Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af AvS »

Nej men jeg er støt på den et par gange. Går ud fra den er værd at se siden du nævner den?

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det synes jeg. Det er en antologi, men der er en vis sammenhæng og alle historierne er interessante synes jeg. I hvert fald tiltaler det meget min hjerne. Væsentligt bedre end dens IMDb score synes at indikere.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det var netop dens lave IMDB score som afholdt mig fra at se den, kan jeg huske, men den får en fin score hos rottentomatoes, som jeg ofte er meget mere enig med. Den er tilføjet til min watchlist.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hateful Eight.

Tarantino har genindspillet Reservoir Dogs med cowboydere i snevejr. Som sædvanligt bygges der op i lang tid - og der bruges diverse filmiske "greb" efter forgodtbefindende - for at ende det hele i en alle dræber alle scene, der forbruger minimum 80 liter teaterblod.

Filmen havde nok været en del bedre, hvis den var lavet i 1989. Nu virker det lidt til, at Tarantino er fanget i sit eget univers. Det er ikke det dårligste sted at være fanget - men det ligner lidt sig selv.

Gode skuespillere løfter filmen op på 3,5 af 5.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

AvS skrev:North by Northwest (1959)
http://www.imdb.com/title/tt0053125/
Umådeligt underholdende. Så den da jeg var lille men forstod ikke rigtigt historien. Den står som Action, Adventure, Mystery på imdb men jeg ville også tilføje komedie. Elsker Cary Grant's sarkastiske og apatiske skuespil. De sidste 5-10 sekunder er en af de sjoveste filmslutninger jeg kender til. 9/10
Er bare SÅ enig ... gennemført film .. ser den gerne en gang hvert andet eller tredie år. Stor fornøjelse HVER gang.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alient: Covenant
http://www.imdb.com/title/tt2316204/
Grinede det meste af filmen og ikke fordi den var sjov. Selv Michael Fassbender kan ikke redde sådan en forudsigelig rodebunke af en lortefilm.
5/10


Antiviral
http://www.imdb.com/title/tt2099556/
Cronenbergs søn har skrevet og instrueret denne dystopiske og bizarre film om en verden besat af celebrities og deres sygdomme. Ikke for alle, men interessant hvis man holder af det bizarre og kan æde præmissen.
7/10


Anthropoid
http://www.imdb.com/title/tt4190530/
Nogenlunde historisk præcis film om attentatet på SS generalen Heydrich. Ikke noget specielt.
6/10


Black Sea
http://www.imdb.com/title/tt2261331/
Blev inspireret til at se en ubådsfilm for nylig... den bliver dog aldrig rigtig spændende og man sidder med en flad fornemmelse.
5/10


Ghost In the Shell (2017 Live Action)
http://www.imdb.com/title/tt1219827/
Det kunne have været værre, men også meget bedre. Højdepunktet er nogle af effekterne, som er virkelig godt lavet. Sådan går det når Hollywood ikke formår at fange det særegne ved originaloplægget.
6/10


Life
http://www.imdb.com/title/tt5442430/
Jeg troede ikke den slags film blev lavet stadigvæk. 100% forudsigelig og elendigt skrevet horror in space. Det må være Jake Gyllenhaals absolut dårligste film nogensinde.
3/10


Remember
http://www.imdb.com/title/tt3704050/
Christopher Plummer som nazijæger. Low-key, simpelt og langsomt opbyggende drama. Læs intet om den for ikke at afsløre for meget ;-)
7/10


Southbound
http://www.imdb.com/title/tt4935334/
Gyserantologi med udgangspunkt i straf/konsekvens/skærsild. Veludført uden det store budget eller de store skuespillere. Langt bedre end dens IMDb score, hvis man kan lide horror.
7/10


Theater of Blood
http://www.imdb.com/title/tt0070791/
Kultgyser-komedie (mere eller mindre frivilligt) med Vincent Price. Camp så det basker.
6/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Ghost In the Shell (2017 Live Action)
http://www.imdb.com/title/tt1219827/
Det kunne have været værre, men også meget bedre. Højdepunktet er nogle af effekterne, som er virkelig godt lavet. Sådan går det når Hollywood ikke formår at fange det særegne ved originaloplægget.
6/10
Jeg er enig, det kunne ha' været bedre, men jeg synes stadig det er en seværdig film. Hvis du bed positivt mærke i soundtracket, så har Lorne Balfe indtil videre uploadet 34-35 minutters musik brugt i filmen:
https://www.youtube.com/user/Metrophonics11/videos

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Defenders (8 afsnit)

Wow -- sikke noget lort.
Orker knap remse op, hvad der er dårligt, hvad der ikke fungerer -- for er du røv, noget makværk.

Vildt spild af tid.

-----
Hvad fungerer:
Castingen er god.
Der er mange bittesmå (meget små dele af) scener, nogengange kun i størrelsen enkelte replikker, der fungerer.

Alle hovedpersonerne -- d.v.s. alle dem, der er oprindelige figurer fra tegneserierne -- spiller godt, undtagen Misty Knight, som fortsætter med at smile smørret i hver eneste scene, hun er med i. Til gengæld har hun er flot stor barm, og filmes altid i trøjer og vinkler, så man ikke er tvivl.

Krysten Ritter spiller Jessica Jones, og det gør hun stadig fuckin' godt.

Så -- det var alt det gode.

*Alt* andet er skod.
Virkelig dårligt håndværk.


Otte afsnit, en hel sæson .. som Marvel angiveligt har bygget op til i to år .. fuser ud. Den er trættekær, den er kedelig, den er kikset, den er ligegyldig, den er ikke underholdende. Manuskriptet og dialogerne *kan* ikke blive dårligere -- man gaber hele vejen igennem.

Kampscenerne -- som ofte var gode, endda underholdende, i første sæson af Daredevil -- er her bare noget, man spoler forbi. Plottet er komplet u-engagerende .. skurkene er såmænd genbrug fra forrige sæsoner, gab, gab, ga-aa-ab.
Selv Elektra genopliver de allerede fra de døde, så hun kan kæmpe mod Matt Murdock endnu en gang, iiiiiismand, hvor er det kedeligt.

*Så* mange fine skuespillere, og så mange gode figurer med interessante personligheder og rige baggrundshistorier -- og så sætter Marvel /Netflix barren *så* lavt.

100% spild af tid.
Intet kød.
Intet korn, ingen grøntsager, ingen sovs, ingen smag.
Ingen næring af nogen art.
Ik'ngang noget sukker -- kun aspartam og fyldstoffer.

Bare zap videre, folkens.
Intet at se her.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er sjovt du lige nævner Daredevil af de fem serier. Den var klart den ringeste, og vi så kun første sæson færdige af pligt. Den var en pine at komme i gennem. Jeg er enig i, at Defenders ikke var specielt god, men i det mindste fylder Daredevil kun lidt mere end en femtedel, så det var ikke helt ulideligt.

Jeg synes egentlig Defenders var OK, meeen den kunne have været så meget bedre.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Gaga: Five Foot Two (Netflix)

Interessant dokumentar om fænomenet, der trods alt er et (meget lidende) menneske. 5 ud af fem.

Foo Fighters: Back and Forth (Netflix)

Udemærket dokumentar om Foo Fighters historie. 4 ud af fem.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er ret vild med de fleste af Netflix' Marvel-serier. Luke Cage blev lidt gumpetung til sidst. Men ellers er de andre ret fremragende gode.

Defenders blev kun en middelmådig omgang med få lyspunkter. Ikke helt tabt på gulvet - men det kan helt sikkert gøres bedre.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg tror ihvertifald jeg springer Defenders over. Men hey, til gengæld var jeg godt underholdt af den anmeldelsen:
tomcat skrev:Ik'ngang noget sukker -- kun aspartam og fyldstoffer.

Bare zap videre, folkens.
Intet at se her.
God griner! :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Man kan åbenbart være meget uenige om superhelt-tv-serierne.
Jeg blev klart mest underholdt af Daredevil sæson 1.

Fist, Cage, Jones og DD s02 var alle lidt ringere og tabte trykket midtvejs, for mig.

De lider alle under hvad der tilsyneladende er diktat fra bosserne om, at hver sæson (af hver serie) *skal* have een skurk -- virkelig kedeligt .. f.eks. i Jessica Jones s01 var måske tre afsnit med Killgrave rigeligt til mig -- den konflikt er sq ikke interessant nok til en hel sæson. Tilsvarende i de andre serier. Hvis de lod hver story arc vare tre eller fire afsnit, ville man ikke nå at blive så træt af gentagelserne.

Som at læse tolv numre af Batman, der ALLEsammen handler om krig mod Jokeren, eller whatever .. bliver hurtigt ensformigt.

Efter min smag i superhelt-tv-serier er Defenders det fesne'ste indtil videre, max rådden tomat lige i ansigtet til manus/plot-forfatterne fra mig.

DC's Flash (tv-serie) er bedre, den tager ikke sig selv helt så højtideligt.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Joachip skrev:Jeg tror ihvertifald jeg springer Defenders over. Men hey, til gengæld var jeg godt underholdt af den anmeldelsen:
tomcat skrev:Ik'ngang noget sukker -- kun aspartam og fyldstoffer.

Bare zap videre, folkens.
Intet at se her.
God griner! :dollargrin:
:-D
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

The Way Way Back

En genre, jeg ikke er stærkt suget til .. men den her er god .. simpelthen skidegodt stykke om at være Ældre For, om venskab, om loyalitet, om stupiditet og at komme videre, om kærlighed, om afvisninger, om at vokse op som en middelklasse-dreng der er dybt svigtet af sin far, .. men at man helt enkelt er et godt menneske, så derfor går det alligevel.

Jeg får tårer i øjnene hver gang.
Hvad kalder man genren. . "americana med 14-årig hovedperson", måske.
Den slags med en masse USA-standard-rock-sange med mere melankoli end pop.

http://www.imdb.com/title/tt1727388/?ref_=nv_sr_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

The Gift (2015)
http://www.imdb.com/title/tt4178092/?ref_=nv_sr_1
*Store spoliers*
Ok thriller. Holder ret højt suspense niveau men det går desværre galt hen imod slutningen. Udover jeg godt vidste hvordan den ville ende fordi jeg har set Mientras duermes (Sleep Tight), som instruktør og historie skriver helt sikkert også har set, så er det ret usansynligt at hun skulle være gravid lige den ene gang. Jeg savnede også følelser hos skuespillerne. De er meget sure men ingen er rigtigt kede af det.
Men jeg synes nu ellers den gjorde det godt, især mht. hvordan ens sympati skifter fra manden i huset til det kiksede mobbeoffer.
7/10

Halloween (1978)
http://www.imdb.com/title/tt0077651/?ref_=nv_sr_3
Stor skuffelse. Havde højere forventninger til denne horror klassiker. Ikke uhyggelig, spændende eller interessant. Meyers beskrivelse som ondskaben selv, men det eneste han gør er at slå nogle personer ihjel - det er der så mange der gør. I de fleste scener står han bare og kigger, for derefter at være væk igen. Blev også ret irriteret over at Jamie Lee Curtis hele to gange formår at tro at hun har dræbt ham, og straks at vende ryggen til ham hvor han selvfølgelig vågner op igen. Måske det virkede i 1978, men ikke idag og ikke på mig.
5/10

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:The Gift (2015)
http://www.imdb.com/title/tt4178092/?ref_=nv_sr_1
*Store spoliers*
Ok thriller. Holder ret højt suspense niveau men det går desværre galt hen imod slutningen. Udover jeg godt vidste hvordan den ville ende fordi jeg har set Mientras duermes (Sleep Tight), som instruktør og historie skriver helt sikkert også har set, så er det ret usansynligt at hun skulle være gravid lige den ene gang. Jeg savnede også følelser hos skuespillerne. De er meget sure men ingen er rigtigt kede af det.
Men jeg synes nu ellers den gjorde det godt, især mht. hvordan ens sympati skifter fra manden i huset til det kiksede mobbeoffer.
7/10
Synes den er glimrende og også 7/10, som dog stadig er en fin karakter.

Og enig med Halloween som stærkt overvurderet.

Kan ikke huske om du har "anmeldt" Get Out her, i øvrigt?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har ikke set Get Out endnu, men den står højt på min watchlist. Var meget begejstret for traileren, hvilket ellers normalt ikke sker.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg blev positivt overrasket. Ikke mega original, men alligevel men nogle gode vinkler. Især hvis du læser analyserne bagefter.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Fik endelig set Spider-Man -- Homecoming er uden forbehold den bedste Edderkoppen-filmatisering indtil nu.

SPOILER
.
.
.
.
.
Det er irriterende, at de følger den moderne idé med at skurken skal kende helten's hemmelige identitet. Og at også gøre skurken til *forældre* for Liz virker forceret og helt, helt ubegrundet -- men ellers er der ikke meget at være utilfreds med.

Jo, man kan også ryste på hovedet af, at man følger moden med at lade etablerede figurer skifte race -- men det er nu altså moderne netop nu. (Hvis det gør dem glade, så er det vel okay).

Pacing'en er i orden -- castingen er fin, manus fungerer, plottet befinder sig uden problemer i "det acceptable felt" -- og som bonus er hændelser fuldt integreret i resten af det i forvejen etablerede film-Marvel univers.

Flere af figurerne fra (film-)Avengers spiller småroller, som helt naturligt influerer på Parker's liv udfra hvad vi så i forrige film, hvor (denne udgave af) Spider-Man blev introduceret.

Historiefortællerne har ganske uhæmmet hapset Miles Morales's bedste ven og fortrolige, Ganke, selvom han godtnok bliver kaldt for Ned her -- i det hele har man brugt præcis de ingredienser fra Bendis's værk, som man har lyst til.

Man forholder sig på samme vis ganske frit til Vulture, der er lavet helt om. Jeg bryder mig ikke om, at man laver så meget om på etablerede figurer og alligevel bruge det gamle navn -- hvorfor så kalde ham Vulture, når figuren kun har overfladisk lighed (vingerne) med den Vulture, vi kender fra 60 års tegneserier?

Alligevel er det okay -- for det er basalt set en god Edderkoppen-film.
Dens narrativ er sammenhængende. Dens forskellige indre kræfter og aktører er troværdige, og deres sammenspil virker realistisk.

Der er masser af ting, der kunne have været bedre, ork ja.

Men det er grundlæggende en okay film. Jeg er positivt overrasket.

Stadig ikke en film, jeg vil anbefale ikke-superhelt-læsende publikummer. Det er en god superheltfilm, men kun lige knapt en *god film*, hvis man ikke har en masse forudsætning.

Den kan ikke stå alene.

Den fungerer som en fin brik i Marvelfilmuniverset. Modsat f.eks. Ant-Man, der var en ganske rædsom film, selvom den udfyldte sin rolle i Marvel's langtidsplanlægning. Spider-Man Homecoming udfylder også sin rolle, men er samtidig underholdende og rapkæftet -- i stil med de første to Iron Man -film.

Måske om ti-tyve år vil vi se superhelte i film, som også er *reelt gode film* -- uden at man er nødt til at have set/læst en masse andet materiale for at kunne påskønne filmen -- indtil da er jeg glad for så fint helhjertede produkter som dette.

Tom Holland er et fund som hovedperson -- hans rolle er skrevet præcis som Peter Parker fra Bendis's Ultimate Spider-Man, og Ned er også både castet og skrevet som snydt ud af næsen på Ganke fra serien.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Vilde fortællinger (Relatos salvajes, 2014)

Faldt ind i denne perle på dr K.
Det er ikke tit, jeg selv opsøger film fra Spanien.
Derimod er det ret tit, når jeg falder tilfældigt ned i een, at jeg så bliver fascineret.

Herligt temperament. Herligt vanvid. På den realistiske måde .. disse ting *kunne* godt ske, selv om de er kørt solidt langt ud, situationerne her.

Jeg må være faldet ind ca midtvejs, for der står at den består af seks episoder af menneskelig tovlighed, og jeg såe en lille bid + tre komplette historier.
Især den med to bilister, der eskalerer deres ubetydelige skænderi helt ud, er vidunderligt uhæmmet.
Pragtfuld og sydlandsk i vælde -- de er skøre, de mediterranæere.
En fortjent Pyrenæ-høj karakter på IMDb.

http://www.imdb.com/title/tt3011894/?ref_=nv_sr_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

En Nævefuld Dollars

http://www.imdb.com/title/tt0058461/?ref_=nv_sr_1

Så troede jeg lige, jeg skulle se en fed klassiker -- den var der ikke meget ved. Clinten er rask og sej, skurken er mangefold og grimt ondskabsfuld, omgivelserne smukke, kvinden timeglas, solen hed, maden god .. og kuglerne mange.

Igen er alle firebenede spillere tilsyneladende usårlige, og det er jo godt for dem.

Den gider jeg aldrig se igen -- omend den som historisk dokument giver mening: i 1964 var Hollywood's produktion af westernfilm vistnok nærmest gået helt i stå i formel og overfladiskhed -- og så var det vist noget 'nyt' og friskt, at en italiener pludselig trådte sine store træsko ind på scenen med denne rå, beskidte, blodige heltefilm.
(Eller anti-helt ville 70'erne måske kalde ham, fordi der er et barn, der får lidt tæv i begyndelsen, uden at han blander sig.)

Sikkert rigtigt nok, at den vippede båden lidt, dengang.
Nu: ingenting.
Den rykker ikke noget.

Efter sigende skulle Leone's mange opfølgere til denne succes være væsentligt bedre.
Jeg har af disse muligvis kun set Den Gode, Den Onde og Den Grusomme -- dén er i al fald meget, meget bedre.

Opdagede, at der findes en håndfuld mere .. som alle har Clint Eastwood på plakaten -- han spiller SÅ godt den dér overseje revolvermand/ ensomme rytter, at jeg nok godt kan finde på at junke dem fra en ende af.
MV5BMWIzNGU5NTEtMWMxYS00MjgwLTkyZjEtMzNiMjM1ZWZiY2E0XkEyXkFqcGdeQXVyMjA0MzYwMDY@._V1_SY1000_CR0,0,661,1000_AL_.jpg
MV5BMWIzNGU5NTEtMWMxYS00MjgwLTkyZjEtMzNiMjM1ZWZiY2E0XkEyXkFqcGdeQXVyMjA0MzYwMDY@._V1_SY1000_CR0,0,661,1000_AL_.jpg (212.64 KiB) Vist 1262 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Husker den som ok, men rigtigt nok er der et stykke vej op til Den Gode, Den Onde og Den Grusomme og ikke mindst Once Upon A Time In The West.

The General (1926)
http://www.imdb.com/title/tt0017925/?ref_=nv_sr_2
Have grimme tømmermænd og fik pludseligt lyst til at se The General. Helt fantastisk film. Umådeligt imponerende lavet og virkeligt underholdende. Der er nogle helt vilde stunts i den film. Gætter på Buster Keaton har fået pænt mange knubs. Jeg læste at den var et kæmpe flop da den kom ud. Folk syntes den var kedelig og ikke særligt sjov (!). Det er rigtigt at den sætter farten lidt ned ca. midtvejs, men det er for at servicere historien. Det er mit indtryk at den i dag ses som hans bedste film. Den er i hvert fald et mesterværk i min øjne.
10/10

Sherlock Jr.(1924)
http://www.imdb.com/title/tt0015324/?re ... mg_act_112
Den er ret forskellig fra The General, som er en ret stor og action packed film. Den føles mindre og mere hyggelig. Den er på flere måder mere kreativ. Der er nogle rigtig smarte filmtekniske ting men også med historien er ret kreativ. Utroligt at Buster Keaton så tidligt har set hvordan film får mennesker til at drømme. Rigtig fin og sød film.
10/10

Tror jeg kører videre med mit Buster Keaton spree. Steamboat Bill, Jr. eller The Camera Man bliver nok de næste.
Senest rettet af AvS man 9. okt 2017 19:29, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Det har taget mig 15 år at opdage eksistensen af SIX FEET UNDER, og det krævede et HBO abb. før jeg rent faktisk kom i gang. Det er jo en fuldstændig sublim serie! Og at tage udgangspunkt i bedemandsprofessionen er endnu mere genialt.
Anbefales på det varmeste (om end de fleste nok har set den allerede)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

AvS skrev:Husker den som ok, men rigtigt nok er der et stykke vej op til Den Gode, Den Onde og Den Grusomme og ikke mindst Once Upon A Time In The West.
Syns også, den er ok -- men heller ikke en snus mere -- lidt sådan: "Okay, det dér er fint -- men du bruger det bedre i dine senere film".

Helt enig m.h.t. Buster Keaton -- han er så sygt dygtig, at jeg ikke altid kan greje, "hvordan har han lavet détder?".

Tror også, jeg har småkedet mig, sådan underholdnings-spændings mæssigt, når jeg ser Generalen -- men jeg tanker virkelig op på hans snilde og dygtighed. Lidt på samme måde med Chaplin og andre -- de er ekstremt fantastiske akrobater og generelt bevægelses-mennesker, som kan få de mest interessante ting ud af f.eks. en stige, eller et brædt, eller en trappe, o.s.v.
Dét kan jeg tit godt sidde og få energi af, selv når historien måske er uinteressant.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar