Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg er faldet lidt for Cloak & Dagger på HBO Nordic.
Synes overall at serien holder godt fast i mig, selvom der er små øjeblikke, hvor jeg rigtigt meget har lyst til at slukke. :lol:



Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi ser The Expanse på Netflix for tiden. Det holder. Vi er også ved at se "Safe" eller Dexter 2, som vi kalder den derhjemme. Den er OK, men lige nu er den på pause, fordi The Expanse er bedre
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Gok-seong (2016)
Koreansk horror som ikke kan finde ud af om den er horror eller komedie. Med hele 99% er det nok den højest ratede film på rottentomatoes jeg har set, men er du gal en skuffelse. Kan komme på meget få eksempler på film, som med success, skifter sin tone undervejs. Den lægger ud med at være meget dyster og seriøs, men så bryder den den tone som er blevet etableret og bliver fjollet og useriøs. Der er nærmest slapstick agtigt scener her og der. Tror det er en meget asiatisk, det med at fjolle lidt, men det fungerer slet ikke for mig, da det virker som om den ikke kan tage sig selv alvorligt. 5/10

The Hallow (2015)
Horrorfilm om små trolde i de irske skove. Umådeligt dårlig film. Spild af tid. 4/10

The Innocents (1961)
Det er lidt svært med gamle horrorfilm. Nogle er stadigt uhyggelige idag, mens andre bare virker lidt gamle og langsomme. The Innocents er lidt en blanding. Den starter godt, og første scene med spøgelset er virkelig fedt lavet. Selv idag holder det. Filmen gør rigtig godt brug af lyd, musik og stilhed. Den er lidt omvendt moderne horrors, da der er ret meget musik en stor del af tiden, men når der sker noget uhyggeligt bliver der bum stille. Fed effekt. Filmen bliver trukket lidt i langdrag, og bliver ikke helt så uhyggelig som forventet, men den fik dog hårene i min nakke til at rejse sig her og der. Det er en langsom film, og i forhold til moderne horrors er den meget subtil, men om ikke andet er det interessant at se hvordan horrorfilm har udviklet sig. Synes også den ud fra et filmteknisk aspekt var sjov at se. Det er en hel anden optik de bruger på kameraerne, med en masse vignettering og en smule "omvendt" distortion hvor midten er billedet faktisk går indad og ikke ud. Og så er det sjovt at se hvordan lav dybdeskarphed slet ikke er noget man bruger. Alt står super skarpt, fra forgrund til baggrund. 7/10

Medlemsavatar
Gashav
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Amsterdam

Indlæg af Gashav »

Holger skrev:Wu xia (aka. Dragon) (2011)
http://www.imdb.combesten/title/tt1718199/

Holger giver 7/10

Et overraskende underholdende mash-up mellem en detektivhistorie og klassisk kung-fu. Donnie Yen er ofte en lettere tåkrummende skuespiller, men en fantastisk martial artist, som mange måske kender fra Ip Man filmserien, som har nydt stor succes.

Dragon er en slags kinesisk History of Violence. Flot filmet, men for mange wire-pulls hiver altid lidt ned i min karakterbog. Et par originale påfund og en godt sammenhængende fortælling hiver den samlede karakter op.



Jeg giver hele 7/10.
tak for info!

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Så såe jeg endelig et afsnit af norske Skam. Udmærket. Nemt at se, hvorfor den (efter sigende?) er så populær.

Teenagere på et gymnasium, der snakker om sex, om kærlighed, om sex, om forhold, mere om forhold, om forældre, om sex, om øl og hvem der kan skaffe det, hvem der er venner med hvem, hvem er til piger, hvem er til drenge, hvem der muligvis er kærester eller potentielle kærester o.s.v.

Alt sammen fremvist i gode, intelligente klip, scenerne skæres til det nødvendige uden at forfalde til brutalisme.

Godt spil i alle roller.
Pacing og scenografi, lydside godt lavet –– alt virker godt lavet. Fint håndværk.

