Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af AvS »

Dans Ma Peau 2002
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0337961/
Interessant lille fransk film, som handler om autokannibalisme. Virkelig klam og lidt samme grad af absurditet som Cronenbergs Crash. Der er et par fede og velinstruerede scener. Man forventer dog at det eskalerer, men det gør det ikke helt og den gentager desværre sig selv for meget, men en interessant og anderleds film. Den sniger sig lige op på 7/10
Tailer: https://www.youtube.com/watch?v=HP6Ro-Rwvl8

Enemy Of The Sate 1998
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0120660/
Bryder mig virkeligt ikke om Tony Scott's stil. Hans film er indbegrebet af Amerikansk/Hollywood samlebånds film. Ved ikke præcis hvad der er med lige hans film, som jeg ikke kan lide, da der faktisk er flere film, som jeg også vil kalde Hollywood samlebånd film, men som jeg godt kan lide. Selvom der hele tiden sker noget, i Enemy Of The Sate, så kedede jeg mig. 5/10

Lola Rent 1998
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0130827/
Nok den mest tempofyldte actionfilm jeg har set, hvor hovedpersonen Lola tonser igennem Berlins gader for at skaffe 100,000 DM på 20 min. Stilfuld og original film. Tom Tykwer's soundtrack kan også varm anbefales til techno/electro/industrial fans. 7.5/10
https://www.youtube.com/watch?v=Mx8XPYbMuXA

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige set Lucy. Tror umiddelbart den får 7/10 fra mig. CGI'en var relativt dårlig iforhold til hvad jeg havde forventet, men det ville alligevel ikke ha' været nok til at give den en ½ ekstra score.
Noget af det tillokkende inden jeg så filmen var, at jeg var nysgerrig på Eric Serras musik, da jeg aldrig tidligere har set film med hans musik, som jeg for alvor har lagt mærke til, heller ikke Det Femte Element. Den skal jeg nok ha' set på mit eget system på et tidspunkt. Lucys musik var fin, det var dog til tider lidt besværligt for mig at finde ud af hvad der var Eric Serra, og hvad der var licenserede ting. De licenserede numre er listet i rulleteksterne, så det kan være jeg undersøger dem nærmere, på et andet tidspunkt.
Selve filmens emne er ganske interessant, synes jeg.
http://www.imdb.com/title/tt2872732/?ref_=fn_al_tt_1

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mad Max - Fury Road. Den får karakteren: WTF er det for noget crap, jeg lige har set?

Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Indlæg af RicoRadio »

SustainerPlayer skrev:Mad Max - Fury Road. Den får karakteren: WTF er det for noget crap, jeg lige har set?
Kunne ikke være mere enig. Forstår ikke den hype omkring den.
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



Så the mask igår - et glædeligt gensyn med en gammel klassiker jeg altid har været tosset med. Nok fordi jeg har verdens dårligste humor. Ikke desto mindre sad jeg og grinte 2/3 af filmen. Enten er man en jim-carrey fan eller også er man absolut ikke en jim-carrey fan.

Jeg hører til den første kategori, og derfor får den:
denslapjegnemtigennemdennegang.jpeg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

9.87/10???????????????????? Du er godt nok generøs med dine karakterer.. Men samtidigt også meget nostalgisk. :)
Skulle jeg give karakter til de gamle lucky luke tegnefilm, eller de gamle Asterix tegnefilm, så blev det også 10/10 :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:9.87/10???????????????????? Du er godt nok generøs med dine karakterer.. Men samtidigt også meget nostalgisk. :)
Skulle jeg give karakter til de gamle lucky luke tegnefilm, eller de gamle Asterix tegnefilm, så blev det også 10/10 :-D
Ja, jeg må til at se nogle flere skod film, vi kan ikke have mit gennemsnit ligger så højt :-D Og ja, jeg er MEGA nostalgisk. hehe.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Coherence - http://www.imdb.com/title/tt2866360/?ref_=nv_sr_1
Hvis man lige skal have 1,5 time slået ihjel, og godt kan lide mindfuck film. Ganske underholdende sci-fi tanke eksperiment lidt henad Cloverfield. Den holdt ikke hele vejen hjem - men gav alligevel stof til eftertanke. 6/10

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Har endelig fået taget mig sammen til at se True Detective, er tre afsnit inde i sæson 1. Den er jo rystende god!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg startede på THX 1138 i går, det er godt nok specielt, nogle steder tænker man at det er tydeligt at det er en gammel film, men på rigtig mange områder har det også lykkedes "Geo L" at lave noget futuristisk, der er virkelig blevet tænkt ud af boksen.

Jeg mangler dog stadig 30 minutter af den, blev for træt i går, hastigheden på indhold i film var laaaangsommere i 1971.

http://www.imdb.com/title/tt0066434/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den skal jeg også ha' set!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nightcrawler
http://www.imdb.com/title/tt2872718/

Kæft Jake spiller godt og fed film. Must see.

Så også Enemy (også med Gyllenhaal), en superfed film for dem som kan lide lidt skæve, halvspooky film der skal analyseres til døde:
http://www.imdb.com/title/tt2316411/?ref_=nv_sr_1

Som altid: læs intet detaljeret, se ingen trailere før, bare se dem...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Arnold skrev:Coherence - http://www.imdb.com/title/tt2866360/?ref_=nv_sr_1
Hvis man lige skal have 1,5 time slået ihjel, og godt kan lide mindfuck film. Ganske underholdende sci-fi tanke eksperiment lidt henad Cloverfield. Den holdt ikke hele vejen hjem - men gav alligevel stof til eftertanke. 6/10
Jeg kunne rigtig godt lide Coherence. Gav den 7/10.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

The salvation en dansk western. Jeg syntes den holder rigtigt godt, og stilen er en fortsættelse af sergio leone´s stil. Noget jeg har savnet i de fleste westerns siden de sidste store spaghetti westerns i slut tresserne.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

San Andreas. http://www.imdb.com/title/tt2126355/

Jeg er åbenbart on a roll på totalt intetsigende film. Det mest imponerende i denne er nok mængden af forudsigelighed, antallet af fortærskede klicheer, one liners og "jeg skal nok finde dem/hende/ham" de har formået at putte ind i filmen, hvor man ellers kun har brugt budgettet på effekter.

Hollywoodskrald af værste skuffe. Så -0.7 ud af 5.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede

En af de bedste film jeg har set i år og nu på min top 3 over samfunds kritiske værker. Meget intelligent stykket sammen.

Advarsel: Den er på tysk :)

Ligger på Netflix.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Allrigty, den er queue'd up! ^^

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lige kommet hjem fra biffen, efter at have set Captain America - Civil war.

Den var godt nok langtrukken, og ulogisk og til tider borring. Dog var der enkelte områder (ca. 5-10% af tiden) hvor hele biografen inkl. mig selv, grinte.

Der var langt imellem snapsene.. Så langt at jeg vælger at give den 5 ud af 10 - gaaab!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har også lige set Captain America - Civil war. Er enig. Den føltes som den længste film i verden! Meget lange passager med kedelig dialog og mange kampscener var umådeligt lidt kreative, hvor de bare står og hamrer løs på hinanden. Og så har jeg lagt mærke til en irriterede filmteknisk trend. Alle kampscener er filmet med ekstremt hurtig lukketid på kameraet så der er intet motion blur - alt står super skarp konstant hvilket er møg ubehagelig for øjnene synes jeg, især når klipningen også er så hurtig. Men jeg syntes dog at filmen havde nogle kvaliteter. Skurken og hans plan var interessant og ikke noget jeg havde gættet. Der var også nogle steder som var ret sjove, men enkelte steder som var ufrivilligt komiske (flækkede af grin over scenen med helikopteren). Jeg er i godt humør og giver den 6/10

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SPOILER ALERT
AvS skrev:Og så har jeg lagt mærke til en irriterede filmteknisk trend. Alle kampscener er filmet med ekstremt hurtig lukketid på kameraet så der er intet motion blur - alt står super skarp konstant hvilket er møg ubehagelig for øjnene synes jeg, især når klipningen også er så hurtig.
Ja, det tror jeg faktisk du har ret i. Det var faktisk lidt anstrengende at se kampscenerne. Og især den sidste trak lidt ud syntes jeg. Jeg sad hele tiden og tænkte: woow, de trækker tiden ud.. Og hold A er godt nok unødvendigt naive ifht. Hold B.
Så syntes jeg Deadpool var bedre. Meget bedre.

Men altså, der er jo fans der elsker det ligemeget hvad- måske det var en film målrettet de fans.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lige set "the big short":


Endnu en fed film om boligboblen som udviklede sig til en global finanskrise. I forhold til den anden film jeg postede for noget tid siden: Margin Call, så er denne nemmere at følge med i hvis man ikke har den store forstand på finansiering - der er nemlig en pædagogisk forklaring hver gang et term som credit default swap bliver slynget ud.

2 timer... Og det var den også værd! Den siger ikke rigtigt noget nyt- men den viser det hele fra en anden vinkel.

Hvis Z er en vektor med elementerne 2, 6, 8. Og X en vektor med 2, 2 og 3.
Gamma er inflationsrenten på 0,3%. Theta er masturberingskvotienten på 5.
Capture.PNG

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kommer lige fra biografen og har set Warcraft.
Tror jeg er gavmild og ender på 7/10. Selve "filmen/historien" er ok.
Hvad der var en god oplevelse for mig var, at det univers der skildres er helt sit eget. Musikken lyder ikke af LOTR eller andet fantasy overhovedet. Lyd-arbejdet var godt. Ikke sådan Star Wars The Force Awakens supergodt, men godt, og ikke forudsigeligt.
Visuelt er den også sin egen, som man også har kunnet se i trailerne. Den er tro mod universet og konstant overproppet med CGI, men alt passer rigtig godt sammen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så battle of britain idag :-D

En gammel klássiker fra 1969:



Jeg forestiller mig det har været en meget dyr film at lave, da ~40% af filmen er fly eller bygninger der bliver sprængt i luften.
Og det er ud af en film på 3 timer. Flere gange var der også ting fra 60'erne i en film der forestiller at foregå i 1945.
Dog er det fascinerende at se hvor god kvalitet filmen er, og hvor meget arbejde der er lagt i den.

6/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

TV2 sendte Gone Baby Gone her til aften, og havde fået den anbefalet, så den så jeg. Tror jeg giver den 7½ eller 8 ud af 10. Fin film, og man kommer da til at overveje hvad man selv ville have gjort.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Snuppede den her på Netflix forleden.



Det var noget skidt. Visuelt nogenlunde på højde med andre hollywood scifi/fantasy/action film. Handling, plot, nuancer ca. som man ville forvente i en dum teenage novelle hvor forfatteren ikke har gidet gøre sig umage. Spild af tid.

3/10.

Har set et par af de nyere Dr. Who afsnit siden da, for at få noget scifi/fantasy med langt mere udfordrende historiefortælling.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar