Steder til drageflyvning- NY VIDEO: Der prøves kræfter på Rømø

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Steder til drageflyvning- NY VIDEO: Der prøves kræfter på Rømø

Indlæg af Jenkins »

Hey lydmaskinister :)

Ud over lyd , er en mine nylige hobbyer blevet drageflyvning. Pt flyver jeg sport/stunt kite, men overvejer på sigt også en powerkite.

Problematikken er at drage flyvning kræver plads, så tænkte om der var nogle her indefra der evt kender nogle gode spots? Gerne på Fyn, men hele landet er helt okay.

Flyver primært ved strandene på Nordfyn, da jeg bor tæt ved Flyvesandet. Men de fleste strande herhjemme er ikke rigtigt egnet grundet lyng og tang. Så kan man ikke komme ned på jorden og udføre tricks :/

Edit: Der er selvfølgelig gode spots ved Vesterhavet, som bestemt også skal besøges!

Så kender du nogle gode dragespots ,og har lyst at dele dem, så fyr endelig løs :-D
Senest rettet af Jenkins man 18. jul 2016 17:18, rettet i alt 6 gange.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker det måske kunne fungere på en lokal flyveplads, de har ofte store græsarealer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Ja selvfølgelig ! Det havde jeg ikke lige tænkt ! Dem ligger der nogle stykker af rundtomkring på Fyn.

Tak for tippet Hald !:)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Ved er hurtigt kig på kort, kan jeg se der ligger en lille, muligvis nedlagt, flyveplads i Bogense.

Den må jeg jeg lige ud og lure på :)

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg tænker det måske kunne fungere på en lokal flyveplads, de har ofte store græsarealer.
Svarer det ikke lidt til at køre med model biler på en motorvej? ... men der er god asfalt :-)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

MarkBass skrev:
Jeg tænker det måske kunne fungere på en lokal flyveplads, de har ofte store græsarealer.
Svarer det ikke lidt til at køre med model biler på en motorvej? ... men der er god asfalt :-)
Man flyver selvfølgelig ikke med drage på en aktiv flyveplads , ligesom man ikke køre modelbil på motorvejen.

Det giver vel næsten sig selv..... For de fleste :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

MarkBass skrev: Svarer det ikke lidt til at køre med model biler på en motorvej? ... men der er god asfalt :-)
Mange flyvepladser (ikke lufthavne) bruges kun engang imellem til lidt modelflyveri, droner, svæveflyvere osv. Så trafikken er ofte ikke så stor, men det kan være en god ide at spørge om lov da det ofte er klubbernes arealer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

En lille Update :

Kørte forbi den lokale flyveplads ved Bogense og fik en snak med ejeren. Og må komme og benytte pladsen så tosset jeg vil :)

Så igen tak til Hald for lige at komme med det tip :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Awesome!, det var så lidt :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Det kan garanteret godt filmes og vises her [WHITE SMILING FACE]

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det kan det helt sikkert !

Napper lige kameraet med på næste tur:)

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Der er også svæveflyveklubben ved Vøjstrup. Søde mennesker for 30 år siden da jeg fløj der :)
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

jakobole skrev:Der er også svæveflyveklubben ved Vøjstrup. Søde mennesker for 30 år siden da jeg fløj der :)

Det ser umiddelbart også fint ud på kort :)

Der må jeg også lige slå vejen ind forbi når jeg kommer på de kanter. Tak :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det sådan en her der flyves med pt

Billede

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så fik jeg optaget to korte videoer fra en lille flyvetur :


Video med et Touch'n Go:



Video med takeoff:


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Da jeg var knægt var jeg på Rømø, og noget af det jeg kan huske, var hvor bred sandstranden var. Der er vistnok blevet kørt racerløb derude før i tiden, fik jeg at vide. Forestil dig en sandstrand med hårdpresset sand så langt øjet rækker i alle retninger. Stedet er gigantisk!

Men pas på tidevandet: Det kan godt finde på at løbe ind bagved én, så lad være med at parkere en bil derude, selvom det ser fristende ud.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Joachip skrev:Da jeg var knægt var jeg på Rømø, og noget af det jeg kan huske, var hvor bred sandstranden var. Der er vistnok blevet kørt racerløb derude før i tiden, fik jeg at vide. Forestil dig en sandstrand med hårdpresset sand så langt øjet rækker i alle retninger. Stedet er gigantisk!

Men pas på tidevandet: Det kan godt finde på at løbe ind bagved én, så lad være med at parkere en bil derude, selvom det ser fristende ud.

Har været på Rømø flere gange. Dog inden jeg selv er begyndt med drageflyvning. Og det er jo det ultimative sted :)

Synes drageflyvning er dejligt afslappende, og samtidigt udfordrende!

En video mere fra en aftentur. Måtte dog pille den ned, da jeg synes skyerne blev lidt mørke :!:

Øvelse i at trække en tip mod vandet:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cool. Det må absolut på min bucket list. :thumbup:

Så taler vi om det med vertikal-videoer en anden dag. :-D

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:Cool. Det må absolut på min bucket list. :thumbup:

Så taler vi om det med vertikal-videoer en anden dag. :-D
Kan anbefales !

Heh! Den må jeg lige tage med min bedre halvdel :lol:

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Har selv flyver med drager men det har altid været powerkites og buggy (tre-hjulet vogn man sidder i, styrer med fødderne) her var Rømø og Nordjylland de bedste steder. Har nu kun en drage tilbage.
Jeg har så fornyelig købt et mountain board (skateboard med fodstropper og store gummihjul) så nu skal jeg ud igen men jeg kan mærke at jeg ikke er så frygtløs som tidligere...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

docone skrev:Har selv flyver med drager men det har altid været powerkites og buggy (tre-hjulet vogn man sidder i, styrer med fødderne) her var Rømø og Nordjylland de bedste steder. Har nu kun en drage tilbage.
Jeg har så fornyelig købt et mountain board (skateboard med fodstropper og store gummihjul) så nu skal jeg ud igen men jeg kan mærke at jeg ikke er så frygtløs som tidligere...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har også selv kigget lidt på MB, men der er ikke rigtigt nogen egnede steder omkring hvor jeg bor.

Har derimod kastet tankerne lidt mod kite surfing, da jeg bor lige ud til kysten. Men nu må vi se :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så kom der en video i det rigtige format :-D

Musikken har jeg ikke selv stået for i denne omgang. Men tænker at lave nogle stykker og så lave koigrafi med dragen !


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så kom der en opdatering i drageparken.

Har fået mig en noget større trickdrage. En Lexon med et vingefang på 186cm. Denne er blevet modificeret med hjemmelavet vægt system, så den har nemmere ved spins og rolls, ved at flytte tyngdepunktet.

Billede

Efter jeg fik den, hvor der er væsentlige mere træk end i den sorte, besluttede jeg at jeg ville have noget som kan gøre en "airborne" og samtidigt kan bruges hvis jeg vil udvide med f.eks. et mountain board. Det blev en HQ Scout 2 5.0 med en skærm på 5kvm.

Billede

Billede

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så fik jeg prøvet min nye powerkite !

Kort: 5kvm skærm trækker ! Fik ikke prøvet med Trapez endnu, da jeg synes trækket var rigeligt til at starte ud med !

Hey i 4-6 m/s


Nyt svar