Det viste sig bagefter at være afsnit 1 i sæson 4, jeg havde set. Ingen problemer med at hoppe ind. Fortælling kører lige ud af landevejen.

Som at, dengang da far kørte på dinosaurus til skole, hoppe ind i et afsnit af 90125 –– fint snack-tv.

https://www.dr.dk/tv/se/skam/skam-iv/skam-iv-1-10
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Gensåe seneste Spider-Man (den de kalder "Homecoming")
Derefter: Black Panther .. samt et par dage senere;
Avengers vs/ Thanos, første del: Infinity War.

Kæft, de er kedelige, de to nye.

Stærk kontrast til Spider-Man .. dén er stadig både sjov og fortællingsmæssigt elementært spændende.

Spider-Man Homecoming instrueret af Jon Watts (2017)
Manus og plot af Jonathan Goldstein & John Francis Daley et al.

https://www.imdb.com/title/tt2250912/?ref_=nv_sr_1

7/10
_____________________________________________________

Tilbage til Black Panther og især Avengers Infinity War:
Det er samme Marvel-univers som Homecoming, men dette gøres til en påstand, en latterlighed, al den stund de samme (fine) skuespillere optræder i de roller (Tony Stark og Peter Parker) som de udviklede fint i de andre MCU-film –– men hvor disse roller her nærmest gøres til grin.

Man taber interessen på gulvet, fordi manuskriptet's forsøg på at videreføre den lette, velkomment afvæbnende humor fra Homecoming, Iron Man o.s.v. presses –– presses helt ud over kanten for hvad man som tilskuer kan tro på.

Black Panther (2018) instrueret af Ryan Coogler. Manus og historie af Ryan Coogler og Joe Robert Cole.
https://www.imdb.com/title/tt1825683/?ref_=nv_sr_1

Kedelig med pil opad.
_____________________________________________________

Avengers Infinty War (2018) instrueret af Anthony Russo og Joe Russo. Manus og historie af Christopher Markus &
Stephen McFeely.
https://www.imdb.com/title/tt4154756/?ref_=nv_sr_1

Kedelig med pil nedaf.
_____________________________________________________

Når historien, altså plottet, virker stort set uvedkommende, er det vanskeligt for tilskueren at lade være med at spole.

Ligesom i de tegneserie-universer, filmene bygger på –– i de dårligste af dem har man som garvet forbruger vænnet sig til at bladre forbi kedsommelige klichéer af kampscener, der ikke er interessante for *historien, der fortælles*.

Det var der meget af i Jim Starlin's Infinity Gauntlet fra 2010 –– den tegneserie, som man har taget plottet fra. Også dén var same-same kedelig, men dog bedre end filmen her, for den var ikke helt så kaotisk fortalt.

Det er EMM skræmmende ukorrekt, at Black Panther og Infinity War har høje scorer på IMDb. Det er elementært kedelige film, ugennemførte fortællinger, dårligt disponerede narrativer –– musikken er OVERVÆLDENDE larmende og alt, alt for meget, der er for mange kampscener som ikke bringer historien videre. Bulder og brag .. og hvad så? –– man involveres ikke. Det virker forfærdelig uinteressant, om det er den ene eller den anden part, der får een på tuden.

Håndværket er "fortæl en god historie, som jeg bliver lokket til at finde interessant" .. det er dét, film går ud på.
Black Panther og Infinity War er dårligt håndværk. Gabende dårligt. Underholdningsværdien udebliver næsten fuldstændigt.

Det ville ikke være forkert at give en karakter på 2, men man kan med lige så stor retfærdighed give karakteren 4, eller 1.

Det mister meningen at anstrenge sig for at ramme en retfærdig karaktergivning, når man ser sådan noget som Infinity War –– masser af overflade-flothed, skuespillere yder et godt stykke arbejde og andre del-elementer –– men hvad nytter det, når den to la-a-ange timer samlede oplevelse er dyb ligegyldighed.

Black Panther-filmen er som en billig, men hårdt hypet bøfsandwich; småfed og almindelig –– uengagerende film.

Avengers Infinity War er en voldsomt ujævn film, der igen og igen sætter narrativ troværdighed over styr ved f.eks. at brutalt skifte fortællestil, når der skal være scener med det nærmest hånligt pinagtige og tåkrummende parodiske Guardians of the Galaxy.
Infinity War peger og stritter og stæser ud i for mange forskellige retninger.
Og ender i øvrigt uforløst med "Fortsættes i næste film" –– mega nedtur.

Så hvad hjælper de flotte dragter og de flotte skuespillere? Man går jo ikke i teatret for at sidde og beundre de lækkert farvelagte kulisser –– man vil have *en god historie*, som kan rive een med.
_____________________________________________________

Man bliver revet mere med af denne her –– den har i det mindste et jævnt fortløbende og dermed tilfredsstillende narrativ:

https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/togtur
Senest rettet af tomcat tirs 24. jul 2018 17:15, rettet i alt 8 gange.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Human Lanterns [Ren pi deng long] (1982)
Er klassificeret som horror action, men er en fjollet omgang kinesisk (og åbenbart kult) Kung-Fu.

5/10


The Player (1992)
Stjernespækket og underholdende film om Hollywoods kyniske filmproduktionsmiljø. Oscarvindende krimi-komik af Robert Altman.

7/10


A Quiet Place (2018)
Forudsigelig fra start til slut. Væsenet i filmen ligner det samme væsen man har set i snart 100 film og computerspil. Find nu på noget nyt! Eneste semi-originale islæt er lyd-temaet (altså at lyd spiller en rolle i filmen).

6/10 fordi jeg er flink og den virker relativt low budget.


Flags of Our Fathers (2006)
Gab. Jeg måtte se filmen i bidder over 3 dage før jeg kunne slæbe mig igennem denne utroligt kedelige fortælling om en (vist nok nogenlunde) sand historie under 2. verdenskrig om nogle soldater og et flag og en ret ligegyldig lille løgn.

Vil man se noget relevant om amerikanernes krigsløgne, så se den fremragende Vietnamkrigen-dokumentarserie af Ken Burns på Netflix.

4/10


Der Untergang (2004)
Wow, sådan skal en film om 2. verdenskrig laves. Fantastisk skuespil, intens historie og nogle af de bedste eksplosionslyde jeg har hørt i surround. Det er nu ikke en actionfilm overhovedet, men baggrundslydene er i top.

8/10


Tau (2018)
Meget forudsigelig "pige-fanget-af-gal-mand-i-hus" historie. Twistet er så noget med en AI.

Ok underholdning, glemt dagen efter. Denne type historie er lavet uendeligt bedre i den fantastiske "Ex Machina".

5/10


Kill List (2011)
Uha. Den sidder i kroppen mindst en dag eller to efter. Super creepy og godt skruet sammen. Say no more.

7/10

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Holger, har du set Angst fra 1983?

Annihilation (2018)
Der kommer spoilers.
Fik endeligt set Annihilation. Det er samme instruktør som Ex Machina, som jeg var ret glad for. Annihilation er en meget interessant sci-fi film. Den er en god del mere abstrakt og mystisk end Ex Machina, så forvent ingen direkte svar omkring hvad der sker i filmen. Har faktisk længe savnet mere kreativitet omkring film hvor rumvæsener kommer til jorden, og det er endeligt sket i Annihilation. I næsten alle andre film om rumvæsener er det altid væsener, lavet af kød og blod eller lignende, og det synes jeg er ret fantasiløst. Det kan jo sagtens være meget mere abstrakt. Jeg er ret vild med hvordan der i Annihilation kommer små hints til hvad temaet er. Både i historien (flere gange snakkes der som cancer) men også visuelle hints. De bevæger sig inde i en bobbel, hvor lyset bliver splittet i forskellige frekvenser, ligesom med en prisme, hvilket er temaet blot overført til organismer. Celler som bliver splittet og danner andre væsener og former. Jeg er også vild med at “rumvæsenet” sådan set ikke er ude på at overtage noget eller ødelægge noget. Det er bare en organisme, som er der og gror stille og roligt. Vi kan måske tolke det som at den er ude på at ødelægge, men at være aggressiv og ødelæggende er jo blot et menneskeligt konstrukt. Spændende og særlig film, som hænger fast i mit hoved her flere dage efter. 7/10

Dial M for Murder (1954)
Hitchcock er og bliver kongen af film. Filmen foregår næsten kun i ét lokale, men er underholdene fra start til slut. Ray Milland er fantastisk. Glæder mig over at jeg stadig har en del Hitchcock film som jeg endnu ikke har set. 8/10

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Holger skrev:

Flags of Our Fathers (2006)
Gab. Jeg måtte se filmen i bidder over 3 dage før jeg kunne slæbe mig igennem denne utroligt kedelige fortælling om en (vist nok nogenlunde) sand historie under 2. verdenskrig om nogle soldater og et flag og en ret ligegyldig lille løgn.

Vil man se noget relevant om amerikanernes krigsløgne, så se den fremragende Vietnamkrigen-dokumentarserie af Ken Burns på Netflix.

4/10


Der Untergang (2004)
Wow, sådan skal en film om 2. verdenskrig laves. Fantastisk skuespil, intens historie og nogle af de bedste eksplosionslyde jeg har hørt i surround. Det er nu ikke en actionfilm overhovedet, men baggrundslydene er i top.

8/10
Flags of out Fathers of Letters from Iwo Jima var sgu heller ikke min kop te.

Er kæmpe WWII nørd og min top tre er

1. Stalingrad. Den remastered 1080p version var så vild at det var som at se en hel ny film. Den gamle version elskede jeg så meget at jeg har set den en gang om året siden 1993 https://www.imdb.com/title/tt0108211/

2. Der Untergang. Kan aldrig se nogen anden film hvor Hitler spilles af andre end ham. Den er så gennemført.

3. Das Boot. Extended. Nuff said

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Wreck it Ralph:
Jeg kan godt blive lidt træt af de mange animationsfilm der bliver skudt ud i disse år, men denne her syntes jeg var super fed. En masse nice referencer tilbage til pacman, supermario, sonic, metal gear solid, donkeykong, street fighter II, Mortal combat, Frogger, House of the dead, Altered beast, ....

Filmen har humor, og det var nice med en film der foregår i et spil-miljø, lidt á la Tron tankegangen. Bare lidt mere Disney agtigt.

7,5/10

Edit:
https://www.imdb.com/title/tt1772341/?ref_=nv_sr_1
Senest rettet af Mike-air fre 27. jul 2018 16:52, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg fik set filmen Chloe på DR2 igår aftes. Er glad for Julianne Moore, derudover er Liam Neeson og Amanda Seyfried i de bærende roller. Men filmen starter ud med virkelig fed dragende musik, lavet af Mychael Danna, som med det samme fik mig overbevist om, at jeg skulle se filmen. Ikke en komponist jeg tidligere har undersøgt, men jeg skal da nok give hans Oscar-vindende Life Of Pi soundtrack et lyt.
Jeg synes filmen var god, og ihvertfald bedre end de 6.3/10 som den har på IMDB. Jeg vil nok sige 7/10.
https://www.imdb.com/title/tt1352824/?ref_=fn_al_tt_1

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

What If It Works? (2017)

Skrevet og instrueret af Romi Trower –– som jeg ikke kender overhovedet.

Virkelig spøjs og lille skæv film –– præmissen er, hvis nu pigen er multi-personlighedsspaltet (mindst tre forskellige personligheder) og drengen lider af alvorlig OCD, hele pakken med kan ikke røre ved andre mennesker, bruger handsker til alting, drejer nøglen 100 gange og den slags.

.. hvis nu .. kan vi så lave en Hollywood-kærlighedsfilm ud af det alligevel? Får de hinanden, eller er de for rablende (for de er godt nok tossede begge to).

Man kan sagtens kritisere den. Men hvis man er klar på et par kameler i halsen, er det en fin, fin familie- eller se-med-kæresten film.
Udmærket musik, farverige lokationer, og de spiller knaldgodt. Især Anna Samson, hendes skift fra den ene til den anden person er alle minutterne værd.

Slutningen trækker ned, men 7/10

https://www.imdb.com/title/tt4832248/?ref_=nv_sr_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ripper street. Den er på dr.tv´arkiv. Jeg er ellers ikke meget for realistiske film og serier, men når det er historiske film og serier er det ok. Jeg kan stadig erindre en tid hvor verden ikke var så lille. Og vi kun hørte om begivenheder pressen og autoriteterne ønskede offentliggjort. Når jeg vil slappe af med en film eller serie skal det helst være nogle hvor jeg kan flygte lidt fra virkeligheden og ikke hele tiden bliver stopfodret med verdens problemer.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Her endnu ikke fået set den nye (i biografteatre nu) ... men har lige slugt de seneste tre Mission Impossible herhjemme .. som opvarmning til at tage mig sammen til at arrangere biftur med kammi forhåbentlig inden den ryger ned i en lille multiplex-sal.

De er altså gode. Hvis man overhovedet kan goutere film, der ikke prøver være dybe –– klar action. Den lille scientolog gør det rigtig godt, og alt andet spiller også max.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

vietnam.jpg
vietnam.jpg (354.36 KiB) Vist 820 gange
Jeg tillader mig lige at copy+paste fra min engelsksprogede anbefaling på Facebook i dag:

Now that I got your attention with a picture of Rambo:

Please watch "The Vietnam War" PBS-documentary series by Ken Burns on Netflix.

This is no Hollywood fiction. Instead it's 16 hours and 30 minutes of thoroughly researched material that finally made me understand the political dilemmas of this clusterfuck of a war.

It tells the story of how the Vietnamese people were first enslaved by the French colonialists and then got caught between a rock and a hard place: the scrupulous and ruthless communist "liberators" from the north and the corrupt puppet government in the south.

It also shows how the U.S. army went from brave and honorable liberators in WWII to indiscriminately napalming, raping and intentionally mass murdering old people, women, children and babies at the My Lai massacre.

We hear the secret recordings and letters of president Johnson that show the political cover-ups and how Nixon colluded with a foreign power to secure a presidential victory, we see the killings of student protesters on U.S. soil, and we hear the personal stories of both American and Viet Cong soldiers and officers and their families.

It shows how dangerous misguided patriotism is, how racism and dehumanization is a powerful tool in war, and that we should always question the motives and truthfulness of politicians and other people in power.

Educate yourself and see this documentary on how the Vietnam war changed everything... and how nothing has really changed.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

ANBEFALING kl 18.15 på DR2.

Rooster Cogburn (1975) er den ærketypiske John Wayne-figur: Gnaven, hytter sit eget skind -pragmatiker, har overblik og taktisk sans. Han er klar over han er tiltrukket af Katherine Hepburn, selvom hun er emsig og irriterende i sine forsøg på at overbevise ham om, at hun er berettiget til hans assistance med *sit* projekt. Han lader sig ikke styre af sin tiltrækning. I al fald ikke hvis det går ud over deres overlevelses-chancer i den heftige verden, der sindigt præsenteres for beskueren.

Har set den et par gange, men det er helt klart på tide at se den igen. Den går man ikke fejl af, klassisk aftapning af Wayne og Hepburn, der begge gi'r den maks gas i deres roller.

En ægte søndags-forestilling.
Serveres med cola, øl, eller måske bør rå whisky og kogte bønner anbefales.
Vedhæftede filer
Rooster Cogburn.jpg
Rooster Cogburn.jpg (143.65 KiB) Vist 797 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

tomcat skrev:ANBEFALING kl 18.15 på DR2.

Rooster Cogburn (1975) er den ærketypiske John Wayne-figur: Gnaven, hytter sit eget skind -pragmatiker, har overblik og taktisk sans. Han er klar over han er tiltrukket af Katherine Hepburn, selvom hun er emsig og irriterende i sine forsøg på at overbevise ham om, at hun er berettiget til hans assistance med *sit* projekt. Han lader sig ikke styre af sin tiltrækning. I al fald ikke hvis det går ud over deres overlevelses-chancer i den heftige verden, der sindigt præsenteres for beskueren.

Har set den et par gange, men det er helt klart på tide at se den igen. Den går man ikke fejl af, klassisk aftapning af Wayne og Hepburn, der begge gi'r den maks gas i deres roller.

En ægte søndags-forestilling.
Serveres med cola, øl, eller måske bør rå whisky og kogte bønner anbefales.
En klassiker og god film. Jeg tror faktisk at John Wayne fik en Oskar for sin rolle i den film.
Jeg ser for tiden en historisk dokumentar som hedder Romerriget.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

The Staircase (Døden på trappen) - TrueCrime på Netflix.
Ret spændende og uforudsiglig. 8/10

Glow - sæson 1 og 2
Underholdende drama/komedie, meget 80'er vibe, gode karakterer. 7/10

The Dark Tower
Begyndte ret godt, men jeg må desværre erklære mig enige
i de dårlige anmeldelser den har fået. Måske nyskabende da
den blev skrevet i 70'erne men idag er figurerne outdatede og ret klichefyldte. 2/10

The Sopranos sæsen 1 og 2
Havde set nogle afsnit før, men ikke alle, så er startet forfra.
James Gandolfini nailer den rolle så suverænt. 8/10 og måske får den højere bedømmelse
når jeg har set hele serien.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Rope (1948)
Endnu en god Hitchcock. Synes ikke den var helt ligeså god som Dial M For Murder men tæt på. Den er filmet med meget lange takes, hvilket har være mindblowing den gang. Det er også sjovt, men synes også det er distraherende og har egentligt ikke relevans for selve historien. Men fed fed film. 8/10

The Woods (2006)
Jeg er ret vild med Lucky McKee's film. De er ikke intellektuelle mesterværker, men de har bare et særligt og lidt oldschool horror feel. The Woods er lidt teenage horror agtig, og lidt Dario Argento agtig på samme tid. Fin horror film som ikke tager sig selv alt for alvorligt. 7/10

Candyman (1992)
Noget af en overraskelse! Har hele tiden haft indtrykket af at Candyman var en cheesy gory 90'er horror, men det er slet ikke tilfældet. Den har i den grad noget på hjerte. Som en god film, får man ikke eksplicit at vide hvad den går ud på, men jeg fornemmer at den handler om de hvide amerikaners dårlige samvittighed og fortrængning af hvordan de har behandlet sorte. Det hele manifesteret i Candyman. Men den har så også et andet lag, som handler om hovedpersonen måske i virkeligheden er skizofren, så enten er det en overnaturlig film eller også er det en film om en sindslidende kvinde, hvis lidelse bunder i noget meget reelt. Ret vild historie/plot for en 90'er horrorfilm. 7/10

Office Space (1999)
Grineren komedie. Den bliver aldrig plat eller hysterisk, som de fleste komedier, og som kontormand kan jeg i den grad genkende meget af hvad der foregår. 7/10

3:10 to Yuma (2007)
Mnnnnjjjaaaeeee. Synes den var ok i en god del af tiden, men slutningen synes jeg ikke giver en skid mening. 6/10

Manhunter (1986)
Udmærket krimi af Michael Mann. Maks 80'er vibe. Den første halvdel er super spændende men jeg synes den mister lidt spændingen.
Den bruger musik på en underlig måde, som jeg ikke er så vild med og så er der flere steder hvor hovedpersonen tænker højt hvilket altid virker maks kikset i en krimi. 7/10

