DBA Wall Of Shame

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: DBA Wall Of Shame

Indlæg af SustainerPlayer »

Jo - men anchoring - som jo er ganske almindeligt brugt i de fleste brugthandelssituationer - fordrer stadig en hvis realistisk forholdende til salgsobjektets sandsynlige værdi.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

1. Tossernes skyld, ikke sælger. Jeg prøvede i lang tid at sætte lave, realistiske salgspriser på dba uden held - tosserne skambyder uanset hvor lavt du sætter den.

2. Måske. Måske ikke. Se punkt 1.

3. Jeg tror desværre at du hører til fåtallet der ikke skambyder, så.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg vil da godt lige sige, at jeg køber og sælger en del brugt - ikke kun musikgrej - og jeg synes stadig, at det for det meste kører fint.

Som jeg tidligere vist har nævnt, så virker det bare til, at DBA har tabt brugermasse til f.eks Facebookgrupper ... men at alle tosserne stadig er der :-D. Så en del handler er begyndt at gå gennem konens Facebook-profil, da jeg selv ikke rigtigt magter, at skulle være på det medie ellers.

Men tossebudene kommer jo helt sikkert uanset, hvor højt man sætter prisen, så det hjælper ikke på det IMO - ikke andet end det får en selv til at fremstå som en.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Som eksempel lavede jeg denne test.

Jeg har en kun 1 år gammel router i original indpakning med manual til en nypris af 2.394 DKK. Den sætter jeg til salg til 999 kr. hvilket både er lavt og realistisk.

Den ryger til 750 kr. efter lidt forhandling.

Jeg har endnu en router magen til, som jeg sætter til salg til 750 kr. denne gang. De ublu bud vælter ind med 300 kr. eller 400 kr. INKL. fragt. At den forrige gik til 750 kr. har ingen relevans for tosserne, som i udgangspunktet skambyder ca. 50% af den reklamerede pris uanset hvad.

Samme test lavede jeg med et stereoanlæg som jeg satte til salg i flere omgange - og ganske rigtigt - højere pris giver højere bud. Det er således ikke bare et spørgsmål om den intrinsikale værdi, men også om den opfattede værdi.

Af samme årsag har jeg flere gange haft held med løbende at sætte prisen OP på noget jeg har til salg på dba.dk i stedet for ned når det ikke blev solgt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tosser er bare tosser ... "200,- så henter jeg med det samme/i aften/etc".

Har faktisk prøvet med nogle ting, der bare skulle væk, at acceptere nogle tossebud. Men så stoppede kommunikationen og de dukkede aldrig op. Så tror at det er en sygdom/trend/kedsomhed bare sidde at fyre ligegyldige bud af på alt muligt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev: Af samme årsag har jeg flere gange haft held med løbende at sætte prisen OP på noget jeg har til salg på dba.dk i stedet for ned når det ikke blev solgt.
Hæ - hvis jeg følger annoncer, hvor det sker, så står jeg også af. :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du er ikke i min målgruppe åbenbart, haha :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg kan godt lidt princippet om at sætte prisen op, måske bare 25 eller 50 kr om ugen, hver søndag aften f.eks., og kundgøre det fra starten

Så er der ligesom også sendt et signal om at det ikke er et mellemøstligt gede-marked
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Tosser er bare tosser ... "200,- så henter jeg med det samme/i aften/etc".

Har faktisk prøvet med nogle ting, der bare skulle væk, at acceptere nogle tossebud. Men så stoppede kommunikationen og de dukkede aldrig op. Så tror at det er en sygdom/trend/kedsomhed bare sidde at fyre ligegyldige bud af på alt muligt.
Selvfølgelig er det tosser, og jeg "mister" gerne potentielle små-penge bare for at ungå evt at møde, ensige bruge tid på disse tosser,..

Generelt ryger flere og flere ting til under 1000 kr direkte ned i skralderummet fordi jeg simpelthen ikke orker at stifte bekendtskab med dem, eller lave aftaler der ikke bliver holdt, det er low-life, det er respektløshed,..

Noget tyder på at rigtig mange har det på same måde vedr. salg af deres "små-ting", for det bliver til stadighed sværre at FINDE ting man søger :(

Trist udvikling ,.. men fact man må forholde sig til ,..

Til gengæld finder jeg så andre gode sager når jeg er nede i skralderummet med mit eget ,.. en ASR-10 f.eks. :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Jeg køber dog selv brugte små-ting stadig, f.eks. er der lige blevet købt 2 slingshots til fotoudstyret til 2-300 kr, som fra ny koster 5-800 kr
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

DUBTEMPLE skrev:Så er der ligesom også sendt et signal om at det ikke er et mellemøstligt gede-marked
Meget apropos, tror jeg også der er en kulturforskel mellem folk her. Netop mellemøsten forbinder jeg med at man prutter om prisen. Til gengæld har jeg indtryk af, at japanere ville opfatte det som uhøfligt og uciviliseret at foreslå en anden pris end den der står skrevet.

Personligt er jeg absurd dårlig til alt hvad der lugter af handel, og har det klart nemmest med den rigide model helt uden forhandlinger fra hverken køber eller sælgers side. Så havde jeg sat noget til salgt for 3000 kr. ville jeg ikke sælge det for 2700 kr. til nogen. Jeg er lige så firkantet som en nordkoreansk matematiklærer.

PS: Jeg kommer af og til i en fotobutik midt i København hvis brugtpriser er så komplet tilfældige (både højere end nypris for visse nikon-optikker og nogen gange alt for lave), at de næsten fortjener en plads i den her tråd. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man skal jo prøve noget nyt en gang i mellem, så ved næste genindrykning, vil jeg da prøve at sætte priserne op.

Mvh
En kommende tosse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, u go girl! Jeg har bare sat prisen op med 25 kr. - 100 kr. Det ser ud til at virke.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hmm? Uanset om det er på pris til 800,- eller 8000,-?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

More or less, ja. 25 kr. på den lille og 100 kr. på den store pris. Det er princippet der tæller, en straf for ikke at købe lortet mens det er billigt. Sådan et omvendt "hvor længe tør du vente"-tilbud.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg handle meget brugt, og hvis man ikke spørger, får man ikke rabat. Jeg handler også om nye ting hvis muligt i forbindelse med merkøb. Men der er nogle der ikke har fanget at værdien på en brugt genstand er relativ, for én person er den måske deres levebrød, for en anden endnu en dims til deres hobby, værdien må siges at være meget forskellig. Så hvis nogen blev snydt for 2 år siden og tror de kan få 60-70% af deres latterlige nypris, ja så bliver de slemt skuffet (på nær nogle få produkter som holder eller hæver deres værdi).

Jeg har solgt ting hvor køber ikke kendte til brugthandel, så de betalte prisen.. Jeg havde det næsten helt dårligt med det.. Dog er det også fair at skrive "Fast pris" eller "seriøse bud modtages" og jeg føler absolut også at det skal overholdes, så længe sælger er realistisk med prisen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Senest rettet af mikkels tirs 16. aug 2016 12:41, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvor ufedt at opleve ,.. endu engang har DBA vist sig som stedet hvor man man møder lavtstående væsner :roll:
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hæhæ - slår dog ikke 80'er historien om Porche-salget. :-D

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

mikkels skrev:
Og nu har hun så sendt mig en SMS og spurgt, om jeg kan hente i dag. Tosser...

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Historien fortsætter...


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*cked :-D :luny:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

nordlead.jpg
nordlead.jpg (129.01 KiB) Vist 1609 gange
Kan godt lide hans kommentar omkrig den højeste tangent som ikke virker: "Den bruger man alligevel aldrig". :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AvS skrev: Kan godt lide hans kommentar omkrig den højeste tangent som ikke virker: "Den bruger man alligevel aldrig". :dollargrin:
Det er et klasse salgsargument.. Nej der er ikke reservehjul med til bilen, det er utrolig sjældent ja det er nærmest aldrig sket at denne model punkterer..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Ham her kan vist godt tåle at blive udstillet med navn: [LINK SLETTET AF MOD]

Åbenlyst fake, han håber vel at sælge til et eller anden sagesløst familie medlem der har fået en ønskeseddel stukket i hånden.

Til sammenligning ser den ægte vare sådan her ud:

Billede

Nyt svar