Iphone 5S kan ses på PC, men iPhonen er 'tom' (billedoverførsel)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Iphone 5S kan ses på PC, men iPhonen er 'tom' (billedoverførsel)

Indlæg af SAPPY »

Hej,
Jeg sidder med min datters Acer Aspire V5 Notebook, og vil overføre nogle billeder til et skole projekt, fra hendes iphone 5S. Hun kører Windows 8 og PC'en kan godt se iPhonen, men når man dobbeltklikker på iPhonen for at se indholdet så skrives der bare at mappen er tom?!

Når vi tilslutter iPhonen, spørges der om iPhonen må få adgang til fotos og video, og det svarer vi ja til.....på PC'en står der at Microsoft Office Document scanning ikke understøtter denne type enhed.

Giver det mening eller har Microsoft beskeden ikke noget at gøre med at jeg ikke kan dobbeltklikke på iPhonen (i stifinderen) og åbne for overførsel af billeder?

:)

vh
Flemming

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kunne tyde på at telefonen skal være låst op når man tilslutter kablet, hjælper det?
You have to make sure your phone and cable are unplugged. Now unlock your iphone and make sure it will stay on and not lock. Now plug the usb end of your cord into your computer. Now plug the other end into the iphone. It should see your pictures now. It is a security feature Apple put into the iphone. You cannot just connect the phone while it is locked and get pictures off of it. I guess Apple is too stupid to answer this question. It will copy all pictures and videos.

If after plugging in you do not get the import pictures feature go into your pictures tile and swipe up or bring up the import icon from the bottom with your mouse. Click it and it should show your apple iphone. Import. As long as the phone is unlocked BEFORE you plug it in, you should see your pictures.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det kan iTunes vel finde ud af ?

Hvis den bliver ved at hævde den er tom, så kan du rekonstruere SD kort med "Recuva".

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Måske fordi billederne ligger fysisk på hendes iCloud konto? Det er sikkert sat sådan på hendes Tlf. under indstillinger/iCloud.

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Sappy, I skal bruge iTunes til overførslen af billeder på pc'en. I kan evt. Sætte iTunes op til at gemme billeder automatisk hvergang hun tilslutter sin telefon.

Du kommer ikke til at se hendes iPhone som en standard USB enhed med visning af rod, mapper mv. uden at du jailbreaker først.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Sjamus skrev:Måske fordi billederne ligger fysisk på hendes iCloud konto? Det er sikkert sat sådan på hendes Tlf. under indstillinger/iCloud.
Nej, vi bruger ikke clouden...de ligger på phonen :)
SIDwave skrev:Det kan iTunes vel finde ud af ?

Hvis den bliver ved at hævde den er tom, så kan du rekonstruere SD kort med "Recuva".
Vil gøre det uden om iTunes :)
Hald skrev:Kunne tyde på at telefonen skal være låst op når man tilslutter kablet, hjælper det?
Det er ikke det, nej.....det var det første vi kiggede efter :-D
Caspar9500 skrev:Sappy, I skal bruge iTunes til overførslen af billeder på pc'en. I kan evt. Sætte iTunes op til at gemme billeder automatisk hvergang hun tilslutter sin telefon.

Du kommer ikke til at se hendes iPhone som en standard USB enhed med visning af rod, mapper mv. uden at du jailbreaker først.
Jeg er ikke så hård til det der, men vil helst gøre det uden brug af iTunes da hendes phone er connected til en af mine Macbooks som vi bruger til at backuppe familiens phones på....bliver det ikke noget rod hvis man connecter til iTunes på evt. en anden PC ?...synes jeg at jeg har læst/set et sted :?

Jeg har set flere videos på youtube hvor de bare lige sådan 'vupti' overfører billeder uden at bruge iTunes....men det har måske noget med jailbreake at gøre....aner ikke helt hvad jailbreake er (ja grin bare, har kun hørt det nævnt flere gange) !? :oops:

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Hey Sappy,

Hvis du vil overføre billederne direkte fra telefonen til en computer skal man benytte iTunes, som du også kan få til Windows.

Det er en del af de begrænsninger og restriktioner som Apple har i iOS, fx at du kun kan overføre data fra apps via iTunes, samt at du kun kan installere Apps fra Apple's Appstore.

På en mac kan Photos dog også adgang til din fotostream.

Et jailbreak bryder de begrænsninger og restriktioner og åbner op for at du selv kan installere hvad du vil og ændre andre indstillinger som ellers er låst pr default.

Helt generelt vil jeg ikke anbefale dig at tage backups ude i byen. De backups indeholder meget sensitivt data, fx alle dine sms'r, opkald, webhistorik, tilsluttede netværk mv. Og med mindre du har valgt ar kryptere backup'en med et password din ven ikke kender, kan din ven læse alle dine sms'er (også slettede), se slettede billeder fra fotostreamen og meget mere. Kort fortalt det er en skidt idé.

Tager man en krypteret backup gemmes også ens nøgler (passwords som er gemt), så det kræver altså at man sætter et godt password på backuppen (dvs. 32+ tegn, bogstaver tal, tegn som ikke er opført i nogen ordbøger). Og husk at gemme det password analogt (så du kan få afdgang til data igen).

Anyway, hvis du ikke vil bruge iTunes, så ved jeg ikke om billedesynkronisering med Dropbox kunne være en idé? Dvs. Når der tages et billede bliver det også lagt i dropbox

Nyt svar