DBA Wall Of Shame

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Re: DBA Wall Of Shame

Indlæg af mikkels »

KlausH skrev:Ham her kan vist godt tåle at blive udstillet med navn: [LINK SLETTET AF MOD]

Åbenlyst fake, han håber vel at sælge til et eller anden sagesløst familie medlem der har fået en ønskeseddel stukket i hånden.

Til sammenligning ser den ægte vare sådan her ud:

Billede
Jeg forstår ikke, hvad der er galt med annoncen. At den er trådløs, eller hvad?

Medlemsavatar
mj
Medlem
Indlæg: 678
Sted: København

Indlæg af mj »

Er det ikke fordi "Detachable 3 m / 10 ft lightweight braided fiber cable with Micro-USB connector" ? og ikke trådløs.

Hvad er der med den annonce?
Bring out the gimp

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg er ikke ekspert på området, men på de billeder i annoncen ser det ret suspekt ud. Især det der mønster i højre side ligner et klistermærke sat ret skødesløst på. Ligner bestemt ikke det fra originalen.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Skal indrømme, at anchoring ikke virker på mig... hvis nogen sætter prisen højere end de forventer, og den pris ikke harmonerer med hvad jeg ved tingen er værd, så byder jeg ikke ind på den... jeg gider ikke prutte for meget om prisen, da det ikke er nogen auktion... folk må bare finde ud af hvad tingene er værd, og sætte prisen derefter... det gør jeg også selv... det meste nye grej sælger jeg gerne til mellem 66-75% af nyprisen... det virker, og er som regel realistisk... kun i meget specifikke tilfælde kan prisen hæves, hvor tingen er meget eftertragtet... det er min erfaring.

Det er i hvert fald MANGE år siden, jeg har budt under den pris folk spørger efter... men det er nok også fordi jeg ved hvad det jeg vil købe er værd brugt...

Underbydning er uundgåeligt... men jeg skriver altid at prisen er FAST, og ikke til diskussion... gør jeg ikke, er det fordi jeg er usikker på om jeg har sat for højt og er villig til at forhandle lidt... dog underbyder nogle alligevel... der skriver jeg bare et pænt svar tilbage.... jeg oplever andre respondere på underbydning med negativitet og fjendtlighed, og det fatter jeg ikke, for et underbud betyder ikke at køberen ikke er villig til at købe alligevel, men hvis man sviner personen arrogant til, så kan man godt vinke farvel til et salg... jeg prøvede det så sent som for en uge siden med min VP-9000... den var sat til 1.500,- hvilket var ret lavt... han bød 1.000... selv om der stod fast pris... jeg takkede bare pænt nej, og forklarede hvordan jeg selv havde givet 2.400,- og udbygget den med max RAM siden... næste svar fra ham var "jamen så må jeg jo betale de 1.500,-" ;) ... med andre ord... lad være med at hidse jer sådan op over underbydning... svar dem pænt, selv om i sider og laver "palm to the face" over buddet... bare et tip.

Mange af dem VED godt hvad det er værd, og er sikkert også villige til at betale prisen, men i ved... går den, så går den... :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

KlausH skrev:Til sammenligning ser den ægte vare sådan her ud:

Billede
Nej, den ægte vare ser sådan her ud:

Billede

Dit billede er bare en computer genereret preview af hvordan den nogenlunde skulle se ud, inden virkeligheden ramte Razer

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

....måske skulle man slette linket og lade være med at hænge folk ud, hvis man ikke er 100% sikker :?:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak. Jeg har editeret i de indlæg hvor linket var.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Intet billede, ingen modelbetegnelse, Yamaha stavet helt i skoven.... Men tænk hvis det var en CS-80 der stod og samlede støv...:)
image.jpeg
image.jpeg (81.75 KiB) Vist 1983 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er jo bare en person uden forstand på keyboards og med dårlige skriveevner. Jeg har skrevet til hende og spurgt til hvad det er for et keyboard. Hvis det vitterlig er en CS80 (eller for den sags skyld bare en CS50 eller CS10) skal I nok få det at vide. Efter jeg har købt den ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

bredal187 skrev:....måske skulle man slette linket og lade være med at hænge folk ud, hvis man ikke er 100% sikker :?:
Du har afgjort ret i at den virkelige vare ser knap så crisp ud som 3D renderen. Men jeg er 100% sikker, så du seriøst billedet? Der er afgjort tale om billigt kineser knock-off. Det imprægnerede logo er skiftet ud med et udueligt klistermærke osv. osv. I øvrigt er det værd at nævne at de to annoncer for samme vare som sælger havde(og som jeg linkede til) Allerede er pillet ned og en ny endnu billigere er dukket op.

