jo rent ud at jeg ville tage den med hjem hvis det viste sig rent faktisk at være et røverkøb, så det er fair nok at jeg også står på mål for det. Jeg er dog næppe den eneste der har det sådan.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er ikke religiøs eller overtroisk - men jeg tror på karma. Så jeg ville fortælle den gamle dame det.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

SustainerPlayer skrev:Jeg er ikke religiøs eller overtroisk - men jeg tror på karma. Så jeg ville fortælle den gamle dame det.
8-) :) Go´ stil!

Og så lige et par fra skuffen :

"Owl til salg"

"Et parti læpomade"

(GAS er en farlig lidelse! Den kan føre én på mange afveje!) :wink:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Joachip skrev:Det var virkeligt et rammende og overraskende realistisk eksempel, for jeg har selv en Korg MS-20 stående her, som en kollega i et tidligere firma købte af en jysk landmand for sjovt nok netop 500 kr. Han kaldte den gudhjælpemig også for et "orgel". :-D

Jeg købte den mange år senere af ham for 5500 kr. hvilket endda var en ganske fin pris for en fungerende MS-20 på det tidspunkt. Men naturligvis var det en lidt stenet fornemmelse, når jeg vidste at han kun havde givet 500 for den.

Men ku' jeg selv finde på at gøre det? Hmm... jeg er på vippen. Hvis det virkeligt var en dims jeg hungrede helt vildt efter, ville jeg nok godt kunne finde på det.
Hvorfor ikke - det er da almindelig handel. En ting koster det, nogen vil betale for den!

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

gs-dk skrev:
Hvorfor ikke - det er da almindelig handel. En ting koster det, nogen vil betale for den![/quote]

Tja, det er jo en evig diskussion, som man nok aldrig rigtig bliver enig om.

Jeg købte for nogle år siden et sæt congas til en fjerdedel af nyprisen. De var som nye. Jeg havde dem stående i et par år og endte med at sælge dem igen for lidt mere. Den nye ejer var helt mistroisk over, at jeg solgte dem så billigt, men jeg forklarede ham, at jeg selv havde fået dem billigt, så jeg kunne ligeså godt sælge dem billigt videre. Jeg tjente jo faktisk lidt på det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Doc Noiz skrev:Her er et etisk spørgsmål til debatten:

Lad os sige, at den Yamaha til 500 kr. som den ældre dame solgte, virkelig havde vist sig, at være en CS-80. Kvinden anede ikke, hvad den var værd. Hun havde bare fundet "stueorgelet" i kælderen efter sin afdøde mand, og set på dba at sådanne stueorgler tit gik for en slik. Og hun havde ingen, der lige viste noget om sådan noget, til at hjælpe sig. Og den gode ven, der havde spillet banjo altid mente også det var et stueorgel, og havde selv set et på et loppemarked for 450 kr i weekend - "den var også så'en en Yamaha"

Ville du så løbe med CS80'eren for kr. 500,- (måske prutte hende ned til 350, og tage klaverbænken med, så den ikke stod og fyldte) og tænke "yes!!!". Eller ville du fortælle den gamle dame, hvad det rent faktisk var, hun havde mellem hænderne? Og så måske give hende en mere fair pris?
Hvis der var en meget stor forskel i prisen, så havde jeg fortalt hende hvad det var, vurderet standen og tilbudt en realistisk pris i den lave ende.

Situationen taget i betragtning er det mest sandsynligt, at hun blot ville sælge den til den højere pris og være glad, og jeg ville være glad for at have fået pågældende synth til en lidt lavere pris end jeg ellers skulle have givet andetsteds.

At købe den til en grov underpris pga. uvidendehed ville føles forkert og berøve mig glæden ved handlen, i lige dette tilfælde.

Der findes i øvrigt en film der bruger halvdelen af tiden på dette emne: http://www.imdb.com/title/tt0878835/

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Yes..... :shock:
IMG_0441.JPG
IMG_0441.JPG (88.34 KiB) Vist 3646 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror godt, de kan lide våde effekter på sangen ...
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så kan man da tage en kold afskyldning hvis teksten er blevet for lummer :-)
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev:Så kan man da tage en kold afskyldning hvis teksten er blevet for lummer :-)
Troede du skulle til at sige noget med kor-piger.... :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:
DUBTEMPLE skrev:Så kan man da tage en kold afskyldning hvis teksten er blevet for lummer :-)
Troede du skulle til at sige noget med kor-piger.... :)
:)

Billede
/Dub

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Krisen kradser vist i nord
IMG_6380.PNG
IMG_6380.PNG (196.97 KiB) Vist 3540 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahahaha

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Nu er der da kommet en dansker til 1860 så måske var det en fin idé....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg forstår den ikke...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mikkels skrev:Jeg forstår den ikke...
Det er lidt sjovt at sælge et fodbold-tørklæde for 25 kroner på DBA. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Er det for dyrt? Jeg forstår den heller ikke.....

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Har altid ønsket mig en mixer med billeder af letpåklædte damer.... :-D Især fedt han skriver det 3 gange....
IMG_0443.JPG
IMG_0443.JPG (295.69 KiB) Vist 3380 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Unik chance for at erhverve sig 2 fine og sjældne kvalitetsinstrumenter! :wink:

Du spiller jazz og vil have det bedste! Her er chancen for at erhverve sig et håndlavet unikt instrument designet og signeret af selve mesteren Tal Farlow :

https://www.guloggratis.dk/fritid/musik ... low-guitar


Du mangler også en mere almindelig kvalitetsguitar til at tage frem og prale med!
Et smukt og kærligt lavet instrument fra det sagnomspunde firma Starsound! Det fantastiske håndværk og den himmelske lyd gør at denne guitar vil tage spotlightet overalt hvor du kommer frem! :

https://www.guloggratis.dk/fritid/musik ... ternguitar


(Skrev til hende (?) i går og fortalte at prisen på 2600 var lidt urealistisk da den nok ikke havde kostet mere end 4-500 fra ny! Nu er den så sat behørigt ned! ;-). )

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:Har altid ønsket mig en mixer med billeder af letpåklædte damer.... :-D Især fedt han skriver det 3 gange....
Endu sjovere at han skriver den er kendt for sin "sprøde eq", det er faktisk dens eq den er berygtet for, den er ikke sprød, men "harsh", især i yderstillingerne hvor den nærmest hvæser, på den ufede måde vel at mærke :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og så skal en MX8000 koste max 500-1000 kr, eller foræres væk, 3000 er helt godnat, selv store hæderkronede pulte ryger for ned til 2000-10000 kr idag.
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev:Og så skal en MX8000 koste max 500-1000 kr, eller foræres væk, 3000 er helt godnat, selv store hæderkronede pulte ryger for ned til 2000-10000 kr idag.
jojo, men det er jo en euroman med crispy EQ's :lol: :puke:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
DUBTEMPLE skrev:Og så skal en MX8000 koste max 500-1000 kr, eller foræres væk, 3000 er helt godnat, selv store hæderkronede pulte ryger for ned til 2000-10000 kr idag.
jojo, men det er jo en euroman med crispy EQ's :lol: :puke:
Hehe, fyren er totalt hustler,... overvejede et kort øjeblik om det var humor,... tror det ikke,... der er virkeligt nogle vildt underholdene annoncer til tider :-)

Husker også en grådkvalt annonce hvor sælger så minde-ligt bad til at nogen ville hjælpe ham af med hans kinesiske lorte-mc hurtigst muligt :-)
/Dub

Nyt svar