Indlæg Skrevet: 31. mar 2018, 17:50
Super Dark Times (2017)
Grå og stemningsfuld men også lidt kikset udført thriller, som nok mest henvender sig til store teenagere (måske ikke tilsigtet). Den grå og triste stemning er fint formidlet, men alle scener som skal være dramatiske holder ikke helt og bliver en smule ufrivilligt komiske. Og det er den største cliché at det pludseligt skal blive mørk, regnfuldt og begynde at torne for at understrege dramatikken i slutscenen. Instruktøren har potientiale til at lave noget fedt. 6/10
Fateful Findings (2013)
Fuldkomment vanvittigt at det er muligt at lave noget så ringe. The Room er en klasseproduktion til sammenligning! Så den som en den-er-så-dårlig-at-det-er-sjovt film, med gutterne, men jeg fik det decideret ubehageligt af at se den. Skuespillet er så ringe fra samtlige skuespillere at det gør ondt. 2/10
In Bruges (2008)
Udemærket komedie drama/krimi. Det er lidt med humoren så jeg ikke var fan af, samt der sker nogle
lidt for urealistiske ting, som f.eks. at en karakter overlever et fald på 60+ m, blot for at servicere plottet. 7/10
Stir of Echoes (1999)
Meget overvurderet, ikke særligt vellykket og meget forudsigelig horror. 5/10
Spoorloos (1988)
Rigtig interessant Hollandsk crime mystery om en kvinde der bliver kidnappet. Plottet er sådan set ikke noget unikt, men den håndterer det på en helt anderledes og meget uforudsigeligt måde. En af den slags film som ikke foreløbigt forsvinder fra mit hoved. 8/10
The Shape of Water (2017)
Var helt vild med den. Fik helt fugtige øjne i biffen. Fin fin kærlighedshistorie, ala Beauty and The Beast, men i et spøjst 1950’erne scifi-tegneserie univers og med nogle rigtigt velkonstruerede karakterer. Har lagt mærke til at Guillermo del Toro er særligt god til at skabe onde karakterer. Fra første sekund at man ikke i tvivl om hvem der er skurken, og hans skurke er ofte noget mere skurkagtigt end i andre film. Måske filmen her og der tilter lidt imod at blive for sentimental og lidt cheesy, men jeg var heldigvis i det rette humør da jeg så den. 9/10
1922 (2017)
En af de bedste Steven King horror film jeg har set, men en uretfærdig lav imdb score på 6.3. Det er nok fordi den går ret langsomt frem, men jeg elsker den salgs dvælende film. Den mindede mig lidt om VVitch, med sin trykkende "feelbad" stemning. Thomas Jane spiller vanvittigt godt. 8/10
Colossal (2016)
Spøjs film. Kunne vældigt godt lide den. Så efterfølgende at det er samme instruktør som har lavet Los Cronocrímenes, som jeg er ret vild med. Colossal har lidt samme skøre og kringlede logik, hvor man ikke helt er med på hvad der sker men man fornemmer at det, på et eller andet plan, giver mening. Havde ikke rigtigt noget indtyk af Anne Hathaway før, men hun er super fin i den her film. Fik lidt fornemmelsen at hun var ret meget sig selv. 7/10
Absentia (I) (2011)
Low low budget horror film. Var egentligt ok, men udførelsen haltede en del, og den var ikke rigtigt uhyggelig. Fik indtrykket af at den handlede om en forvokset sølvfisk, som boede i en tunnel og en gang imellem kom ud for at kidnappe tilfældige mennesker. Lidt fjollet, men jeg tror den havde noget mere på hjerte, som bare ikke rigtigt blev formidlet. 6/10
Que Dios nos perdone (2016)
Udmærket spansk krimi lidt ala La isla mínima. Den er dog ikke helt på samme højde som La isla mínima. Mangler lidt dybde og mystik men jeg tror godt jeg ved hvor den ville hen. Noget med at selvom om nogle mennesker gør ufatteligt ubehagelige ting er de stadig mennesker og selv gode mennesker, deler træk med onde. 7/10