Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af Holger »

Så Passengers på Netflix.

Elendig rape fantasy/stalker in space. Ekstremt usandsynlig historie og slutning.

4/10

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

bredal187 skrev:Elskede den, men de sidste tre sæsoner har bare været så røv ringe at jeg ikke orkede mere.
8 eren er her. Men syveren var dælme spændende og pirrende ond. som i meget ond.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Er gået i gang med the Alienist, eller Sindsyglægen, som den kaldes på dansk.
Den lover godt, hvis man syntes om en god seriemorder serie.
Jeg tror den rammer sidst i 1800 tallet ret godt.
Der er også brugt at justere i farveballancen for at ramme stemningen, men det fungerer her. Måske fordi det meste er filmet i et smukt og blødt lys. Som på intet tidspunkt brænder ud på ansigterne.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

We Are Your Friends (2015)

Rimelig standard af (under)genren Rejs Ud Efter Din Drøm .. fejl ti gange, men rejs dig op elleve, så bliver du berømt og får En Lækker Kæreste + nogen go'e penge.

Neo-twist her er, at Zac Efron's superkraft er DJ /EDM-komponist.
Alt er standard og udmærket udført, selvom jeg kom en halv time forsent –– det tog den vist ikke skade af, ingen probs med at falde ind i handlingen.

Fin snack-underholdning, hvis man kan lide den slags (jeg elsker det somregel).

7/10

https://www.imdb.com/title/tt3787590/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:We Are Your Friends på DR3 i aften 22:30, Zac Efron som DJ, jeg bliver nødt til at se hvor skod den er... :-D
https://www.imdb.com/title/tt3787590/?ref_=nv_sr_1
hov, såe jeg først nu, at du havde varslet den.
Jeg var fint underholdt, mens jeg tilberedte og indtog sild med rugbrød, æg og øl.
Hvad med dig ...?
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tror sgu ikke den sniger op på mere end 6-6½ her..
Sjovt hvor han sidder og hiver i Q på logic EQ'en i starten, men gain er på 0. Sync'et på en måde så det ser ud som om han ændrer noget, men EQ'en laver intet.. :dollargrin:

Tror jeg havde frygtet værre. Det der pis om BPM og blah blah "skole" noget skulle de ha' droppet. De trækker det kort nok til at det ikke rigtigt er distraherende, men så alligevel.
Emily Ratajkowski var pæn at se på.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Gran Torino (2008)

Clintens store, folkelige lystspil –– ej, det er ikke et helt korrekt ord. Men det er korrekt, at det er min favorit-Clintfilm.

Den er simpel, herlig, ligetil –– og bestemt ikke lavpandet, omend lige til at spise. Americana i kontemporær udgave.

Se den NU på dr1


https://www.imdb.com/title/tt1205489/?ref_=fn_al_tt_1
Senest rettet af tomcat fre 2. nov 2018 23:19, rettet i alt 1 gang.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg valgte Zombieland istedet.. :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:Jeg valgte Zombieland istedet.. :-D
Har haft den liggende i et par år i dyngen med film, jeg ikke har set endnu –– den er vist egentlig ret god, ik?
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jo den er ganske underholdende. :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Når man møder nye mennesker får man også af og til nye anbefalinger, og får derigennem anledning til at se noget man ikke ellers ville have set. Jeg har fornylig fået anbefalet at se nogle af Woody Allens mere ukendte film. En tanke, jeg ikke ville have haft noget imod før, uden dog nødvendigvis at følge op på den. Men nu får jeg gjort det. Forleden så jeg Zelig fra 1983:

https://www.imdb.com/title/tt0086637/

Udformet som en dokumentar om en mand i 1920erne, Leonard Zelig, der tager udseenden og opførsel efter sine omgivelser, nærmest som en kamæleon. Krydret med interviews fra nutiden af gamle mennesker der angiveligt kendte ham dengang. I sidste ende en historie der handler om behovet for at blive elsket, og dermed i bund og grund en smuk og rørende film. Woody Allen spiller Zelig, og Mia Farrow spiller psykiateren, der i første omgang får til opgave at behandle ham (efter hun har opdaget at han ikke blot er en ny kollega, da han efter sin entre på psykiatrisk afdeling lynhurtigt har kamæleon-transformeret sig om til psykiater), og siden forelsker sig i ham.

Jeg ved ikke lige hvor mange stjerner jeg skal give den. Jeg kunne godt lide den, og anbefaler den.

Nu vil jeg gå videre med en af Allens første film, What's New, Pussycat fra 1964. Jeg har set de første 15-20 minutter, og det virker umiddelbart som én lang ubrudt kæde af rimeligt begavede dad-jokes. Peter Sellers er med. Det kan sagtens være i orden.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Nu vil jeg gå videre med en af Allens første film, What's New, Pussycat fra 1964. Jeg har set de første 15-20 minutter, og det virker umiddelbart som én lang ubrudt kæde af rimeligt begavede dad-jokes.
Michael James: Did you find a job?
Victor Skakapopulis: Yeah, I got something at the striptease. I help the girls dress and undress.
Michael James: Nice job.
Victor Skakapopulis: Twenty francs a week.
Michael James: Not very much.
Victor Skakapopulis: It's all I can afford.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik set Praktikanten/The Intern her til aften. Anne Hathaway som business-dame overfor Robert De Niro. Fin film, tror den får 7-7½ ud af 10.
https://www.imdb.com/title/tt2361509/?ref_=nv_sr_1

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Haha :) Det var sådan en film, jeg ikke troede, jeg ville kunne lide og egentlig ikke ville indrømme, jeg kan lide :) Så den to gange sidste år!
skriver noder

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:hvor han sidder og hiver i Q på logic EQ'en i starten, men gain er på 0. Sync'et på en måde så det ser ud som om han ændrer noget, men EQ'en laver intet.. :dollargrin:

Tror jeg havde frygtet værre. Det der pis om BPM og blah blah "skole" noget skulle de ha' droppet. De trækker det kort nok til at det ikke rigtigt er distraherende, men så alligevel.
Emily Ratajkowski var pæn at se på.
det der med eq osv, Ha ha, ja den slags fusk er der omtrent altid, når man véd en smule om noget, der optræder i en film :? :lol:
enig mht. Ratajkowski!
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:Jo den er ganske underholdende. :-D
jeg får den vel set en af dagene (Zombieland) ..
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

3 Days to Kill (2014)

https://www.imdb.com/title/tt2172934/

Instrueret af McG ... og det gør han eddermame effektivt. Alt er økonomisk fortalt. Kan egentlig godt forstå, den har "for lav" score på IMDb –– for den er lidt svær at placere: Volden og holdningen til drab er formodentlig let frastødende for mange, fordi filmen samtidig vil være fortælling om familieværdier og far-vender-hjem.

Der er også nogle småting, som man mangler at få afklaret, f.eks. hvorfor at den lækre blondine redder ham, når hun ikke længere behøver det. Og detdér med, at han flere gange skal proppe ham halvbanditten ned i bagagerummet, virker lidt søgt.
Den slags fornemmelse af noget ufærdigt er som bekendt lidt irriterende for filmelskere.

Eller også er det bare tilfældigt, at den ikke blev et kæmpehit, hvad ved jeg.
Den forsøger lidt at ramme opskriftmotivet fra de første Die Hard; hård action & familiesammenføring .. det lykkes, men ikke helt så rent.

Den er dog helt ekstremt stramt instrueret og klippet .. de første femogtyve minutter er fuldstændig overlegent filmhåndværk, det er simpelthen skidegod storytelling. En nydelse at se.
Costner spiller røven ud af hængerøvs-buksen. De andre er også gode. Effekter sidder i skabet. Musik er okay, ikke generende.

Det må være tredie gang, jeg ser den.
Det tager den ikke skade af.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Var inde og se bohemian rhapsody igår.

Og ja ja var rimelig hollywood, men en rigtig hyggelig feel good film, og var skisme god lyd på inde i cinemax.. Så var svært ikke at lade sig rive med selvom man jo kender historien og sangene og dramatogien var forudsigelig.. tror bare man skal slå sin inde filmsnob fra og nyde den :)

Eller var jeg inde og se den svenske film "Grænse" forleden.. den var virkelig nice :D https://www.imdb.com/title/tt5501104/

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Coogan's Bluff (1968)

Kender den ikke –– noget med sheriffen /Clinten tager til New York efter en undvegen skurk, og så er de stedlige pansere dumme -- så han må tage sagen i egen seksløber.

Tja bum ..
.. men, det er Clinten!
Starter NU på dr2


https://www.imdb.com/title/tt0062824/
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mik_c skrev:Var inde og se bohemian rhapsody igår.

Og ja ja var rimelig hollywood, men en rigtig hyggelig feel good film, og var skisme god lyd på inde i cinemax.. Så var svært ikke at lade sig rive med selvom man jo kender historien og sangene og dramatogien var forudsigelig.. tror bare man skal slå sin inde filmsnob fra og nyde den :)
Lyder super, skal se den lørdag, blir vist i min lille flække i sverige, har ikke idoler, så har ikke "suttet" på dem eller deres historie tidligere, men kunne være sjovt nu 30 år senere at se fotællingen om hvad det egentligt var jeg lyttede en del til for 30 år siden, samt op gennem tiden :-)
/Dub

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

The Haunting of Hill House - Netflix
Ret hypet, og havde da også sine momenter af uhygge, men jeg ved ikke om jeg syntes om den blanding af drama og horror. Ideen er sådan set god nok, og flot udført - men desværre også ret kedeligt til tider. Og så var der alt for meget af: "Person X ser/oplever noget vanvittigt uforklarligt, men slår det så hen med, at det nok bare var vinden eller lign....arg!" Når man overdriver den præmis, virker karaktererne efterhånden lidt smådumme. 5 afsnit havde måske været bedre end 10. 6/10

House of Cards - sidste sæson
Når man nu har hængt på i alle de andre sæsoner. Som det nok var at forvente, blev det lidt en fuser.
Jeg greb mig dog ofte i at beundre, hvor elegant det hele er filmet, næsten alle scener er superflot sat op, skuespillet fejlede heller ikke noget, men alt i alt skuffende. 5/10

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

DUBTEMPLE skrev:
mik_c skrev:Var inde og se bohemian rhapsody igår.

Og ja ja var rimelig hollywood, men en rigtig hyggelig feel good film, og var skisme god lyd på inde i cinemax.. Så var svært ikke at lade sig rive med selvom man jo kender historien og sangene og dramatogien var forudsigelig.. tror bare man skal slå sin inde filmsnob fra og nyde den :)
Lyder super, skal se den lørdag, blir vist i min lille flække i sverige, har ikke idoler, så har ikke "suttet" på dem eller deres historie tidligere, men kunne være sjovt nu 30 år senere at se fotællingen om hvad det egentligt var jeg lyttede en del til for 30 år siden, samt op gennem tiden :-)
Well de har omskrevet nogle af de virkelige hændelser lidt for at få det til at være en mere underholdende film.. men syntes jeg er helt ok.. først og fremmest skal det jo være en underholdende film man gider se :) sååå BUM BUM KLASK BUM BUM KLASK .. wee will wee will rock you :D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Love & Other Drugs (2010)

Jake Gyllenhaal skal finde sammen med Anne Hathaway –– den er finfin i den dybe ende af den lette genre.
Det er ikke en komedie, og den er ikke stupid og den taler ikke ned til publikum.

Fint afviklet med realistisk mængde charme og humor, selvom dens egentlige ærinde er mørkere.

Vises i øvrigt sent i aften på DR3

https://www.imdb.com/title/tt0758752/
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev: Love & Other Drugs (2010)

Jake Gyllenhaal skal finde sammen med Anne Hathaway –– den er finfin i den dybe ende af den lette genre.
Det er ikke en komedie, og den er ikke stupid og den taler ikke ned til publikum.

Fint afviklet med realistisk mængde charme og humor, selvom dens egentlige ærinde er mørkere.

Vises i øvrigt sent i aften på DR3

https://www.imdb.com/title/tt0758752/
Fik lige set den! Jeg synes den var god. Bedre end de 6.7 på imdb.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har langt om længe fået set Dunkirk. Og på blu-ray, så ikke endnu en "film i tv-oplevelse".

Har du ikke set filmen kan det være du skal undlade at læse videre, selvom jeg ikke rigtigt spoiler plot e.l.



Hold nu kaje det er et godt og detaljeret lydarbejde. Nærmest hyper-realistisk i de intense scener. Og de er vist gået til den med distortion på eksplosionerne... :-D

Eneste kritikpunkt jeg har er, at jeg blev distraheret af beskæringen ved skift fra hvad der foregår på båden til landskab/fly/andet, det samme gælder inde på molen. Og så var farvetonen på de skift somme tider også tilpas forskellig til at det var distraherende.
Udover dét var den visuelle del også lækker.

Hans Zimmers soundtrack bliver nok lyttet i aften. Dejligt bredt instrument/lydvalg som klangmæssigt hænger rigtig godt sammen. Jeg lagde ikke mærke til nogle reelle og gentagende temaer eller melodier tilknyttet personer eller hændelser, og husker ikke de relativt få melodier som mindeværdige. Men det kan være det ændrer sig når jeg hører det igen. Det er med garanti et bevidst valg, især filmens forløb taget i betragtning.

Sådan generelt hvad angår film-oplevelsen er den noget lettere tilgængelig end andre Nolan film som Inception og Interstellar, og fedt at få sådan en film fra ham.

Tror jeg ender på omkring 8.5/10.

Nyt svar