Og så må jeg erkende at alle de betænkeligheder jeg i første omgang havde ved at starte denne her tråd desværre er blevet underbygget. Når Bredal har fået lov at svare tror jeg egentlig bare jeg synes du skal lukke den Christoffer.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er helt enig - og det var jeg fra starten. Det er ikke en sympatisk Lydmaskine tråd.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KlausH skrev:Og så må jeg erkende at alle de betænkeligheder jeg i første omgang havde ved at starte denne her tråd desværre er blevet underbygget. Når Bredal har fået lov at svare tror jeg egentlig bare jeg synes du skal lukke den Christoffer.
Ideen i tråden er fin nok, behovet er til stede, og der jo allerede har været en del gode indlæg, samt lign. emner afledt andre steder

Jeg ser absolut intet problem, heller ikke i at quote hvem annoncøren er, vedkomende har selv valgt at stå frem i et offentligt medie

Jeg tror det er sundt med tråden her, og der har i DEN grad været "kaldt" på sådan en tråd,..

Når der sidder en enkelt, (eller måske et par stykker), med betænkeligheder, er jeg langt fra sikker på det skyldes skyldes nogen form
for "højere etik" eller "god tone", tværtimod, snare deres egen modvilje mod evt. SELV at blive "set efter i sømmene", på et tidspunkt,
eller person-fnidder, eller noget helt tredie,...... uanset hvad: den slags skal ikke have lov at styre fri tale på et velfungerende forum.

Derfor, KlausH, herfra, en ubetinget TAK for at have søsat denne tråd, du har bidraget posetivt, langt mere end så mange andre :-)

Jeg beder Holger samt moderatorer om at lade tråden stå !!!
/Dub

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Tja, jeg synes sådan set tråden er fin nok, så længe man ikke offentliggør personlige oplysninger og opfordrer til heksejagt. Alle kan begå fejl, og ting eskalerer nogle gange hurtigt på internettet.

Men dba er sgu blevet noget mærkeligt noget. Jeg skulle for nyligt købe et lpk25 minikeyboard. Jeg måtte fire sælgere igennem, før det lykkedes.

Første person, jeg skrev til, svarede først tilbage en uge efter. Så svarede jeg tilbage, og der gik endnu en uge, før jeg fik svar. Så skrev sælgerens kæreste til mig, at keyboardet var hans og ikke til salg. Så skrev sælger til mig med dato for afhentning. Så skrev kæresten igen. Jeg bakkede ud.

Næste annonce, jeg skrev på, var i Odense. Vi blev enige om en pris inkl. levering. Jeg overførte penge. Der gik en uge, og så overførte sælger uopfordret pengene tilbage igen, fordi han ikke kunne nosse sig sammen til at sende det.

Tredje annonce. Jeg spørger om en pris. Han skriver, at det er for lidt, da porto koster 80 kr. Jeg svarer, at det kun koster 40-50 kr med dba's system. Han svarer aldrig. Annoncen slettes.

Fjerde annonce. Jeg spørger om en pris. Han accepterer. Vi aftaler afhentningstidspunkt. Jeg køber varen og får kvittering og det hele. Alt er godt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Som en af dem der synes, tråden er en dårlig idé, vil jeg meget gerne have mig frabedt insinuationer om at have "fordækte" salgstråde. Det er en uforskammet indstilling, som er grebet ud af luften. Du er velkommen til at efterprøve det og evt. tage kontakt til diverse købere.
Jeg kan stadig ikke se noget behov og efter at have gennemset tråden, kan jeg ikke se, at der kommet noget som helst konstruktivt ud af den. Selvfølgelig kan jeg bare lade være med at læse med og det vil jeg så gøre fremover.
Jeg har tidligere ytret ønske om, at man kunne "skjule" indlæg, man ikke synes er interessante - så måske kunne det være en del af næste opdatering.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Kan tråden så ikke handle om reelle oplevelser som interesseret køber

Nederen person der vil sælge sin kærestes keyboard, det er faktisk en god historie
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det ville give meget mere mening.....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mikkels skrev:Men dba er sgu blevet noget mærkeligt noget.
Også i den grad !!!
Graceville skrev:Kan tråden så ikke handle om reelle oplevelser som interesseret køber

Nederen person der vil sælge sin kærestes keyboard, det er faktisk en god historie
Præcis, og rigtig god historie, samt advarsel, lige netop herinde !!!

Og fedt at mikkels valgte at offentliggøre korrespondancen også :thumbup:

De øvrige eksemple i posten er også gode, og værd at nævne,..

Så er der alle hæler-varene, ting som dem Cyberfarm fik stjålet for et par dage siden
ender ikke sjældent i DBA, fint at de har postet hans brugte navn, telefon-nummer,
samt en fantom-tegning af ham også, har lige vedhæftet et klip, for dem der ikke
følger dem på deres side, go grund til at være på vagt over for dette i DBA ikke bare
netop nu, i dette tilfælde, men altid,..

Har selv prøvet søforklaringerne om det manglende serie-nummer et par gange :wink:
Vedhæftede filer
Cyber.JPG
Cyber.JPG (94.54 KiB) Vist 1893 gange
/Dub

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Min oprindelige tanke med den her tråd var at vi sammen kunne grine af tåbelige DBA annoncer. Intet andet. Ikke at den skulle fungere som en forpost for retfærdighed, vagt i gevær, personlige oplevelser osv. Eller opildnede til heksejagt og anden lyssky aktivitet.

Nogen gange kan jeg ikke lade vær at føle at folk herinde lidt er ved at snuble over hinanden af bar iver for at havde den "rigtige" holding, hvad det så end indbefatter. Formenligt er det bare clashet mellem forskellige slags mennesker, små-borgerlige hobby producere, Nord Vest hash rødder og hvad ved jeg. Lidt mindre provinsielt byråd og lidt mere rock og rul måske? Nåh nok om det. "Gør" med tråden hvad i vil :) Hvis den tjener et eller andet formål er det jo fint :) :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Altså jeg er ikke firstfag mht at have den rigtige holdning, så jeg må melde hus forbi

Det er en småborgerlig aktivitet at pege ad folk som har en adfærd alle kan se er idiotisk. Jeg synes ikke det er underholdende, jeg får nærmest blot ondt i maven over hvor sørgeligt det er når jeg ser en mandolin til salg som ikke er en mandolin men en mandolinbanjo til 1500 der har set bedre dage, hvis den overhovedet har været et godt instrument nogensinde. 1) det er den ikke værd 2) du ved ikke helt hvad det er du sælger, så hvordan har du prissat tingesten. Måske kan jeg se lidt på, hvor vedkommende kommer fra, måske er det Boris, måske bliver jeg yderligere bekræftet i mine bange anelser omkring egnsprægede individer i det mørke Jylland, også når jeg ser vedkommende har en udbrændt campingvogn til salg. Det kunne jeg da godt, men jeg finder det ikke underholdende, så jeg kunne osse lade være.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

david mondrup skrev:Det er jo bare en person uden forstand på keyboards og med dårlige skriveevner. Jeg har skrevet til hende og spurgt til hvad det er for et keyboard. Hvis det vitterlig er en CS80 (eller for den sags skyld bare en CS50 eller CS10) skal I nok få det at vide. Efter jeg har købt den ;-)
Tror det er en joke, da telefonnummeret ikke matcher oplysningerne i annoncen :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:
david mondrup skrev:Det er jo bare en person uden forstand på keyboards og med dårlige skriveevner. Jeg har skrevet til hende og spurgt til hvad det er for et keyboard. Hvis det vitterlig er en CS80 (eller for den sags skyld bare en CS50 eller CS10) skal I nok få det at vide. Efter jeg har købt den ;-)
Tror det er en joke, da telefonnummeret ikke matcher oplysningerne i annoncen :-D
Jeg har nu været i kontakt med sælger. Det er angiveligt en dame på 76, og det drejer sig om et Yamaha Toyhouse keyboard.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Nå, hendes nummer står oplistet under en mands navn på dgs.... Men øv....intet CS(indsæt tal)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:Nå, hendes nummer står oplistet under en mands navn på dgs.... Men øv....intet CS(indsæt tal)
Ja, jeg tænkte det samme. Det kan være hendes søn der har foråret hende en mobil ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

He he. Det er da meget sødt. Desuden er det et casio...

Billede

Nyt svar