Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
benjisan
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Østerbro, København

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg Skrevet: 4. mar 2017, 21:53

Hacksaw Ridge - Mel Gibson er tilbage i instruktørstolen, og man må sige han har styr på sit håndværk. Filmen er virkelig flot og actionsekvenserne er ud over det sædvanlige. Man er presset helt tilbage i stolen.
Men desværre kan Hr Gibson ikke nære sig og filmen falder over i at blive en ækel gang kristen propaganda, som gav mig opkastfornemmelser til sidst. Så er du advaret! :-D

Nocturnal Animals - Jeg var rystet da jeg kom ud af biografen. En voldsom film som ryster en rundt i alle mulige etiske dilemmaer.
Jeg var meget begejstret for Tom Fords debutfilm, A Single Man, og glædede mig meget til at se endnu en af hans delikate smukke film. Well, det var der ikke meget af. I stedet fik jeg en rutschetur af en film, som er blevet hos mig meget længe. Kan varmt anbefales hvis man er gået død i mainstream film og gerne vil ha' noget lidt andet.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 14. mar 2017, 22:36

The Shawshank Redemption
http://www.imdb.com/title/tt0111161/
Har længe ville se den højest bedømte film på imdb. Den var som forventet god, men meget hollywoodsk. Meget feel good - måske lidt for meget, men den har dog forstået at for at noget skal være ægte feel good skal hovedpersonener også opleve modgang.
8/10

A Girls Walks Home Alone At Night (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2326554/
Iransk horror. Fin og dyster film men ikke uhyggelig. De første 20-30min er super fede men så går den gevaldigt ned i tempo. Jeg kedede mig en anelse men det var stadig en fornøjelig og original film. Meget flot sort hvid stil, nærmest ekspressionistisk. Fornemmede en smule inspiration fra Sin City, Tarantino og spaghetti westerns. 7/10

John Wick (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2911666/
Ufattelig dum actionfilm. Keanu Reeves skal forestille at være bad ass, selvom han ikke ejer skyggen af farlighed. Han render rundt og nakker en ufattelig mænge russere uden den mindste modstand, som gør det umådeligt kedeligt at se på. Når han møder bossen (i cheesy regn og torden) er det sjovt nok sværere selvom bossen er en 60 årig halv fed russer. Kan forstå hvis man er en knægt på 15 og synes at den er fed, men at denne film har en critics score på 85% på rottentomatoes er mig en gåde. 4/10
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 14:23

Mike-air skrev:
david mondrup skrev:Ja, film-udbuddet på Netflix er ikke meget værd. Er det bedre på HBO?

Viaplay er faktisk ikke tosset..

Når vi taler om streamingtjenester. Nogen som har prøvet Plejmo? Faldt lige over det på facebook, og det ser umiddelbart ok ud, men har kun skimmet sitet og deres udvalg. https://www.plejmo.com/da/
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 14:27

AvS skrev:John Wick (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2911666/
Ufattelig dum actionfilm. Keanu Reeves skal forestille at være bad ass, selvom han ikke ejer skyggen af farlighed. Han render rundt og nakker en ufattelig mænge russere uden den mindste modstand, som gør det umådeligt kedeligt at se på. Når han møder bossen (i cheesy regn og torden) er det sjovt nok sværere selvom bossen er en 60 årig halv fed russer. Kan forstå hvis man er en knægt på 15 og synes at den er fed, men at denne film har en critics score på 85% på rottentomatoes er mig en gåde. 4/10

Yay. Fatter ikke folk der synes, at det lort er godt. Dog scorede den højere end Taken hos mig, som vi lå flade af (ufrivillig) grin over.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Re: RE: Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 14:52

AvS skrev:
Mike-air skrev:
david mondrup skrev:Ja, film-udbuddet på Netflix er ikke meget værd. Er det bedre på HBO?

Viaplay er faktisk ikke tosset..

Når vi taler om streamingtjenester. Nogen som har prøvet Plejmo? Faldt lige over det på facebook, og det ser umiddelbart ok ud, men har kun skimmet sitet og deres udvalg. https://www.plejmo.com/da/

Plejmo og SF Anytime har rigtig gode film udbud, men de fungerer ikke som ex Netflix. Du 'lejer' en film i en perioden, og du betaler for den enkelte film. Til gengæld er der ikke nogen månedlig udgift. Det kan vel tænkes som en moderne BlockBuster

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 15:35

Superhelteserier vælter frem alle steder, men Netflix har godt nok brændt mange penge forkert af på Ironfist, sikke dog noget spild af liv, det er jo lige til en øjenbetændelse.

Dog skal de have at flere af de andre serier kører okay for dem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 15:46

Vi kan sgu meget godt lide iron fist her i huset

Brugeravatar
Anarkand
Bag pulten
Bag pulten
Sted: NordVest

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 16:39

LEGION - TABOO - THE LIFE AND TIMES OF TIM
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 16:43

The People vs O.J. Simpson: American Crime Story. (Netflix)

Super serie. 5 ud af 5.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 19:19

London Has Fallen

http://www.imdb.com/title/tt3300542/

Lad os se.
Total gennemskueligt gameplay ... ups ... jeg mener manuskript.

De onde er rigtigt onde og spreder en masse ondskab. Undtagen lige, når de prøver at slå helten og præsidenten ihjel.
Så er de umanerligt dumme og ikke så gode til at slå ihjel.

Fyld så op med one liners, hvor selv Van Damme ville efterspørge mere originalitet.
Og hæld så op med actionsekvenser, der ligner et "Too Hard" level i ethvert FPS-spil, så bægeret i den grad flyder over.

Vi spiser popcorn, nulre forhud og siger "Årrhh man hvor sejt!" og sørger for at publikum ikke er åndeligt ældre end 13 år. Så skal det nok gå.

Lortefilm.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 19:50

Meget korrekt og sober anmeldelse

Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 20:00

Arrival
http://www.imdb.com/title/tt2543164

Da jeg i forvejen vidste, at den var lidt for hypet, så blev mine forventninger indfriet uden skuffelse: en gennemført ægte sci-fi film med et stort element af filosofi.

Men ikke så meget spænding og et minimum af action, men både teknologisk og historiemæssigt ret troværdig, hvilket er en sjældenhed i sci-fi.

Skruede helt op for lyden, så musik og effekter fik lov at gå amok. Ikke mindst nødvendig, når talemixet var på den lave side. ;-) Musikken er jo nærmest 50% af filmen! Modigt og dejligt.

Color-gradingen var grå og trist (med vilje, respekt for det) men lige lovlig til den kontrastløse/mørke-side, hvilket var hårdt for øjnene. Vurderet på THX kalibreret 65" plasma.

7/10
Brugeravatar
Arnold
Producer
Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 21:54

Logan - dejlig usentimental roadmovie, som beviser at "R" rating virkelig rykker ved Marvel universet - instruktøren sagde noget i stil med - at R-rating tillod selvfølgelig noget mere rå vold, men det gav også en voldsom frihed til ikke at spekulere så meget over, hvad man måtte sige og gøre. Befriende - mere af det, tak - 8.5 /10

Fantastic Beasts and Where to Find Them - overraskende skuffende oplevelse - Eddie Redmayne virker simpelthen decideret fejlcastet, og historien er en rodet, og nærmest ligegyldig affærre. Kunne ikke rigtig sympatisere med nogen af figurerne - bortset fra Dan Fogler, som næsten stjal hver scene, han var med i. 5/10
vh Arnold
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. apr 2017, 13:44

Fantastic Beasts and Where to Find Them

Langtrukken - med glimt af håb, der dog bliver uforløst. Der bliver brugt meget krudt på ingenting.
Men god at stene/halvsove til en lørdag formiddag.

2 af 5.
Brugeravatar
oVHSen
Tekniker
Tekniker
Sted: Midtfyn

Indlæg Skrevet: 9. apr 2017, 09:08

The Void
http://www.imdb.com/title/tt4255304/

Rigtig underholdende Lovecraft inspireret horror med referencer til Hellraiser, The Evil Dead, The Beyond, The Thing og Re-Animator. Soundtracket (af bla Lustmord) var en blandet fornøjelse, af og til rigtig fedt.
7,5/10
"The boat can leave now, tell the crew"
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 9. apr 2017, 10:17

Den skal jeg se, tak!

I går genså jeg:

In The Heat Of The Night (1967)
http://www.imdb.com/title/tt0061811/?ref_=nv_sr_2

Fantastisk film, der kun er ældet lidt. En kriminalfilm/mordgåde, der i virkeligheden er en film om racisme. Godt spillet af Sidney Poitier og fantastisk af Rod Steiger.

Fem Oscars og fuldt fortjent. Musik af Quincy Jones med Ray Charles.

"They call me... Mr. Tibbs!"

Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 10:44

The Autopsy of Jane Doe (2016)
http://www.imdb.com/title/tt3289956/
Trods en del horrorclichéer er den indtil ca. den sidste halve time virkelig creepy. Et par scener fik hårene til at rejse sig på mig, men så kaster den lidt det hele på gulvet, og bliver ret cheesy med nogle meget forcerede og akavede sentimentale scener.
6/10

The Survivalist (2015)
http://www.imdb.com/title/tt2580382/
God film. Sci-Fi behøver ikke være film med robotter og futuristisk teknologi. I denne film er det det modsatte - den primitive måde at leve på, men det er jo også er realistisk fremtidsscenarie. Den beskriver meget fint, uden ord, forskellige menneskers roller og værdier i en familie eller i et samfund.
7.5/10

T2 Trainspotting
http://www.imdb.com/title/tt2763304/
Helt ok 2'er. Den tog lidt tid om at komme igang, men så blev den også bedre og bedre. Tror dog at hvis 1'eren står mere klart i ens hukommelse, end den gjorde hos mig, så ville man få mere ud af at se 2'eren.
7/10

Carrie (1976)
http://www.imdb.com/title/tt0074285/
Som forventet ret dated her og der og lidt ufrivilligt komisk, men ikke desto mindre en god, og faktisk rørende, horrorfilm. Var ret vild med hvordan slutscenen var lavet, i det man som beskuer ved præcis hvad der kommer til at ske, mens vores hovedperson ikke ved det, hvilket gør scenen ret ubehagelig. Godt lavet. Den var rigtig godt castet, især hende som spiller Carrie kunne ikke være bedre valgt, da hun virker skrøbelig men samtidig kan utroligt creepy ud.
7.5/10

Billede

Kan se at de er lavet et remake med hende Chloe*dukkefjæs*Moretz. :roll:
Brugeravatar
Arnold
Producer
Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 14. apr 2017, 12:23

Ghost In The Shell
Jeg har ikke set den originale version, og det hjælper nok på bedømmelsen.
Men det var altså en lækker omgang scifi - virkelig visuelt flot stykke håndværk, der både minder om Blade Runner og Matrix, men samtidig også er helt sin egen. Godt castet, god præstation af Pilou Asbæk (han bør dog nok arbejde lidt med sin accent..men håber da han er klar på 2'eren, hvis den kommer) - 80'er inspireret soundtrack, som passede rigtig godt ind.

Første gang i længe, at jeg syntes 3D gjorde noget positivt for oplevelsen, men det virkede altså her. (Så må jeg hellere få set originalen og efterfølgeren) :-) 8/10
vh Arnold
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 15:53

Don't Breathe (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4160708/
Det er ikke så ofte man støder på en decideret horrorfilm, uden monstre eller spøgelser, men jeg vil bestemt kalde Don't Breathe for en horrorfilm. Og en rigtig fed og original en af slagsen. Den er super intens hele vejen igennem og handlingen overraskede mig her og der. Den er ikke perfekt og der var flere steder hvor jeg tænkte at det var lidt for utroligt det som skete, men Don't Breathe er ikke desto mindre en af de bedste nye horrorfilm jeg har set. 8/10

Point Break (1991)
http://www.imdb.com/title/tt0102685/?ref_=nv_sr_1
Meget sen 80'er agtig actionfilm. Havde glemt at jeg havde set den før. En del super platte replikker og Keanu Reeves spiller som sædvanligt exceptionelt ringe. Til gengæld gør Patrick Swayze det glimrende, som adrenalin junkie med et halvmanisk blik i øjnene. Filmen får lidt mere substans hen imod slutningen, men det er ikke ligefrem et mesterværk. 6/10
Senest rettet af AvS 21. apr 2017, 16:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 16:36

Jeg har lige været i USA, så T/R over Atlanten betød fire film

Star Wars Rogue One
Fed film synes - Passer glimrende ind i tidlinien, og jeg synes, de forstår at holde stilen.

Magical Creatures and where to find them
Jeg er meget glad for Harry Potter universet, men den der film hænger godt nok ikke rigtig sammen, og jeg kedede mig i lange stræk af filmen. Havde jeg nu ikke siddet i en flyver, er det ikke sikkert, jeg ville have set den færdig

Independence day - Resurrection
Det kommer nok ikke bag på nogen, hvis man siger, at det ikke er stor kunst. Men det fungerer glimrende som opfølger til 1eren, og jeg var glimrende underholdt.

Inferno (Dan Brown)
Jeg har været ret glad for Dan Brown (har læst de fleste af bøgerne men ikke Inferno), og jeg synes også filmatiseringerne har været OK. Jeg så den her på hjemturen og både lyd og billede var mærkbart dårligere (hos United, udturen var med Canda Air). Den var sgu ret skuffende. Den havde slet ikke alle de spidsfindigheder og rodfæstning i symbolik som de andre Dan Brown bøger. Filmen virkede temmelig en-dimensionel, og hele setuppet med hvorfor Tom Hanks skulle redde verden (igen) virkede ret søgt.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 16:54

Smittefar skrev:Jeg har lige været i USA, så T/R over Atlanten betød fire film

Star Wars Rogue One
Fed film synes - Passer glimrende ind i tidlinien, og jeg synes, de forstår at holde stilen.

Magical Creatures and where to find them
Jeg er meget glad for Harry Potter universet, men den der film hænger godt nok ikke rigtig sammen, og jeg kedede mig i lange stræk af filmen. Havde jeg nu ikke siddet i en flyver, er det ikke sikkert, jeg ville have set den færdig

Independence day - Resurrection
Det kommer nok ikke bag på nogen, hvis man siger, at det ikke er stor kunst. Men det fungerer glimrende som opfølger til 1eren, og jeg var glimrende underholdt.

Inferno (Dan Brown)
Jeg har været ret glad for Dan Brown (har læst de fleste af bøgerne men ikke Inferno), og jeg synes også filmatiseringerne har været OK. Jeg så den her på hjemturen og både lyd og billede var mærkbart dårligere (hos United, udturen var med Canda Air). Den var sgu ret skuffende. Den havde slet ikke alle de spidsfindigheder og rodfæstning i symbolik som de andre Dan Brown bøger. Filmen virkede temmelig en-dimensionel, og hele setuppet med hvorfor Tom Hanks skulle redde verden (igen) virkede ret søgt.

Kan vi lige få nogle ratings? Evt. bare på en skala fra 1 til 1e+32

Jeg skal igang med Rogue One i aften :)
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 17:36

Du kan få det på en skala fra 1 til 1e32/1e31.

R1 8
Magiske 2
ID2 6
Inferno 4

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 18:17

Smittefar skrev:Du kan få det på en skala fra 1 til 1e32/1e31.

Din nørd :-D 8-)
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 18:31

Godt med en skala alle kan forstå. :)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: RE: Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 19:43

Mike-air skrev:
Smittefar skrev:Du kan få det på en skala fra 1 til 1e32/1e31.

Din nørd :-D 8-)

Tilbage til "After Party"