Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Giver Sabotage fra 2014 med Arnold en chance.
https://www.imdb.com/title/tt1742334/?ref_=nv_sr_1
Holger skrev:Lol, den ser virkelig crap ud. Jeg er ellers stor fan af Arnie.
Heh, så crap var den nu ikke. Men jeg tror de "bedste" eller nok nærmere sjoveste arnold film jeg har set efter hans comeback er de 3 expendables.
Sabotage har 5.7 på imdb, så højt tror jeg ikke du ville score den, Holger. :dollargrin: Jeg svinger mig måske op på 6/10.
Med den mængde blod og vold og ting og sager ville jeg dog forvente en R rating, men har ikke sat mig ind i hvad der udløser hvad.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

The Brave One (2007)

Selvtægt Classic: Jodie Foster og hendes kæreste bliver vanvittig brutalt overfaldet i Central Park –– Han er stendød. Hun overlever med nød og næppe.

Når hun er frisk igen, anskaffer hun en 9 mm –– og går i gang.

Meget smagfuldt lavet i denne film –– hvilket dét plot ikke altid er, e.m.m. Fortællingen har respekt for sine figurer –– og det kammer ikke over i ærefrygt.
Terrence Howard er strømeren, der skal afsløre hende.
Han er god, som altid.
Høj kvalitet af alt: lyd, roller, casting, locations.
Der er *lige ved* at være for meget baggrundsmusik. Men okay, dét er jeg også lidt sart med. Har efterhånden opdaget, at andre ikke lægger mærke til det. (og det er på INGEN måde så slemt her som i f.eks. alle moderne superhelt- og eventyrfilm, nej nej).

Foster fik en Gylden Globus for bedste hovedrolle. Fortjent.
Desuden kunne jeg godt lide filmens slutning.

https://www.imdb.com/title/tt0476964/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

The Padre (2018) (Viaplay)

https://www.imdb.com/title/tt6782276/

Tim Roth, Nick Nolte og Luis Guzmán i en Taratino-esque film, der aldrig helt bliver forløst. Alt holdt i den gul/grønne "blockbuster" color grading som også efterhånden er en kliche.

Nick Nolte har det med at spille Nick Nolte - og gør det også her. Filmen bliver i høj grad båret af Tim Roth og unge Valeria Henríquez - men det er hele tiden på kanten til en karikatur af en Taratino-film.

Der er begrædeligt meget uudnyttet potentiale i historien - og i den sidste del af filmen bliver man så irriteret over det, at fokus ryger sig en tur.

Den får 2 af fem - mest for skuespillet fra Tim og Valeria.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lige set Charlie Wilson's War på DR K. Tom Hanks, Amy Adams, Philip Seymour Hoffman, Julia Roberts m.fl. Måske lidt forvirrende hist og her, eller også fulgte jeg ikke ordentligt med. 7.1/10 på IMDB, det vil jeg godt være enig i. OK film.
https://www.imdb.com/title/tt0472062/?ref_=nm_flmg_wr_9

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Ant-Man 2 (den hvor de endelig redder Wasp). (2018)

Abstrakt: Jeg ville SÅ gerne kunne lide den.

Godt, at jeg ventede så længe med at se den. Til sidst er man klar til at se noget, om hvilket man udmærket veed, at det nok ikke bliver ret godt.

Oplevelse: Den er lige så dårlig som den første.

-----------

Der er mange gode kræfter, ja ja ja –– men det hele er ujævnt, ujævnt, ujævnt.
Tempoet fiser op og ned.
Musikken er overdrevent kliché, hele tiden de samme kedsommelige orkestrale opbygninger og så videre.
Dialogen er 80-90 % opstyltet og stiv som to riskiks limet sammen og lagt i fryseren natten over.
Nogle af figurerne forsøger at spille "for alvor" og andre overspiller som om det er en satirisk eller karikeret film.
Tager ikke sit eget materiale alvorligt.
Mislykket film.
Som etteren.

Det fede: Det ser stadig godt ud.
Som i den første: Myre-Mandens kræfter egner sig exceptionelt godt til film-version.


Iagttagelse: IMDb's karakter kan man, når det drejer sig om Marvel og DC-film, trække omtrent 3 til 4 hel-point fra –– så passer karakteren bedre.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Så Passengers på Netflix.

Elendig rape fantasy/stalker in space. Ekstremt usandsynlig historie og slutning.

4/10
Så den i går aftes. Meget enig i bedømmelsen af tematikken. Og samtidig noget så alligevel relativt sjældent som en film helt uden plottwists - alt hvad der sker, er i fuld overensstemmelse med hvad der er antydet tidligere.

Den havde mig alligevel fanget, så for det gode fortælle håndværk får den en enkelt stjerne mere hos mig.

**********
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

The girl with all the gifts * 9/10

Filosofisk tankevækkende og super original twist på "Zombie" genren.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

The Highwaymen (Netflix 2019)

https://www.imdb.com/title/tt1860242/

Udemærket fortælling om de to tidligere Rangers, der slog Bonnie og Clyde ihjel. Ja - det er vel en slags spoiler - men jeg formoder, at de fleste kender historien fra de andre Bonnie og Clyde film/serier.

Dejligt med en vinkel, der ikke favoriserer de to berømte hensynsløse mordere - men fokuserer på dem, der bragte dem til deres endeligt. Ikke at deres gerninger eller måde at gøre tingene på var var særlig meget mere empatisk. :-P

Kevin Costner og Woody Harrelson spiller fint sammen som de to noget over-the-top gutter, der griber en kærkommen lejlighed til at udsætte deres pension/deroute for at få has på det berømte gangsterpar.

Costner har aldrig været på listen over favoritskuespillere. Ud over Danser Med Ulve synes jeg generelt han er noget tyndbenet. Men lige netop i denne film er han perfekt type-castet.

Harrelson er virkelig god som sideman til Costner. Perfekt casting.

Kathy Bates spiller Texas guvernør Ma Ferguson. Hendes skuespil virker til gengæld underligt karikeret og stikker af fra resten af stemningen i filmen. Heldigvis er det uden betydning for hovedhandlingen.

God film. Værd at se. 4 ud af fem.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »



I Disneys ambition om at oversætte hele det klassiske tegnefilmkatalog til live action film er de nået til Dumbo. Den er overladt i hænderne på Tim Burton, og det er med Danny De Vito som cirkusdirektør, Colin Farrell i rollen som elefanttræner, og en god portion CGI/Animatronics i rollen som Dumbo. Det er en fabelagtig film - jeg synes, der er nogle innovationer og nogle sats i den gamle tegnefilmversion, der giver den en helt særlig klassikerstatus, så jeg var spændt på om den kunne levere. Det synes jeg i den grad den kan!

- Tim Burton fornægter sig på ingen måde, men han er samtidig holdt i snor af producenten (Disney), hvilket gør at historiefortællingen ikke drukner i barokke syretrips, som jeg desværre synes var tilfældet i f.eks. Bag Spejlet (Alice i Eventyrland 2).
- Filmen forholder sig ret frit til handlingen i forlægget, og det gør det til en meget større fortælling. Det klæder den.
- I forhold til originalen er der indført et helt cast af mennesker omkring dyrene, der har deres egen historie rundt om historien om den mobbede og udstødte babyelefant med de særlige evner. Det gør, at vi er dejligt fri for at dyrene taler - de siger dyrelyde, og alt hvad der skal siges, siges af mennesker.
- Der udtrykkes respekt for forlægget gennem referencer og citater. Alkohol hallucinationerne fra tegnefilmen citeres meget elegant i et umuligt cirkusnummer. Kragernes sang citeres i sprechtstallmeisterens præsentation af Dumbos act. Det er en meget fin måde at komme omkring at en del af de dengang banebrydende scener ikke rigtig ville have samme effekt hvis man blot genskabte dem, men at de samtidig er så ikoniske for fortællingen, at det giver så god mening at have dem med.
- Baby Mine får lov at være den meget smukke sang som den er, i de nyfortolkninger der indgår i filmen.

Anbefales!
**********
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige set den engelske film High-Rise på DR3. Havde kun læst at det skulle være "Drama" og foregå i et højhus i London 1975. IMDB skriver Drama, Horror, Sci-fi, og det er nok meget rammende.
Svært at skrive noget uden at spoile. Jeg ville forvente at sådan en slags f*cked up "kunst-film" ville blive sendt på DR K eller noget..
Meget mærkelig oplevelse. Ved ikke om jeg ville anbefale den. Der findes en del andre film på knap 2 timer der er bedre at bruge tiden på.
Iøvrigt relativt blodig og grafisk, så er man sart skal man undgå filmen.
5.6/10 på IMDB, jeg ved ikke hvad den skal ha' af karakter...
https://www.imdb.com/title/tt0462335/?ref_=fn_al_tt_1

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DR K sender Boyhood iaften klokken 21:15. Den tror jeg skal ses.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Du skal nok skrue forventningerne ned hvis du vil se Boyhood. :) Mest overratede film jeg kender - men den har jo taget 12 år at lave, så derfor er den god. :censored:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Du skal nok skrue forventningerne ned hvis du vil se Boyhood. :) Mest overratede film jeg kender - men den har jo taget 12 år at lave, så derfor er den god. :censored:
Ahva?! :-D

Lige blevet færdig og jeg er lidt oppe at køre over den. Jeg synes det var en meget unik filmoplevelse. Klart anbefalelsesværdig.

Den skal vi nok ikke drøfte til næste grill-dag, så... :dollargrin:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Har set The Umbrella Academy. Lidt i samme stil som f.eks. Stranger Things og The OA.
Jeg var ikke fan af The OA (f*ck den slutning) - Stranger Things var cool.

Rigtig god underholdning - jeg var godt underholdt, og glæder mig til sæson 2. Gummidragten kunne jeg ønske var CGI, men det er til at leve med - og jo også en stil i sig selv.


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Black Christmas (1974)
Forbavsende fed gammel slasher. Horrorfilm fra 70'erne og tilbage kan ellers ofte godt være lidt tamme i dag, men synes den holdt rigtig godt, selvom historien ikke er så plausibel. Godt lydarbejde også, med nogle ret klamme stemmer. 7/10

Shame (2011)
God film. Tror umiddelbart den i virkeligheden handler om børnemisbrug og hvordan det kan præge ens liv. Det bliver hintet at der er sket noget grumt i Michael Fassbenders og Carey Mulligans barndom, men det er meget subtilt, hvilket er fedt. Det er så kedeligt når en film serverer alt på et sølvfad. 7/10

The Pirates! In an Adventure with Scientists! (2012)
Øv. Jeg elsker Aardmans film. The Curse of the Were-Rabbit er genial. Det kan man ikke sige om The Pirates. Teknisk fantastisk, men humoren fungerer slet ikke. Virker søgt og kejtet hele vejen. 5/10

Gangs of New York (2002)
Var ikke helt oppe at køre over den, men synes den var nogenlunde. Jeg savnede noget autenticitet. Noget mere snask og snavs. Det virkede som et teaterstykke hvor skuespillerene lige var hoppet ind på en scene, med nyt frisk kluns på. Slutningen var også lidt forvirrende, og virkede forhastet - som om de var løbet tør for penge. 6/10

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du set Mother!, Andreas?

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:
Holger skrev:Så Passengers på Netflix.

Elendig rape fantasy/stalker in space. Ekstremt usandsynlig historie og slutning.

4/10
Så den i går aftes. Meget enig i bedømmelsen af tematikken. Og samtidig noget så alligevel relativt sjældent som en film helt uden plottwists - alt hvad der sker, er i fuld overensstemmelse med hvad der er antydet tidligere.

Den havde mig alligevel fanget, så for det gode fortælle håndværk får den en enkelt stjerne mere hos mig.

**********
Prøv at checke den her. Der må sidder en editor og græmme sig over ikke at have indset dette (eller måske have indset det, men ikke kunne overbevise produceren/instruktøren):


Vupti, +50% forbedret filmoplevelse.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:The Highwaymen (Netflix 2019)

https://www.imdb.com/title/tt1860242/

Udemærket fortælling om de to tidligere Rangers, der slog Bonnie og Clyde ihjel. Ja - det er vel en slags spoiler - men jeg formoder, at de fleste kender historien fra de andre Bonnie og Clyde film/serier.

Dejligt med en vinkel, der ikke favoriserer de to berømte hensynsløse mordere - men fokuserer på dem, der bragte dem til deres endeligt. Ikke at deres gerninger eller måde at gøre tingene på var var særlig meget mere empatisk. :-P

Kevin Costner og Woody Harrelson spiller fint sammen som de to noget over-the-top gutter, der griber en kærkommen lejlighed til at udsætte deres pension/deroute for at få has på det berømte gangsterpar.

Costner har aldrig været på listen over favoritskuespillere. Ud over Danser Med Ulve synes jeg generelt han er noget tyndbenet. Men lige netop i denne film er han perfekt type-castet.

Harrelson er virkelig god som sideman til Costner. Perfekt casting.

Kathy Bates spiller Texas guvernør Ma Ferguson. Hendes skuespil virker til gengæld underligt karikeret og stikker af fra resten af stemningen i filmen. Heldigvis er det uden betydning for hovedhandlingen.

God film. Værd at se. 4 ud af fem.
Helt enig i alle dine betragtninge om historievinklen, hovedrollecastingerne og Kathy Bates overspil.

Men det er ikke mere end 5/10 i min iMDB score. Den er ok og så glemt et par dage efter.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Prøv at checke den her. Der må sidder en editor og græmme sig over ikke at have indset dette (eller måske have indset det, men ikke kunne overbevise produceren/instruktøren):


Vupti, +50% forbedret filmoplevelse.
Sejt nok!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg så den nye udgave af Ghostbusters igår.
Ikke så dårlig som forventet.
IMDB siger 5.2, hvis jeg må give halve kan den sagtens få 6.5. God/passende CGI, god lydside, god musik. Sjove damer, der måske ikke får det bedste at arbejde med.
Jeg blev overrasket over at den er PG-13. Synes umiddelbart godt den kan vises for yngre folk.
https://www.imdb.com/title/tt1289401/?r ... f_=nv_sr_2

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Billede
Coneheads (1993) er en gammel SNL række af sketches trukket ud i filmlængde med et hav af kendte skuespillere involveret. Det siger sig selv at det ikke holder i halvanden time og navnlig den sidste tredjedel er kedsommelig og ligegyldig. Men Akroyd er fed som rumvæsen og så var det godt at se Chris Farley og Phil Hartman igen (RIP)
AvS skrev:Black Christmas (1974)
Forbavsende fed gammel slasher. Horrorfilm fra 70'erne og tilbage kan ellers ofte godt være lidt tamme i dag, men synes den holdt rigtig godt, selvom historien ikke er så plausibel. Godt lydarbejde også, med nogle ret klamme stemmer. 7/10
Det er virkelig en klassiker den film! Og nok den første reelle slasherfilm der blev lavet (det er der naturligvis delte meninger om)

Og så kan jeg virkelig anbefale Santa Clarita Diet serien på Netflix. Grotesk humor og masser af involde. Drew Berrymore er forbavsende god som bloddrikkende Zombie-soccer-mom.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Holger skrev:Har du set Mother!, Andreas?
Nej, er den værd at se? Har hørt ret skidt om den, fra folk hvis smag jeg som regel deler. Jeg har det lidt blandet med Darren Aronofsky. Synes Pi er mega fed. Black Swan er nogenlunde, men Requiem for a Dream og The Fountain var noget fjol.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:
Holger skrev:Har du set Mother!, Andreas?
Nej, er den værd at se? Har hørt ret skidt om den, fra folk hvis smag jeg som regel deler. Jeg har det lidt blandet med Darren Aronofsky. Synes Pi er mega fed. Black Swan er nogenlunde, men Requiem for a Dream og The Fountain var noget fjol.
Pi 7/10
Black Swan 8/10 (jeg synes den er fed pga. det seksuelle og den måde hendes psykiske forvandling manifesterer sig fysisk... ret originalt)
Requiem for a Dream 7/10
Mother! 7/10

Men ja, jeg synes Mother! er værd at se. Nu vil jeg ikke sige for meget, men det er på med den metaforiske analysebrille for at få mest muligt ud af den (bagefter i hvert fald).

Jeg kan godt forstå hvorfor den var både kontroversiel og delte vandene. Der er elementer jeg også vil kritisere for at være OTT, men ikke en film man glemmer.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

The Dirt (Netflix)

https://www.imdb.com/title/tt0800325/

Du har allerede set Bohemian Rhapsody om Queen/Freddie Mercury og nu mangler du bare at se The Dirt om Mötley Crüe.

Forbavsende underholdende - men på alle måder karikeret i fuldstændig Mötley stil. Glamrockens absolutte drengerøve bliver fremstillet som glamrockens drengerøve.

Der er spæde forsøg på at give dem en smule 3D dimensionalitet - men det drukner i dette rockbiografiens svar på Waynes World.

Men det er jo Mötley Crüe - så måske det bare skal være sådan? :-P

Ikke det jeg forventede - men set fra et underholdningsmæssigt synspunkt kan den godt få 4,5 af fem.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

A Star Is Born (2018) (iTunes)

Kan ikke erindrer, at jeg har set de tidligere versioner.
Hmm - der var et eller andet irriterende forudsigeligt ved hele filmen, som også føles alt, alt for lang. Den er sådan "typisk" amerikansk Hollywood sure-to-be Oscar-hit agtig i følelsesbeskrivelser mm.

Den fangede mig aldrig.

Masser af god musik og Gaga synger jo for fedt. Men ... ahhr ... lidt spild af over to timer.

2 af fem.

Nyt svar