Casablanca (1942)
Så fik jeg langt om længe set Casablanca. God film. Og god damn hvor drikker de mange cocktails i den film! Man bliver meget tørstig af at se Casablanca. 8/10

Dead End (2003)
Horrorkomedie. Ret sjov og uhøjtidelig. Velinstrueret og perfekt castet. Ray Wise er altid god. Den kammer dog lidt over og bliver for fjollet synes jeg, men jeg grinede en god del gange. 6/10

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:Better Call Saul - sæson 3. Måske den bedste serie nogensinde?
Ja - og nu i sæson 4. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Re-Animator (1985)
Kult horror comedy. B-film men helt ok historie og manus. Ret underholdene og komplet vanvittig. 6/10

Disenchantment (TV-serie)(
Manden bag Simpsons og Futurama. Disenchantment er nok det værste lort jeg længe har sæt. Jeg er chokeret. Er ellers stor fan af Simpsons og Futurama. Grinende nogle få gange men ellers var det bare pinligt at se på. 3/10

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

AvS skrev:Re-Animator (1985)
Kult horror comedy. B-film men helt ok historie og manus. Ret underholdene og komplet vanvittig. 6/10

Disenchantment (TV-serie)(
Manden bag Simpsons og Futurama. Disenchantment er nok det værste lort jeg længe har sæt. Jeg er chokeret. Er ellers stor fan af Simpsons og Futurama. Grinende nogle få gange men ellers var det bare pinligt at se på. 3/10
Disenchantment er jeg ved at se. Jeg syntes nu den har nogle morsomme indslag, som får mig til at klukke lidt.
Deres vogn styrter i vandet. Og det viser sig at der er en kvinde i vognen. Hun vinker med armene og råber i am drownin´
Alfen vinker tilbage." I am Elfo "

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Ex Machina (2014)
Skrevet og iscenesat af Alex Garland.

Fedeste for mig nye og ukendte film, jeg har set i *virkelig lang tid*.

Jeg var for første gang i mange film i oprigtig tvivl om, hvad der ville ske –– ikke at udfaldet var overraskende, da det så kom, men han kunne lige så godt have valgt .. et andet udfald.

Som i omtrent alle andre film fra de seneste tyve-tredive år er der for meget musik. Omend det i dette opus er noget mindre generende end i de fleste andre nyere film, fordi det her er underspillet i stedet for konstant overspillet. (eks. samtlige superheltefilm, hvor jeg uophørligt surfer volumenknappen).

Den ene hovedrolle, Alicia Vikander, er fremragende. Det er de to andre egentlig også, Domhnall Gleeson og Oscar Isaac.

Fedt samspil, fedt manus, excellent pacing, gode klip, redigering, lyd og så videre og så videre.

En virkelig vel- og højproduceret 'lille' film.
Alex Garland er alt for fed. Skal klart se hvad han ellers har lavet. Glæder mig til Annihilation een af dagene. Men han har vist også lavet andet –– ser frem til at checke det.

https://www.imdb.com/title/tt0470752/?ref_=tt_rec_tti
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

AvS skrev:Casablanca (1942)
Så fik jeg langt om længe set Casablanca. God film. Og god damn hvor drikker de mange cocktails i den film! Man bliver meget tørstig af at se Casablanca. 8/10
Herligt at opleve "et voksent" menneske, der ser den for første gang –– og syns den er fed :-) .
Var for mig sært nedtur, da min bedste ven for nogle år siden p.g.a. min evige omtale satte sig og såe den .. og gav op, for, som han siger, han *kan* ikke lide gamle film. Noget med, at han ikke kan goutere tempoet og den slags.

Skal vel snart ha sat den på igen –– tror nok, jeg sidst nappede den forrige vinter.
Ja, man bør vel indkøbe noget ekstra god wipsky til at se den –– plejer jeg at tænke, mens jeg ser den. Denne gang har jeg mulighed for at gøre indkøb på forhånd :dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:Ex Machina (2014)
Ja, den er super fed og IMHO en smule overset.

Nyt svar