Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af bryla »

Tak for tippet! Det er lidt tidligere end jeg stødte på Denis, så er nysgerrig efter at se hans udvikling.
skriver noder

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:
tomcat skrev:Enemy (2013)
Instruktør Denis Villeneuve

...

Vises kl 22:35 i aften på DR.

https://www.imdb.com/title/tt2316411/?ref_=fn_al_tt_1
Tak for god service! :-D
Velbekomme :-) (Bare vent –– snart sover du dårligt 8-) )
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det virker lidt som om at den er lavet på et budget, og at Villeneuve og co. så har fået 150% ud af det. Rigtig fed oplevelse.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Uha da da! Nu bli'r det farligt!

Billede
Galaxy of Terror (1981) er lidt en b-films klassiker og kom naturligvis i kølvandet på Alien. Schlock-mesteren ROger Corman har produceret og så ved man hvad man kan vente sig. :lol:

Et team af astronauter lander på en fjern planet og bliver angrebet af rum-monstre....har vi hørt det før?? :lol: Galaxy of terror er notorisk berømt for en scene hvor et monster voldtager en kvinde! Den scene var meget tæt på at give filmen en af de meget sjældne X-ratings, som umuliggør at filmen kan vises i normale biografer. Shock value er altid et godt virkemiddel, når man nu ikke har pengene til at lave en "ordentlig" film

Den ligger på Amazon Prime, hvis nogen har lyst! :lol: - jeg elsker den her slags film, og Amazon prime er virkelig en guldgrube for fans af b-horror :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL det lyder som noget jeg ville se hvis jeg faldt over det. Dog lyder det ikke til det er noget de lige sender i fjernsynet... :dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



Det er virkeligt bare en lortefilm. Og ikke fordi den er dårlig, men fordi det er en gyser, og den tager et latterligt plot, og fuldstændigt f*cker med din rationelle hjerne. Jeg var ved at skide i bukserne. Selv om personerne foretager flere dumme valg, og tanken om en "demon hunter" er dybt godnat, har de formået at lave en film der får en 29 årig mand til at ryste i bukserne. Hvis du ikke har problemer med at blive lidt små-paranoid, så go for it!

Personlig mening: 1/10
Filmens evner som gyserfilm: 9/10



Hvis man er dum nok til at se 2'eren, som om 1'eren ikke var uhyggelig nok, så venter der endnu en gang rædsel. FOR SATAN den nonne er scary. Jeg var da lige ved at ... Ja! Og idéen om at have et proxy-ghost, for en real demon, er endnu mere syret. Jeg kan sige så meget, som at jeg højreklikkede på videoen, skyndte mig og trykke "kopier adresse", og så ellers bare lukke det browser vindue i en helvedes fart. Jeg skulle ikke nyde noget af at se traileren igen til en af de to film. Fy faen.

Personlig mening: 0,1/10
Filmens evner som gyserfilm: 10/10

EDIT:
Og der kommer så en 3'er om et par uger, men den springer jeg lige over.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Og der kommer så en 3'er om et par uger, men den springer jeg lige over.
Det lød da ellers lige som en god biograf-plan det der... :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:
Mike-air skrev:Og der kommer så en 3'er om et par uger, men den springer jeg lige over.
Det lød da ellers lige som en god biograf-plan det der... :-D
:dollargrin: griner og smiler
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Opfølgning på Firefly:

Har fået slugt alle 15 afsnit –– mand, den blev bare bedre og bedre undervejs.
Joss Whedon drejer altså nogle gode manus'er.
Og er vild med formatet "enkeltstående afsnit," men hvor figurerne + et par halvdovne sidehistorier langsomt udvikler sig, selvom hvert afsnit er en afsluttet fortælling.
Ikke det dér konstant cliffhanger-noget = stress at blive forsøgt lokket til at liiige nuppe et afsnit mere.

Der ligger noget historie mellem tv-seriens sidste afsnit og spillefilmen. Den historie udgav Whedon i tegneserieform, som jeg skal til at læse. Glæder mig.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Serenity (2005)
Skrevet og instrueret af Joss Whedon.

Den var der ikke meget ved.
Alle andre afsnit var bedre, hvis man kalder filmen her for "sidste afsnit af serien".
Det formodentlig langt større budget har ikke været godt for holdet: filmen er langtrukken, og mangler generelt den vanskeligt-definérbare friskhed som samtlige tv-seriens afsnit fremviser. Hvor afsnittene er fint balancerende på kanten mellem selvhøjtidelig og parodisk, morsom og alvorlig, har filmen mindst den ene tentakel solidt klistret i bøtten med 'selvhøjtidelig' –– det klæder den ikke.

Lydsiden er også ændret. Musikken fylder mere og bliver for meget. Den bidrager til at gøre det opstyltet. Som en usikker nittenårig, der forsøger spille granvoksen ved at efterligne de, han opfatter som rigtigt voksne. Western-temaet, som vistnok afspilles i alle afsnit, er fjernet fra filmen. Hvad faen ligner det, at bare slette en sådan signatur? Giver ingen mening.

Fin slutning. Og i øvrigt mange fine momenter. De faste roller spilles fint, som i seriens afsnit. Men hvis jeg på en eller anden måde havde set filmen her *før* resten –– ville jeg aldrig have set resten. I modsætning til serien, som virker selvstændig og småfræk, er filmen udklattet, morgentræt og ligner alt det andet derude.

https://www.imdb.com/title/tt0379786/?ref_=nv_sr_2

Godt, man stadig har nogle af tegneserierne til gode (her ses en af forsiderne, tegnet af Jo Chen, Dark Horse Comics 2011)
Vedhæftede filer
serenity_better days.jpg
serenity_better days.jpg (362.72 KiB) Vist 764 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Room med Brie Larson på TV3 Puls klokken 21 i aften. Den skal ses.
https://www.imdb.com/title/tt3170832/?ref_=nv_sr_2

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Christoffer I. N. skrev:Room med Brie Larson på TV3 Puls klokken 21 i aften. Den skal ses.
https://www.imdb.com/title/tt3170832/?ref_=nv_sr_2
God ide:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... om#p592943
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

david mondrup skrev:
Christoffer I. N. skrev:Room med Brie Larson på TV3 Puls klokken 21 i aften. Den skal ses.
https://www.imdb.com/title/tt3170832/?ref_=nv_sr_2
God ide:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... om#p592943
Ja jeg kunne huske at du blandt andet var glad for den.

Fed oplevelse!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Upgrade (2018)
På Netflix p.t.

Schlocky B-sci-fi på den fede måde. Humor hist og pist gør at den undgår at blive selvhøjtidelig.

Rimelig low budget men med et par fede (horror-)effekter enkelte steder og ikke mindst sidder man lidt mere overrasket end man måske regnede med, når filmen slutter.

7/10

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

The Predator (2018)

Kommer nok an på, hvad man forventer. Hvis det er 80'er action med kvikke onliners, og so-so historie man søger, er det glimrende pop-corn underholdning. Overraskende velskrevne dialoger, der hæver den over gennemsnittet. Supergodt cast - det er længe siden, jeg har grinet så meget i biografen - og det er ment ganske positivt. Den er rated R - men er egentlig ikke særlig voldsom. En slags "The Last Boy Scout" eller "Dødbringende Våben" i scifi udgave. En skam Schwarzenegger ikke var frisk på en cameo.

7/10

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Maniac (Netflix)

Woah, synes lige Netflix er gået et trin op i både produktion og kompleksitet i historie fortællingen.

Har kun set første afsnit ind til videre, men er allerede hooked.

Serien foregår i et slags parallel univers med tung 80'er inspiration, krydret med syrede dialoger og en velspillende Jonah Hill i rollen som en mentalt afvigende rigmandssøn.

En skøn blanding af Blade Runner og Being John Malkovich.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Holger skrev:Upgrade (2018)
På Netflix p.t.

Schlocky B-sci-fi på den fede måde. Humor hist og pist gør at den undgår at blive selvhøjtidelig.

Rimelig low budget men med et par fede (horror-)effekter enkelte steder og ikke mindst sidder man lidt mere overrasket end man måske regnede med, når filmen slutter.

7/10
Slagsmålene er tydeligvis CGI understøttede, men de fungerer fint alligevel. Det er en "leave your brain at the door film" og den slags holder jeg meget af. Så må andre tage sig af de neorealistiske italienske hovedværker :lol:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Morten B skrev:Maniac (Netflix)

Woah, synes lige Netflix er gået et trin op i både produktion og kompleksitet i historie fortællingen.

Har kun set første afsnit ind til videre, men er allerede hooked.

Serien foregår i et slags parallel univers med tung 80'er inspiration, krydret med syrede dialoger og en velspillende Jonah Hill i rollen som en mentalt afvigende rigmandssøn.

En skøn blanding af Blade Runner og Being John Malkovich.
Den serie har jeg også gang i på Netflix.
Jeg blev dog ikke med samme fanget af den, men efter nogle få afsnit har jeg levet mig ind i den.
Desuden har jeg gang i Mindhunter, hvor to drabsbetjente interviewer seriemordere, for at forstå deres bevæggrunde. Det plot er hørt før, men jeg syntes faktisk den er spændende, selvom der endnu i 4 afsnit ikke har været så meget aktion.
Seriemorderne de interviewer er taget fra den virkelige verden.
ja, og så er jeg godt i gang med at gense Family Guy.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

K-Bee skrev:Det er en "leave your brain at the door -film" og den slags holder jeg meget af. Så må andre tage sig af de neorealistiske italienske hovedværker :lol:
:dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

10,000 Saints (2015)

Skrevet og instrueret af Shari Springer Berman og Robert Pulcini (romanforlæg af E. Henderson)

Ethan Hawke giver den gas som højtfungerende pusherborgerlig mahattanite i 1980'erne –– stjæler de fleste scener, han optræder i, selvom han ikke er hovedperson. Hvad handler filmen om? tja -- teenage-liv i en soveby i bil-afstand fra storbyen, dét klarer man med stoffer og støjpunk. Det gør man faktisk også som støjpunker inde i storbyen –– hvis da ikke man er gået clean og og er både veganer og cølibatist.

Alle spiller godt, der er vist ikke nogen indlysende dybere mening. Socialrealistisk, men ikke på den dér über-smerte i grå, kantet beton og evige tårer og lange tavsheder, som vi kender i danske film. interessante figurer, selvom det ikke er meningen, man skal tage for meget med hjem. Godt humør, trods alt. Middelhøjt tempo i gode klip, alt spiller fint sammen. Ikke så meget pis. Den gør, hvad den skal. Hverken mer eller mindre.

7/10

https://www.imdb.com/title/tt3397754/?ref_=nv_sr_2
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:10,000 Saints (2015)

...

7/10

https://www.imdb.com/title/tt3397754/?ref_=nv_sr_2
Jeg tror jeg er ca. enig i de 7/10. Fin film.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Gravity (2013)
Fy faen den kunne jeg ikke lide. Kunne ikke tage den seriøst, da der er så mange steder i filmen, som er så vanvittigt uplausible og dumme. Hvordan kan det være at en Nasa astronaut flyver rundt med en jet pack uden nogen form for fortøgning til rumstationen? Hvis hans jet pack fejler så er han færdig. Scenen hvor de flyer ind i den anden rumstation og hænger fast i de der snore er det dummeste jeg har set. Hvorfor helvede bliver Clooney ved med at bevæge sig væk fra rumstation når Sandra Bullock har stoppet, og holder fast i ham!? Der er jo intet som hiver ham i en anden retning. Gider slet ikke at nævne scenen hvor Sandra Bullock flyver rundt på en brandslukker. 5/10

Coco (2017)
Er lidt træt af Disney/Pixar. Selvom filmene forgår i forskellige universer, så føles det hele efterhånden meget formulativt. Det bliver aldrig rigtig farligt eller spændende og Coco kammer lidt over i max cheesynes her og her. Men den er dog godt skruet sammen, og som en film til børn er den god - jeg vil bare gerne have noget mere dybde, mystik og ægte fare. 7/10

Armageddon (1998)
Den absolut værste film der findes. Den føles ikke engang som en rigtig film, for den er filmet, klippet og redigeret så bizart at den mere føles som én lang og ubehagelig reklame eller musikvideo. Det hele føles bare helt helt forkert. 2/10

Man on the Moon (1999)
Fin film om Andy Kaufman. Jim Carrey gør det godt. 7/10

Deliverance (1972)
Havde forventet noget mere. Synes den var god, men der skete ikke så meget, og jeg havde ønsket at den stak lidt dybere på en eller anden måde. Der var en kort sekvens til sidst, som var ret interessant. De kører i taxi men kan ikke komme videre pga. de er ved at flytte en kirke ud af byen. Det fik mig til at tænkte at der var noget mere ved filmen, end men hvad man umiddelbart ser. Den var fin men jeg var ikke blæst væk. 7/10

Persona (1966) 8
Fed og heftig oplevelse. Havde forventet en “normal gammel film”, men det er overhovedet ikke tilfældet. Kunstfilm kan man vidst nok kalde den, og som David Lynch fan var jeg meget begejstret. Lynch har uden tvivl set Persona mange gange, og der var utroligt mange ligheder mellem Person og Mulholland Drive. 8/10

Grimsby (2016)
Vanvittig film. Sasha Baren Coen er godt nok dedikeret til at overskrive grænser og lave det så klamt og usmageligt som muligt! Sådan set en rædsom film men det virker helt bevidst at den er så usmageligt og klam, så på den måde er den vel vellykket. 6/10

What Lies Upstream (2017)
Dokumentar om vandforurening. Grænsende til konspiratorisk opfatter jeg den som. Synes ikke rigtigt at den konkluderer noget. 6/10

Ghost Stories (2017)
God langsom britisk horror med at skvæt humor og desværre lidt for mange jumpscares. 7/10

Inside (2007)
Fransk horror splatter. Starter meget godt, men går mere og mere galt og kammer totalt over til slut hvor der pludseligt kommer et zombie agtigt twist. Giver ingen mening. 5/10

Dredd (2012)
Overraskende fed aktionfilm. En super simpel handling, og det hele foregår på én lokation. Forfriskende enkelt i forhold til mange andre moderne aktionfilm med komplicerede plots, tonsvist af lokationer og personer. 7/10

Witness (1985)
Film med personlighedspaltning. Det er både en krimi og en feel-good romantisk film. Ingen af dele fungerer 100%. Den romatiske del fungerer egentligt bedst, men da filmen også vil være en krimi løber den lidt tør for tid, og kommer ikke helt i dybden med personerne og historien. De bedste scener er de dialogløse scener mellem Harrison Ford og den kvindelige hovedrolle. Selvom de ikke siger noget ved man præcis hvad de tænker. 6/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Armageddon (1998)
Den absolut værste film der findes. ... 2/10
:dollargrin:

Længe siden jeg har set den hele.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Vi er lige blevet færdige med Papirhuset på Netflix - ret fed spansk serie.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:
AvS skrev:Armageddon (1998)
Den absolut værste film der findes. ... 2/10
:dollargrin:

Længe siden jeg har set den hele.
Scenen hvor Steve Buschemi og de andre synger "Leaving On A Jetplane" er hysterisk morsom! :lol: - Buschemis ironiske distance til den film stråler igennem og gør den meget bedre på den "dårlige" måde. :lol:
Ben Affleck er utålelig som altid og Willis virker bare træt.

Nyt svar