Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af Joachip »

mik_c skrev:... og var skisme god lyd på inde i cinemax..
Tænk, det har jeg også lagt mærke til når jeg har været der. Deres lyd er faktisk ganske god... omend for høj sidst jeg var der.

Det var vist den (på det tidspunkt) nye Star Wars film, som jeg valgte at se i 3D, fordi jeg ikke synes jeg ku' gå og sige grimme ting om 3D fremvisninger uden at have været til en. Det har jeg så nu. Så nu kan jeg med ro i maven sige, at 3D er en unødvendig gimmick der ikke gør en film bedre.

- Det gør god lyd til gengæld!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev:Så nu kan jeg med ro i maven sige, at 3D er en unødvendig gimmick der ikke gør en film bedre.
Enig, jeg får en dårligere oplevelse ud af 3D film i biografen.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Billede
En film der skriger så meget "1992" at man får helt ondt i hovedet. Allerede her var Murphy en anelse "over the hill" og havde svært ved at få hits. Filmen tjente sig dog ind 3 gange, men Beverly Hills Cop tjente sig ind 21 - blot for at sætte tingene i relief.
Soundtracket er dog fedt, hvis man kan lide New Jack Swing/halvfemser-soul (Det er nok kun mig der kan det), og det er sjovt at se Hallé Berry i en tidlig rolle, før hun blev superstjerne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Første afsnit af nyeste Attenborough BBC serie, Dynasties, var rigtig godt.
https://www.imdb.com/title/tt9130692/?ref_=nv_sr_1

Næste afsnit næste torsdag klokken 22 på BBC Earth. I mellemtiden kan man fange en af de mange gange det bliver genudsendt, hvis man missede premieren.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lige et godt gensyn med filmen The Perks of Being a Wallflower.
Virkelig god ungdomsfilm.
8.0/10 på imdb med 411.000 stemmer.
https://www.imdb.com/title/tt1659337/?ref_=nv_sr_1

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:
tomcat skrev: Love & Other Drugs (2010)
Fik lige set den! Jeg synes den var god. Bedre end de 6.7 på imdb.
Enig .. den er bedre.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Pris de court (2017)

Nogengange laver fransk film altså noget fedt. (Også andre end Besson, l'Américan).
Jeg såe den lidt til og fra, men nåede heldigvis at fange hele slutningen –– den kunne jeg godt lide.

Ung, pæn enke med børn bliver viklet ind i noget grimmer noget. Og lyver for sin søn, der også på sin side er ude i noget snavs.
Alle spiller skidegodt, og optagelser, lyd, alting er fin-fint. Farlige skurke, som vi kender det fra fransk. En helt uskyldig lillebror, på hvis vegne jeg blev helt bange. En teenager med alderssmerte. En mor, der alligevel har rygrad, når hun bliver presset.

På IMDb får den 5/10 .. hvilket er helt ved siden af .. må være fordi, der kun er 126 mennesker, der har stemt. (folk, der ikke kan lide undertekster, og ikke forstår sproget?)
Det er altså noget bæ, at de fjerner DR3 og alle de bedste radiokanaler –– hvem fanden skal ellers få mig til at se franske film ?


https://www.imdb.com/title/tt5313922/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Billede

Billede

Roger Corman (naturligvis) har produceret begge disse Fra henholdsvis 1982 og 1987. Ingen af disse to giver meget mening og effekter og "skuespillere" er latterlige at best. Men der er boobs :lol:
Jeg så BEGGE på én aften! Heldigvis varer de kun 75 minutter hver :lol: - 2'eren er afgjort den værste og det ses tydeligt at den kun kostede $20.000 at lave. Den har en Elvis-lignende morder og vil ind i mellem også være en musical! :lol:
Amazon Prime er en guldgrube for exploitation/sleaze/b-films-fans som mig :-D :thumbup:

(der er også en 3'er)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige set Maps To The Stars på DR3. Havde set den sidste halve time før, men husker ikke at have set hele filmen.
Om f*cked up fiktive Hollywood personligheder. Har ikke set meget andet David Cronenberg, men han er vist kendt for at det godt kan være lidt spøjst, eller hvordan?
https://www.imdb.com/title/tt2172584/?ref_=nv_sr_1

Jeg grinte alle de forkerte steder, og det var vist helt med vilje. God underholdning, men bestemt ikke for alle, grundet vold m.m.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

The Ballad of Buster Scruggs (2018) Hvis man er fan af Coen Brothers, så er denne film et must!


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

The Ballad of Buster Scruggs var godt nok spild af en aften, den var flot lavet, men indholdet var simpelthen for ringe til at lave en "film" over.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev:The Ballad of Buster Scruggs var godt nok spild af en aften, den var flot lavet, men indholdet var simpelthen for ringe til at lave en "film" over.
Enig

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvorfor beslutter man at sende Anchorman klokken 2 om natten?
Nå men jeg fik set den. Ganske underholdende.. :-D
https://www.imdb.com/title/tt0357413/?ref_=nv_sr_1


Og tidligere på aftenen så jeg Non-Stop - fly-drama med Liam Neeson og Julianne Moore. Den har 7.0 på imdb med knap 230k votes. Det må Liam Neeson action-fans der har stemt.
Så god var den nu heller ikke...
https://www.imdb.com/title/tt2024469/?ref_=nv_sr_1

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

The Grinch

Juletradition. Men det er nu en awesome film.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Movgli (Netflix)

Overraskende god. Nogle effekter/CGI er dog til den dårlige side.
Men en ganske god version af den rigtige junglebog. Fint flow og god fortælling. f*ck Disney.

Den får lige 4 ud af 5.

https://www.imdb.com/title/tt2388771/

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

The Meg.... Så den med konen, den er som man bør forvente, en dyr B-film, ganske underholdende fordi den er lidt dårlig, de har balanceret alvorlig aktion og latterlige "here we go" sætninger igennem hele filmen, med andre ord, Jason Statham er aktionfilmenes Linje-3, du ved hvad du får, og selv om det er plat er det også underholdende.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hald skrev:The Meg.... Så den med konen, den er som man bør forvente, en dyr B-film, ganske underholdende fordi den er lidt dårlig, de har balanceret alvorlig aktion og latterlige "here we go" sætninger igennem hele filmen, med andre ord, Jason Statham er aktionfilmenes Linje-3, du ved hvad du får, og selv om det er plat er det også underholdende.
Sikke en D-film ...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:... Jason Statham er aktionfilmenes Linje-3, du ved hvad du får, og selv om det er plat er det også underholdende.
Så præcist og så sjovt. :dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tokyo Vampire Hotel (2017)
Ligeså vanvittig som titlen antyder. Starter ret fedt, men så løber de tør for penge. Den går fra at være ret godt lavet, til at se så ufatteligt billig ud, men det er som om den kommer lidt igen og begynder at se lidt mere pro ud til slut. Dårlig men underholdende film som man nok skal se med gutterne. 6/10

He Never Died (2015)
Sjov og underspillet “vampyr” komedie. Henry Rollins gør det skide godt som uengageret og deprimeret semi-vampyr 7/10

Calibre (2018)
God thriller, men høj spændings niveau. Mindede mig lidt om Eden Lake. 7/10

Mandy (2018)
Vanvittig film. Mareridt på syre. Var lidt skuffet over hvor banal og retro-b-film-horror den var, men et unikum. 6/10

The Endless (2017)
Ok lille film, med en god mængde mystik. Den gik lidt for meget i ring, men jeg var ok underholdt. 6/10

O Brother, Where Art Thou? (2000)
Meget bedre end jeg huskede den. Der er flere scener som i sig selv er fantastiske, men også steder hvor den er lige ved at blive for fjollet. Nok mest pga. George Clooneys måde at spille på, men en god og utroligt sjov film. 8/10

Vertigo (1958)
Var faktisk en smule skuffet over Vertigo. Jeg var dog helt vild med den lidt mere drømmende stemning, end Hitchcock normalt laver, men selve historien var så urealistisk at det gik mig på. 7/10

Bullitt (1968)
Coolness på film. Jeg lavede dog den fejl at jeg i starten ikke var 100% opmærksom på personer og navne, og den tabte mig derfor lidt. Den er noget kringlet fortalt og en del ting bliver sagt mellem linjerne. Vil gerne se den igen. 7/10

Nebraska (2013)
Har kørt en Alexander Payne kavalkade. Fin og hyggelig film. Alexander Payne er en utrolig god instruktør. 7/10

Sideways (2004)
Skøn film. Alexander Payne er god til at lave film, som på overfladen virker som let underholdning, men som dog stikker noget dybere. 8/10

About Schmidt (2002)
Utroligt stilfærdig film. Nærmest meditativt at se den, og Jack Nicholsons nærmest ikke tilstedeværende. Alexander Paynes er god til sjove detaljer, som f.eks. en scene hvor Jack Nicholson ligger i sengen med hold i nakken. Han fødder stikker ud under dynen. Det sjove er at hende som plejer ham er Kathy Bates fra misery. 7/10

Citizen Ruth (1996)
Alexander Paynes indtilvidere bedste film synes jeg. Laura Dern er fantastisk. Igen en film som virker som sjov og ballade, men som har noget ret interessant og vigtigt at sige. 8/10

Election (1999)
Endnu en god Alexander Payne film. Sjov film om hvordan nogle mennesker ikke kan unde andre mennesker success. Fyld med mange små sjove detaljer. 7/10

Shichinin no samurai (1954)
Så fik jeg endeligt set De 7 Samuraier. Skuffede ikke. Var dog en smule overrasket over hvor munter og let den er i sin tone. Havde forventet en mere alvorlig film - den er den også, men den er bestemt ikke humor forladt. Utroligt velfortalt film. 8/10

The Clovehitch Killer (2018)
Fin lille thriller, som ikke prøver på at være noget bestemt. Meget nøgternt fortalt, uden store stilistiske armbevægelser, hvilket giver den er ret realistisk feel. Dog er der ting ved personernes handlinger jeg ikke helt er med på, samt jeg ikke synes slutningen gav mening. 7/10

A Dark Song (2016)
Skod horror. Jeg kan godt lide når film bygger langsomt op, men det behøver ikke at betyde at det er kedeligt, men det er A Dark Song. Sker intet som er interessant i umådeligt lang tid. Når det så endeligt eskalerer er det bare tåbeligt. 5/10

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Valerian and the City of a Thousand Planets.
https://www.imdb.com/title/tt2239822/

Gensyn. Var ikke videre overvældet første gang. Men den vandt lidt ved gensyn. Hvis man formår at ryste sin tegneserieerfaring af sig - og godt kan lide Luc Bessons universer. Ja - så holder den rimeligt ok.

Fin underholdning og ganske flot film. Handlingen dog gennemskuelig på den typiske overfladiske Hollywood-måde.

2 1/2 ud af 5.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Ser ikke rigtig noget. Er glad for at læse jer andre's hvad-I-har-set.
Jeg har vist kun set Doggystyle (2018) -- lille serie på DR.

Hvert afsnit er kun et kvartér langt. Dejlig snack-størrelse, når jeg ikke kan tage mig sammen til større.
Hvis afsnit var længere. havde jeg nok været faldet fra. Kan lige præcis holde interessen i den størrelse.

Provins-tøs flytter til storby, forsøger karriere i filmbranchen. Da gennembruddet ikke sker, hjem til mors og fars varme hus og køleskab.
Skuespillerinden har nogle lækre sensuelle læber og lige tilpas melankolske øjne og sødt smil, til at man har lyst til at kigge på hende. Hun er skidegod til at spille arrogant og at "livet skylder hende noget" , alene p.g.a. man har stort talent.

Den er indtil nu, mere seriøs end dens trailers. Slet ikke dårlig. God snackserie.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:Ser ikke rigtig noget. Er glad for at læse jer andre's hvad-I-har-set.
Jeg har vist kun set Doggystyle (2018) -- lille serie på DR.
Den ser jeg også! Grinern serie og godt med nogle nye ansigter.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har for fjerde gang forsøgt at se Blade Runner. Helt ikke denne gang lykkedes det mig at komme hele vejen igennem. Jeg kan simpelthen ikke holde interessen for.

Dog kom jeg længst denne gang og jeg faldt ikke ligefrem i søvn. Jeg tror bare jeg opgiver dette 'mesterværk'.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja den er alt for lang og kedelig. Men genial i sin stemning og problematik.
Men sen den nyeste blade runner. Det er en af de bedste film jeg nogensinde har set.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Overvejer "Aquaman" hvis tiden tillader i morgen ,.. den bliver vist i den lokale flække ,.. man vil jo gerne støtte lidt op om det der er, om ikke andet :-)
/Dub

Nyt svar