Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af tomcat »

(føler mig lidt som en junkie for tiden -- jeg skræpper op om en film her næsten hver aften)

Gensåe Morten Tyldum's "Hodejegerne" -- den er er fanme god. (2011)

Fermt skruet sammen -- starter roligt, efter få minutter er den i luntetrav, så i jogging, så i løb.

Snart spurtes der, derefter får man lige lov at trække vejret -- for ellers bliver det alligevel for sindssygt med handlingens acceleration -- et øjeblik senere sponser den videre, så det er en lyst.

En meget fin balance mellem nervepirrende uhygge og dybt, dybt underspillet lystspil -- hvis man kan udholde blodet og dødsangsten, venter der en fuldstændig opskruet version af den Nordiske Folkekomedie i Farver -- i dette tilfælde dog omtrent kun sort, rød og hvid.

Det er fanme godt lavet. Især den måde, mange småting viser sig at falde på plads, når de lidt senere bliver brikker i det overordnede puslespil.

Ja, man skal æde et par små-kameler -- men er det ikke altid sådan? Enhver fiktion har noget BS -- som man må acceptere som præmisse for at kunne nyde det lækre underholdning inden i.

Der spilles godt på alle vigtige pladser -- Coster-Waldau kører okay på rutinen og spilles totalt til hjørne af den norske hovedperson -- Aksel Hennie er så perfekt castet, at det halve ku være nok .. småparanoid, selverkendt middelmådighed med stor-kleptomane tendenser. En stor, bred rolle.

Hans kone er ikke altid helt overbevisende, men det generer ikke meget, for hun er ikke direkte bærende for dramaet.
Og det er heller ikke, at hun er dårlig, kun lidt -- så hun ikke rigtig brænder igennem.

Meget, meget fin film, som er meget bevidst om handling og billeders virkning på tilskueren. Sådan lidt en slags Olsen-Banden med rigtige drab og alvorligt uhyggelig personfarlig kriminalitet.

http://www.imdb.com/title/tt1614989/?ref_=nv_sr_1
headhunters.jpg
headhunters.jpg (139.1 KiB) Vist 1746 gange
Senest rettet af tomcat man 30. okt 2017 11:55, rettet i alt 1 gang.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

That Sugar Film (2014)

Jeg vidste godt det meste i forvejen. Om, hvad der sker, når jeg spiser Vampyrer, chokolade, cola, hvidt brød, købt færdigmad, og alt hvad der ellers er tilsat sukker.

Men alligevel altid godt at se en ny-produceret film om emnet.
Denne australier er virkelig hyggelig at tilbringe film-tid med.
Han er helt u-religiøs omkring emnet, hans kæreste er sød og lækker, hans research er personlig .. og det hele er underholdende og fri for prædiken.
Vi ser bare resultaterne på hans krop i løbet af to måneder på 'almindelig mad' -- altså ikke slik (som jeg godt kan lide) men bare almindelig mad fra supermarkeder.

Det er .. små-chokerende.
Rigtig god film.
Han kommer godt rundt, på en helt almindelig måde, så jeg sidder lidt med fornemmelsen "sådan ville jeg også lave eksperimentet, hvis jeg skulle lave det."

Prima højkvlitet infotainment eller doku-tainment eller hvad man skal kalde det.

Jeg såe den her på DR -- hvor den nok ikke bliver liggende til evig tid -- véd ikke lige, hvor man ellers kan finde den.

https://www.dr.dk/tv/se/det-store-sukke ... %3A00%3A00

--------

Tilføjelse, fandt den på IMDb : http://www.imdb.com/title/tt3892434/?ref_=nv_sr_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Holger skrev:Har du set Southbound? <3
Fik set den igår. Synes den var super fed! Vildt underligt at den får så lav en score på imdb, men den er måske for underlig og syret til de fleste. Rottentomatoes score er jeg til gengæld næsten altid mere enig i. Den får 81%. Den er ikke perfekt, men synes den var ret original og rigtigt godt lavet. Kom frem til at alle sekvenser handler om ansvar for ens handlinger, konsekvenserne deraf og skyldfølelse. Det er fedt når en horror bunder i noget reelt, og det hele var i grunden metaforisk. Jeg var ikke så vild med sekvensen med baren. Der var lidt for meget Dusk Till Dawn over det og så tror jeg ikke helt jeg fangede pointen i den. Hun havde dræbt sine forældre, men var "ok" med det og det at hun var havnet i helvede/skærsilden, men at hendes bror dør forstod jeg ikke meningen med...? De andre historier gav god mening. Var også lidt ærgelig over at soundtracket, (stilen) var totalt et ripoff af It Follows, og det var også ret irriterende at det hele skulle udpensles til sidst af ham radioværten samt at man skulle gense starten. Er med på at det er for at få alle med, hvis nu nogle ikke lige fangede den, men for en filmnørd som mig det er bare irriterende. Men den var stadig fed. :) 7/10

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

.
American Gods

Den hér er mærkelig.
Jeg kan ikke nemt finde ud af, om jeg kan lide den.
Har set tre afsnit indtil videre.

Der er en masse aspekter, som er godt lavet. Men så lige pludselig er der f.eks. i afsnit 2 en laaaang kedsommelig monolog af tordenguden -- der sker ingenting, han snakker bare og røven går, så jeg spoler forbi, og tænker, "nå, måske gider jeg ikke se flere afsnit".

Men så næste dag ser jeg alligevel et afsnit mere, og synes der er noget sært godt ved det.

hmmmm ... Det er lidt aparte. Normalt er noget enten godt eller dårligt, kedeligt eller interessant, saftigt eller intellektuelt tralala.
Denneher vandrer omhyggeligt en sti, den selv skaber, midt mellem alting.
Lidt irriterende, kun opbygning, ingen forløsning.

Alle spiller godt. Og klip er godt, farver er godt skruet sammen, og med mere.
Men........ spænding koger mere og mere ind, atmosfære tykner.
ALligevel sker der ikke rigtig noget.

Jeg hører, at romanen, den er lavet over, er god.
Har ikke læst den.

http://www.imdb.com/title/tt1898069/?ref_=nv_sr_7
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Get Out (2017)
Meget original horror, som så ikke rigtig er en horror. Den har egentligt alle horror elementer, men der er meget humor, groteskhed og en god del "race spænding" som er vildt sjovt. Tror ikke jeg har set noget som minder om den. Første halvdel har en rigtig fed mystik og spænding over sig, men da det bliver afsløret hvad der foregår mister filmen pondus og bliver til en mere ordinær horrorfilm. Den er utroligt godt lavet, og jeg ville gerne give den 8/10 men jeg ville nu godt have set et twist eller noget interssant i anden halvdel/slutningen. Kunne også godt have tænkt mig at den havde en smule mere dybe, så den for et stort syvtal ud af 10.

City Lights (1931)
Skøn film med en rigtig fin historie. Slutningen er en af de bedste og mest rørende filmslutninger nogensinde. Vil godt indrømme at jeg fik fugtige øjne. Chaplins humor er godt nok anderledes en Buster Keatons, hvis film jeg har set en del af her på det seneste. Synes City Lights var en smule fjollet og langsom mht. humoren. En del ting bliver gentaget lidt for mange gange, men der er dog en ret episk boksekamp. Buster Keatons film og humor er meget mere macho, spektakulær og stunt fokuseret mens Chaplin er meget subtil, følsom og ofte ret feminin. Fin fin film. 9/10.

Blade Runner 2046 (2017)
Vil ikke afsløre noget, så markér for at læse:

God efterfølger. Måske den flotteste film jeg har set. Nøj der er nogle fede set designs. Historien er fin, og stemningen er "rigtig".
Der er nogle flashback's til tidligere scener her og der som var lidt unødvendige, og Ryan Gosling er temmelig karismaforladt og udtryksløs, men det fungerer vel ok til rollen. Underligt soundtrack. Lyder som om Hans Zimmer har haft travlt. Jeg kan ikke huske et eneste nummer fra soundtracket, som kun består af onde synth brass lyde. Selvom hele filmen er umådeligt godt lavet, så følte jeg aldrig rigtigt noget. De sidste minutter af ovennævne City Lights havde mere emotionel slagkraft end hele Blade Runner 2046. Men den var dog en fornøjelse at se. Hele universet er vildt overbevisende og jeg har det som om jeg har været i fremtiden og er kommer tilbage.8/10

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

AvS skrev:
Blade Runner 2046 (2017)
Vil ikke afsløre noget, så markér for at læse:
sej måde at lave det på, så du ikke spoiler !!
_______________

Og enig m.h.t. Chaplin, jeg var som trettenårig nødt til at gå ud af Rialto biografen, fordi jeg kom tæt på at græde, og det måtte jeg jo ikke dengang + god minianalyse af forskelle på hans og Keaton's humor. Havde ikke tænkt på det som maskulin/feminin, men kan godt se, hvad du mener.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Cast Away (2000)


Kendte sføli til den -- men nu også sét.
Den var god.
Mja, slutning hvor de mødes igen måske lidt nedtur, når man har haft optur over hans mono-performance på øen.
Men fed film, uden tøven.

http://www.imdb.com/title/tt0162222/?ref_=nv_sr_1

castaway.jpg
castaway.jpg (94.69 KiB) Vist 1638 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik langt om længe set Blade Runner 2049 igår!
Da ingen har brokket sig over at kunne læse Andreas' anmeldelse, uden at markere teksten, så fortsætter jeg med samme farvekode i min anmeldelse.
Så her følger:

Lidt svært hvor man skal starte en anmeldelse med den her film.
Fedt med en del mere handling end i den oprindelige.
Super flotte sets, billeder, forskellige miljøer.
Den er jo markant anderledes end 1'eren idet at det udendørs sceneri ændrer sig så meget, men vi kommer jo også noget mere rundt i landskabet.

Ligesom flere andre fans af Villeneuve & Johannsson, ville jeg også meget gerne have hørt Johann Johannssons udgave af soundtracket, men jeg synes faktisk at Hans Zimmer og Benjamin Wallfisch gør det fint. Jeg kunne godt ha' brugt noget mere lydmæssig variation. Der kommer noget knap så vådt/flydende sequencer-lyd hist og her, blandt andet mod slutningen, det er dejligt. Torben er, blandt andet, ikke glad for soundtracket (se: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=639226#p639226 ) og synes det er upassende stort forskellige steder, men jeg synes eksempelvis de her hårde verb impacts til at sparke en ny scene igang passer godt. Soundtrackets ånd er IMHO relativt tæt på Vangelis', men generelt noget mørkere.

Hvordan ser der ud udenfor/ovenover Wallace Corp? Det der belysning der ligner det stråler igennem vand, det er for vildt. Må have været trippet at være i de omgivelser, hvis ellers den effekt er lavet praktisk og ikke efterfølgende. Den her slags detaljer, som der er en masse forskellige eksempler på i de forskellige miljøer er virkelig fede, og rigtig en god udbygning af det visuelle univers.
For lige at skrive lidt mere om det visuelle, det er virkelig fedt at der er så mange ægte ting, samtidigt er CGI'en også virkelig velvalgt og overbevisende, eksempelvis scenen hvor Joi og Mariette (luderen) bliver lagt oveni hinanden. Fed effekt.

Lidt brok:
Intro-tekstens danske oversættelse efterlod mig med det definitive svar på at Deckard er replikant. Min storebror var umiddelbart af en anden opfattelse, så jeg har fundet et billede af teksten på engelsk, og der står ingen steder direkte at blade runners er replikanter.
billedet er her:
https://i.redd.it/a7ktzebxqvrz.jpg
Vi finder jo så forholdsvist hurtigt ud af at K er replikant, men det siger stadig intet om Deckard.
... Det er sgu nok bare mig der ikke fattede den intro-tekst.

Jeg kunne nok skrive en masse mere.. Jeg har lyst til at se den igen. Glæder mig virkelig til at få den på bluray. Soundtracket skal nok lyttes senere i dag, jeg har haft det siden udgivelses-dagen, men har med vilje ventet med at høre indtil jeg fik set filmen.

Ligesom Andreas tror jeg også jeg ender på 8/10

EDIT: Tilføjelser:
Jeg kom lige til at tænke på noget mere, som jeg synes skulle med her i anmeldelsen.
Trailer-arbejdet har virkelig været godt. Jeg synes man har fået gode nye "clues" i trailerne for hver af dem der kom, men når man ser filmen og efterfølgende tænker over det, så er der stribevis af små roller og små eller store scener som overhovedet ikke er vist frem før man ser filmen.

Og så lidt mere omkring musikken. Noget jeg er glad for er, at det ikke lyder som Hans Zimmers filmmusik ellers gør. Jeg har ikke set Dunkirk, men det skulle også være markant anderledes end hans tidligere soundtracks. Zimmers tidligere musik har til tider godt kunne "lugte" lidt for meget af noget han tidligere har lavet, hvilket jeg som fan dog ikke har været generet af.
Nu hører det jo også med til historien omkring musikken, at vi ikke ved hvor meget Benjamin Wallfisch har stået for. Jeg kender ikke hans tidligere arbejde, så jeg ved ikke om det her soundtrack minder om det.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lights Out (2016)
Ikke særlig god, men et ok første på en første spillefilm. Kendte godt til instruktørens kortfilm fra Vimeo, som er ret kreative og godt lavede, men at strække en lille gimmick ud til en hel film er ret vagt. Den første sekvens i filmen er ret skod, men den bliver dog en smule bedre efter det. 6/10

Splinter (2008)
Slukkede efter 20min. 99% af alle skud er rystede closeups af folks ansiger. Skod.

Modern Times (1936)
Sjov at se Moderns Times efter at have set City Lights som er 5 år ældre. Der er sket meget, på et teknisk plan. Moderns Times ser virkeligt godt ud med skarpt billede og flotte filmsets. Den er utroligt sjov, men historien er dog ikke på niveau med City Lights. 8/10

Paranormal Activity (2007)
Kradse og bankelyde er ikke uhyggelige. Skuespillet er ok. 5/10

The Bad Batch (2016)
Underlig og langsom. Som Mad Max på LSD. Kunne godt lide universet men synes den var kedelig. 6/10

Les yeux sans visage (1960)
Har længe ville se denne franske horror. Den er lidt outdated her og der, men mest mht. tempoet i filmen. Der er flere lidt for lange scener hvor en person bare går lidt rundt. Burde nok været klippet ud. Til gengæld er den overhovedet ikke outdated mht. gore. God damn hvor må den have skabt furore i 1960! Man ser en, ret godt lavet, ansigt transplantation helt nøgternt. Sjovt at se den i forhold til de nyere franske film jeg har set, som også har forsøgt at skubbe grænser mht. vold og gore. 7/10

Krampus ((2015)
Uhøjtidelig hollywood julehorror lidt ala Gremlins måske. Utroligt velproduceret film. Fede oldschool effekter hvor der sørme er brugt dukker til de fleste monstre (dog ikke de helt små kagemænd). Ved ikke helt hvem filmen er lavet til, for den er for scary til de små, men for lidt scary til de store. Det er ikke et mesterværk, og lidt fjollet men den er godt klar over selv at den er lidt fjollet og cliche fyld. Skal nok ikke se den igen, men den er solidt lavet. 7/10

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er imponeret over, du kom igennem bad batch. Jeg prøvede at se den på en sygedag, men jeg synes, den var alt for kedelig

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Heh ja den var lidt kedelig, men der var stadig noget interessant omkring stemning i filmen samt at hende i hovedrollen var ret hot. Men jeg har det generelt ret ok med langsomme film.

Glemte at nævne at jeg fik genset Escape form NY (1981)
Så bliver det ikke meget mere 80'er agtigt selvom den kun er fra 81 (vel egentligt mere 70er en 80er). Kan ret godt lide den selvom der ikke sker så meget. I mange scener render Kurt Russel egentligt bare lidt rundt i et smadret NY. Fed mørk stemning og soundtracket er freaking awesome. 7/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Escape form NY (1981)
Også en af dem jeg ser hvis jeg lige falder over den i fjernsynet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik set den amerikanske dokumentar Zero Days her til aften:
http://www.imdb.com/title/tt5446858/

En dokumentar om cyberkrig med malware, orme, hacking m.m. Meget interessant, og skræmmende, at se. Havde set en del af den på tv for nogle dage siden, den kan vist streames et par dage endnu på DR TV:
https://www.dr.dk/tv/se/dokumania-56/-/ ... lige-vaben

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi ser Shannara Chronicles for tiden. Det er Fantasy genren med et ret stort teenage twist - Måske kunne man kalde det Game of Thrones møder Twilight.

Jeg er egentlig glimrende underholdt, selvom det nok ikke rigtig tangerer stor kunst.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kommer lige fra Imperial og har set Star Wars The Last Jedi i 2D med Atmos lyd. Første gang jeg oplever Atmos, det var fedt.
Filmen får nok umiddelbart 8/10. Spoilers må blive i den dedikerede tråd.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DARK på Netflix. Must see.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jep!
skriver noder

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Star Wars - The Last Jedi 2D Atmos - et overflødighedshorn af eventyr/science fiction - tro mod universet samtidig med at den udfordrer. Sådan skal det gøres 10/10 herfra. Se den nu bare :-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Arnold skrev:Star Wars - The Last Jedi 2D Atmos - et overflødighedshorn af eventyr/science fiction - tro mod universet samtidig med at den udfordrer. Sådan skal det gøres 10/10 herfra. Se den nu bare :-)
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 4&p=643939&
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

The Conjuring 2 (2016)
Burde have sagt mig selv at jeg ville hade den, da jeg synes at dæmon/besættelsesfilm er noget af det dummeste. 1'eren var egentligt nogenlunde trods enormt clichéfyldt, men hold nu op hvor er 2'eren ringe. En dæmon, som ligner Marylin Manson iklædt nonne kostume, generer nogle folk. Det eneste som man skal gøre, for at få den til at skride, er at sige dens navn efterfuldt af trosbekendelsen! Stupidt. 4/10

Honeymoon (2014)
Low budget horrorfilm. Ikke så ringe men heller ikke fantastisk. De første 20-30 min er ret kvalmende, da den skal cementere det nygifte pars kærlighed. Det bliver så kvalmt når alt bare er peachy og der ikke er noget dybere, eller nogle hints til noget farligt eller andet, men den bliver dog en del mere interessant herefter. 6/10

The Loved Ones (2009)
Kunne ikke lide den. 5/10

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi er lige kommet igennem Punisher på Netflix - Egentlig en del af Marvel universet, men helten har ingen superevner - til gengæld har han masser af indre dæmoner og en tung mørk side. Det er længe siden, vi har binget noget så heftigt :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Species IV: The Awakening (2007)
Hvorfor bliver jeg ved med at se den slags?? :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er der 4 af dem?!........ 1'eren var dårlig nok. :dollargrin:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Så den nye version af "It".

Meh.

Mærkeligt sammensurium. Lidt stranger things tilsat noget walking dead og andre populære serier. Gjorde ikke rigtig noget for mig. Scenen med hende den 14-15årige, der ligger og skal være lækker i bikini var også f*cking weird. Som da jeg så Helle Fragalid i "Det skaldede spøgelse" (selvom hun trods alt var 18 lignede hun en på 13).

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg kom pludselig i tanke om en film jeg så i min ungdom..."DEATH RACE 2000"
sikke noget skuffende bras. :puke:


Nyt svar