Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af Smittefar »

Jeg så fyrre minutter af den på flyet til Kina, så magtede jeg ikke mere. Jeg synes historien er tynd og vildt forudsigelig. Jeg er helt enig i din bedømmelse, og jeg er glad for jeg valgte at se noget andet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:
bryla skrev:
AvS skrev:I aften skal jeg ind og se Arrival. Glæder jeg mig også meget til!
Glæder mig til at høre dine indtryk!
Er lige kommet hjem fra samme mission;

Det er altså en fed film! Ret smart tænkt at få fortalt en historie der på det nærmeste kunne være videnskabsformidling om lingvistik og kommunikation, og så pakke det ind i en klassisk sci-fi first contact fortælling. Samtidig har jeg stadig ikke helt fået redet tidslinjen i hovedpersonens livsfortælling ud - jeg skal vist lige have set den et par gange mere, selv om jeg nu nok venter til den kommer til salg.

Og Thomas, det soundtrack kan I eddermame godt være stolte af. Det gør hvad det skal på fornem vis, ved at understøtte stemningen og handlingen uden at overtage fokus, og så stikker Johann Johannsson lige hovedet frem af og til og minder os om hvem der er komponist, med nogle helt umiskendelige signatur-agtige sekvenser. Både de telegraf-agtige vokaler og solostryger sekvenserne afslører ham ret meget, på en virkelig fed måde. :thumbup:

Alt i alt: Anbefalet!

**********
Har netop genset Arrival for første gang siden jeg så den i biffen for 2 1/2 år siden. Det er altså stadig en megafed film! Min smag har i den mellemliggende tid bevæget sig endnu mere over i retning af film og fortællinger der udfordrer de små grå, så havde jeg skullet vurdere den i dag var jeg nok gået helt op på 10/10. Og så er jeg stadig stolt over at kende en person, hvis navn optræder i rulleteksterne ifb med det virkeligt gode score (shout out til Thomas Bryla!).
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Triple Frontier på Netflix med Oscar Isaac, Ben Affleck Charlie Hunnam, Garrett Hedlund og Pedro Pascal - overraskende underholdende og velspillet. Det kom lidt bag på mig, for den er faktisk rigtig god. Minder nogle steder om måden, hvorpå man lavede actionfilm i 80'erne.
Vi sad naglet til sædet helt til slut. 8/10

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak, David :)
skriver noder

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg skal snart se filmen Søvngængerne (Sleepwalkers), en Stephen King klassiker fra 1992. Tror det var en af de sidste moviebox bånd jeg så, før det koncept blev udfaset og ikke set siden. Var lidt svær at opdrive men den findes på Blockbuster og så er det bare godt selskab og et glas rødvin eller to til.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Fik lige set Cobra Kai season 2 i weekenden.. .. syntes den ballancerede liige på grænsen til at være for tv serie standard drama agtig meen formåede stadig at holde sig på den fornufige side så det hele ikke endte i misforståelses drama helvede ala hereos osv.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Håber snart at tage mig sammen til at se Avengers Endgame –– det trækker lidt ud, for jeg er ikke glad for udsigten til at sidde +3t i en stol (har svært ved at holde mig vågen så længe uden pauser med fysisk bevægelse).

I mellemtiden faldt jeg over denne Evil Overlord List.
Den er fanme sjov .. 100 punkter: Der er ikke mange, jeg synes er fusere.

Hele listen : .... http://www.eviloverlord.com/lists/overl ... JpL4XHHNMc
Her er en smagsprøve:
Vedhæftede filer
Screen Shot 2019-04-30 at 12.41.10.png
Screen Shot 2019-04-30 at 12.41.10.png (441.26 KiB) Vist 811 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Devil At The Crossroads.
En 48 min. lang dokumentar om blues guitaristen Robert Lee Johnson
Den første af Club 27. Da han som flere store talenter efterfølgende, døde som 27 årige.
Man sagde at han havde solgt sin sjæl til djævelen. Ingen tog ham alvorligt som guitarist. Han forsvandt i 1 1/2 til 2 år.
Og da han vendte tilbage spillede han bedre end nogen anden blues guitarist.

Set på Netflix

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Kimex skrev:dokumentar om blues guitaristen Robert Lee Johnson
Pudsigt –– jeg erhvervede mig en (flot og stemningsfuld) dokudramatisk tegneserie over hans liv og levnet inde på Tegneseriefestivallen her i foråret.
Kendte ikke noget særligt til ham før det.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Avengers Endgame (2019)

Musikken sutter røv. Men filmens historie er *meget mere* sammenhængende end ventet.
Jow jow, der er masser af fortællemæssige fejl. Det betyder ikke så meget, for i det store og hele er historien udmærket skruet sammen.

De spiller godt, allesammen. Tåbeligheder som latterliggørelsen af Star-Lord holdes nede på et minimum. Selvom det er direkte tåkrummende, når det forekommer –– ligesom i forrige film. Der er også liiige lidt mode-rigtig sexisme, hvor mandekønnet gøres til latter på den sædvanlige ondskabsfuldt-stupide facon –– der var endda nogle mænd (og kvinder) i salen der lo, da en uskyldig mand bliver knæ-sparket i nosserne af en kvinde. Ha ha, hvor hyggeligt. Som vi er blevet kulturelt opdraget til, gennem især de seneste ti år.

Men altså, den slags er jo præcis som forventet. Så det opfattes som småting.
Filmen er MEGET bedre end den forrige (hvis handling jeg var et godt stk. tid om at huske, fordi den var så kedelig. Og fordi det ikke er nødvendigt for at følge med i denne fortsættelse).

En anden uetisk småting: Med store typer på skærmen stod, at FILMEN BYGGER PÅ FIGURER LAVET AF LEE OG KIRBY.
Hvilket er sandt og fint nok.
Men når det meste af plottet, samt den eneste figur, der er uundværlig i historien, begge er lavet af een tegner/forfatter, .. så ville det da i dén grad være på sin plads, hvis der i blot nogle få sekunder på skærmen havde stået Basic Plot and Thanos character by Jim Starlin.
Nå, men også dét er jo som sædvanlig.


Jeg kunne godt overveje 6, men musikken trækker gevaldigt ned, så 5/10.

Alle veed, hvordan Thanos ser ud i det enogtyvende århundrede, så her er en af Starlin's første visninger af, at han får lammetæv.
Fra Marvel Two-in-One annual nr 2 (1977)
Vedhæftede filer
Marvel Two-in-One_ann_02 (1977).jpg
Marvel Two-in-One_ann_02 (1977).jpg (610.67 KiB) Vist 775 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

tomcat skrev:Musikken sutter røv.
Fuldstændig enig. Det var rædselsfuld romantisk opkog fuldstændig uden overraskende og interessante momenter. Man kunne nærmest synge med inden man hørte det, og det er aldrig et godt tegn.Jeg var heller ikke ovenud imponeret af filmen. Kunne faktisk bedre lide den forrige, da opbyggelsen af hele historien fra tidligere Mcu film i mine øjne kulminerer der, også selvom den først afsluttes i End Game.

Og så er der nogle tåkrummende sentimentale øjeblikke som trækkes ud i det uendelige!
Men underholdningsværdien er stor og den er flot lavet. Lander nok på 6/10 hvor jeg ville give den forrige 8/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som de fleste andre lørdag aftener, så bliver der sendt en del film i tv. Ofte en del af tvivlsom kvalitet.
Denne gang blev det til Gimme Shelter fra 2013, med Vanessa Hudgens, Rosario Dawson, James Earl Jones m.fl. Havde ikke rigtigt set noget med flere af skuespillerne, så den fik en chance, og jeg blev bestemt ikke skuffet. Nærmere positivt overrasket. IMDB siger 6.5, jeg vil ihvertfald gerne give den 7/10.
https://www.imdb.com/title/tt1657510/?r ... f_=nv_sr_1

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ternet Ninja (iTunes)

https://www.imdb.com/title/tt7367960/

Terkel i knibe-universet bliver udvidet en anelse med Østens mystik og nogle nye karakterer. Selvom flere af de gamle også lige får et spin eller skal vi kalde det cameo. Ganske hyggeligt. Lokationen er også denne gang for det meste Københavns Vestegn, der er genkendeligt gengivet i flere scener. Dog er procentdelen af kartoffeludseende statister og elever på skolen bemærkelsværdigt høj?

Kan man lide Terkel-filmen, så kan man sandsynligvis også lide denne her, der lægger sig tæt op af. Humor er dog blevet en del mørkere og måske man lige skal overveje, om ens børn er klar (se den inden dit barn) og action har fået et gear eller to mere - som det sig hør og bør i en "to'er".

God underholdning. Masser af humor i vanlig Anders Matthesen stil.

Den får 4 ud af fem.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Total Recall (1990)

Fandt på loppemarked en nørd-udgave i fin tyndmetalæske (med en ekstra dvd med en masse mig ligegyldigt ekstramateriale).

En af Verhoevens fineste værker i hans naivistiske /symbolistiske periode.
Alt spiller.
Helt fra starten er der detaljer i billedperiferien, som den opmærksomme publikum'er senere belønnes for at have lagt mærke til.
Filmen går til biddet lige fra starten. Man har tydeligvis en historie at fortælle, og det overflødige er skåret væk.
Ikke i hyper-tempo; der kan sagtens dvæles, men når det sker, er det fordi det er nødvendigt eller bare bedst for fortælle-tempoet.

