Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af AvS »

raoul skrev:homo robotter der lærer hinanden at spille blokfløjte.
Haha god beskrivelse af Covenant. Jeg synes den var ok, så jeg er åbenbart til den slags. :lol:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Wonder Woman .. navnet bruges ikke i filmen. Hvilket er et af de sympatiske træk.
Mirakelkvinden, hed hun i de sort/hvide tegneserier, der udkom i Danmark i 1950'erne og 60'erne. Når hun færdedes i mennesket's verden, hed hun dengang detsamme som nu: Diana Prince.

Er der noget ved den nye film?
Korte svar er "Nej" -- den er noget bras.

Alligevel var jeg lige tilstrækkelig underholdt til at blive siddende. Gal Gadot spiller godt. Jeg er tegneserie-læser, jeg synes altid det er skægt at se, hvordan disse nye milliondollar-produktioner behandler de gamle, top-populære figurer.

Hvad slags film er det? Det er en action /krigsfilm med 25% superhelte-mytologi rørt ind i dejen.
Det er også en standard Vokse-Op-Og-Opdage-Hvordan-VoksenVerden-Fungerer -film.
På amerikansk kaldes denne type historie for "coming of age" -- en fortælling om overgangen fra ung til voksen.
Dette aspekt fungerer udmærket, især i de første tyve minutter, hvor prinsesse Diana kun er i amazonernes egen ø-verden, uden kontakt med mænd ejheller resten af jordkloden.

Så har jeg nævnt næsten alt, hvad der er godt ved filmen.
Desværre.

Jeg vil rigtig gerne anstrenge mig for at sige noget mere godt -- hvad kunne det være? Altså, hun er lækker og spiller udmærket. Og der bliver smadret bygninger, våben, kampvogne m.m. så det er en lyst -- men man skal ikke forvente en *historie, som man bliver involveret i*.
Figurerne bliver ikke udviklet, og klichéerne står i kø for at blive brugt. Alt er standard, vanskeligt at holde interessen ved lige. Det hele er set før. Der er ikke meget, der virker friskt -- lige bortset fra den sprøde hovedrolleindehaver, hende har jeg ikke set før.

Scenografien er flot. Kampscenerne er ofte imponerende -- især bruges halvgudindens nærkamptræning effektivt, og det er visuelt overbevisende -- det ser godt ud.
Nogen siger, at de bliver distraheret af at CGI'en er ujævn. Det er korrekt -- omend ikke noget, jeg egentlig generes af: det er ligegyldigt, jeg er mere generet af ikke at blive suget ind i *fortællingen*.

Jeg bliver ikke involveret, historien er for tynd. Figurerne får ikke plads, vi lærer dem ikke rigtigt at kende.

Desuden: hvad er meningen med at lade hende ankomme til den moderne verden i *første* verdenskrig -- i stedetfor i Anden Verdenskrig, hvor hun altid har hørt hjemme?? Altså, det er da fint at man har kunstnerisk frihed .. men wtf? .. Hvad skal det gøre godt for?
_______________
Musikken! ..musikken er et helt kapitel af forfejling i sig selv. Jeg tror, der var mindre end ti minutter *tilsammen* i hele filmen, hvor der IKKE er mayonaiset baggrundsmusik ud over det hele.
Det var generende helt fra starten. Det blev ikke mindre generende som timerne gik.

Som om en eller anden taler ned til dig, ved hele tiden at fortælle hvilken slags FØLELSE, du skal føle.
I stedet for at lade os trække vejret lidt selv, goddamnit.
Et øjebliks fred, uden at få voldproppet musik ned i halsen, bare en gang i mellem ..er det for meget at bede om? Ja, åbenbart.

Filmens musik er ikke bare for det meste overflødig og for meget -- den er også dårlig. Dårlig til det, der er dens formål: at involvere publikum. Musikken er dillettantisk komponeret, det opleves som at sidde og tvangslytte til de samme akkordmæssige og perkussive spændingsopbygninger + de samme tonale opløsninger igen og igen og igen.
I stedet for at involvere publikum *mere*, ved at understrege og antyde, opnår man det stik modsatte: at man keder sig. Fordi musikken er kedeligt ensformig. Man sidder og lytter til det samme igen og igen.

Det er dårligt filmhåndværk.
_________________
Der gælder noget tilsvarende for personinstruktionen: Skuespillerne har tilsyneladende konstant fået instruktionen at "det skal leveres dramatisk ! !" -- ikke spillernes skyld, de spiller formodentlig blot som de bliver instrueret.

Dette er et super-typisk forsøg på at dække over et manuskript, der igen og igen og igen er ..overfladisk. Det bliver hysterisk, når figurerne tilsyneladende selv er klar over, at deres valg og handlinger er svangre med stor skæbne for fremtidige begivenheder i historien. Det bliver utilsigtet meta-drama.

Ægte drama opstår normalt, når en tilskuer bliver emotionelt engageret i figurer og deres skæbner. Hvilket kræver en meget bedre historie, meget skarpere fortælleteknik og nogle langt mere nærgående dyk ned i figurernes motivationer. D.v.s. ikke noget, man finder i denne film.
__________________
Det kan jo også være fint-nok allligevel .. man behøver vel ikke lave en ægte *god* film .. er det ikke nok at bare ville lave en blockbuster?
Jo. Det er det vel.

Det er bare ærgerligt.
Når nu der er SÅ ustyrligt mange kræfter lagt i gode skuespillere, flotte kostumer, lækre stunts og alt det andet, man kan *se* ..
Man er gået efter hvad (man tror) man véd sælger billetter -- nemlig en virkelig skøn hovedrolleindehaver + flotte kostumer + tæsk og eksplosioner .. og så egentlig ikke ret meget andet.

Resultatet er lidt som en suppe kogt på een dejlig fed pølse .. i en gryde med småsnavset vand med for meget kalk i .. og intet andet. Ingen interessante grøntsager, kun lidt salt og så een nøgen pølse til 40 liter vand.
En flot pølse .. men ingen voksne kulturforbrugere vil nogensinde bede om en portion mere.

Bundlinie:
En mislykket film. Den tager ikke sit materiale seriøst.
Den lider af det samme som de fleste andre ny-bølge superheltefilm: Historien ikke god nok, og den er kedsommeligt afviklet. Alle 149 MILLIONER amerikanske dollars er åbenbart gået til flot finish -- (mærkeligt nok undtagen gennemført cgi).

Kedeligt ramasjang.
Især når jeg er vild med *god* ramasjang.

Hvem skal se den: Hvis du som jeg *skal* se superheltefilm -- eller bare tænder på stramme farvelade-dragter og superkræfter.
Hvis du er ligeglad med superhelte, så skal du se noget andet.


(illustration fra en af tegneseriens 'gode perioder' -- af Brian Azzarello, Sudzuka og Akins. WW vapper Orion een på bærret fordi han er en narrøv)
WW Knytnæve_beskåret.png
WW Knytnæve_beskåret.png (804.21 KiB) Vist 1518 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:
Smittefar skrev:Har vi snakket om Handmaid's tale? Den er sgu ret fed. Et dystopisk fremtidsunivers med masser af undertrykkelse - Dagens afsnit var dog en fløjtende ligegyldig walk-over-episode. Vi håber på bedre held i næste uge.
Er hoppet på HBO vognen, og har set de første to afsnit. Meget lovende, også når man som jeg har læst romanen 2-3 gange. Det er fedt at de har opdateret udgangspunktet for fortællingen til nutiden - det får den skildrede fremtid til at fremstå endnu mere i kontrast til det den kommer fra end det sker i bogen. Jeg ser frem til de næste afsnit.

Så de sidste tre afsnit i forgårs. Shit, den er f*cked! Virkeligt fed og ubehageligt skræmmende. Uanset om det så er ISIS eller det amerikanske religiøse højre man forestiller sig blive fremskrevet, så kan de ende i noget der minder om det her (bortset fra specifikke emner som tjenerinder der fungerer som in-house rugemødre/fødemaskiner, så er Saudi Arabien vist allerede ret tæt på, hvis rygterne taler sandt).

Semi-spoiler ('semi', fordi det ikke på nogen måde er bærende for plottet, men alligevel er en scene der fungerer bedst hvis man får den uforberedt): Scenen, hvor en kommandør får amputeret sin hånd som straf for utroskab, efter en lidt uengageret og ligegyldig rettergang, er dybt rystende. Netop fordi amputationen ikke foregår som middelalderlig afhugning med en beskidt økse på byens torv, eller som en skade i nærkamp, men fordi den foregår under bedøvelse, under sterile forhold med skalpeller på et hospital. Det løb mig koldt ned ad ryggen.

Jeg ser frem til sæson 2. Den kan potentielt blive dårlig, fordi bogen faktisk er slut nu, så der skal opfindes ny handling. Men bogens forfatter, Margaret Atwood, er tilsyneladende inde over manuskriptet, så det borger for at der tænkes videre i den bane der har formet udgangspunktet for den første sæson.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har fået set en del film på det seneste, så det bliver et kort skriv pr. film. Faktisk en hel del ganske fine film som er værd at se:

Nocturnal Animals
http://www.imdb.com/title/tt4550098/?ref_=fn_al_tt_1
Jake Gyllenhal forklarer i en roman hvordan han har mistet sin kone og datter, men en masse metaforer og symbolik, så der skal gang i ens analyse apparat. Men den er dog rimelig publikumsvenlig så man bliver ikke efterladt i et stadie af ekstrem forvirring som havde det været en Lynch film. Fin mørk mystery/thriller. Lidt film noir agtig stemning synes jeg.
7/10

Martyrs (2008)
http://www.imdb.com/title/tt1029234/
Horror, mystery, gore. En af de klammeste og mest gory film jeg har set! Den er nærmest to film i én. Starter hektisk og kører så helt ned i tempo. Synes den var ganske ok, men man skal være klar på at det er en temmelig syg og klam film, men som dog stikker en smule dybere en ren blod og splat.
7/10

February (2015) Hedder vidt også The Blackcoats Daughter
http://www.imdb.com/title/tt3286052/
Stemningsfuld og langsom gyser. Måske overnaturlig måske ikke. Det er noget legen med kronologien i filmen, som gør at man skal tænke sig lidt om for at forstå historien. Synes den var ret spændende, da man ikke helt er med på de forskellige personernes agenda og hvad som er rigtigt og hvad som er overtro.
7/10

The Girl with All the Gifts (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4547056/
Endnu en zombiefilm. Stemningen minder enormt meget om spillet The Last Of Us. Har en del gode elementer, men synes det går lidt galt i slutningen da den bliver lidt politisk og gerne vil være en slags kommentar til ting som sker i Eu pt. med immigration (min fortolkning anyway).
6/10

Ich seh ich seh (2014)
http://www.imdb.com/title/tt3086442/
Mesterlig Østrisk minimalistik horror/thriller/drama. En meget stille film, som med utroligt få elementer skaber en rigtig klam stemning.
Handler om 2 tvillingedrenge, som er i tivl om det er deres rigtige mor, som vender hjem fra en ansigtoperation. Bare den ide giver mig myrekryb! 9/10

The Girl on the Train (2016)
http://www.imdb.com/title/tt3631112/
Tja hmm kunne godt lide atmosfæren og hvor diffust den var fortalt. Jeg følte lidt samme forvirring som hovedpersonen, men den var desværre ret forudsigelig, og slutningen var noget hø. Flere ting i historien halter også, som hvorfor pokker er det at manden i det hus hvor den forsvundne/dræbte arbejde som barnepige, ikke en en hovedmistænkt!!?
6/10

Hell or High Water (2016)
http://www.imdb.com/title/tt2582782/
Solid film og fint skuespil. Lidt ala No Country For Old Men, men synes den manglede noget kant og karakter. Var også lidt forstyrret over dens look, som var lidt rent og digitalt. Noget mere grums og knas ville have fungeret bedre til historien og omgivelserne tænker jeg.
7/10

He Was a Quiet Man (2007)
http://www.imdb.com/title/tt0760311/
Spøjs og lidt amatøragtig film. Kunne godt lide den fordi den var lidt kikset udført. Svært at putte den i en genre. Sort komedie/drama/thriller. Den bryder desværre lidt sin egen stil på et tidspunkt og bliver super chessey, hvilket den ellers ikke havde haft skyggen af, men det er heldigvis en kortere sekvens, men stadig ret akavet og irriterende.
7/10

Gone Girl (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2267998/?ref_=nv_sr_1
Har set den før. Synes den var endnu federe denne gang. Meget original film. Rosamund Pike er helt perfekt til den rolle.
9/10

The Texas Chain Saw Massacre (1974)
http://www.imdb.com/title/tt0072271/?ref_=nv_sr_2
Jeg er lidt bagud på retro horrorfilm, så det er første gang jeg ser den. Var ret overrasket over den. Troede det var noget helt andet, med en masse gore og jeg var især overrasket over at ham med motorsaven ikke rigtig var "den onde" men blot en lidt svag og syg "dreng" kontrolleret af papa. Synes den var rigtig fed på den der ret særlige 70'er horror måde.
7/10

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

LEGO Batman. Absurd morsomt. Jeg elsker at han ender med at kæmpe mod alle verdens superskurke, inkl. Voldemort, Gremlins, Sauron, King Kong og Godzilla. Og Daleks (citat fra filmen: "?!?" "Spørg dine nørdevenner"). Den kommer ikke til at sidde fast på nethinden i dagevis, men datteren og jeg var rigeligt underholdt.

**********

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De der Lego superhelte film er faktisk ret sjove

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

It Comes At Night (2017)
http://www.imdb.com/title/tt4695012/?ref_=nv_sr_1
*Spoliers*
Post apokalyptisk zombiefilm uden zombier! Ret originalt take på en survival horror. Vi følger to familier i samme ret håbløse situation. Man finder ud af at filmen handler om hvordan man vælger at takle problemer og ikke om selve problemet. Deres egen paranoia er deres største fjende. Vil man leve i konstant frygt eller vil man få det bedste ud af livet selvom det er en skodsituation? God film, som folk i biografen desværre intet fattede af. :roll:

8/10

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Har netop færdiggjort "The Get Down" på Netflix, som de desværre har valgt at droppe efter 10 afsnit. Selvom den ind imellem er lidt karikeret (dog ikke så meget som "Empire") så er den en enestående miljøbeskrivelse af disco og hiphopmiljøet i sluthalvfjerdsernes New York. Det skal dog siges at det er en stor fordel i forvejen at interessere sig for den del af musikhistorien.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har lige set "Kampen om det tunge vand", købt på DVD, en slags dybdegående udgave af "Telemarkens Helte", og NRK's største success nogensinde,..

Kan anbefales, måske vigtigste del af 2 verdenskrig, men alligevel noget vores såkaldte "skole" her i DK aldrig fik lært mig, (endu en ting),..

Turen går bl.a. til Rjukan i år ,.. fint sted at ligge turen omkring når man er i Norge

http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/kamp ... ngtvannet/

https://www.gucca.dk/kampen-om-det-tung ... vd-p324092

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg så også kampen om det tunge vand, da den blev vist på TV. Den var rigtig god.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

tomcat skrev:Hvem skal se den: Hvis du som jeg *skal* se superheltefilm -- eller bare tænder på stramme farvelade-dragter og superkræfter.
Jeg så "One Punch Man" for ikke så længe siden. Den er på 12 afsnit, så den er relativt hurtigt overstået.
Men for hulen den tager fedt gas med hele superhelte-konceptet.
Hvis man er superhelte-fan, bør man se den.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Har lige set "Kampen om det tunge vand", købt på DVD, en slags dybdegående udgave af "Telemarkens Helte", og NRK's største success nogensinde,..

Kan anbefales, måske vigtigste del af 2 verdenskrig, men alligevel noget vores såkaldte "skole" her i DK aldrig fik lært mig, (endu en ting),..

Turen går bl.a. til Rjukan i år ,.. fint sted at ligge turen omkring når man er i Norge

http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/kamp ... ngtvannet/

https://www.gucca.dk/kampen-om-det-tung ... vd-p324092

Billede
Den er nemlig super god ja! Jeg nøjedes dog med at lede efter stedet på Google maps :D det er dog svært at få et godt indblik på fabrikken nede fra vejen (streetview). Så hvis du kommer afsted, så tag gerne nogle billeder og del dem her inde :-D Rygtet vil det jo også at du er rimelig vild til at tage billeder. Har jeg hørt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Den er nemlig super god ja! Jeg nøjedes dog med at lede efter stedet på Google maps :D det er dog svært at få et godt indblik på fabrikken nede fra vejen (streetview). Så hvis du kommer afsted, så tag gerne nogle billeder og del dem her inde :-D Rygtet vil det jo også at du er rimelig vild til at tage billeder. Har jeg hørt.
Tak, ved ikke hvor vild jeg er, men elsker i hvert fald at vise frem :dollargrin: ,... så ser hvad der kan gøres, denne gang,..

Næsten flovt, men kørte gennem Rjukan 2010, uden at vide noget om hvilket specielt sted det var, så godt alle skiltene med "krigs-minne", men var bare på vej vestpå mod Lysefjorden, så checked først stedet ud efter jeg kom hjem, og dernæst fulgte historien,... en bonus af turen kan man sige

Denne gang er vi der i det mindste lidt tid, vi har simpelthen lejet hytte i nærheden på den sidste overnatning, vil kikke lidt rundt, evt se om man kan komme ind på fabrikken, eller et museum, eller noget, samt hvad der er i omegnen,..

Det meste af tiden vil vi dog være i Geiranger, hvor vi kører ture hver dag, og hvor jeg nok ror ud i fjorden om aftenen bl.a. for at tage flere skud og video af "de syv søstre", (vandfaldende) ,... bemærk på billedet at der faktisk ligger en gård halvejs oppe af klippe siden, lige til højre for faldet :)
Vedhæftede filer
gei4.jpg
gei4.jpg (227.79 KiB) Vist 1380 gange
gei2.jpg
gei2.jpg (293.69 KiB) Vist 1380 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvordan fanø kommer de der op???

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Hvordan fanø kommer de der op???
Der gik en risky lille sti ned til kanten af fjorden, hvor man så havde en båd liggende, og kunne ro de 3 km ind til Geiranger efter morgenbrød :-)

Har den ikke optegnet, men her er vejen op det Skageflå-farmen, tæt på, der dog også kan tages hen over fjeldet om sommeren, den du ser på mit billed finds der kun EN vej op til :shock:

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hory shet

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Joachip skrev:Jeg så "One Punch Man" for ikke så længe siden. Den er på 12 afsnit, så den er relativt hurtigt overstået.
Men for hulen den tager fedt gas med hele superhelte-konceptet.
Hvis man er superhelte-fan, bør man se den.
den vil jeg huske, til når jeg har lyst til serie, tak !
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:
Nocturnal Animals
http://www.imdb.com/title/tt4550098/?ref_=fn_al_tt_1
Jake Gyllenhal forklarer i en roman hvordan han har mistet sin kone og datter, men en masse metaforer og symbolik, så der skal gang i ens analyse apparat. Men den er dog rimelig publikumsvenlig så man bliver ikke efterladt i et stadie af ekstrem forvirring som havde det været en Lynch film. Fin mørk mystery/thriller. Lidt film noir agtig stemning synes jeg.
7/10
Er på min wishlist.
February (2015) Hedder vidt også The Blackcoats Daughter
http://www.imdb.com/title/tt3286052/
Stemningsfuld og langsom gyser. Måske overnaturlig måske ikke. Det er noget legen med kronologien i filmen, som gør at man skal tænke sig lidt om for at forstå historien. Synes den var ret spændende, da man ikke helt er med på de forskellige personernes agenda og hvad som er rigtigt og hvad som er overtro.
7/10
Den har jeg ikke hørt om, men vil checke den ud.

The Girl with All the Gifts (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4547056/
Endnu en zombiefilm. Stemningen minder enormt meget om spillet The Last Of Us. Har en del gode elementer, men synes det går lidt galt i slutningen da den bliver lidt politisk og gerne vil være en slags kommentar til ting som sker i Eu pt. med immigration (min fortolkning anyway).
6/10
Meget enig.
Ich seh ich seh (2014)
http://www.imdb.com/title/tt3086442/
Mesterlig Østrisk minimalistik horror/thriller/drama. En meget stille film, som med utroligt få elementer skaber en rigtig klam stemning.
Handler om 2 tvillingedrenge, som er i tivl om det er deres rigtige mor, som vender hjem fra en ansigtoperation. Bare den ide giver mig myrekryb! 9/10
Heh heh, den står på min wishlist og mine tre unger er ved at dø over traileren.
The Girl on the Train (2016)
http://www.imdb.com/title/tt3631112/
Tja hmm kunne godt lide atmosfæren og hvor diffust den var fortalt. Jeg følte lidt samme forvirring som hovedpersonen, men den var desværre ret forudsigelig, og slutningen var noget hø. Flere ting i historien halter også, som hvorfor pokker er det at manden i det hus hvor den forsvundne/dræbte arbejde som barnepige, ikke en en hovedmistænkt!!?
6/10
Gab, enig.
Gone Girl (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2267998/?ref_=nv_sr_1
Har set den før. Synes den var endnu federe denne gang. Meget original film. Rosamund Pike er helt perfekt til den rolle.
9/10
Sjovt, jeg synes var den var et sted mellem crap og skuffende. Plothullet i slutningen er så kolonormt (ingen forklaring på tv-overvågningsløsningen) og hele præmissen så usandsynlig, at jeg mistede al indlevelse. Jeg har givet den 6/10 fordi jeg er flink.
The Texas Chain Saw Massacre (1974)
http://www.imdb.com/title/tt0072271/?ref_=nv_sr_2
Jeg er lidt bagud på retro horrorfilm, så det er første gang jeg ser den. Var ret overrasket over den. Troede det var noget helt andet, med en masse gore og jeg var især overrasket over at ham med motorsaven ikke rigtig var "den onde" men blot en lidt svag og syg "dreng" kontrolleret af papa. Synes den var rigtig fed på den der ret særlige 70'er horror måde.
7/10
Puha. Se den igen, det er en 9'er i min bog. Elsker især tre scener: 1) Hvor Leatherface første gang kommer ud, 2) Hvor Leatherface hænger offeret op på en kødkrog og min yndlingsscene: der hvor faren har bortført pigen i en sæk, som han prikker til i bilen mens han griner ondskabsfuldt.

Har set den nogle gange og skal se den igen. Udover at bare være en fantastisk god film, så er den filmhistorisk interessant fordi det er originaloplægget for samtlige teenagere-i-en-hytte-i-skoven-film og den også var først med den misvisende "based on a true story" i starten, som er en del af grundlaget for found-footage genren.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er fascinerende ang. smag. Jeg researcher en del (en underdrivelse) inden jeg skal se en film. Jeg er blevet ret ok til at folke rating fra forskellige sider og anmeldere, men selvom man finder en person hvor man grundlæggende er meget enig så er der altid afstikkere hvor man er fuldstænding uenig. Jeg kan godt se hvorfor Gone Girl vil splitte folk, da den er ret specielt. Jeg troede da jeg så den først at det ville være en realistisk krimi, men det gik op for mig, at det ikke er det som David Fincher vil med den. Jeg tolker den som et slags halv-eventyr hvor jeg er helt ok med at der sker usandsynlige ting. Modsat Girl On The Train, *spoiler alert* hvor jeg ikke er ok med politiet ikke mistænker den mest åbenlyse, eller at han til slut falder om sekundet han får en proptækker 1 cm ind i halsen, eller at hans kone, helt ude for karakter, maltrakterer hans halvdøde korpus. Det er virkede totalt urealistisk og usandsynlig i forhold til resten af filmen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den tolkning af Gone Girl køber jeg ikke uden beviser :-) Jeg synes ikke den er spor speciel, bare dårligt skrevet. Fint spillet og instrueret., men alle tre ting skal være i orden.

*SPOILER ALERT FOR THE PRESTIGE* Den type film er The Prestige til gengæld, altså en tilsyneladende regulær affære indtil slutningen afsløres at være overnaturlig. Det kan man så også diskutere om er fedt, men det er i hvert fald en mere ærlig og sammenhængende sag.

I Gone Girl er vi i et udelukkende realistisk miljø og der foregår intet overnaturligt, men alligevel er der plothuller så store at historien kunne høre hjemme i et afsnit af X-Files (og uden den mindste skygge af forklaring vel at mærke). Der er ingen clues undervejs, i hvert fald har jeg misset dem fuldstændigt og jeg kan ikke finde nogen forklaring på Indernættet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ozark (Netflix)

http://www.imdb.com/title/tt5071412/

Set 4 afsnit ind til videre. Når man lige ser bort fra den dumme episode med at efterlade 8 millioner dollars i et motelværelse "overvåget" af børnene (who the f*ck ville gøre det?), så en ganske fin serie ind til videre.

Lidt en blanding af Revenge, Weeds og Justified.

En 3,5 af fem foreløbig.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har opdaget "Fooled us!" på Netflix, med Penn & Teller (tryllekunstnere)
showet går ud på at snyde Penn & Teller (som aldrig har talt offentligt i 40+ år), og det er ikke så let - og derfor nogle meget spændende magikere man kan få at se, udføre de mest utrolige tricks. Hvert afsnit slutter med at Penn & Teller viser et af deres egne supertricks.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Check også nogle af deres libertarianske videoer (på YouTube).

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:Ozark (Netflix)

http://www.imdb.com/title/tt5071412/

Set 4 afsnit ind til videre. Når man lige ser bort fra den dumme episode med at efterlade 8 millioner dollars i et motelværelse "overvåget" af børnene (who the f*ck ville gøre det?), så en ganske fin serie ind til videre.

Lidt en blanding af Revenge, Weeds og Justified.

En 3,5 af fem foreløbig.
Den spiller sig varm (ja, ja - lige til den store) 4,5 af fem.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

http://www.imdb.com/title/tt5052448/
Get Out

Fed gyser med et budskab. 7/10.

Kæmpe hit i USA og en økonomisk overraskelse, dvs. har tjent sit lille budget ind mange, mange gange. Lidt som The Gift gjorde det i 2015.

Nyt svar