Hvis man kan lide filmisk retro-futurisme, er det det endnu bedre.
Lidt som hvis man er vild med de gamle Jens Lyn-tvserier bare for at nyde kulisser, dragter, scenografi og den slags.

Stram fortælling, fremragende spillet af hovedrollerne, især Arnold midt i sin glansperiode (næste film var T2).
Ud af 277k stemmende er den på IMDb landet på 7,5 –– jeg vil nok give den endnu højere karakter: den opnår tilsyneladende hvad den forsøger.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:Total Recall (1990)
...
Come on Cohaagen, you've got what you want.. Give these people AER!

En af mine favorit Arnold film :-D

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:
tomcat skrev:Total Recall (1990)
...
Come on Cohaagen, you've got what you want.. Give these people AER!

En af mine favorit Arnold film :-D
Og bestemt bedre end den rædselsfulde genindspilning med Colin Farrell fra 2012. Den nok mindst nødvendige genindspilning nogensinde!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Straight Forward (Viaplay)

Dansk/New Zealandsk serie med bl.a. Cecilie Stenspil og Troels Lyby.

Satte den bare i gang uden at kende noget til den. Så troede først det var en typisk dansk "realistisk" serie ...

Nah - det er sådan en action-agtig røver og røverdrama-historie. Har lidt sin egen stemning og twists - ikke realistisk - men underholdende og med humor.

Ganske seværdig. Bliver faktisk bedre stort set hele hele vejen.

Mangler sidste afsnit, så ved selvfølgelig ikke - om alt bliver tabt på gulvet i sidste omgang. Men tror det nu ikke.

4 ud af fem.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Venom:

Vildt fed film som overrasker positivt- Venom er muligvis min nye favorit karakter i tegneserie-universet.

Vil ikke sige for meget om filmen, andet end den har en cool historie, som udvikler sig på en interessant måde.

8,7 ud af 10 flasker snaps.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

K-Bee skrev:
Christoffer I. N. skrev:
tomcat skrev:Total Recall (1990)
...
Come on Cohaagen, you've got what you want.. Give these people AER!

En af mine favorit Arnold film :-D
Og bestemt bedre end den rædselsfulde genindspilning med Colin Farrell fra 2012. Den nok mindst nødvendige genindspilning nogensinde!
Yes! Arnolds accent er heeelt vidunderlig -- han taler mere normalt nu, men lige omkring tiden ved denne film er det en lyttemæssig fryd

(jeg tror nok, jeg engang forsøgte at give remaket en chance .. og faldt fra undervejs pga ligegyldig)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Måden Arnie kan sige "dirty work" på er uforlignelig! .....og naturligvis GET TO THE CHOPPA!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg opdagede lige, at TV3 Puls viser Moonlight i aften klokken 22. Den skal ses.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Moonlight, helt klart anbefalelses-værdig. Jeg kan godt li' Mahershala, men jeg kan ikke forstå hvordan han kan få oscar for bedste mandlige birolle, når han ikke er mere med.
Første gang jeg ser/hører en film med soundtrack af Nicholas Britell, hvis man ser bort fra hvad han har lavet til 12 Years A Slave og Whiplash. Kunne godt finde på at lytte til Moonlights soundtrack, det virkede relativt sparsomt brugt, men godt.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Wandering Earth

Kinesisk larmende katastrofe sci-fi. Kan ses på Netflix, men der er ikke rigtig nogen grund til det. Billederne er sindssygt flotte. Og der sluttede så det gode, jeg lige havde at sige om den. Jeg mistede fokus efter ti minutter. Slukkede efter en halv time. Rent crap. Just don't.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er vild med Julianne Moore, så da jeg opdagede at hun var på rollelisten i What Maisie Knew, der blev vist på Paramount her til aften, så slog jeg til.
imdb side:
https://www.imdb.com/title/tt1932767/?ref_=ttfc_fc_tt

God filmoplevelse. Havde ikke rigtigt set Alexander Skarsgård i noget før, men ham og Joanna Vanderham gjorde det godt. Og især Onata Aprile, der spiller pigen Maisie var god.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Paycheck (2003)

instruktion af John Woo
historie: Philip K. Dick (novellen), Dean Georgaris (filmmanus)

Ben Affleck, Aaron Eckhart, Uma Thurman og andre giver den gas. Der er smæk på tempoet. Ikke overdrevet, ikke sådan een, man får stress af at se. Men hvis man midtfilms skal ud at smøre en ekstra mad, går man glip af noget.

Den er stramt fortalt –– rolige scener er meget nøje og bevidst afstemt med actionsekvenser. Der typisk er velkoreograferede, så de tjener til at skubbe fortællingen videre på bedste vis.

Noget af det bedste mainstream es ef action siden århundredskiftet.
Længde knap 2 timer.

DR3 om en halv times tid ––> kl 21:30

https://www.imdb.com/title/tt0338337/
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar